látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Alkesz típusok 1.0 - A szintentartó

2009.11.17. 12:52 éjjeli_alkesz

Nyilván mindenki ismer a környezetében olyanokat, akikben a nap bármely tetszőlegesen kiragadott pillanatában van valamennyi szesz, legyen kora reggel vagy késő délután. A szememben ez a fajta alkesz nagyobb rejtély, mint az absztinensek (ugye, abban nincs semmi kunszt, hogy valaki soha nem iszik semmit, legfeljebb néhány munkahelyen kinézik őket:). Az ilyen iszákosok rövidet isznak, mert csak a hatás számít, erre a célra fajlagosan és a gazadságosság szempontjából is a kommersz tömények a legmegfelelőbbek. Többnyire ezen belül is vodkát, mert az a cáfolhatatlan tévképzetük, hogy azt más nem szagolja ki. Pedig igen, ha évek óta az kering az ereikben.
 
(Megjegyzés: egyenlőre még továbbra is mellőzzük a hivatalos tudomány vonatkozó ágainak dogmáit, és csak a saját közvetlen tapasztalataimra, és persze a kedves olvasókéra hagyatkozunk. Ha kettő véletlenül egyezik, az azért nem a véletlen műve - a szerk.)
 
Ahogy perfor kolléga kommentjében idézte az alábbiakat, (sajnos nem emlékezett, vagy csak nem írta, honnan vannak az okoságok):
"A Szinten tartó alkoholista.
Gyakorlatilag soha nem részeg, de szinte állandóan van benne alkohol. Tipikus esetben ő az, akinek muszáj a párnája alatt tartani alkoholt, mert néhány órás kihagyás után, hajnalban azonnal jelentkeznek az elvonási tünetek. Nagyjából szabályos időközökben ugyanolyan mennyiséget vesz magához. Hosszú távon ez a legkárosabb a májra, mert folyamatos a mérgezés."
 

Tegyük hozzá, hogy én valahol azt olvastam, hogy rövid távon viszont a legkárosabb a májra, ha esetenként exrtém fealadatok elé állítjuk, vagyis nagyon berúgunk nagyon sok töménytől. De ez a szerv, halleluja, képes regenerálódni, így ha ez nem rendszeres, a hétvégi nagyivók egyenlőre hátradőlhetnek.

Visszatérve mai típusunkhoz, nem értem, hogy hogy alakulhat ez ki. Igaz, egyiküket sem ismerertem fiatalabb korukban, nyilván lehettek társasági nagyivók, oszt ez lett belőle. Akiket jelenleg ismerek, nos ők tényleg nem isznak berúgásig sosem, nem engedik el magukat akkor sem, ha barátok közt vannak. Ha buli van ők mennek el először, pont azért, hogy ne csűrjenek be. És ami elképesztő, hogy pont tőlük látom azt, hogy általában évente kihagynak egy hónapot, vagy bizonyos rendszerességgel heteket. Mi értelme ennek? Ha egy hónapig kibírja, akkor miért nem bírja ki, hogy a melóhelyen 2-3 óránként legurítsa a felesét? 

A függőség ereje láthatóan itt a leghúzósabb. Vannak olyan munkahelyek és főnökök, akik szánalomból sokáig elnézik a rendszeres szolíd tütükézést, amíg nincs botrány, így a szóbanforgó manifeszt iszákosunk is 20 éve dolgozik itt-ott. Persze, ha egy panaszos ügyfél kiveri a balhét, és egyben utal rá, hogy az illetőből dől a cefreszag, akkor nincs mit tenni, jön az utolsó figyelmeztetés, jobb esetben kis kikacsintással, hogy pár napon belül egy-két szondáztatás kinéz. Elképesztő ezek után, hogy egy értelmes ember, tudván, hogy mekkora tétje van a pár nap önmegtartóztatásnak, képtelen erre. Ez a "szintentartó" a melóját vesztette el. A másiknak kevesebbet kellett volna kibírnia, esetenként pár órát, és több volt a veszteni valója is: a válóperében a gyermekelhelyezés kapcsán egyszer a pszichológushoz, egyszer meg a tárgyalásra  kellett volna vodkás kipárolgás nélkül megjelenni, nem sikerült. Aztán az igen korlátozott láthatások délutánjait kellett volna kibírni, de nem sikerült, néhány tanúval felszerelkezve az asszony ellenőrizte, hogy a emberünk a gyerekkel a városban sétálva pár másodpercre be ugrik egy krimóba, majd később egy másikba is. Pápá család...

És ez a figura minden más tekintetben végletekig megbízható valaki, aki évente egy hónapig nem iszik. Ha viszont igen, úgy tűnik, hogy akkor sem tudja megállni, ha az élete múlik rajta. Ki érti ezt?

Ahogy kiderült, különböző megközelítések szerint hiába hüledezek itt, rendszeres esti borozgatásaim révén ugyanazt a cimkét viselem bizonyos megközelítésekben, mint az említett két ismerős. Ez azért durva.

25 komment

Címkék: vodka életmód tömény alkoholista típusok ivási szokások szintentartó alkoholista

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr511519006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"G"-pont 2009.11.17. 20:41:00

Dehogy durva...Sztem nincs kicsit alkesz, meg nagyon alkoholista,csak alkoholista.A nyavalya ugyanaz.
A szinten tartó piás azért pattan le idő előtt a buliból hogy senki ne lássa bebaszva.Csak óvatos és bujkál,mint a legtöbb alkesz.Járjál utána és rájössz hogy miután lelépett, betépett mint az atom.Csak úgy zugban...A másik kollégád valóban nem tudja kontrollálni a szer bevitelét és már nem is élvezi a piát.Neki mindenre és mindenhez innia kell.Teljes a kontroll vesztés,ő már sejtszinten is függő.Megítélés kérdése,de észrevétlenül át lehet csúszni az egyik állapotból a másikba.Itt már nem az ember dönt, hanem az alkohol utáni vágy ami mindent felül ír.Senki sem úgy kezdi a piás karrierjét hogy na most én alkoholista leszek.A kevésbé szerencsések akaratuk ellenére is végigjárják a stációkat.
A hétvégi sörözések,a meló utáni fröccsözések kezdő lökése után eljutottam a napi másfél liter töményig.Közben egyfolytában azon moralizáltam hogy alkesz vagyok -e vagy nem,meg hogy én majd tudom...Dehogy. Nem tudtam semmit ami lényeges,közben sorra döglöttek mellettem és közelemben a hasonszőrű kollégák.Ha rátérsz egy életpályára onnan csak nagyon keveseknek van visszaút.De lehetséges.
Az öreg piás

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.17. 22:46:48

@"G"-pont: másfél liter tömény? hát az már szürreális. mindenesetre mindenkinek éreznie kellene a pontot, amikor már meg kell állni

ma még csak fél liter bort ittam, az még nem gáz. tudom, mindenki így kezdte...

egyet nem szeretnék: úgy meghalni, hogy a májamat még át lehessen ültetni (höhöhö, ezt viccből szokom mondani, de tetszetős)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.18. 17:51:34

@"G"-pont:
"A hétvégi sörözések,a meló utáni fröccsözések kezdő lökése után eljutottam a napi másfél liter töményig."

Szabad tudni, hogy ez nálad mennyi időt vett igénybe?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.18. 21:54:03

@"G"-pont: No és még annyi, hogy (már volt róla szó) én úgy 20 éve jól elvagyok ezzel a hétvégi társasági bebaszással, ami régen pl. az egyetem alatt inkább volt heti 3-4, és jó pár éve az esti borozgatással is. De ahogy visszagondoltam, a fogyasztásom az elmúlt 10 évben inkább csökkent, azon belül némileg fel le ingadozott. És mindez nem valami előre elhatározott terv követése, egyszerűen csak így alakult.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.19. 22:49:51

@"G"-pont: Eh úgy látom, vannak gondok az általad(általatok) képviselt elméletekkel.

- nincs közmegegyezés arról, ki az alkesz, mik az ismérvei?
- ennek ellenére egyszer csak az ember élete végéig tartó betegségről beszéltek, pedig ez csak a végfázisosokra, vagy meghatározott jellemekre lehet igaz, de hol kezdődik a dolog?
- mondjátok: gondom van a szesszel, íme, itt ez a blog. igen, részben igen, de mi van, ha csak tudatosan, előrelátóan teszem a dolgaimat, és még mielőtt bármiből gond lenne, szeretnék A, B és C tervet?
- azt is megkaptam, hogy a napok kihagyása, az végképp jele a alkaloiddá válásnak. és mi van, ha nem leszokni akarok, és nem a sejtjeim emlékezetét befolyásolni, csak egyszerűen tudom, hogy a májamat pár nap kihagyással nem árt kímélni?

jó lenne, ha valaki a már ismert szövegek mantrázása helyett érdemben is válaszolna. különben ez az egész olyan komolytalan az {moderálva} részéről. :)

kinoxalin 2009.11.20. 10:06:53

@éjjeli_alkesz: te kibírod pár napig, hétig, hónapig, hogy ne igyál? Próbáltad már? Vagy mondjuk egyetem alatt vizsgaidőszakban muszáj volt bebaszni minden vizsga után?
Csak azért érdekelne, mert ha az ember belátja, hogy az adott időszakban, bármi miatt is, van fontosabb annál, mint hogy iszogasson, akkor szerintem nem beszélhetünk alkoholizmusról, mert tud győzedelmeskedni a józan ítélőképesség, nem?

italmester 2009.11.20. 10:11:26

nekem úgy tünik hogy addig nem alkesz valaki ameddig a közege ezt meg nem állapitja Róla.. vagyis ameddig nem tartanak annak addig te sem magadat...

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.20. 19:05:11

Nálam ez az egész úgy indult, hogy az alkohol "gyógyított meg"... Az egyetem alatt gyakorlatilag nem ittam semmit. Itt lehet erről olvasni: www.huhubalazs.blog.hu/2008/05/15/a_piros_pottyos_az_igazi

Hülye történet, de igaz, sajnos.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.20. 19:09:33

@kinoxalin: igen, kibírom, és kibírtam. erről már több helyen írtam itt, bár ne vedd szemrehányásnak, ha csak most csatlakoztál:)

de a Gpont által képviselt elmélet szerint ez közömbös. Ha egyszer eljutottam.... hova is, mert ez nem derült ki, ÉS onnantól csak jázminos zöldteát iszom 40 éven át, akkor is alkesz vagyok.

Ezzel együtt minden tiszteletem Gponté, több okból is, de azé' válaszlohatna. Nem személyeskedni szeretnék vele, mégkevésbé piszkálni, csak vitatkozni.

@italmester: Ugyanaz, bulizós piásnak tartanak, oszt annyi. Szerintem kicsit több, pont ezért van ez a blog.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.20. 19:12:52

@hillaby: XD vagy hát nem is tudom, így még tán senki nem kezdett inni a vligátörténelemben, sőt annak sok ezer éve alatt sem.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.11.20. 23:56:24

Ahogy vállaltam, hát elmondom: ma névnapoztunk, majd itthon még rátöltöttem, ez úgy 2 l bor, de még egy 3-4 dl lecsusszanhat. pont az ilyenek miatt gondolkodtam el: normális, hogy valaki két liter után simán itt írkál?

de a héten ma ittam másodszor. lényegébem megen meg volt a svéd módi. pedig itt figyelt a borfejtésről kapott újbor. most is azt iszom, kiváló.

dissipation 2009.11.21. 01:26:14

végigolvastalak, az összes kommentet is (nem volt kis meló:-))

apám alkoholista volt, ebbe halt bele 43 évesen. (lassan én is ennyi leszek)

az alkalmi, jókedvű ivásból komoly stresszfaktor hatására jutott a mindennapos alkoholos feszültségoldáshoz,és mintegy hat év alatt tartott ott, hogy alkohol nélkül már használhatatlan volt.

amikor elkísért reggel a boltba uzsonnáért, remegett mindene, ideges volt, szólni nem lehetett hozzá, egész addig, míg le nem csúsztatta a torkán a két deci kevertet egyhúzásra. ekkor kitisztult az agya, meg lehetett beszélni vele mindent, én mentem suliba, ő meg ment tovább inni.
de ami szerintem fontos, a miért.

hogy ekkor már önhibáján kívül nem volt semmi más, ami boldoggá tegye, az ivás maradt az egyetlen örömforrás, és már nem is örömforrás, hanem az elviselhetőség elengedhetetlen feltétele lett.

még volt pár szánalmas kísérletünk a megmentésére, családi összefogással, költözés, új munkalehetőség, és ahogy sorra zárultak be a kapuk - persze ekkor részben már az állapotának köszönhetően -, úgy lett az állapota egyre súlyosabb.

ördögi kör ez, innentől még három évig bírta, amíg annyira szétitta a szervezetét, hogy több epilepsziás roham után egy este lefeküdt aludni és soha többé nem ébredt fel.

úgy szoktam fogalmazni, hogy az öngyilkosság passzív módját választotta, mert az aktívhoz túl nagy volt benne az életszeretet és kevés a bátorság meg a halálos elkeseredettség.

azt gondolom, hogy ha van választásod, és élsz is vele, ha az ital nem a valóban fontos dolgok helyett van, hanem mellette, amíg képes vagy örömöt találni bármi másban is, amíg egészséges a lelked és teszed a dolgod, addig nem lesz, nem lehet baj.

a vékony határmezsgye épp ott van, amikor valami nagy baj ér, és nem élvezetből iszol, hanem zsibbasztásnak, hogy belesüllyedsz-e a boldog öntudatlanságba, vagy pedig tudatosan megoldást keresel és találsz a továbblépésre, akár a zsibbasztás fenntartása mellett - egyébként ilyen szempontból nem tartom veszélyesebbnek az ivást, mint a nyugtatók szedését -, és lesz erőd kikeveredni a nehéz helyzetből, ahelyett, hogy feladnád.

egyszer négy hónapig minden este martinit ittam, mert rettegtem, és minden okom megvolt rá, és csak tudtam, hogy muszáj aludnom, mert reggel fel kell kelnem és tennem kell a dolgom, nem kattoghatok egész éjjel, és egyre több kellett, hogy aludni tudjak.
amitől féltem, arra nem volt sok befolyásom, csak túl kellett élni valahogy, de tudtam, hogy egyszercsak vége lesz, addig kell megmaradni ép ésszel.

amióta vége lett, martinire nézni se bírok.
ennek nyolc éve.

mást viszont nagy örömmel iszom azóta is jókedvemből..:-)
vagy ha feszült vagyok, nagy biztonsággal bedobok egy házipáleszt, tudom, hogy segít.
vagy ha ki kell bőgnöm magam, előre megfontolt szándékkal hágunk a nyakára valakivel jó sok bornak vagy sörnek.

de sohasem gondoltam az ivást egyetlen és végleges, minden mást lenullázó és helyettesítő megoldásnak, és soha nem is fogom annak gondolni, bármi történjen.

szerintem neked is elég, ha ennyit tudsz meg a nevedet..:-)))
és azt, hogy vannak nagyon-nagyon finom borok, amikbe jó belekortyolni, akár sokat is.

dissipation 2009.11.21. 02:01:15

...desszertként egy kis coming out. (őszintére ittam magam az elmúlt hét órában hat sörrel, itt voltak a kistesómék - csak ha már számolgatunk:-))

hiába láttam a folyamatot, apám halála sokkoló volt

lassan húsz év elteltével jutottam még csak oda, hogy megbocsássak magamnak, amiért hagytam elmenni és nem segítettem rajta
legfőképpen meg oda, hogy még ötévente se szeressek bele egy alkoholistába (akiket egyébként ellenszélben, messziről felismerek a gyávaságukról), mert egyrészt úgyse fogom tudni megmenteni őket se, másrészt még ha sikerülne, az se nyújtana, nem nyújthatna feloldozást apámért, aki miatt alapvetően nem kéne, nem szabadna, hogy lekiismeretfurdalásom legyen - csak ez ugye nehéz, egy jó darabig elképzelhetetlen.

úgyhogy csak annyit még kiegészítésként, amit írtak már mások is, máshogy, hogy figyelj a szeretteidre, és ha majd ők elkezdenek aggódni érted, arra azért figyelj oda...

egyébként meg élvezd az életet, tudd és tedd a dolgod, szeresd, aki hagyja, a többi nem számít.:-))

"G"-pont 2009.11.21. 07:49:42

@éjjeli_alkesz: Nagyjából 25 év eredménye.Természetesen hosszabb(egy év)rövidebb szárazsággal.

"G"-pont 2009.11.21. 08:07:47

@éjjeli_alkesz:
Nálunk nincsenek elméletek.Ha valaki odajön és azt mondja hogy gondja van az alkohollal,már oda tartozik.Van 12 lépés és 12 hagyomány.Ennek és a saját szakirodalomnak megfelelően haladunk előre a józanodás útján.Aki nem tartja magát alkesznek azzal nincs dolgunk.Az USA-ban gyakori hogy az ittasan elkövetett kisebb stiklikért a seriff vagy a bíróság más büntetés helyett meghatározott időre az AA-ba kötelezi a delikvenst gondolkodni vagy fejlődni.
Azért önfényezés helyett:)megjegyzem,hogy már több mint 90 öngyógyító szervezet használja az alapgondolatainkat sikeresen és hosszabb idő óta.
Az öreg piás

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.21. 11:59:15

@éjjeli_alkesz: hát-hát igen, két littyó után kommentelni... nekem addigra már a szemem nyitva tartása is nehéz. igaz, te gyakorlottabb vagy :)

Zombika 2009.11.26. 11:04:56

Apám szintentartó ivó. De töményt soha nem ivott, mindig csak sört, abból is a nem túl magas alkoholtartalmút. Most 75 éves, szerintem legalább 50 éve (lehet hogy 60) ébren töltött idejében kinyit kb. 2 óránként egy sört. És úgy 1 óra alatt, apró kortyokban megissza. Soha nem volt igazán részegen, memóriakihagyás, ájulás, hányás soha nem volt. Egyszerűen mindig egy kicsit be van állva, mosolygós, de teljesen összeszedett. Aki nagyon ismeri, az veszi csak észre, hogy az utóbbi 10 évben azért a nap vége felé már nem annyira tiszták a mássalhangzói. Régebben még ennyi jele sem volt.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem mindenki felel meg a kategóriáról gyártott elméletednek.

snmarton (törölt) 2009.11.26. 11:40:38

hát rám stimmel a fent leírt szindróma, szerencséd is van, mert pont fiatal interjúalanyt kaptál, 21 éves vagyok, nabumm.
a társasági nagyivás az hosszám nem passzol, vagy csak részben. a hétvégi/partiberúgók szerintem amúgy is borzasztó népség, egyszerűen nincsenek tudatában annak, hogy mi a lófaszt is csinálnak. sörözgetnek, sörözgetnek, aztán isznak hét különböző rövidet gyors egymásutánban, és csodálkoznak, hogy rosszul érzem magam, meg mindjárt hányok.
én alkoholt az érzelmi és mentális problémáim lefojtására használok, egy idő óta az elvonási tünetek elnyomására is. igen, ez egy pozitív visszacsatolású kör, de leszarom, tönkreteszedazéleted-mantrára meg nem vagyok kíváncsi, senkitől. az alkoholizmus életforma, ügyesen egészen jó dolgokat lehet kihozni belőle, főleg, hogy a magyar kultúrában ennek szép hagyományai vannak, lehet miből kiindulni.
én iszom mindent, mostanában főleg olcsó (nagyon olcsó) bort, de a rövides dologban van igazság, csak a röviden lehet igazán érezni, ahogy a kis molekulák megbasszák a nyálkahártyadat, újra lélegzel, újra folyik a vér az ereidben.
az alkalmi szétcsapásnak sem vagyok egyébként ellene, csak nagyon jól kell számolni és időzíteni ahhoz, hogy ne a második bekezdésben leírt eredményt kapjuk, hanem kellemes, totális leszedálást.

ennyicske.

Kabarészínész 2009.12.07. 08:57:16

@snmarton: gratulálok, komoly életforma. csak majd annyit kérnék, h ne az én általam fizetett TB-ből cseréljék ki a májadat, hanem hagyják beteljesülni az életforma életpályáját, mikor az első halálélményed után már másként fogsz gondolkodni.

nocu79 2010.02.05. 11:27:53

@"G"-pont: Hello 31 éves férfi vagyok.Egy kisvárosban lakom a 2 nagyapám alkoholista volt.Az egyikuk 57 a másikuk 78 éves korában halt meg.Az apám szintén alkoholista volt 1989-2009 febr...1 éve nm ivott egy kortyot sem.Az anyai nagybátyám szintén alkoholista volt májchirrozisban halt meg 48 éves korábam/szörnyű de igaz...kifosta a máját/ Alkohol fogyasztásom társasági bulizós ivás...péntek v szombat éjjel...az általam fogyasztott alkohol sör.Egy buli alkalmával 5-7-max 10 üveg csúszik le este 8 tól hajnali 4 ig.Hétköznap nem iszom...ritkán 1 sör.Májfunkcióim rendben...nálam az alkohol bulihoz kapcsolódik.Balfaszkáim látom nagyon kokettáltok itt a piával...1 üveg tömény-meg 2 üveg bor naponta....TEHÁT ELMONDOM H MEG FOGTOK DÖGLENI BASZDMEG...ÉN LÁTTAM H AZ ALKOHOL MIRE KÉPES....DE JÁTSZATOK CSAK A TŰZZEL A MINDENNAPI IVÁSSAL...MAJD RÁJÖTTÖK DE MÁR KÉSŐ LESZ SÍRNI MINT EGY FÜRDŐSKURVA.

wendytesztaburger 2010.11.19. 14:36:00

elnezest, napi masfel tomeny megivasa teljesen irrealis, meg egy alkoholistanal is, akinek pedig az alkoholbonto kepessege jo ideig, az allando kitettseg miatt emelkedett!!!!!

magyarul a kommentiro hazudik. ami egy ilyen tema eseteben szerintem megengedhetetlen,es felhaborito!!!

bar ha valaki egy AA-s birka akkor viszont az ilyesmi teljesen ertheto

wendytesztaburger 2010.11.19. 14:46:07

amugy az anonim alkoholistak szerint mindenki aki nem absztinens, alkoholista. emiatt nekem teljesen hiteltelenek. mert azert ez egy elegge nyilvanvalo baromsag.

mert ha vki iszik de nem megy az elete rovasara akkor mi van? megmondjam, kurvara semmi.

akinek segitsegre van szuksege, azok altalaban az extrem, ritka esetek. legtobb embernek kutya baja sem lesz akar a heti rendszeressegu kocsmazasbol. haveri iszogatasbol. vagy a kis otthontutukezesbol. ez az egesz csak az AA hulyesege. ok mar annyira szetittak magukat hogy soha tobbet nem ihatnak egy poharral sem, es most irigyek. ezert papolnak a teljes absztinenciarol. pont mint a leszokott bagosok.

az meg teljesen altalanos dolog hogy vannak elethelyzetek amikor sokan hajélamosak kicsit megcsuszni a piaval. ezert elete vegeig tarto betegsegrol es elete vegeig tarto absztinenciaval hulyiteni valakit??? na menjenek mar.

az AA szerint az emnberiseg (tulzas nelkul mondom) 90%-a alkoholista. nevetseges az egesz

wendytesztaburger 2010.11.19. 15:23:40

@Látnokzsálya: milyen általad fizetett TB?

az ellátás, tetszik, nem tetszik, jár az alkoholistának, és a tüdőrákos dohányosnak is, ezért élsz társadalomban és nem az erdőben egy fán.

ennyi erővel a nonstop édességet zabáló cukorbetegeknek se járhon

vagy a testük kizsarolását magas szinten végző és emiatt szívrohamon átesett 20-on éves élsportolóknak se járjon

vagy az autóbalesetesnek se, ha olyan távra utrazott,amit amúgy megtehetett volna gyalog

de f*sz vagy te istenem...

wpet 2010.11.19. 15:52:40

@wendytesztaburger:

Alapvetően igazad van a hsz-ban, de hidd el, hogy a napi 1-1,5 liter rövid nem megihatatlan mennyiség.
Ha szétnézel a posztokban(Hires alkoholisták sorozat), vagy máshol, találsz ilyeneket, pl. Dennis Hopper.

wendytesztaburger 2010.11.19. 20:06:26

@wpet: rendben, szetnezek, de azert nehezen tartom elkepzelhetonek! alkalmankent egyszer-egyszer, az teljesen foghato, de napi szinten azert...velemenynyomatekosito tulzasnak erzem. Mindegy, lehetseges persze.
süti beállítások módosítása