látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Balaton, lehúzás, rizling

2010.09.20. 18:14 éjjeli_alkesz

Nem vagyok én a magam ellensége. Pár éve megfogadtam, hogy azt a néhány hétvégét, amit a Balatonon töltök, nem teszem tönkre azzal, hogy csöndes fejszámolással ellenőrzöm a büfében/borozóban/étteremben elém tett számlát, mert az a pár száz forint ugye nem éri meg a bosszankodást. Ha az összeg nagyjából arányos a nyújtott élvezeti értékkel, akkor jobb nem tudni, hogy nem hét sör volt, csak hat, meg nem is ettünk lángost.

Idén sajnos elkövettem a fenti hibát. Évek óta járunk egy kellemes, büféből étterem-szerűséggé fejlesztett vendéglőbe, közvetlenül a parton. Szép hely, inkább még büfé, mint étterem, a pultnál kell fizetni, tűrhető a kaja, és ami a legfontosabb, van jó, minőségi folyóbor, ráadásul a helyi borásztól, sőt, még balatoni keszeg is - terroir-gasztromia hehe. Az árak is elmennek, mondjuk egy Sopronit 500-ért csapolnak, a német nevű sörök meg 6-700 forint körül vannak. A kancsó bor viszont csak 1.400 pénz. Szóval nem vészes. Úgy szoktunk egyébként oda, hogy a szomszédos, azonos adottságú helyen olyan szinten át akartak baszni, hogy nem lehetett nem észrevenni. Összevesztem a "pincérekkel", meg a tulajjal, és onnantól, saját következetességem és büszkeségem látszatára ügyelve áttettük a székhelyünket a szomszédba. 

Teltek az évek, boldog tudatlanságban ettük a vacsorát, ittuk a rizlinget. Már-már azzal áltattam magam, hogy Balaton többé nem az a lehúzós hely, mígnem egyszer egy apróság szét nem zúzta ezt az idillt. Történt, hogy otthon felejtettem a tárcámat, úgy kapartunk össze az asszonnyal a zsebekből meg a retikülből pár ezer forintot. Így hát tudatosan, fél szemmel az árlapra sandítva rendeltünk, kiszámítva, hogy jattal együtt is rendben legyünk. Nos, nem voltunk rendben. Kiderült, amit amúgy végig tudtam, naná, hogy itt is pont ugyanúgy átbasznak. Nem olyan sokkal, épp csak két tételről, úgy 800 forintról nem tudták megmondani, hogy micsoda, ami azért a végösszeg 20%-a volt. Elnézést kértek, meg hogy tévedtek. Na ja. Másnap visszatértünk a öt éve elkerült eredeti helyre. Itt már dolgozott bennem a bizalmatlanság, gondoltam egy formabontót, és az első kör pia után a pulthoz battyogtam fizetni. Két tétel volt csak, fél liter bor, meg egy ásványvíz, és basszameg, nem bírták megállni. Üres volt a hely, nem egy részeg társaság hatalmas cechjét turbózta fel a kislány, nem hihette, hogy nem fog feltűnni. Szomorúan jeleztem, hogy nem jó ez így, jött a buta magyarázkodás, hogy azt hitte, volt még egy akármi is. Persze nem stimmelt volna úgy sem.

Viszont a parton csak ez a két hely van.

(Az élmény még augusztusi, reméltem, hogy majd az idő..., de bosszant a dolog hetek múltán is na. Persze lehet, hogy csak valami fatális véletlen miatt szívtam zsinórban, vagy az idei szar szezont kellett így kompenzálni. Más csehókban, egyéb településeken sok korrekt helyen jártam, na meg lehúzósokon is. Nálatok mi az arány, lehúzós vs. korrekt ügyben?)

87 komment

Címkék: balaton bor átbaszás vendéglátás

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr492301628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korxi 2010.09.20. 19:18:06

Ilyenkor sosem tudni, hogy milyen alesetről van szó. A tulaj útmutatása szerint megy az egész,és az övé az átbaszási pénz jó része, vagy tisztán az alkalmazottak dolgoznak saját zsebre. Vagy esetleg a tulaj úgy van vele, hogy úgyis hiába tiltaná, így bekalkulálja a fizetésükbe.
Vevő szemmel amúgy nem mindegy. Ha rendszeres, alacsony rátájú lebukási aránnyal alacsonyabb árat tudnak tartani, akkor az tisztán anyagilag mindkét félnek jó, mert az átbaszási pénz áfamentes.

2010.09.20. 20:17:05

Akkor csak az marad, hogy nem a Balatonra mész vagy viszel magaddal inni. :) Én a kettőt variálom.

csorsza 2010.09.20. 20:27:33

@KárászAti: Na, és hol az a hely, ahol nem akarják a turistát lehúzni a kocsmában?

AzHofi 2010.09.20. 20:36:35

Balatonföldvár, aktívan látogatom az összes helyet, fejszámolóművész vagyok, és mindig korrektek.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.09.20. 20:37:32

A pultnál fizetős változatnál még az vicces, ahogy az este folyamán mennek felfele az árak: az előbb még 550 volt a sör, most már 600... Talán azt gondolják, hogy egy sörtől annyival hülyébb lesz az ember? Hm, nem tudják, kikkel állnak szemben, ugye kolléga?

mokas_gizi 2010.09.20. 20:38:03

Ha egy étteremre több bejelentés is érkezik, tehát rendszeres a dolog akkor kérdezem én, hogy miért nem zárják be VÉGLEG azt a helyet...?!

Index oldalán most is van egy hír V. kerbe csaptak be egy turistát a poén az egészbe, hogy van 1-2 étterem 5 kerbe amik rendszeresen basszák át a turistákat igen látványos módon...
Kérdezem én hogy milyen kapcsolataik vannak ezeknek a helyeknek és kiket vásárolnak meg, hogy évek óta működtetnek probléma nélkül...

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 20:53:58

@AzHofi: Ez örömteli.

@mokas_gizi: egy turiszt nem fog egy idegen helyen hivatalos eljárásokkal tökölni, ha van két-három napja Pesten, főleg egy pár ezres lehúzásért.

A durva eseteknél, ahol némi pofonnal győzköik a dán fiatalokat, hogy miért is 400.000 a számla, azokat be is zárják. Csak új cégnéven pár hónappal később, két tömbbel odébb kinyitnak.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 20:57:44

@hillaby: hát, én tényleg nem nagyon figyeltem mostanában.

mérlegeltem magamban, hogy melyik a jobb: balhézni, elcseszni a hangulatot, vagy benyelni a kisebb stikliket.
sőt, méginkább utána sem nézni. nagy kincs a szabadidő, sokszor rengeteg pénzbe is kerül a nyaralás, vigyázni kell a jó hangulatra, egy elfogadható mértékig :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 21:01:04

és tényleg: index.hu/bulvar/2010/09/20/ket_sor_egy_gulyas_75_ezer_forint/

de ez a poszt nem ezekről szól. hanem a kis quasi-szervízdíjakról, amit akát be is nyelhetünk. vagy nem.

AutosVilli 2010.09.20. 21:20:37

Röhely de ez a megoldás: Mi általában rendelésnél félkomolyan beszoktuk nyögni a pincérnek,hogy tételes áfás számla lessz ,és irjuk mit rendeltünk és átszámolunk mindent.
S láss csodát, 10-50ft eltérésnél nem igazán volt nagyobb soha.

Beefboneknock (törölt) 2010.09.20. 21:22:04

@mokas_gizi: kiket vásárolnak meg?...most az új bagázst

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.20. 21:26:44

Legtöbbet Fonyódra járok és Badacsonyba,de mindig korrektek voltak eddig.Sőt,gyakorlatilag az egész országban mindenhol előfordulok és jók a tapasztalataim.Hozzáteszem,hogy a túl csicsás vagy rosszarcúak által üzemeltetett helyeket kerülöm,látni az ilyesmit a személyzeten.
Vita esetére pedig mindig van nálam zsebágyú,fotongránát és húsreszelős szekerce. :)

Mizu 2010.09.20. 21:27:14

Balatongyörök, a pia árak korrektek minket sem basztak át, pedig sokat ittunk (én sajnos olyan vagyok mint egy ZS tipusú... mindig utánaszámolok)

Mizu 2010.09.20. 21:28:51

Viszont tavaly a Velencei tón akartak durván lenyúlni 10 ezres számla helyett 12500 Huf. Persze utána forintra pontosan 10-et kaptak a kapzsi mocskok...

Sákif za morro? 2010.09.20. 21:31:48

Benünket is át akartak baszni. Ahogy múlt az idő, egyre jobban. Mi persze rájátszottunk, eltettük a blokkokat, hangfelvételeket csináltunk. Utána megkérdeztük, hogy akkor most ezt hogy. okoskodtak egy darabig, de amikor elkértük a panaszkönyvet, akkor felajánlották, hogy a hétvége hátralevő részében a vendégeik vagyunk. Éltünk vele. Alaposan. Remélem ez kedvüket szegte.. :-S

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.20. 21:34:34

Igazából én szinte mindig át szoktam számolni fejben, persze tévedhetek, de úgy tudom a Balatonon még sosem vertek át. Mondjuk én eleve nem megyek olyan helyre, ahol 500 a sör, idén amilyen part közeli helyeken voltam, 350-380 volt. Én úgy látom pont a drágább helyeken a gyakoribb a lehúzás, mert ott kevésbé számolnak utána a vendégek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.20. 21:36:25

Amúgy Balatonalmádiban a Ramada szálloda strandja és annak a büféje nagyon jó hely.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.20. 21:52:07

felenk micro jarja
azt adnak ki amit pincer beut a gepbe
annak meg az az ara amennyi benne van
nem ordongosseg
aa jatt meg a vendeg dolga

baliquez 2010.09.20. 21:53:25

@Ben Zinkoot: na persze, biztos nem bugyborékoltak át legalább két liter babos fingot minden pohár bubcsis üdítőn, meg nem köpködték meg a mindent nyúlóssal. Amúgy szvsz fail partmenti etetésre odaszokni, a partmenti etetők tisztessége olyan mint a kőműves józansága.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.20. 21:57:29

@baliquez: Kérem én ismerek józan kőművest,a Józsi bácsit.Igaz,ő meg kő hülye,mindig máshova rakja a falat,mint ahová a tervrajz mutatja.De absztinens!

Kityusz · http://www.powerplaymanager.com/r25234 2010.09.20. 22:02:31

Kérjél mindenről ÁFÁs számlát, eszükbe sem fog jutni, hogy átbasszanak, mert abból kell adót is fizetniük. :D

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.20. 22:03:35

Az ember, aki máris otthagyta az Orbán-kormányt

Értesüléseink szerint alig egy hónappal kinevezése után távozott Jaross Tamás, Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosa.
A Metro áruházlánc volt vezérét azzal bízta meg az Orbán-kormány, hogy állítsa talpra a hazai kereskedelmet. A kormány ezt vélhetően úgy értette, hozza helyzetbe a beszállítókat a hipermarket-láncokkal szemben, Jaross viszont együtt akart működni az egész piaccal. Így lett az első olyan magas rangú kormányzati szereplő, aki távozott a második Orbán-kormánytól.

Ez még csak a kezdet, rájött milyen is a törpediktátor!

Jaffar 2010.09.20. 22:06:54

Ez csak akkor lesz hatásos, ha nevén van nevezve a Tapló csárda meg a Lehúzós (Tm) Büfé. Addig ez szarnak a pofon.

Csirke72 2010.09.20. 22:08:42

Gyerekek,

Azt nem fogom fel, hogy minden évben olvashatoak ezek a negativ posztok, hozzá pocsolya feeling, überretro környezet....

Most öszintén ki és mi a faszt keres a balatonon 2010-ben?????????????

Akár Horvátba, bár személy szerint a francia riviéra magasan jobban megéri még ár viszonylatban is.

Egy vacsi 5 före 50-70 Euro, de abban a kagyló hegyek, bor, sülthus, leves, süti allin!

Akkor mi a pöcsnek megy valaki amolyan prosztó helyre mint balaton.

De aki ennyire balfasz, az megérdemli...

300km-rel délebbre örülnek ha ott költöd el a lovettát és ott a TENGER!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.09.20. 22:09:19

@éjjeli_alkesz: van olyan része a világnak, ahol egy ilyen pofozkodós eset után elveszik a tulaj engedélyét úgy, hogy soha többé nem lehet ilyen hely a nevén.

korxi 2010.09.20. 22:12:25

Velem utoljára az történt, hogy étteremben kértem egy bizonyos fajta üveges sört, de az kb. 30 fokos volt. Azt mondták, hogy most hozták. Kértem hogy hozzanak helyette más fajtát, de hideget, ami meg is történt.
Én sem szoktam utánaszámolni, de most merő kíváncsiságból megnéztem, hogy a visszavitt sör rajta van-e a számlán. Hápersze hogy rajta volt. Mondjuk lehúzták,amikor mondtam hogy azt nem szeretném kifizetni.

Commandante Jayasuriya 2010.09.20. 22:13:41

Meg is érdemled, hogy lehúztak!
1400-ért kancsó bort inni a balatoni termelőtől, már az magában marhaság.
Persze ha ötlityis a kancsó, akkor nem szóltam.

szőketisza 2010.09.20. 22:22:52

@Beefboneknock: Én úgy tudom, az V. kerületben már 4 éve Rogán a polgármester!

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.20. 22:23:30

Szeremleynél is 4000.- az Óvörös Badacsonyban,de az a zamatvilág és panoráma bőven megéri.
Kitűnő borok kaphatók egyébként 900 Ft/liter áron.
Nekem amúgy is a Badacsonyi vulkanikus talajon sarjadnak a kedvenc boraim.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.09.20. 22:24:07

@Csirke72: figyu, látom elszaladt az idő melletted: ez a fos, műmájer duma a nyolcvanas évek elején nagyon menőnek számított, de ma már csak az igazi, tőrölmetszett balfaszok nyomatják.

A Balcsin már minden kis fing faluban szuperjó jó strand van kiépítve. Telepített fasorok, füvesítés, tiszta környezet - le a sapóval. A horvát tengerpart szarral sem különb. A spanyol tengerpart drágább, apró kavics van, és fizethetsz a napágyért, a görögöknél még a napágy sem alapértelmezett a strandokon.

Jó éttermet nehéz találni - nekünk házunk van, így a kajakérdés nem foglalkoztat. A gyerekek nem lépnek bele tengeri sünbe, nem csípi meg őket a medúza, senki nem lesz bőrbeteg az algafertőzéstől - és a parthoz közel korrekt és majdnem korrekt borokat lehet venni. Nyáron egyre több a program a környező helyeken. Egy szó mint száz: a Balcsi jó hely manapság.

szőketisza 2010.09.20. 22:37:24

@RAMBO: "Jó éttermet nehéz találni - nekünk házunk van, így a kajakérdés nem foglalkoztat."
No igen. Így már érthető az elfogultságod a Balaton iránt.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.20. 22:43:25

@RAMBO: Esetleg még a Napospartot tudnám ajánlani Nessebarnál,az finom homokos,kevés a medúza,tengeri sün nincs és gyönyörű.Nagyon olcsó.
De valóban: a Balcsinál nincs jobb hely ha nincs sok időd utazni.

jacobsson 2010.09.20. 22:51:28

@éjjeli_alkesz:

Ne csak magadra gondolj !!! hanem a többi emberre is akiket be fognak csapni.... és a turistákra akik nem azt fogják mondani hogy az XY étterembe becsapták, hanem azt hogy a magyarok TOLVAJOK és bűnözök !
Azért folytatja mindenki ezt a csalást, lopást mert az emberek nem veszik a BÁTORSÁGOT és nem lépnek fel ellene !
SEMMILYEN BECSAPÁST NE FOGADJON EL SENKI !!!!

jacobsson 2010.09.20. 22:56:09

@Cuppanj a végére!:

Sirnak a borászok hogy rossz az üzlet, sirnak a magyar emberek ( rajtad kivül ) hogy drága a magyar bor !
És igy igaz a magyar bor drágább mint a francia, a portugálrol és a Chilleiről stb nem is beszélve holott a magyar munkaerő a töredékébe kerül pl a Franciának.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 22:57:19

@Csirke72: ott a nyaraló van, amit imádok, legfeljebb kertiparty lesz minden este.
és nyugi, van összehasonlítási alapom.

@RAMBO: hát persze, de az unokaöccs vagy a nagynéni ott áll a háttérben, és ha kell, előlép, mint ügyvezető.

a Balaton tényleg rendben van pár éve, minden tekintetben. nem volt lehúzós kalandom sem, csak most, bár korábban nem számoltam utána, de nagyságrendre stimmelt a dolog.

amúgy nem tudom, hány olyan szilárd jellemű fizetőpincér van, aki egy 6 fős társaság átlagos 20.000 +- -os számlájánál ne kapna kísértést, hogy egy kisebb összeget még odakanyarítson a lebukás minimális esélyével sem számolva. (perzse csak ha nem kérnek ÁFÁ-s számlát.:)

korxi 2010.09.20. 23:05:02

@Commandante Jayasuriya: Nem a termelőtől itta. Az étteremben itta. Erről szól a post.

AzHofi 2010.09.20. 23:17:25

@Csirke72: mit tegyek, ebben a pocsolyában van a hajóm, és kora tavasztól késő őszig itt élek, addig a kertészem lakja a budaörsi házamat és néha leugrik ide rendet csinálni a kertben meg a rózsaligetben. És itt sokkal olcsóbbak a kurvák is mint a primkó horvátoknál, és nem néznek bután, ha angolul németül vagy olaszul beszél a turista. És a Csikós Zsolt a szomszédom :-)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 23:29:27

@jacobsson: dejszen én felléptem, ott és akkor, frissiben. de a hatósághoz valóban nem fordultam. lehet, hogy önzés, de nem érek rá 800 forintért tanúskodni járni.

érdemes volna amúgy a másik oldalt is meghallgatni. pont idén, pont az egyik érintett krimót cseszték meg többször annyira - nem adtak pénztárblokkot - APEH, jött a munkaügyi felügyelő is (aki a magánszférában ténykedik, tudja, hogy nem lehet úgy fogadni, hogy ne tudna büntetni) de az ÁNTSZ-nél átmentek:) - hogy majdnem bezártak. ezt az egyik pincérsrác mesélte, akivel már az évek alatt összebratyiztunk. fel sem merült, hogy ő lehúzna.
nem kizárt, hogy ezért kezdtek túlszámlázni, nem tudom. vagy mert az amúgy képesítés nélküli, év közben munkanélküli "pincérek" nem kapnak fizetést, abból élnek, amit tőlünk lenyúlnak.

nincs rendes kereslet, a hatóságok szét szedik őket. ha "nyugati" árréssel melóznának, akkor min. 750 lenne egy magyar sör.

pl. a görögöknék 2,5-4 euró a Mythos sör, ugyanilyen szintű tavernákban. A boltban 80-90 cent.

A balatonfelvidéki termelők nagy része korrekt, jó borokat kínál folyóként is. Ha elmegyek a pincébe, 550 ft egy liter. Ezt adja a krimó 1.400-ért. De ez nem Varga-pincészet :)

A görögöknél, olaszoknál a "házi bor" 6-8 euró. A spanyolokéra nem emlékszem. A horvátoknál 80-100 kuna egy lityi az étteremben, azaz ugyanannyi.

Nem drága a Balaton...

Vályoglakó 2010.09.20. 23:32:06

Prágában az első körnél ott az asztalon a blokk, és minden rendelést oda írnak, és húzzák a strigulát körönként. Korrekt! A pálcikákat a sokadik sör után is meg tudod számolni :-)

lapointe 2010.09.20. 23:33:17

Balatonkenese, 20 éve.Enni mindig ugyanoda járunk: Elisabeth garden. Persze nem a parton van, hanem a faluban. Az ország legjobb babgulyása(tényleg).A rántott harcsafilét isteni piritott krumplival (kivűl ropog, belül omlik) annyiért ettem, mint 2 héttel később a világosi strand előtti fapados büfé égett ízű olajban tocsogó vastag borzalmaspaníros kiszáradt hekkét fonnyadt mikrózott sülkrumplival(brrr...).Ja és udvarias kiszolgálás, terÍtett asztal kontra műanyag villa, kissé koszos fapad, önkiszolgálás.Jéghideg fröccs-langyos vmi bűnrossz borból.Igaz, én voltam a hülye, régen mondom, hogy a part menti helyek nagy része lehúzós szar.Persze vannak kivételek! De kevés embernek van ideje-kedve-pénze végigzongorázni a lehetőségeket. De szerintem a Balaton környéke fejlődik, ha lassan is! Szerintem Horvátország lényegesen drágább.

Kovacsla 2010.09.20. 23:36:24

Célszerű lenne az úri közönséggel megosztanod a helyek nevét, hogy más ne essen újra a te hibádba.

AzHofi 2010.09.20. 23:40:54

@lapointe: én mindenhol halászlét eszem, mert a) szeretem, b) nálam ez egy étterem fokmérője. Ettem már partmenti sörpados helyen is kiváló halászlét, és ott a többi étel is kiválónak bizonyult később, és ettem tihanyi elit étteremben is mosogatólé minőségű hallevest, nem is érdekelt a többi ételük. Amúgy a halak nagyját szeretem magam megfogni és elkészíteni. Ha látni akarsz csak gyere le a mólóra, én biztos ott vagyok és pecázom, ha épp nem a hajóban döglök vagy a gyerekekkel csavargunk valahol :)

Vályoglakó 2010.09.20. 23:42:25

@jacobsson: az a baj, hogy nincs igazad, az említett borok azért olcsók, mert a földterület, ahol a szőlőt művelik a többszöröse annak, mint nálunk az átlagos. Nagy területen, magas fokú gépesítéssel dolgoznak,óriási mennyiséget állítanak elő, és ezzel a magyar ültetvényméretek nem tudnak versengeni. Ezért ők sokkal gazdaságosabban tudnak termelni. Sajnos ez van!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.20. 23:45:38

@lapointe: bizony, a Karlovacko, Lasko, Ozujsko stb. alsó hangon 15-20 kuna (600-800 forint) a dalmát városokban, de ha nálunk nem 350 a Soproni, akkor balhé van.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.20. 23:46:06

@Vályoglakó: Bezony,ha sör akkor Prága!Nagyon korrekt,közel van és nem drága.Nem hiába van mindig tömeg,nem lehet megmozdulni még előszezonban sem.
Külön érdekes,hogy ott kizárólag olyan sört csapolnak,amilyen a cégéren van.Nekem a Budweiser a kedvencem. :)

lapointe 2010.09.21. 00:05:23

@AzHofi: Csak nem a kenesei mólón horgászol??? Utána pedig meg is sütöd-főzöd a zsákmányt?! Jövő nyáron nem lehetne megkóstolni??!
@éjjeli_alkesz: Nekem ízlettek a horvát sörök! A kaja is (az a sok tengeri herkentyű).De az éttermi számlák azért elég borsosak!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.09.21. 00:15:34

@Cuppanj a végére!: amúgy Két Macskához címzett serezdében sztem átbaszás történt. pár éve ott a zenés felárral trükköztek, valami kis táblán volt kiírva csehül, hogy 100 vagy 200 korona a sarokban balfaszkodó öreg által hozzáadott érték.

de persze hülye, aki turistaitató helyekre megy, az eldugott Mala Strana-i kiskocsmák helyett. scak pár évvel korábban a Dvou Kocsek sem volt felkapott hely. mindenhol megtalálják az utat a túristák zsbéhez :)

@lapointe: én is kedvelem őket, és azt a fentebb írt módszert is, hogy minden részrendelésről külön blokkot hoznak. Also keine Überraschung...

fakarikú 2010.09.21. 00:21:48

@AutosVilli: Akkó meg jól beleköpnek a levesetekbe... vagy valami másba! Csak, hogy tudd:)

Csabcsi 2010.09.21. 02:54:40

Ez az egesz orszag egy f*s.
F*s orszagnak f*s bufeje van, ennyi...

Falusi_metálos 2010.09.21. 04:08:22

Egyébként pont ezért nem járok a Balcsira sajnos.
Nem baj, ha drága, de az árhoz a köcsögséget nem kellene hozzáadott értékként kezelni.Egyébként üvegtigris az összes ilyen hely, amit a 80-as évek étteremtulajdonossá avanzsált lángossütői üzemeltetnek, a rájuk jellemző rádkacsintok - mosolygok - lehúzlak mentalitással.Ha észreveszed, akkor megsértődik, mert elrontottad a játékát.
Amúgy az ilyen helyek berendezése eléggé eklektikus,ha esetleg stílusos, tervezett design van, az hamar átalakul a tulajdonos "izlése szerint".

Falusi_metálos 2010.09.21. 04:09:09

Egyébként pont ezért nem járok a Balcsira sajnos.
Nem baj, ha drága, de az árhoz a köcsögséget nem kellene hozzáadott értékként kezelni.Egyébként üvegtigris az összes ilyen hely, amit a 80-as évek étteremtulajdonossá avanzsált lángossütői üzemeltetnek, a rájuk jellemző rádkacsintok - mosolygok - lehúzlak mentalitással.Ha észreveszed, akkor megsértődik, mert elrontottad a játékát.
Amúgy az ilyen helyek berendezése eléggé eklektikus,ha esetleg stílusos, tervezett design van, az hamar átalakul a tulajdonos "izlése szerint".

Falusi_metálos 2010.09.21. 04:09:31

Egyébként pont ezért nem járok a Balcsira sajnos.
Nem baj, ha drága, de az árhoz a köcsögséget nem kellene hozzáadott értékként kezelni.Egyébként üvegtigris az összes ilyen hely, amit a 80-as évek étteremtulajdonossá avanzsált lángossütői üzemeltetnek, a rájuk jellemző rádkacsintok - mosolygok - lehúzlak mentalitással.Ha észreveszed, akkor megsértődik, mert elrontottad a játékát.
Amúgy az ilyen helyek berendezése eléggé eklektikus,ha esetleg stílusos, tervezett design van, az hamar átalakul a tulajdonos "izlése szerint".

farkamatvakarva 2010.09.21. 06:22:47

érdekes módon engem még nem próbáltak meg lehúzni balaton parti kajáldákban
pedig elég sokat járunk, igaz leginkább a keszthelytől fonyódig terjedő szakaszraigaz, mi nem szoktunk 10 ezer ft-os zabálásokat rendezni, kis pizza, meg pár korsó söröcske
asszonnyal szoktuk pedig számolgatni, találgatni, mennyi lesz a fizetnivaló

ace22 2010.09.21. 07:49:09

@éjjeli_alkesz: (perzse csak ha nem kérnek ÁFÁ-s számlát.:) Hmmm... Ital: 12,550 Ft Étel: 3,250 Ft, összesen 17, 235 Ft. :-)

Commandante Jayasuriya 2010.09.21. 08:05:21

@korxi:

pro prímo: olvasd el figyelmesen még egyszer, és talán rájössz, nem azt írtam, hogy a termelőnél ivott ez a szegény áldozat.

pro secundo: amúgy mellesleg a posztoló azt írja,"...és ami a legfontosabb, van jó, minőségi folyóbor, ráadásul a helyi borásztól."

pro tercio: ha hallgattál volna, okosabb maradtál volna!

Pepin bácsi 2010.09.21. 08:18:53

2010. Balatonfüred: Itt volt Mexikóból két haver. A fiatalabb benézte a húszezrest kétezresnek. (kis Heineken 1.500,-/üveg) A pultos csaj utána vitte a visszajáró tizennyolcezret és figyelmeztette a srácot, hogy máskor jobban figyeljen, nehogy átbasszák. Ilyen is van.

wpet 2010.09.21. 08:48:42

Végre új poszt, jó lett.
Nos, az a helyzet, hogy én ritkán számolok utána, csak úgy kb. ellenőrzöm, hogy tényleg annyi-e az annyi?
De ha észreveszem, hogy a személyzet fondorkodik, akkor bekérdezek én is, és ha nem tudják megmagyarázni a növekményt, akkor ugrik a jatt.

Egyébként ritka manapság az olyan pincér, aki megjegyzi a vendéget, pedig ő járna jobban vele, mert ismerős arcnak jobban csúszik a borravaló, szóval át se kell baszni a vendéget.

bölcsésztanár 2010.09.21. 09:07:32

Balatonalmádiba járunk évek óta. Van a parton egy hely, pont az üdülővel szemben, mindig ott eszünk-iszunk. Másodszorra sosem kérdezik meg, hogy a cappucinót tejhabbal vagy tejszínhabbal kérem-e, mert emlékeznek. Nem a legolcsóbb hely, de nem is drága (pesti árakat alulról bökdösi). Soha, egyszer sem számláztak túl, és még kedvesek is. Egyet értek el vele: még rossz időben is mindig sokan vannak, míg a többi hely verőfényben is tud üresen tátongani.

2010.09.21. 09:21:15

Horvátországban is átküldenek a palánkon.

Engem pl simán le akart húzni egy gyerek.
Vettem valami kis sz*rt 60 kuna-ért. Ez kb 2400 Ft.

Fizettem 100 kuna-val (4000 Ft.), odaadtam a gyerek köszönte szépen, mosolygott rám és nézett a következő vevőre.
Én meg mosolyogtam rá és néztem rá. Erre 5 másodperces várakozás után kib*szta elém a visszajáró 40 kuna-t (1600 Ft.).

Mindenütt átb*sznak ha nem figyelsz oda, nem kell Balatonra menni hozzá.

EMU 2010.09.21. 09:24:22

Balaton az véletlenül nem magyarországon van? De akkor meg min és miért kell csodálkozni? Nem nép, népség.

Kentetsu 2010.09.21. 09:26:15

Javaslom a helyi borászt személyesen felkeresni, csakúgy mint egy helyi élelmiszerboltot. Beszerezni a szükséges kellékeket, majd egy pokróc és egy piknik kosár kíséretében levonulni a partra a két "étterem" közé. Laza italozás és némi romantika ...ára: 2000 Ft. Majd egy 100-ast bedobni a vendégűző helyekre. Nesze jatt b@szod..

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.09.21. 09:30:34

Én úgy járok el, hogy vagy bótba veszem a piját, vagy olyan drága és puccos helyre megyek, ahol már vélhetően nem csesznek át. Ha nem baszok be, mint állat, akkor nagyjából - ez olyan 10-15% - utánaszámolok, de komoly gondom még nem volt. Igaz a Balatonon is régen voltam. Ha bebaszok, mint állat, akkor meg úgyis elkezdem szórni a pénzt, meghívom a fél kocsmát, és minél többet költök, annál jobb. Másnap meg ígyis-úgyis szar lesz:)

A Kálvin téren, a Pata Negra-ban (www.patanegra.hu/) - egyébként szeretem azt a helyet - történt jópár éve egy kísérlet, amit a húgom szúrt ki. Ők elegánsan csinálták, mert az egyik bor változott át a hasonló nevű, de jóval drágább másikká. Viszont a pincérek annyira látványosan készen voltak - nagyon betépve és/vagy nagyon másnaposan -, és ez illet is a hely hangulatához, hogy nekem hihetőnek tűnt a véletlen mint magyarázat. A számla korrigálása után nagyjából pont annyi borravalót adtam, mint amennyi a túlszámlázás lett volna.

Csirke72 2010.09.21. 09:40:18

@AzHofi:

Pont erröl beszélek. Kisstilü, igénytelen prosztó vagy.
Mi az a Budaörs? Monaco? Hmmm...

Ha már hajó, viz, házikó lehet komoly szinten is nyomni(nekem is van, de nem a Plattensee-n). Ezek csak otthoni kisembereket vakit el...

Aki megteheti és pl. vitorlása van, az Saint Tropez-i öbölben nyomul.

Öszintén: Mi a faszt lehet 1 balatonon csinálni és Budaörsön lakni???

Valszeg azért nem értem, mert van stilusom és igényem. Amugy a budaörsi házadat eldod, picit kiegészited euroval és olyan 500-700.000 eruo körül medencés házikó-t kapsz a riviérán.

Az, hogy téged egyetlen idegen nyelven sem értenek meg lehet, hogy a kiejtéseden mulik.

Itt franciába érdekes majdnem mindenki beszél angolul,németül...

Amugy amikor Horvátot fikázod, über ciki vagy.

1 Balaton-t soha nem lehet egy tengeri országgal hasonlitani...

Yol érzed magad az überfertöben???

Te szerencsétlen, neked a kissebbség érzeted miatt kell a balaton, mert ott elismerést kapsz a vitorlásodhoz. A menö nyugateuropai helyeken te labdába se rugsz és zavar téged:)Itt pici vagy te a hajóddal:(

Ennyi...

Csirke72 2010.09.21. 09:43:54

@éjjeli_alkesz:

OK. Öseimnek is van ott háza, DEEE az überretro, igénytelen 80-as évek stilusa, koszos pocsolya, semmi filing, tenger...

Ez szar. Mit lehet 1 napnál tovább csinálni a balatonon.
Ott nincsen Marseilles, Monaco, Saint Tropez, Verdon, Route de Napoleon....

Minden falu uyganolyan és tele van szunyoggal.
300km-rel délebbre tenger mellett, igényes gasztronomiával fogadnak.

Amugy ha nem lenne igazam, akkor miért minden 2. ház eladó a balatonon??? Mert az okosabbak ezt már rég vágják:)

Földvár_felé_egész_úton 2010.09.21. 09:46:40

@AzHofi: A Balatonnál sok féle halászlét mérnek, a jó konyhát tényleg mérni lehet vele. A tihanyi Ferenc Pince eddig még soha nem okozott csalódást nekem, a családdal ott már többször ettünk isteni halászlét. Amit eddig kihoztak, mindegyik megállta volna a helyét valamelyik főzőversenyen. Egy finom remegős túrógombóccal lehet a legjobban befejezni. A jó borok és a páratlan panoráma már csak ráadás...
Ez a hely is egy klasszikus családi vállalkozás: apa, anya, fiúgyermek viszik a vállukon. Kis pincéből nőtte ki magát - kemény munkával, nem lehúzással.

@Mindenki másnak:
A "leugrunk a Balatonra" ugyanúgy hozhat melléfogást, mint a "megyünk Adriázni".
A bölcs ember megadja a módját:
Szerez ismerőst, akinek ott gyökerezik a lelke. Az majd tudja és megmondja: Hogyan és mit keress, hogy jól érezhesd magad.
Ez persze meló, de kevesebb fájdalom a díjazása.

Franky4fingers 2010.09.21. 09:47:01

@Vályoglakó:

Prágában a legdurvábban próbáltak lehúzni étteremben és sörözőben is, nem egyszer többször. Csak nem sikerült nekik, mert én számolgató típus vagyok.

Úgyhogy hagyjuk már, hogy merbezzeg Prágában kolbászból van a söröskancsó.

Csirke72 2010.09.21. 09:47:40

@RAMBO:

Te nagyon kisstilü vagy és tudatlan!

Jó part??? Hol a tenger??? TE NYOMIGYEREK!

hol a filing??? Parsztfalvak, überretro szarzsák kinézettel...
Igazad van 80-as évek stilusa.

Na vajon miért pang minden évben a balaton???
De sebaj menj le pancsolni a pocsolyába és érezd magad yol a szunyogokkal....
Proszto vagy kispajtás ennyi és nem is látod körülötted miröl szól sztory....

Csirke72 2010.09.21. 09:50:13

@Földvár_felé_egész_úton:

Nyuszifül,

Ismerem évente 1x elutazom elötte és idén megálltam 1 kajára 2 fö 10 ropi.

Na most legutobb Marseilles-ben 1 elegáns étteremben 55 eurot fizettem 5 före azaz 15400,-ft

Na akkor hol vannak itt az arányok te szerencsétlen??? Ès a tenger még minidg nem nyaldosta a lábamat...

Annyira überciki vagy:(((

Csirke72 2010.09.21. 09:51:57

@Földvár_felé_egész_úton:

Miért kell magát az embernek a balatonhoz passzitania, alkalmazkodnia és mestersésges dolgokat kitalálni, hogy ugy lássa milyen jó...

Nagyon szegényes, igénytelen vagy...

Franky4fingers 2010.09.21. 09:52:55

@Csirke72:

Jajj. Ez fájt.

Ilyen dumát utoljára " áltisiben" nyomtunk...

Kemény vagy csirke, nem akarsz poénblogot indítani?

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.21. 10:05:25

1995. július 28-án Óbudán halálra gázoltak egy gyereket. Régen volt, több mint 15 éve, de semmit nem ért meg a budapesti nagypolitika jelenéből, aki annak az esetnek a hátterét és a következményeit nem ismeri. A gázoló Tarlós István, a III. kerület akkori polgármestere, a jelenleg legesélyesebb főpolgármester-jelölt volt.

Csirke72 2010.09.21. 10:12:21

@Franky4fingers:

Naná, hogy fáj az igazság:) Azét irtam ide ezt le, hogy kicsit kapjál már magadhoz.

Amugy mi van? Milyen álti? nem állti??? Mit csobogsz?

Kisproszto, inkább menj dolgozni nehogy kibasszanak...

Csirke72 2010.09.21. 10:13:55

@Franky4fingers:

Sajnos ez nem poén, de gondoltam rá, hogy az új balaton riviéra és retro környezete.
Muhahaha

cassio 2010.09.21. 10:20:20

@Csirke72: neharagudj de Te nagyon le vagy maradva... Csak nem most jutott ra hogy ellatogass kulfoldre? Tajekoztatasul szamodra: a horvat tengerpart termeszetesen mas mint a Balaton s lehetnek sot vannak is bizonyos elonyei massagabol kovetkezoen DE tudvalevo lenyulos hely (legfeljebb te meg nem vetted eszre (biztos gyakorlatlansagodbol fakadoan) azonkivul ha korrektul utanaszamolsz meg a hagyomanyosan olcso gorog strandon is a 3 euros sorrel, a 6 euros napaggyal (fejenkent) egy csalad szamara eleg bajosan tudsz arban versenyezni a Balatonnal ezert kerlek hagyjuk ezt a hulye 90es evek elejen felvet szoveget hogy a kulfold olcsobb. Ez tenyszeruen nem igy van. Am de azt mondhatod hogy neked szemelyesen az jobban tetszik az aratol fuggetlenul. (s tessek realisan gondolkozni)

Földvár_felé_egész_úton 2010.09.21. 10:27:11

@Csirke72:
Valamit nagyon kompenzálsz, ha így nyomod az überokos bölcsességedet AzHofinak meg Alkesznak.

Ember-e vagy?

A dumádból az süt, hogy a divatmajom és felületes fikázásokból szeded minden információdat. De hát ha nem is akarod tudni, mi is a valóság a Balatonnál, legalább hallgatnál.

Különben még többen megkérdezik:
Mi a f@szt lehet csinálni egy ilyen 72-es csirkével?

Grillezzen téged barnára a jó földközi napsütés.

Soha az életben nem fogsz kapni egy baráti szót a rajtunk meggazdagodott svájci vitorlás-szomszédodtól. Legfeljebb akkor hazudja magát őszintének, ha tőled is lenyúlna valamit. Nincs 1 igaz barátod abban a nagy villogásban. Nem fogsz 1-szer sem őszintén kezet senkivel.

Én meg egy jó kis meló után belépek a szomszéd barátom pincéjébe és olyan bort iszom, amelyik Obama elnök asztalára is ritkán jut. Hacsak a másik szomszéd meg nem előz, és be nem lép az én pincémbe egy baráti jó szóra.

Csirkém Csirkém ... Hiteles és emberi környezet Neked már sosem jut az asztalodra. Ebből a mi kis szép világunkból Te már "kifertőzted magad".

Élj továbbra is boldogan és olyan okosan mint eddig.

A Balaton meg itt marad nekünk az összes értékével, és hál'Istennek az olyanok mint Te nem zavartok itt feleslegesen.

Marseilles-be meg szívesen leugrom megkóstolni azt 55 euró per 5 fős éttermet, ha van bátorságod megadni a címét. Ha stimmel, elteszem a számlát és mindenki látni fogja...

Nyuszifül ...

r123 2010.09.21. 10:31:26

"Marseilles-ben 1 elegáns étteremben 55 eurot fizettem 5 före azaz 15400,-ft" hahahahaha

Pepin bácsi 2010.09.21. 10:38:24

@Földvár_felé_egész_úton: valami hasonlót szerettem volna mondani én is ennek a Csirke72:agyúnak, sajnos a "Csirke, csirke a kurva anyád"-nál frappánsabb nem jutott eszembe

Földvár_felé_egész_úton 2010.09.21. 10:47:47

@Pepin bácsi:
Nem csodálom, elsőre nekem is más kavargott a lelkemben, de aztán Bródy meg Petőfi jutottak eszembe, és beregisztráltam.
Csirkét meg azzal akartam büntetni, hogy olvasson hiteles dolgokat is a Balatonról.

Úgy tűnik, megégette és elhúzott... Remélem, már ott forog a grillen Saint Tropez környékén.

Node semmi baj úgy se ő van többségben.

Pálinka-fan 2010.09.21. 11:04:10

Csirke72:

Buzi-e vagy?
Milliomos-e vagy?
Sznob-e vagy?

"Itt franciába érdekes majdnem mindenki beszél angolul,németül..."

A nagy lóf**szt!!! Síterepeken csak és kizárólag franciául értenek és szólnak hozzád. A németeket egyébként is utálják, csak az osztrákokat kedvelik.

Igaz, maradj inkább a békáknál, legalább nem rontod itt a levegőt!

MÁS:

Az ötvenöteuróbólötfőremarhajótkajáltunkésolcsóvolt-emberkéknek: És mit ettetek és ittatok? Fokhagymás baguette-et salátával? Meg grátisz vizet kancsóból?

r123 2010.09.21. 11:13:33

@Pálinka-fan: az is a csirke-gyurka volt

wpet 2010.09.21. 15:44:09

Melyik pincét ajánlanátok? (Nem csak Balatonon)

korxi 2010.09.21. 20:07:21

@Commandante Jayasuriya: Jah. Tényleg azt hittem, hogy a teremelő-tőlt termelő-nélnek érted.
Mivelhogy jóhiszemű ember lévén, egyszerűen nem feltételeztem, hogy komolyan mondod, hogy aki étteremben (vagy olyan jellegű vendéglátó egységben) "termelőtől" származó borért 1.400/litert fizet, az automatikusan lúzer.
Dehát komolyan mondod.

korxi 2010.09.21. 20:14:08

Áááá Csirke72-t ne etessétek már. Valószínű, hogy "görögbe meg tropezbe" típusú parasztok léteznek a valóságban is, de azok sztem nem olvasnak, meg nem kommentelnek blogot:)

Balatonrajongó 2010.09.22. 08:53:45

Nagyon tetszett a bejegyzés! A www.balatoniwiw.hu oldalon blogíró verseny indult egyedi nyereményért, ha van kedved oda is töltsd fel a balatoni írásaid vagy amit magadtól a legjobban szeretsz. Üdv, Charley Davidson

jamesz 2010.09.22. 09:16:05

Engem a Marson majdnem átbasztak a Pángalaktikus Gégepukkasztóval!Szerencsére odaszóló üdülési csekkem volt, meg rájuk küldtem a nagydarab avataromat, plusz izomtibit is. Ő most tért haza lelékvándorlásából, ahol is 666 dimenziós hermafroditaként keménykedett pár csirkével.
Szóval ilyen arcokkal kell erősíteni. Volt egy hajóm nekem is a Balatonnál (www.balaton.hu/egyedi_arculat/balaton_telepules/balaton-tortenete/index.html)
de egy eltévedt golyó elsüllyesztette.(Pedig kemény papírból volt).
süti beállítások módosítása