látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Nemivással a másnaposság ellen - (avagy felelősség-kizáró nyilatkozat)

2009.12.12. 17:11 éjjeli_alkesz

Gondoltam, kipróbálok valami egészen újat, forradalmit. Nem fogok alkoholt inni egy jó csomó ideig. Ráadásul egyvégtében, tehát nem ér hozzáadni a közelmúltbéli 2-3 napokat.

Amikor elkezdtem ide írkálni, azt terveztem, hogy elmélkedek magamban egy ideig, esetleg ökörködök egy sort, úgy se olvassa senki. Nem egészen így lett. Idéznék egy privát mélből, a személyes részeket elhagyva, ugye, mégis csak privát. És ennek hatására most példát fogok mutatni.

 

Olvasom a kommenteket, kicsit azon meglepődtem, relatíve tök sokan vannak, akik nyilvánvalóan alkeszek, de ez egyáltalán nem zavarja őket. Ez amúgy rendben van, amíg engem se zavart, én is ittam. (Meg még utána is, amég volt melóm, pénzem rá stb.)Szóval nekem érdekes olvasgatni, de azért (remélem nincs harag) kurvára bízom benne, hogy aki az internetet böngészgeti mert szarban van a pia miatt, az nem a te blogodat fogja elsőre megtalálni! :)
A sok jókedvű alkesz simán megnyugtatja, hogy amit csinál az úgy van rendjén, csak toljon sok vitamint reggelente :)
jaaaaa, most értettem meg, szóval a látens iszákos az, aki ugyan
alkoholista (vagy jó esélyes versenyző), de _még_ megvan a háza, családja, melója, meg némi kontrollja is. (nemtudtam mitől látens,haeccer iszik, de asszem megvan). nembírom ki, muszáj megosztanom egy gondolatot. akinek nincs gondja a piával, annak sose jut eszébe azon filózni, hogy vajon gondja van e a piával, szerintem. magánvélemény persze.
További sikereket.

Nem mindenben értek egyet, de nagyrészt igaza van a levélírónak. Viszont: én továbbra is hiszem, hogy van egy olyan egészséges mérték, ami fenntartható, és nem okoz sem szociális, sem egészségügyi problémákat, ezt nagyjából kezdem is belőni. Az tuti, hogy a mostaninál kevesebb lesz ez a mennyiség. Sokszor megkaptam már azt is, hogy önmagában az, hogy filózok a témán, az már mutatja, hogy elkéstem, de nem. Ez még nem bizonyít semmit sem. Tudatos ember vagyok, szeretem előre - pont amíg még megelőzhető egy probléma - az összes eshetőséget számba venni.

Azt sem látom be, hogy az alkoholizálásról csak holt komolyan, drámai hangulatban lehetne értekezni. Az viszont igaz lehet, hogy egy hangulatos commentlist pozitív megerősítést adhat egyeseknek, ahogy a levélben is áll.

Jöjjön tehát a tiszteletkör: sokat inni nem jó, alkesznek lenni sem. Márpedig aki rendszeresen sokat iszik, az többnyire alkesz, azt meg mindenki tudja, hogy mivel jár. Mmmmkay?  Itt közlöm az örömhírt, hogy az elmúlt egy hónapban a gyakoriságot és a napi mennyiséget is csökkentettem, jellemző persze, hogy posztot nem ilyenkor írtam, éppen ellenkezőleg.

Nem képzelem persze, hogy egy-egy írásnak direkt hatása lenne az azt olvasók ivási szokásaira, de ne legyen még közvetve sem. Ha rám, halgattok nem isztok.

Üdv: éjjeli_álszentalkesz

Amennyiben ezen blog olvasása közben mégis szeszesitalt fogyasztana, vagy italozási szokásai hátrányosan megváltoznának, a blog szerzője, a blog.hu szerkesztősége, sőt, senki más sem, semmilyen felelősséget nem vállal.

137 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr741592577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parrre 2009.12.12. 22:53:15

@Panther V.: Én 15 év után letettem a cigit. (napi 2 doboz piros multi) Megfogadtam, hogy nem gyújtok rá többet, de csak vettem az újabb doboz cigiket. Mire apám aszonta - Hé nem úgyvolt hogy abbahagyod? De, de ma este még muszály mert blabla. Mire ő, jaaaa kifogás mindíg lesz ha nagyon keresel. Na az volt az utolsó szál.

AP! (törölt) 2009.12.12. 22:57:39

a piát abbahagyni a világ legegyszerűbb dolga.

Pierr Kardán 2009.12.12. 22:59:14

@bigthereal: Nálam nagyobb alkoholista vagy, mert nálam csak kb. 25 üveg van :-)

Mondjuk van vagy 10 különböző felbontva is, hogy ne mondják mán', hogy csak flancolok a piákkal.

Egyébként nem nagyon szeretem a whiskyt, a konyak-brandy-Metaxa vonal jobban fogy :-(((

Iván Gróznij 2009.12.12. 23:00:15

@Anyádnak Palánkot!:

Ja. Én is ismertem masszív alkeszt, teljesen tönkrement, bele is halt. Azóta egy kortyot sem iszik.

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:00:40

@Anyádnak Palánkot!: Igen, kb. olyan egyszerű, mint magadat megfojtani puszta kézzel :-(((

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:03:02

@Baader_Meinhof:
1. nem igazán érted, miről lenne itt szó. ha a korábbi posztokat elolvasod, láthatod, hogy legalábbis az ivási szokásaimról mindent ide rittyentettem, az elején megmondtam, hogy szerintem alkesz vagyok.

2. mivel azonban úgy tűnt, hogy a szándékolt céllal szemben ez a blog egy virtuális kocsmává kezd alakulni, és ezzel együtt néhányan igazolást találhatnak saját ivászatukra, vagy akár csak egy pohárral többet isznak, mint máskor, szükségét éreztem egy ilyen posztnak is.

3. hogy ebből az egészből mennyi komoly, annak az érzékeléséhez bizonyos képességek szükségeltetnek.

4. mi azzal a baj, ha nem piálok 3 hétig?

Inda-Labs 2009.12.12. 23:04:24

Az alkohol, bármilyen mennyiségben egy rakás sz.r, mondom x sör után. Elég volt.

Iván Gróznij 2009.12.12. 23:04:29

@Pierr Kardán:

Régebben én sem kedveltem a whiskyt, de megtanítottak rá. Jégkockára kell önteni, és még a teljes elolvadás előtt kell elszürcsölni. Ez "hívja elő" a valódi ízét. És itt jönnek ki az igazi ínyenc különbségek a 12 éves vagy öregebb skótok közt.

És ha nem az alkoholért iszod, ne szégyelld szódával hígítani. Igazi kellemes íz, más, mit a sör meg a fröccs.. (a szörpöket itt ne említsem, ugye?)

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:05:40

@éjjeli_alkesz:

A 4. ponthoz: Nem szabad annyit dolgozni, hogy az ivás rovására menjen :-))

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:07:58

@Iván Gróznij: Gyakorlatilag minden töményet így iszok!

Régebben több whiskyt ittam, ma már csak 1-2 féle ízlik (Theacher's, Grant's, meg sajnos a Chivas Regal).

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:07:58

@Pierr Kardán: @bigthereal: nálam meg úgy 180 l folyóbor, az egyszerűsített adóraktárban, meg úgy x üveg olyan bor, amit még sajnálok kibontani.

odihem 2009.12.12. 23:08:07

nemreg talaltam ra a blogra,eddig is olvastam napi rendszeressegel blogokat,de ezek ilyen szorakoztato jelleguek voltak mindegy,de ez mas,szamomra abban mas,hogy olyan,nalam is kibontakozo "problemaval" foglalkozik.27 eves vagyok,kb 7 eve csak mint "latogato" jarok haza a szuloi hazba.Regebben 2-3 hetente,hetvegere.Mostansag 2-3 havonta es nem azert mert rossz,vagy hogy valami problema lenne a szulokkel,nem.Egyszeruen a korulmenyek nem engedik-melo,tavolsag stb. napi rendszeresseggel iszom 5-6 eve-nem keveset,van munkam-nem is rossz,barataim,van hobbim is a pialason kivul,sportolok.
Namarmost miutan vegigolvansam az egesz blogot a kommentekkel egyutt,kicsit elbizonytalanodtam,a picsaba,en is alkesz lennek?!

Iván Gróznij 2009.12.12. 23:10:00

@Pierr Kardán:

Sajnos, a Chivas nekem is ízlik...

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:10:52

@Pierr Kardán: Márminthogy jégkockára öntöm a töményeket!!!

Szódával egyelőre csak a málnaszörpöt iszom meg (nem tévedésből írom ezt, a fröccsöt nem szeretem :-)))

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:12:04

@odihem: Isten hozott a klubban !!!

Mateahos 2009.12.12. 23:12:07

Csatlakozom.Egy hónap a cél.szigorúan mostantól nem majd holnaptól.Kitartás menni fog csak ezek az ünnepek ne lennének:)

Iván Gróznij 2009.12.12. 23:18:04

@Mateahos:

Szerintem az ünnepekből nem kell ügyet csinálni. Kiváló alkalom arra, hogy az ünnnepen kultúráltan az alkalom szerint fogyasszunk, előtte és utána pedig elhatározásunk szerint nem, vagy az elhatározásunk szerinti mértékkel. És még jobban meg is erősít, mint a "verseny-absztinencia"

changebug (törölt) 2009.12.12. 23:18:57

Ha elég sokáig nem iszol egy nap kijózanodsz :) Nem az alkoholszint az érdekes inkább ami az ember fejében van. 'Kitisztul' a kép. És az jó érzés lesz. szerintem. (Elég sok mindent megtanul az ember kontrollálni - részegséget/másnaposságot is.)

odihem 2009.12.12. 23:20:37

@Pierr Kardán: Reszemrol a megtiszteltetes:)
nemtomti hogy,de en most e sorokat irva is iszom...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.12. 23:20:48

@changebug: "'Kitisztul' a kép. És az jó érzés "
És baromi ijesztő...

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:23:00

namégegyszerelküldöm.

@odihem: mi az a nem kevés? én ugye többnyire 1 üveg borral elvagyok esténként, igaz volt az több is, meg kevesebb is. ha csak 3-4 napot hagyok ki, mint ahogy mostanában, abból nem derül ki, hogy gáz van-é. ha gond nélkül heteket kibírunk, akkor no problem. (mielőtt egy A A tag idetéved, szerintem ez jó mérce.) :)

@Mateahos: hát, szar az időzítés, nem vitás, igaz nekem könnyebb a határidős meló miatt.:)

Pierr Kardán 2009.12.12. 23:27:57

@odihem: Nos, ha valaki éjjel fél 12-kor még kommenteket írogat, akkor nem annyira rossz a helyzet :-))

Én most Cuba Libre-t toltam, a cola ellensúlyozza az alkohol álmosító hatását...

Mr zz 2009.12.12. 23:28:49

Szinte minden hétvégén megyünk inni-iszogatni baráti társasággal, és az esetek 80%-ban sörözésen/ borozáson túl mindig előkerül tömény ital is.
Azt veszem észre hogy csüt.fele már kezd hiányozni ez jólmegszokott hétvégi "program".
kezdjekFélni??

odihem 2009.12.12. 23:34:49

@éjjeli_alkesz: 7koznap 3-4 sor + 1-2 feles,hetvegen meg inkabb nemis szamolom:)

viszont bort nemiszom:D
es igen,5-6 napot kibirok en is,de az ritka+kell ra valamilyen ok,ugy nem megy,hogy na most csak ugy nemiszom jo par napig.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.12. 23:35:19

@Pierr Kardán:
Hú abból mennyit meg lehet inni... Mennyi régi emlék, amire nem emlékszem .:)

Baader_Meinhof 2009.12.12. 23:36:21

@éjjeli_alkesz: a kontrollkísérlet. az a baj. egy "normális" ivónak ugyanis esze ágában sincs kontrollálgatni saját magát. a normik számon se tartják, mennyit isznak, mert nincs bajuk a piával.

odihem 2009.12.12. 23:39:59

@Pierr Kardán: ja,nemreg kezdtem,bar itt meeg csak fel 11...
en altalaban tomenyhez szodat iszom vagy sort.A sorhoz meg altalaban tomenyet:))

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.12. 23:42:18

@Baader_Meinhof: Szerintem a legtöbb "nem normális" ivó sem tartja számon.

Mateahos 2009.12.12. 23:42:24

@Iván Gróznij: Jogos amit írtál nem "verseny absztinencia" kell,de számomra most ez az első lépés.Méregtelenítenem kell és csak teljese absztinenciával lehetséges ez.A haverjaim szeretni fognak ma este is én vagyok már a bulisofőr.

Caymans 2009.12.12. 23:43:01

vicces. miközben olvastam a posztot épp megittam egy fél üveg félédes tokaji hárslevelűt, mert a marmonkanna kiszáradt... erre olvasom az alján, Amennyiben ezen blog olvasása közben mégis szeszesitalt fogyasztana... majd leestem a székről a nevetéstől. Nah Isten - Isten. Ami marad az a harag. kitartás!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:44:24

@Baader_Meinhof: az, hogy valakinek nincs baja a piával, szerintem semmilyen összefüggésben sincs azzal, hogy alkesz-e. ez függhet a neveltetéstől kezdve a realitás-érzékig sok mindentől.

a másik: ki mondta, hogy nekem nincs gondom? az egész arról szól, hogy van. elég indulatosan vitatkozol olyasmivel, amit senki nem állított.

ha meg nem érted, hogy konkrétan ez a poszt miről szól, akkor sorry.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:48:23

@odihem: neccesnek tűnik..., bár én, aki már 20 órája nem ivott, nem akarok észt osztani :)

Baader_Meinhof 2009.12.12. 23:51:51

@Admiral William Adama: számon tartják. valamennyi alkoholista megpróbált legalább egyszer leállni. kontrollálni a piálást. beosztani pl., vagy higítani, vagy nem olyan "töményet" inni. elbukják, önvád, lelkiismeret furdalás - mégtöbb piálás. ismerős?

odihem 2009.12.12. 23:52:07

@éjjeli_alkesz: amugy nem is leszposzt,amig nem iszol??

Baader_Meinhof 2009.12.12. 23:52:45

@éjjeli_alkesz: az alkoholizmusnak semmi köze a neveltetéshez.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.13. 00:00:51

@odihem: dehogynem.

@Baader_Meinhof: de az, hogy mi a sok, vagy mi a kevés, azért csak kapcsolódik ahhoz, ki mit látott otthon. és a realitás-érzékhez sincs köze?

tényleg, mia baj haver? itt épp szárbaszökken valami pozitív, már vagy hárman időszakosan absztinensek lettünk.

Baader_Meinhof 2009.12.13. 00:01:09

@éjjeli_alkesz: hülyeség ez a dolog, "ha gond nélkül kibírunk heteket, akkor nincs gond". dehogynincs. a gépszíjasok akár hónapokat is "kibírnak", ettől még alkoholisták. osztjátok egymásnak a tanácsokat, nulla tudással. nem érzed, ez mekkora felelősség? tényleg vedd fel az AA-val a kapcsolatot.

Monarch (törölt) 2009.12.13. 00:03:47

@schlumbergernabazmeg: Az alkoholizmus sokkal inkább megváltoztatja az életedet. A ciginél se a nikotinról nehéz leszokni (az egy-két hét alatt megvan), hanem a szertartásról. Rossz kedved van? Rágyújtasz. Jókedved van? Rágyújtasz. Ideges vagy? Rágyújtasz. Nyugodt vagy, eltöltött a békesség? Rágyújtasz. Várakozol a buszmegállóban, és nem jön a busz? Rágyújtasz. Stb.

Ugyanez alkoholizmussal, csak az alkohol az nem csak ezeket az apró pillanatokat határozza meg, hanem eléggé a körül forog az alkoholista élete. A látens szakaszban egyik bulit szervezed a másik után, telefonálgatsz, ki megy valahova, kinek lenne kedve meginni "pár sört" a szokásos helyen (vagy máshol). És nagyjából ez a szórakozás, minden mást (munka, iskola, vagy ami van) csak viszonylag kedvetlenül végzel, épp annyira, hogy utána meglehessen a buli (vagy sörözés - tkp. mindegy, hisz az ivás a lényeg, nem a buli), ami éltet, ami a jó az életben. Meg persze a bulin kívül ebédhez/tízóraihoz/uzsonnához/csak úgy elcsípett sörök/felesek/egyéb italok.

Az alkoholizmussal nem a fizikai függőség a fő gond, de a heroinizmussal sem, orvosilag viszonylag könnyű egy rövid (pár hetes, max hónapos) kúrával lejönni ezekről a szerekről. (Gyakorlatilag bármiről.) Fizikailag. Amúgy meg szinte lehetetlen.

korxi 2009.12.13. 00:07:00

@Baader_Meinhof: Én 10 éve nyomom kb. ugyanazon a szinten. Ez azt jelenti, hogy hetente egyszer nagyon ütősen, és 2-3 naponta 2-3 sör. A 10 évvel ezelőtti időben az egyetem volt, akkor szinte minden nap ment a dolog, dehát az nem normális időszak az ember életében.

Absztinens ugyebár nem vagyok, de normális az, hogy évek óta meg vagyok rekedve a fentebb részletezett piálási szinten?

Baader_Meinhof 2009.12.13. 00:07:01

@éjjeli_alkesz: egységnyi alkoholnak tekintenek a szakemberek 2 deci bort. azt is kell figyelni, hogy mikor mennyit változik az egység. Te, ha jól látom, napi kb 3 egységet tolsz évek óta. mondjuk úgy, szinten vagy? mert a reggeli, napközbeni tisztulást nem nevezik józanságnak. haver, nincs gond, csak szólni szeretnék: gázban vagy. gondolom, ráadásul szerként (természetesen!) használod a piát, feszültség csökkentésre.

odihem 2009.12.13. 00:07:16

@Baader_Meinhof: ez baromsag,ha ivaszat van akkor nem szoktam szamolni hogy hoppacska meeg 2-3 feles es eleg is lesz.szerintem a pia altalaban vegig kiser az uton,egeszen a koporsoig.mondomezt zsenge huszonevesen:)
mondjuk 9 ev (napi 1 1/2 doboz) dohanyzas utan letettem a cigit,egyik naprol a masikra,nem azt mondom hogy soha tobbet nem fogok ragyujtani,mert kitudja,erted.
piat letenni nehezebb,nekem sose volt onvad,lelkiismeretfurdalas stb. mert epp akkor "csak" 2napig birtam a megfogadott 5 helyett.
kb 4 eve a csajom (ma mar ex) lealkeszozott mert melo utan meg mertem inni 1 sort(!) holott 7vegen meg egyutt ittuk taj reszegre magunkat.
szerintem mindenkinek mast jelent az hogy alkesz...

Baader_Meinhof 2009.12.13. 00:09:09

@korxi: oks. a férfiaknál a függőség kialakulása 7-12 év. eddig tudják tartani a szintet, aztán exponenciálisan leromlik, sokkal többet kell inni ahhoz, hogy szintre kerüljön. a legvégén pedig ugye elég néhány pohár, mert annyira mérgezett lesz a máj.

korxi 2009.12.13. 00:14:32

@Baader_Meinhof: De nekem a felső határ 12 év már 5 éve letelt. És ez az 5 év jóval kevesebb piával telt, mint az első 5.
Valamit tán elrontottam, hogy nem stimmelek?

Baader_Meinhof 2009.12.13. 00:18:58

@Monarch: fasza vagy, gratulálok a hozzászólásért.

Baader_Meinhof 2009.12.13. 00:22:15

@odihem: az alkesz egyet jelent, éppen ezért fontos tisztában lenni az alapfogalmakkal. én sem így értettem, hogy te számogasd a mértéket.az addiktológus szakemberek számolják, számoltatják így.

@korxi: értem én. de ettől függetlenül foglalkoztat a téma, gondot jelent, nem? (az alkoholista karrier egy életen át tart sajnos, amiben egy-két év kevesebb ivás, sőt még 10 év absztinencia sem végleges. sajnos.)

Gonoszfóka 2009.12.13. 00:28:56

Én még szerencsére messze vagyok az emlegetett piaszinttől (sőt, mondhatnám, nagyon kocaivó vagyok). Egyrészt nem kívánja a szervezetem, másrészt falusi lévén nincs színvonalas hely, ahova be lehetne ülni, harmadrészt meg fog a tököm kiadni egy valag pénzt piára :-) Negyedrészt meg azt mondom, hogy ha már iszok, akkor ritkán és finomat, adjuk meg a módját. Emiatt (anyagi szempontból sajnos, élvezetiből szerencsére) nem a legolcsóbb itókák jönnek be. Sörözni ritkán, ha van alkalom (ünnep, sport, vagy dögmeleg nyár), de akkor is csak 1 üveggel, sörből többet nem bír a szervezetem...jó, max. kettőt, de annak a vége se esik már olyan jól. És sörből inkább a prémium kategóriát, és a belgákat, esetleg Edelweiss. Havonta-kéthavonta egy ilyen nekem többet ér, mint a mindennapos 100 ft-os dobozos sörök :-)
Sörön kívül fehérbor (Tokajban lehúztam 4 évet :-) ), valamint a gyógynövényes cuccok, különösen a Jager. A hp-tól és a 40% feletti italoktól viszont tartózkodok, szétégetnek...
Ja és sose cigiztem vagy kávéztam :-)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.13. 00:30:57

@Baader_Meinhof: háááá, minden világos. az A. A l k e s z e k alapvetése az, hogy ha már egyszer valaki eljutott a rendszeres ivászat szintjére, akkor egész életében alkoholista. kész. legfeljebb tiszta, de mindig is alkoholista lesz. azért jegyezzük meg, a tudományos világ finoman szólva nem teljesen osztja ezt.

(nem értem, a tiltott szavak listájára tettem pl. azt, hogy A@A...na nekem nem is engedi elküldeni)

a tudomány ott tart, hogy ugyanolyan tekintélyes orvosok napi egy, majd két üveg bor elfogyasztását is egészségesnek ítélik, mások szerint a napi egy pohár bor is rákot okoz. pfff. az A-A szerint meg örökös függáséget.

ez így határorozottan laikus szemmel sem kóser.

amúgy, önmagában mi volna azzal a gond, ha esténként akár feszkó oldásra is, betolok 3 egységet? nem kezdem el a magyarázkodásnak tűnő önismétléseket, de ha ezzel 90 évet lehúzok, nem szedek pl, nyugtatót, mint azt mindenki más teszi, aki nem iszik az ismerőseim között...

és én 20 éve csinálom ezt, ha egy grafikonnal ábrázolnám, az első 1/3 volt a legdurvább.

Colour of silence (törölt) 2009.12.13. 00:52:11

'96 óta nem iszom. Semmit. Egész jól bírom..:D. Közben lett családom is. Lassan 10 éves lesz. Időközben lett saját házam. 2008 október elsejétől nem dohányzom. 24 év után. A pia egyáltalán nem hiányzik. Ha nem vagyok olyan közegben, a cigi sem zavar. Most a kávé jön. Mire megdöglök, figyeld meg, hogy megjavulok.:D. Tudom, hogy ezektől függetlenül is meghalhatok. De az esélyeim - úgy érzem - megnőttek az életben maradásra. Arra, hogy a gyrmekem is megérje azt, amikorra az apja nyugdíjas lesz. Nem mintha akkorra még lenne olyan, hogy nyugdíj. :DDD. De biztosan szüksége lesz rám. Nekem is van. Ne igyatok. Legalább a család többi tagjára legyetek tekintettel.

Colour of silence (törölt) 2009.12.13. 01:02:21

Ápropó. Nagyon lehangoló tud lenni egy látogatás a hematológián. De addig jó, amíg nem vendég vagy. Vidéken lakom. A környező 2 utcában az elmúlt 2 évben 12 ismerősöm "ment el". Most is van két daganatos. Feltettem a kérdést magamnak, mekkora az esélye annak, hogy egy házaspár mindkét tagja tüdőrákban haljon meg? Igen kicsi. Sajnos a statisztikai számok közül ismertem azt a két embert.

carella 2009.12.13. 01:08:17

Felhívnám egy fontos szempontra a figyelmet!
Az unalomra.
Miről van szó?
Elváltam, napjaimat már nem teljes mértékben tölti ki a családi élet, hetente 2X van nálam a fiam akivel jól el tudok szórakozni, hiszen már 11 elmúlt, és így akár sokáig is fenn maradhat. Sok barátom van , akikkel rendszeresen járok szórakozni, persze az berugással végződik. 40 elmúltam és már egyre kevesebbet olvasok, ami pedig egyáltalán nem volt rám jellemző.
Csajozni még nincs erőm, a tv csak úgy a háttérben, egyáltalán nem köt le. Mi marad? Az internet, meg a pia, ami vidámmá teszi az egyedül töltött estét.És valóban tök jó. Csak a másnap és a következőn és azután már sok lesz, mert jön egy kisebb depressziós hullám a nappalokon (mert ugye nappal sosem). Tudom, hogy alkesz vagyok, de az unalom ellen adjatok ellenszert. (Tanulok, viszgázok, de minden időt késő estig, míg el tudok aludni nem tudok kitölteni.)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.13. 01:09:09

@Baader_Meinhof: még pár apróságot.
- ez a blog, bár gyakran volt címlapon - aki blogol, az tudja, hogy mit jelent ez, troll invázió, elszabadult indulatok stb... - ennek ellenére a béke szigete. ennél békésebb esetleg a gandzsa.blog lehetett volna.
- engem bármiről meg lehet győzni érvekkel, nyugodt hangnemben. sajnos nem így kezdted.

ha fonos ügyet vélsz szolgálni, ezekre figyelhetnél, mert így nem hatékony a kommunikáció.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.13. 01:15:24

@carella: én ma pl. írtam egy posztot délután.:)

na de komolyan, ilyenkor a hideg miatt nem túl jó futni, lenyomtam egy komoly mell-hát-váll-bicepsz-tricepsz edzést. néha idesandítottam a géphez. jól esett, az első át nem ivott szombat este kiváló hsngultot okozott az edzés.

(amúgy két gyerek, asszony, nem nehéz elütni az időt...)

eLzsÉ 2009.12.13. 01:19:03

@éjjeli_alkesz:

Hát, hogy melyik mérvadó orvos tart elfogadhatónak 1-2 üveg bort naponta, azt nem nagyon tudom, inkább 1-2 pohárról lehet szó.
Egyébként elfogadott nézet szerint alkoholista az, aki többet iszik, mint az orvosa...:)

Nos, én csak magamról nyilatkozhatom, de én alkoholista vagyok, pedig sosem jártam az AA-nál és az vagyok akkor is, ha éppen nem iszom.

Nagyjából 25 éve iszom, 20 éve napi rendszerességgel, igaz, egyre kevesebbet.
De ha egyszer elkezdek inni, akkor addig iszom, amíg el nem alszom. Mivel rendszerint éjjel 2 körül fekszem le, ezért ha 8-kor kezdek el inni, akkor több megy le, ha csak éjfélkor, akkor kevesebb. Ma már szinte csak kisfröccsöt nyomok.

De töményet nem is veszek, mert ha van itthon, akkor megiszom. Egy üveg pálinka 2 napig tart.

A fokozatok persze megvoltak, a kulturált kocsmázástól a többnapos sör-vodka ralikig, amit mindig pár hetes absztinencia követett, de alkoholista voltam akkor is, csak éppen nem ittam.

Időnként most is megkívánom, pedig pontosan tudom, hogy egy hét múlva hideg verejtékben fogok fetrengeni és halálfélelmem lesz, de berúgni sajnos jó.

Aki tudja, kerülje el a példámat, sokszor volt olyan, fiatal koromban, hogy déltájban kezdtem el lamentálni, amikor kezdtem kijózanodni, hogy hogyan is mentem be dolgozni reggel 7-kor. Autóval...
Ez cseppet sem vicces, senkinek sem ajánlom...

Lehet élni így is és nem is feltétlenül instant halál, ma már futok, mellette fröccsözgetek, és biztos fittebb vagyok, mint a kortársaim nagy része, de semmiképpen sem jófejség, vagy követendő példa.
Inkább betegség, amit nem gyógyít a patikus.
Ez van...

eLzsÉ 2009.12.13. 01:23:12

@éjjeli_alkesz:

ilyenkor a hideg miatt nem túl jó futni

Dehogynem:)
Reggel 8-kor már a Szigeten nyomtam a 3 körömet és kitűnő idő volt:)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.13. 01:29:01

nekem bedurran a mandulám, amit valamiért 37 éve elfelejtettek kivenni, ha ilyen hidegbe zihálok. :)

a kommentet meg köszi. főleg az elsőt.

Az űr csendje 2009.12.13. 01:32:05

Gyerekek...

Van Magyarországon egyfajta félelem azzal szemben, hogy megvalljuk: piálunk. Ennek nagyrészt az az oka, hogy nálunk sajna a kultúrált alkoholfogyasztás, mint olyan - szinte ismeretlen.

Uyanakkor: IGEN, alkoholista vagyok. Szeretek sörözni. Mostanság úgy döntöttem, hogy hétközben nincs sörözés, mert a munka és a tanulás mellé már nem fér be. Szerencsére egyben nagy tearajongó vagyok, túl fogom élni. :)

Van abban valami vicces, hogy emberek kiállnak, és azt mondják: alkoholista vagyok, tíz éve nem ittam. Mindezek mellett van abban valami szomorú, hogy sok ember nem áll ki, és nem mond semmit, de részegen évtizedeken át terrorizálja a családját.

Az itt hozzászólók jelentős része az orvostudomány szerint szinte biztosan alkoholista - köztük én is. Ugyanakkor nem volt még ittas vezetési ügyem, nem volt még részeg családi konfliktusom, és a sörnél töményebbet nem igazán szeretem.

Azt, hogy ez az életvitel mikor fog megölni - nem tudom. Azt viszont tudom és látom, hogy a teljesen absztinensek is meghalnak.

Pierr Kardán 2009.12.13. 01:55:24

Nem lehet alkoholista az, aki éjfél után még ébren van...

Emlékszem a faterra, ő este 10-re mindig holt részeg volt, az ágyból se tudott felkelni, nemhogy szóban, vagy írásban kommunikálni :-(((

Persze nem magamat (magunkat) akarom mentegetni, mert most is csak azért van ébren a többségünk, hogy iszogassunk egy kicsit...

Pipas 2009.12.13. 02:00:59

@Pierr Kardán: Vannak ám akik csak most keltek. ;)

Az űr csendje 2009.12.13. 02:01:50

@Pipas: Pont ezt akartam mondani :) Ha időben bebaszol, most ébredsz :)

Pierr Kardán 2009.12.13. 02:11:02

@Pipas: Akkor további jó beszélgetést a most ébredőknek, én megyek aludni (végül csak győzedelmeskedett a rum a cola felett a Cuba Libre-ben :-)))

Pipas 2009.12.13. 02:19:42

@Az űr csendje: Minden hétvégén teljesen felborul az alvásciklusom. ;)

Az űr csendje 2009.12.13. 02:25:17

Nehéz szakma ez, nincs kétség :)

Pipas 2009.12.13. 02:33:59

Kemény a meló, nincs megállás. ;)

LittleBear 2009.12.13. 05:25:35

csak a tudományosság kedvéért: ha férfiember napi 2dl bornak megfelelő alkoholt minden nap (! nem többet, de azt naponta) megiszik, nemcsak hogy nem alkoholista, de csomó betegségben kisebb valószínűséggel hal meg, mint aki egyáltalán nem iszik semmit

ez a nőkre nem vonatkozik

ha többet iszik, akkor viszont sokszorosára nő az esélye mindenféle betegségre

úgyhogy az esti üveg sör lehet egészségvédő is - bár az okosok szerint legjobb a vörösbor (ami szőlőt is látott)

Aquarius 2009.12.13. 06:01:04

Igyál 1x egy héten, oszt jóvan. Ha többször sikerül, akkómeg ákoholista vagyol, oszt megint vagy jóvan, vagy nincsenis jól.

böme 2009.12.13. 06:15:54

Hmmm... fogalmazzunk úgy, hogy emiatt a blog miatt regisztráltam, hogy tudjak kommentelni. :)

Az alkesz megnevezés nehézkes, ha nincs a definiciója konkretizálva. Mert azt mondod 3 hét nem ivás... na ja, csak mi volt előtte? Mert ha úgy vesszük, én is alkesz vagyok, mert heti egyszer minimum el kell menjek bulizni és totál szétcsapnom magam, ahhoz, hogy utána egy hétig a feladataimra tudjak koncentrálni. De viszont egy sima napon, társaság, nők és buli nélkül nem iszom egy kortyot sem. Az én meglátásom szerint onnastól rabja az ember a szesznek, hogy minden nap meg kell igyon akár egy pohár sört, bort, vagy töményet ahhoz, hogy teljes legyen a napja, vagy épp az estéje. Ha valaki azt mondja, hogy heti 1-2-3 alkalom az semmi, az gondolja újra, voltam én már orvosilag eltiltva 8 hónapig az alkoholtól :D Akkor most a 3 hét komoly megvonás vagy sem? :o :)

Nick Leeson 2009.12.13. 08:03:06

Az alkesz definíciójában még az orvosok sem értenek egyet.

Nem kell ezt úgy felfújni!

Ha valakinek a májfunkciója határértéken belül van (évente 1-szer vér és vizelet vizsgálat a házorvosnál) és semmilyen anyagi, családi, munkahelyi problémát nem okoz neki a piálás vagy a másnaposság, akkor teljesen nyugodt szívvel lehet nyomatni!

DennisMoore 2009.12.13. 08:08:56

"Last time I was sober,man,I felt bad,
worst hangover that I ever had
It took six hamburgers and scotch all night,
Nicotine for breakfast just to put me allright."

A kedvenc Dire straits szamom.
Alkoholista vagyok?

orv 2009.12.13. 08:29:30

Kihagyáshoz egy hónap sok.
4 nap elég ,hogy a máj kipihenje magát ,azután lehet újra használni! Különben minek is tartanánk ,nemigaz?
Egyébiránt a történelemben mindíg olyan az alapállapot ,hogy némileg meg kell a mindennapokat szépíteni ,különben a sok józanság esetleg hamar elvisz.Aki üldögélt már borospincében cimborákkal ,esetleg a dünnyögő-szörcsögő pálinkafőző társaságában beszélte meg az aznapot ,nem pedig két gyömörgörcs között ,kattogva mint egy megakadt lemez ,az belátja ,hogy az élet nem kristálytisztán biológiai.
(hanem kémiai is -muhaha-bocs ,nem bírtam kihagyni ,annyira komolyra sikerült ,na,jöhet a reggelisör)

orv 2009.12.13. 08:55:57

Re@az aki :
A májfunkciós határérték merőben elméleti alapon állapíttatott meg.Van akinél a napi kakaóscsiga is határértéken túli helyzetet okoz és van ,akinek éveken át határérték 3-4-szeresén van a mutató ,mégsem változik semmit a májának állapota és egészséges ,sportos középkorúként éli zajos mindennapjait.Tehát a veszélyeztetettséget legalább annyira jelzi a szervezet ,mint a társadalom.Én pl. manapság rosszul leszek ,ha 10 szál ciginél többet szívok,pedig napokig nem gyújtok rá és csak piálgatás mellé szoktam ,akkor is. Valaha nagy füsti voltam manapság meg érzem ,hogy nem szeretné a gép ,ez már nem kell neki annyira -és kész. Ha valaki rendszeresen nagyon elázik a szesztől ,az jó ha vigyáz ,mert sem fizikailag sem szellemileg nem képes a kontrolra és nagy baj elé néz.Nem mellesleg az ájulásos-memóriavesztéses állapot nagymértékben röncsolja az agysejteket ,tehát előbb -útóbb hozzáhülyül a dicstelen helyzethez és így-vagy-úgy ,de ebbe fog beledögleni.
Jedlik Ányos pl. csak sok bort szeretett inni,a barátai is ,csakhát égett tőle a gyomra/epekő,reflux/,ezért feltalálta a szódavizat ,a borvíz otthongyártható változatát,és gyorsan a fröccsöt is.
Így is lehet ,így tovább...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.13. 09:15:39

@Baader_Meinhof:
Nem, nem ismerős. Simán le lehet állni ;) Érdekes módon akik velem ittak, azokat egyáltalán nem zavarja még mindig ez az életmód. :)
Szóval szerintem nincs igazad .

Puch Cavette 2009.12.13. 10:05:09

Sziasztok!
Érdekes végignézni, hogy miközben mindannyian tisztában vagytok a helyzetetek súlyosságával, vagy szerencsésebb esetben csak a kockázatával, ki mit hoz fel mentségére, hogyan próbálja humorral elütni a dolgot, mivel nyugtatja magát, vagy épp ellenkezőleg: hogyan próbálja őszintén bevallani, vele mi a helyzet - és ezzel kvázi csökkenteni magában a feszültséget. A vicces, vagy sajnálatos (ki honnan nézi), hogy kívülről szemlélve tökéletesen egyformák vagytok.
Nem bántani akarlak titeket (akinek nem inge, magára se vegye), ne értsetek félre. Sőt, elmondom a magam történetét, hogyha vissza akarnátok vágni, vagy hárítani, megtehessétek.
Anyám alkoholista volt, míg bele nem halt. A sok szenvedés miatt, amit el kellett viselnem mellette (tizenéves voltam), tisztában vagyok vele, hogy nem hagy hidegen a téma, és elég kemény előítéleteim is vannak az ügyben, amiken sokszor uralkodnom kell. Sokáig tehetetlenül próbáltam megérteni, min is ment át, hogyan jutott idáig. Kerestem a válaszokat, mint a ruhákat, próbálgattam őket ráhúzni arra, amit megtapasztaltam, és ha nem passzoltak valamiért, elvetettem őket.
Egy maradt, ami minden próbát kiállt - hozzáteszem, nem hirdetem azt, hogy ez az egyetlen egyetemes válasz, s vele megleltem a bölcsek kövét, csak azt: érdemes elgondolkozni rajta, mert azt látom (persze nem olvastam végig minden poszt minden kommentjét), hogy ti egészen más dimenzióban kutatjátok a miérteket. Pedig a legjobb "miért" a legegyszerűbb kérdés: MIÉRT érzitek jobban, magabiztosabban, elégedettebben stb. magatokat bódultan? Vagy megfordítva: MIÉRT (milyen probléma miatt) NEM érzitek jól, magabiztosnak, elégedettnek stb. magatokat józanul?
Tanulságos válaszkeresést!

ui: remélem, nem tart senki egy bigott hittérítőnek, aki az anyja miatt átesett a ló másik oldalára. Nem iszom kevesebbet, és nem szeretem kevésbé a finom italokat, mint amennyire a jó ízlésű, átlagos emberek. Akik nem alkoholisták.

Az űr csendje 2009.12.13. 10:52:39

@Puch Cavette:
A kérdésedre a válaszom: Nem érzem magam többnek, sem jobbnak, sem különcebbnek, mert iszogatom. A sörnél töményebbet csak ritkán iszom. Sört esténként mindig, de mint feljebb utaltam - a munka és a tanulás miatt most hétközben teázgatom.
Ugyanakkor tegyünk már különbséget közöttem, aki ezt nyíltan és szégyenkezés nélkül felvállalom és aközött, aki nem mond erről semmit, de terrorizálja a családját részegen.
Lehet, hogy két sör esténként alkoholizmus és súlyos betegség,valamint a társadalom megrontója.

Nem vagyunk szeplőtlenek mi sem. Szeretjük az italt és az életet.
Ja, és ha a barátnőm azt mondaná, hogy az általam elfogyasztott ital BÁRMILYEN problémát okozna, onnantól inkább ásványvizeznék.

Nem olyan bonyolult ez...

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.12.13. 10:53:20

érdekes poszt :)

a függőségekkel annyi a bibi, hogy belátod, talán elröhögcsélsz rajta, lámlám énn kivétel vagyok stb. (mint a katona aki a csata hevében kiáll a golyózáporba?:)
az a szívás benne, hogy egyszercsak beüt a baj. akkor már késő lesz. nagyapám révén láttam/látom, mit jelent az hogy naponta/pár naponta megiszok egy "szintet". 60 éves koráig el volt ebbena mámorban de aztán megzuhant.
Szóval mi értelme ennek a rövid szünetnek? Jópofa akarsz lenni mert megrémített a felelősség, mint blogszerző? Elég zavaros a motivációja ennek a posztnak.

Egyetértek azokkal, akik az unalmat felemlegették. Másik ami még játszthat: a félelem, a menekülés.
Ínyencség sztem még belefér bár ott is könnyű átbillenni.
De akinél 180 liter folyóbornál több van otthon, anak nem szüneteltetni kellene, hanem kérdéseket feltenni magának. ;)
Biztosan.... Vajon...
Feltéve, hogy nem csak a mámor és a kötelezettségek közt kíván valaki kapcsolgatni az élet tévéjén.

Az űr csendje 2009.12.13. 11:00:00

@floorwalker: Hogyan definiálnád a függőséget?

Puch Cavette 2009.12.13. 11:03:46

@Az űr csendje:
Írtam, hogy akinek nem inge... Az esti két söröddel miért érzed úgy, hogy neked címeztem a mondanivalóm?

Az űr csendje 2009.12.13. 11:10:55

@Puch Cavette:
Nem feltétlen nekem, de ettől még érdekelne :)

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.12.13. 11:36:52

@Az űr csendje: miért nekem kellene definiálni? :)
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCgg%C5%91s%C3%A9g

a függés csak az első lépcső, a kifutása akérdéses. hogy mikor torzul be, mikor vált át deviánsba és károsba. az pedig pillanat kérdése, ez a veszélyes az alkoholban is.
iskolás korábban (manapság már középszinten) átesünk, átestünk a nagy piálásokon, gondoljatok vissza hány baromság született ad hoc? és ott még elvileg fiatal, érett korba lépő, kontrollra leginkább képes személyiségekről van szó illetve útban a topra (szerencsés esetben még nem lefelé).
Szóval ahogy a szólás mondja: "lelked rajta". Sztem hasznosabban és értelmesebben el lehet tölteni az időnket. Amúgy sincs sok. Ez a buliból legurítunk része.
Ha meg vmi a háttérben lappang, akkor pláne érdemes ráfeküdni a miértekre, a tisztaságra. Már aki szereti és tartja magát ennyire. :)

Bud és Kelly Cica 2009.12.13. 13:11:05

sziasztok,
én szerintem most csatlakozom Alkeszhez, és szilveszterig nem iszom semmi alkoholosat.
nem tudom, piás vagyok-e, nem alkalmaztam magamra különösebben szabályokat. csak az utóbbi fél évet nézve, nyáron simán elsörözgettem, itthon, egyedül is, csak úgy, mindenféle aggályoskodás nélkül, nem tántorgásig, csak úgy megvidámodásig. aztán jött egy-két probléma az életembe, olyan, amit megoldani nem tudok, de elég közelről érint, és azon kívül, hogy a hétvégéket rendesebben megtoltam ivásilag, beszaladt pár agresszívebb hétköznap este is, amikor nem egyszerűen csak lazításként borozgattam, hanem kifejezetten tompításként, elalváshoz, pánik/szorongás ellen. nagyon hatékony gyógyír egyébként. (van jó munkám, aktívan sportolok, tanulok, van kreatív hobbim meg életcélom stb., szóval nem üres az életem, meg nem unatkozom éppen).
na de most már kb. két hete viszonylag kiegyensúlyozott vagyok, nincsenek szélsőséges hangulatváltozásaim, el is kezdett zavarni a gyakori másnaposság és az általános tompaság, meg az, hogy úszok a dolgaimmal. elkezdtem kijönni ebből a szar begörcsölt állapotból, úgyhogy ideje letenni a "gyógyszert", és egyéb örömök után nézni. nem tervezek teljes abszcinenciát, mert már nagyon régóta úgy egyébként békés és kulturált szociális iszogató voltam, de most elszaladt picit a ló, muszáj visszafognom. rossz példát láttam eleget, a magánéletembe is rendszeresen bevonzom a függőket, és nekem ez nem kell. jó a mámor néhanapján, nem mondanék le róla végleg, de nem szólhat erről az életem. coming out vége, köszönöm, hogy elolvastatok:)

Nick Leeson 2009.12.13. 20:38:45

Én fiatalon kezdtem el a bulizással járó piálást.
Minden hétvégén keményen benyomtunk a haverokkal. Volt hogy kétszer is. Hétköznap este sörözések. Ilyenkor ritka volt a full KO, de azért félútig rendszeresen eljutottunk.:)
Ez így ment kb. 19 éves koromtól, úgy 25 évesig. :)

Utána akadtak komolyabb barátnők (utólag feleség), komolyabb munka. Ahol már nem jól jött ki, ha hétköznaponként előző este hajnali háromkor értem haza teljesen kiütve. Így a piálás is lentébb hagyott, kb. 1/3-ára.

Most egy másik városban lakom, nem ahol a haverokkal végig buliztuk a fiatalságunkat. Feleségemmel egész jól elvagyunk. A meló is megy.
A piálás mostanra kb. napi 1-2 sör, vagy helyette 1-2 feles. Néha ez is kimarad napokig/hetekig. Hétvégeken kb. évi 10-15 alkalommal rendesen benyomok, de ezek sem annyira elszállósak már mint fiatal koromban volt. Ja, egyébként most vagyok 36 éves.

Ha engem kérdeztek, a sztori elején totál kő alkesz voltam. Mostanra szerintem már nem abba a kategóriába tartozok. Viszont így felvetődik a kérdés, hogy ha fiatalon alkesz voltam, akkor miért sikerül jóformán bármiféle erőlködés nélkül, normális szintre vinni a piát. Ezek szerint igazi függőségem nem volt. Tehát mégsem voltam fiatalon full alkesz?

Nick Leeson 2009.12.13. 20:54:02

Egyébként a "pia nem old meg semmit" szövegekben egyáltalán nem hiszek. Úgy klasszikusan értve természetesen tényleg nem oldja meg a problémát, de nekem sokszor szokott segíteni:

Pl. sok meló a cégnél, némelyik a közel megoldhatatlan problémát súrolja, a családban is van valami gáz. Esténként egyre strapásabban le vagyok fáradva. A problémákon kattog éjszak az agyam. Pár nap így eltelik és egyre rosszabb az egész. Minél rosszabbul alszom, annál rosszabb a teljesítőképességem a cégnél, stb.
Na ilyenkor egyik este lenyomok 2-3 házi páleszt. Sokkal jobban alszok, mélyebben és nem ébredek fel 15-ször. Ha jól aludtam, reggel jobban fog az agyam. Sokszor ilyenkor oldódnak meg a problémák!

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.13. 21:24:55

@Puch Cavette: Feldmár szokta mondani heroinista gyerekek szüleinek, akik kurvára nem értik, hogy jutott a gyerek odáig, hogy egyszer lőjjék be magukat, és érteni fogják

(nem idéztem pontosan, a tévében láttam az interjút)...

garnéla mák 2009.12.14. 11:40:01

@branyik: remélem, mihamarabb találsz munkát és kiderül, melyik út lesz számodra a megfelelő. de amint látom, te is a szélsőségekre hajtasz: vagy gyakori ivászat vagy teljes megvonás. ez a lelki problémákra mindenképp utal, csak szerencsédre tudatossággal tudod befolyásolni az eseményeket.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.14. 18:06:15

mi az, kolléga, most hogy nem iszol, az írhatnékod is elszállt? :D vagy csak megy a güri?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.14. 21:41:35

@hillaby: utóbbi.
este fáradt vagyok, korán fekszem, aztán meg korán kelek, nincs idő borozgatni. ha ez így megy tovább, karácsonyra vegává is válok...

így könnyű absztinenskedni, mi? :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.14. 22:09:42

@éjjeli_alkesz: meglesz még a böjtje, attól félek... be fogod pótolni a száraz heteket szilveszter után

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.14. 22:22:34

külön jutalom-ivászatokat nem teveztem, ez annyira egyszerű, közhelyes lenne. :) első blikkre könnyű lehet belesétálni ebbe a csapdába: hejjhajj, milyen faszán bírom t időn át az esti borozgatások nélkül, akkor fokozzuk a tempót...
csak hát így nyilván értelmetlen.

egyszerűen jót tesz egy kis méregtelenítés.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.14. 22:53:57

@éjjeli_alkesz: jól rádijesztett a levélíró :D... csak nem a belgyógyászod volt??

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 14:40:34

@éjjeli_alkesz: Remélem, hogy a méregtelenítésed következtében ez a kiváló blog nem hal el. :)

italmester 2009.12.15. 20:59:18

kedves mindenki... ha megszomjazna valaki blogolás közben csak csörögjön..és megyek.. italhazhoz.hu

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.15. 23:15:42

@hillaby: kend itten játssza a Lucifert ? :)

no jóccakát

ZiziGizi 2009.12.17. 22:23:58

@Anyádnak Palánkot!:
Az ivás mellékhatása nem minden esetben rossz. Néha jobb ha az ember(lánya) egy kicsit nem a hétköznapi problémákon rágódik, hanem az asztal tetején táncol önfeledten... néha kell ez is....
süti beállítások módosítása