látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Nem bízom abban, aki sosem iszik

2009.11.14. 07:59 éjjeli_alkesz

Ezt a nem túl PC vezetéselméleti és HR-es direktívát egy volt főnököm fogalmazta meg, sok pálinka után, és még több előtt. Mondanom sem kell, az én előmenetelemet ez a szempont nem hátráltatta, azzal együtt, hogy pálinkát továbbra sem, csak bort ittam. Persze mielőtt bárki felsikolatana, a mester nem gondolta komolyan (és persze nem állami cégről van szó), legalábbis nem teljesen. Ugyanakkor, ha elmélyedünk a témában, ez az egész egyáltalán nem tűnik badarságnak. 

Mert milyen ember lehet az, aki sosem iszik? Mármint a vázolt, nem konvencionélis vezetői szempontból? Aki egy társasági eseményen nem borozgat/pezsgőzget/sörözget könnyed eleganciával, és még a welcome-drinket is elblicceli, arról mit gondol egy sokat látott főnök?

Nos a következőkre tippelek:

- Aki tényleg soha nem szennyezi magát egy korty borral sem, az valamiféle fundamentalista egészségmániás lehet, természetesen nem dohányzik, és mindenféle károsnak vélt szenvedélytől is mentes, ráadásul speciális diétán él. Nem csoda, hogy minden tettét miliméter pontossággal számítja ki. Az ilyen ember valós jellemét, értékeit, éppen túlzott kiszámítottsága, önuralma miatt nem ismerhetjük meg valójában. Márpedig egy főnöknek jól kell ismernie beosztottjait. Ráadásul aki ennyire önfigyelő egészségbuzi, az többnyire egyéb kényszerbetegségre is hajlamos, ld. Mr. Monk. Az ilyennel több gond van, mint egy éjjeli iszákossal.

- További indoka lehet annak, ha valaki egy céges bulin feltűnően nem akar inni az az, hogy valami titkolni valója van. A részeg ember ugye könnyen fecseg, comingout-ol jobbra, balra. Ha tehát bárkinek sötét, nyilvánosságra nem hozható titkai vannak, az nem részegedik le nagy társaságban. Kell nekünk ilyen kockázat?

- A delikvesns korábban kurva kemény alkesz volt, mely állapotába bármikor visszaeshet, ha csak beleszagol akármilyen szeszesitalba. Legalábbis szerinte, és még azok szerint, akikkel összejár.

- Valamilyen szekta tagja (melynek nincs köze az előző bekezdéshez), és amely oly mértékben avatkozik hívei magánéletébe, hogy egyebek mellett az alany számára tilos az alkohol fogyasztása, és talán a szex, vagy a művészetek tanulmányozása is.

- Muzulmán. Bár ők (itteni egyetemisták, majd az itt maradók) mifelénk a legkevésbé sem absztinensek, ezért könnyen találnak munkát.

Szóval csupa problémás, vagy kiszámíthatatlan figura. Nos, csak annyit akarok mondani, hogy sokan el sem tudják képzelni, mennyre szubjektív és egyben relatív, hogy - ez esetben munkáltalóként - ki mit tekint kockázati tényezőnek.

 

21 komment

Címkék: alkohol diszkrimináció abszurd munkáltató

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr661523441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy kecske nem csinál sarat 2009.11.14. 11:36:38

Aki soha, semmilyen társaságban nem hajlandó inni, azok szerintem egytől-egyig sótlan, unalmas figurák. Ahogy ezt megtudom róluk, el is megy tőlük a kedvem.
Ennyit a pc-ségről. :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.14. 12:13:03

nekem is gyanús mindenki, aki nemiszik. apropó, tegnap jöttem vissza Bécsből, nem tudom, hogy ott mennyi alkesz van, mindenesetre a borkimérések reggel 9-kor tele voltak (nők, férfiak vegyesen), az utcán dobozból itták a sört unos-untalan (dél körül)!, a gyorsétteremben (jelen esetben Nordsee) szinten minden asztalon sör, bor volt az ebédhez... én meg ice teáztam, merthogy haza kellett vezetni. azért hoztam két üveg jóféle influenzaellenes készítményt (zöldveltelini, rizling), azt fogyasztgatom majd hétvégén meg hét elején

közben létminőségben az USA előtt járnak... lehet, hogy mi, magyarok túl aggódóak vagyunk, ld. h1n1, alkoholizmus, miegymás?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.14. 17:34:11

@hillaby: ilyenkor, de főleg az adventi időszakban királyság Bécsbe menni, és Glühweint szlopálni. Igaz már én is szívtam meg sofőkánt, de többnyire nem:)

(meggyüttem a borfejtésből, rég ugráltattak ennyit, ráadásul, ha bármi nehezet fel kellett emelni ugye rám gondoltak kedvesen. és ezek a kedves emberek persze kínáltak ezerrel, sőt küldtek is 5 pillével..., egészségetekre!)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.14. 18:12:08

@éjjeli_alkesz: jaja, megyünk is még Karácsony előtt. hohó, a forralt bor alkoholos? (bár igaz lehet, mert le volt takarva) akkor lehet, h engem is elmeszelhettek volna hazafelé, merthogy azt viszont ittam...

egészségedre és milyen a bor??

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.14. 19:10:31

@hillaby: jaj, nem úgy szívtam meg..., önmagában a sofőr lét önmegtartóztató mivolta a Glühwein illatban volt a szívás:) nem vezetek egy fél hosszúlépés után sem.

Ésss....a 2009-es évjárat szekszérdi kékfrankosa, kiválónak mondható! Ha nem kúrják el valami több generációs örökölt hordóval, amit ugye a derék svábok akkor sem dobnak ki, ha tönkre teszi a bort. Nekem van egy kisebb klóracél tartályom, amit ilyenkor meg szoktam tölteni olyasmivel, amit ha lepalackoznak, akkor 3-4.000,- pénzt kérnek érte palackonként, ilyenkor meg még 3-400-ért bespejzolhatom. Viszont a tartály is komoly píz. Több év kemény, szorgos ivászata kell ahhoz, hogy megtérüljön.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.14. 19:41:41

amíg élt nagyanyám családjának szekszárdi ága, mi is lejártunk szüretelni, meg borért... igaz, akkor kb. nyolcéves lehettem. az öreg végül kinyírta magát a rossz borral, amit képességei fogytán gyártott öreg korára. pedig a szőlő még akkor is ugyanolyan volt (amikor utoljára láttam, kb. tizenöt éves voltam. addigra már teljesen ihatatlan volt a bora, hiába kóstolhattam már meg én is.)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.16. 23:03:04

@hillaby:
egy kis technikai off
egyszerűen nem tudom, hogy kell más blogok linkjét ajánlási céllal felpakolni.
a linkbloggal próbálkoztam, de az nem ok.
Nálad láttam ilyet...:) ha nem gond a témába vágót betenném ide.
Segíjjen mán.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.17. 22:40:28

admin->megjelenítés->oldaldobozok->HTML text

abba pedig linket vhogy így:

<a href="ide az url">ide meg a neve</a>

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.17. 22:57:40

vagy az admin->beállítások->tagline -ba is beírhatod, de akkor viszont jobban fog látszani

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.19. 09:45:42

Köszi az ajánlót, most aztán igazi híres-neves alkoholista lettem :).

Casus Belli 2009.11.21. 12:11:12

@éjjeli_alkesz:

Szevasz Éjjeli alkesz!

Szabad tudni hogy honnan szerzed be ezeket a borokat a tartályodba?:) Ismerőstől, vagy esetleg olyan helyről ahol bárki vásárolhat?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.21. 12:19:43

@Casus Belli:
én speciel ismerősöktől, szerencsére ismerek jó pár első- és másodvonalbeli villányi és szekszérdi borászt. de ha borvidéken jársz, szinte minden termelő ad el folyóbort, 200-500 Ft/liter áron, ráadásul idén szarul megy a bolt, lehet alkudni is:)szóval ismeretlenü is be lehet csengetni, kivétel a pár sztárborász.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.25. 22:03:33

Na ezt a megállapítást nagyon nem szeretem, már sokaktól hallottam. Először is kezdjük azzal, hogy vannak emberek akik maccs részegen is tudnak hatalmasat hazudni, meg vannak akik józanon is őszinték. Nekem környezetemben alkoholt egyáltalán nem fogyasztó emberekről jó véleményen vagyok, én ugyan iszok, azonban semmivel nem tartom megbízhatatlanabbnak azokat akik nem piálnak. Sőt, inkább tisztelem őket, hogy nem álltak be a sorba.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.25. 22:24:03

@Zabalint: és az iróniát, esetleg a szarkazmust teccik szeretni?

ettől függetlenül az absztinensek nekem tényleg totál furik, de felőlem mindenki úgy teszi tönkre magát, ahogy akarja.

Zombika 2009.11.26. 10:48:07

Ez a mondás tudtommal Churchill-től származik. Ő meg ugye megitta a napi egy üveg viszkit.
A teljes absztinencia alapja szerintem a félelem. A félelem attól, hogy
1) az adott pillanatban nem tudja koordinálni, 100%-osan uralni magát és a helyzetet, vagy
2) attól, hogy hosszútávon nem tud majd ellenállni a "drognak" és lecsúszott ember lesz (ebben sokat segít korábbi negatív minta, pl. a közvetlen családban).
Az első eset azért gáz, mert ez egy általános jellemvonás előtüremkedése, a kényszeres kontroll-freak az élet más területein is kézben akar tartani mindent, beleértve embertársait is.
A második eset nem akkora gáz, sima önbizalomhiány, attól még lehet nagyon jó ember, maximum főnöknek nem lesz jó. Az alkoholtól szerintem egy kicsit irracionális ennyire félni, de pl. a heroinnal szemben én ebből az okból vagyok teljesen absztinens :) (soha nem próbáltam ki, nem is akarom, elég a mások negatív mintája)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.02. 15:13:14

@Zombika:
Én nem egy absztinenst ismerek és egyik sem tartozik szerintem az általad létrehozott két csoportba. Egyáltalán miből gondoljátok, hogy feltétlenül inni kell mindenkinek, miközben annyi más öröm lehet az életben?

gono 2009.12.12. 23:30:54

Érdekes felvetés ez. Az mondjuk elég nyilvánvaló volt eddig is , hogy az alkohol altal letrehozott szocializació segíti a cégen belüli előrejutást, de így megfordítva kevesen alkalmazták még a tételt.

Egy példát szeretnék elmeséni egy nagyon vonzó és egyébként teljesen megbízható lányról, aki néhány roszul sikerült ivászat után úgy dönttt, hogy nem fog többet inni. Innentől feltételezés csupán, hogy az alkohol okozta lazulás hiánya olyan leszabályzott viselkedést hozott, hogy szinte nincs az a pasi aki merne valamit is kezdeményezni vele szemben.

wpet 2009.12.18. 14:20:16

Üdv mindenkinek!

Érzem az iróniát, és mosolyogtam is a poszton, de lenne itt egy fontos dolog, ami nem vicces, viszont érdemes megemlíteni.
Az alkoholista számára a karácsony különösen veszélyes terep, és leginkább a céges buli az ( mert ha otthon beiszol az ünnep alatt, vagy pláne újévkor, na bumm)
A pia rendszerint ingyé' van, év végi felszabadulás van, meg kollégacimborák, meg teljesült az üzleti terv, minden adva van ahhoz, hogy az alkesz fullra bassza magát.
Sok mindentől függ az, hogy mennyire kerül kínos helyzetbe az ember, de ha igazán kitesz magáért, sikerül botrányt okozni, jó esetben annyival, hogy nem áll meg a lábán, rosszabb esetben azzal, hogy olyat mond vagy tesz, amivel leírja magát a főnöke(i) előtt.
Mint a kommentből látszik, volt már ilyenben részem, nem is egyszer, ilyenkor a másnaposság még szörnyűbb, mert ha filmszakadás volt - márpedig miért ne lenne - a szokásos lelkiismeret furdalás és szégyenérzet mellett ott dübörög a pánik, hogy: Úristen! remélem nem csináltam túl nagy hülyeséget.vagy ha igen, akkor nem látták/hallották túl sokan.
Akinek a céges karácsonyi bulit követő első munkanapon már jutott a kollégák tréfás megjegyzéseiből("szevasz józan barátom!", udvarias érdeklődéséből, hogy hogy vagyunk("na, kipihented magad?"), sejti miről beszélek.
Az ilyen eseményeken nehéz megtartani a kontrollt.
1.Ha el se mész, az gáz, mert akkor antiszociális vagy, és kilógsz a kollektívából
2. Elmész, és megfogadod, hogy nem iszol. Így baromi uncsi lesz 2 óra elteltével, ahogy nézed, amit a kollégáid jól érzik magukat, és leisszák magukat.
3. Elmész és megfogadod, hogy vigyázol magadra, nem vedelsz ájulásig, csak n+1 valamit iszol. (ugye, ha az ember már idáig eljut, ti. hogy terveznie kelljen, hogy mennyit szabad innia, akkor kortyra pontosan tudja, hogy hol kéne abbahagynia, azaz a fenti +1 az utolsó, amit megihat indulás előtt)
Ez az, ami ritkán szokott működni, viszont ha összejön, akkor nagy sikerélmény.

Köszönöm, hogy elolvastátok, és érdekel, hogy kinek mik a tapasztalatai karácsonyi céges buli témában.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.20. 22:43:40

@wpet: te nem nálunk melózol? :) tökéletes leírás :)

pénteken voltam egy ilyenen, mindeki kérdezte, hogy beteg vagyok, vagy mi, hiszen közismerten nem tartózatom magam, most meg ugye absztinencia van, kénytelen voltam egy kora reggeli utazást füllenteni, ahol én vezetek, máskülönben magyarázkodhattam volna reggelig.

régebben eleinte megvoltak a botrányok is, a következő hétfőn mehettem körbe a mozaik-darabkákat összerakni, tisztázni, hogy nem sértettem meg senkit. néhány kisebb affér volt csa - jellemzően a részegek sokásos dughatnékja miatt, ami azért kimerül némi verbális incselkedésben -, de szerencsére nem voltam sose balhés részeg.
meg jól is bírom, általában nem tudok annyit inni, hogy a top 10 részeg közé bekerüljek.

hogy mit is tapasztaltam pénteken az akár egy posztoto is megér.:)
süti beállítások módosítása