látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Vigyázz! Kész? Szilveszter! (18+)

2010.12.31. 16:24 hillaby

16:27. Itt az év utolsó napja, és látens iszákosként nem engedhettem meg, hogy blogunk poszt nélkül maradjon e jeles ünnepen. Szilveszter - hiába tagadnánk - mindig is az iszonyatos berúgásokról, hányásokról, részegen hóban fetrengésekről szólt. Ilyenkor iszik boldog-boldogtalan, hogy elbúcsúztassa az elmúlt évet és rákészüljön a négy évszak egy újabb verziójára, jelen esetben a 2011-esre.

Pár jótanács, amit érdemes megfontolni:

  • Ne mi igyuk a legtöbbet, mert ilyenkor kihasználhatjuk, hogy tapasztalt iszákosként jobban bírjuk a cefrét, és jókat mulathatunk a lerészegedett alkalmi ivók bárgyúságán.
  • Részegen az ember hajlamos mindenféle újévi fogadalmakra. Ne essünk ebbe a hibába.
  • Mindig van valaki, aki jótanácsokkal akar ellátni bennünket. Ha jól akarjuk magunkat érezni, tojjunk magasról a fejére.

Az Attraktor Szilveszteri különkiadására reflektálva, főleg mert illetékeseknek érzem magam, a poszt további részében szórakoztatóbbnál szórakoztatóbb próbák elé fogom állítani magam, az alkohol áldásos és áldatlan hatásait dokumentálandó...

Ja, én pezsgő helyett rummal dolgozom. Utánam az NMHH.

Különös tekintettel pedig arra, hogy bizonyos források szerint ma van a látens iszákos blog egyik szerzőjének névnapja. Egészségére!

Egyébként még nem ittam semmit... Bizonyítékul íme a 0 ezrelékes véralkoholszinttel elért aknakereső eredményem.

 

17:00. Addig-addig szemeztem a rummal, míg megbontottam, és kevertem belőle egy béta mojitót. A szórakoztatóbbnál szórakoztatóbb próbák egyike az, hogy kitaláljam, milyen szórakoztatóbbnál szórakoztatóbb próbák elé fogom magam állítani. Ezen a próbán egyelőre bukásra állok. Na nem baj, beizzítom DJ Randomot a fülesben, hátha megihlet.

17:12. A fél deci rum hatására a fent látható aknakereső pályán 117 másodperces eredményt értem el. Ez három dolgot jelenthet: 1. alkoholista vagyok, és jobban megy a gondolkodás fél deci után; 2. nem vagyok alkoholista - mindenkinek jobban megy a gondolkodás, ha kicsit ivott; 3. szerencsém volt.

19:45. Egy deci rum után játszottam a fiam Burnout 3 nevezetű autós játékával: íme, egy kis aláfestő zenével (Aldo Ranks-féle ős-reggaeton). A Youtube-ra olyan lassan mászott fel a videó, hogy közben 1,5 dl-re emelkedett a rumfogyasztásom. Ja, közben a próba része volt a gyorstalpaló videószerkesztő és -tömörítő, valamint a Tecső tanfolyam... 

20:31. Az aknakereső 2 dl után már nehezebb feladat, íme, ez alá az idő alá nem sikerült kerülnöm. Szerencsére nemsokára jön a felmentő vacsora... Az utcán már megy a tűzijátszás, a gyerek nagyon élvezi - én is, ha nem találják el a kocsinkat.

22:38. Újra megpróbálkoztam a vezetéssel, 2,5 dl után. Nem is akarom palástolni, hogy csak a zene (Judge Dread) miatt teszek be még egy videót. 

22:58. Hillaby kapitány üzenete egy 3 deci rum távolságra lévő galaxisból: Ne feledd, ha iszol, az azt jelenti, hogy még életben vagy!

23:43. Már nem bírom megcsinálni az aknakeresőt, 3,5 dl-nél.

0:21. Ennyi tűzijáték augusztus 20-án se volt, szinte felrobbantották a lakótelepet. BÚÉK for everyone!

1:10. Ez az elektronikus zene azon ága, ahol a sok gomba nő, és nem az, ahol a sok bombanő. 4 dl és még tudok posztot szerkeszteni. BÚÉK, és nesztek itt a Plaid nevű klasszikus formáció egyik legjobb dala. 

1:41. Ennyi rumhoz ez kis kubai zene is dukál. (Igaz, Celia Cruz soha nem tért vissza hazájába a forradalom kitörése után.) 

2:04. A mulatós brit megfelelője a Judge Dread-féle ska volt a 70-es években. Egyszerűen nem tudok betelni vele! (A rummal sem, már az üveg felén túl vagyok, de a számolás nem az erősségem, így nem tudom, 4,5 dl vagy fél liter-e.) 

2:20. Úgy látszik, a rum szelleme elhatalmasodott rajtam. Még egy kubai emigráns énekesnő, La Lupe, aki Celia Cruz-szal ellentétben vizuálisan is esztétikus élményt tudott nyújtani. (Csak kicsit szétszórtabb, piásabb, drogosabb volt, mint Celia, ezért nem ért el olyan sikereket.) Egyik legismertebb dala a Fever, de az nem ez.

34 komment

Címkék: alkohol szilveszter koktél részegség tömény aknakereső rum online berúgás

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr782550848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beton Nt 2010.12.31. 21:23:14

Boldog új évet látens, hillaby és minden hűséges iszákos!
Kívánom, hogy egészségesen ússzuk meg a következő évet is! :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.12.31. 21:25:14

@medenke: Neked is, és mindenkinek BÚÉK! Még lesz poszt ápdét éjfélig, ne féljetek.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.01.01. 23:19:41

Búék, búék, kedves kartácsok.
@hillaby: Ez nagyon jó volt:) fél deci után milyen profi ámokfutást rendeztél, több, mint egy percig semmi komoly. Bezzeg két és fél deka után :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.02. 09:09:31

@éjjeli_alkesz: Az hagyján, tegnap - mivel nem ittam semmit - 20 másodperccel jobb időt is tudtam menni. Tényleg ne vezessetek, ha ittatok... :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.02. 15:14:34

@lilakutyak: barna rum, de kubai. Mégiscsak egészségtelen lett volna pezsgőtől berúgni, nem? Szerintem még most sem bírnám kinyitni a szemem a fejfájástól.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.01.02. 21:35:29

december közepe óta rákaptam a pezsire, minden nap csusszant 1-2 üveg. oszt meglepő módon nem is vótam másnapos. :)

milédi 2011.01.03. 00:46:58

@hillaby: Nagyon jó volt az autós teszt!!! Egy csomót röhögtem! Én kb. azzal szoktam tesztelni magam, hogy felhívom, vagy nem hívom, múltkor felhívtam, de ez pont arra volt jó, hogy most már nincs az a mennyiség ami után felhívnám :-)
át fogok térni az autós játékokra ha már nagyon tetsztelhetnékem lesz....
@éjjeli alkesz: fura dolog ez a pezsivel, ja. én annyit kaptam így ünnepek táján, hogy most ez van itthon és most nem is durva (pedig szokott...) na majd holnap meglátjuk :-)
buké :-) minden kartársnak!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.01.03. 09:25:37

@hillaby: ja, a mojito-ból következtettem, hibásan. Milyen rum? Én egy üveg Captain Morgan Spiced-ot küldtem le némi 9%-os Black Rose sörrel (együtt tiszta sportszelet) a karácsonyt felvezető héten esténként. Karácsonyra el is ment.

@éjjeli_alkesz: szerintem a pezsgős másnap fogalma azért alakult ki, mert a pezsgőzés általában féktelen mindent összeivást is jelent. A normális, száraz pezsgő nekem sem szokott extrásan ártani.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.03. 09:27:23

@lilakutyak: Nana, ne következtessünk. Nekem mindegy, csak rum legyen. Igaz, már vodkából is csináltam mojitót, na az nem volt az igazi.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.01.03. 09:37:19

@hillaby: érdekes, én a Pina Colada-ban a Swimming Pool-ban meg nagyjából bármilyen hosszú koktélban gond nélkül cserélem a fehér rumot és a vodkát. Nekem azokban a hígításokban eltűnik a rum illata-íze, ha van neki egyáltalán. De egy jó (mondjuk Matusalem Classico) barna rumos Mojito-t majd kipróbálok egyszer, érdekesen hangzik.

kukibéb 2011.01.08. 18:19:59

kissé megkésve, de szintén búék. nagyon fasza a tesztmódszered hillaby, én is megfigyeltem (bár sosem végeztem ilyen alaposan dokumentált kísérletet), hogy minden játék szarabbul megy némi pia után, viszont sokkal szórakoztatóbb. az autós videódon sírva röhögtem, és már most megállapítom, hogy jobban bírom a piát mint te. ja, és a zenék is királyak!

@milédi: hallod, én dettó így voltam, részegen olyan embereket is hívtam, akiket józanul semmi pénzért. így jutottam el odáig, hogy már mattrészegen is kőbe van vésve az agyamba, hogy bármennyire is jó ötletnek tűnik ilyenkor sokminden, hát nem az. szóval csapj bele.

milédi 2011.01.12. 00:26:24

@kukibéb: Jó vagy kukibéb! Én is azóta ez irányba tendálódok, sőt! Remélem soha többet és sikerült, egyelőre...! :-)
Amúgy mit szólsz éjjeli_alkesz felvetéséhez? Szerinted van csajos poszt? Én nem nagyon látom a különbséget azonkívül, hogy felhívom, nem hívom, bár az is elmúlóban ahahah
@éjjeli_alkesz: amúgy ahogy ígértem, dolgozom egy poszton, vagy valami ahhoz hasonlón, de az nem csajos lesz, csak szimpla kérdésfelvetés éjjeli alkeszeknek...:-) várom, hogy végre annyit igyak, hogy meg is írjam... :-)

kukibéb 2011.01.12. 21:53:16

@milédi: csajos posztot számtalant el tudok képzelni, szerintem te is meg én is órákon át tudnánk értekezni egy csomó dologról női szemszögből, viszont sanszos, hogy a végére roppant népszerűtlenek lennénk itt :DD ha még az is szempont lenne, hogy alkoholhoz kötődjön a fő vonulat, akkor már szűkül a mozgástér ugyebár, de egyszerűen nem jut eszembe egy olyan barátnőm se akivel ne tántorogtunk volna sakál részegen vihogva magassarkúban, szóval a nők és az alkohol jóval közelebb állnak egymáshoz mint sokan gondolnák - viszont ez meg nem ér meg egy posztot. majd maximum ha éjjeli kollega hajlandó lesz rendezni grúz vacsit (amely felhívásomra baszott lelkesen helyeselni, de úgyis addig nyúzom majd amíg legalább megígéri) akkor majd kitalálunk együtt valami fasza csajos-piás témát, okés?

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.01.13. 09:13:09

@kukibéb:
> nem jut eszembe egy olyan barátnőm se akivel ne tántorogtunk volna sakál részegen

A barátaid meg milyenek, az a baj!

jamesz 2011.01.17. 16:08:22

17 napja semmi. Ilyen utoljára 17 éves korom előtt történt.
Ha minden igaz csütörtökön meg gyomortükrözés is...még nem fix. Így jár aki szinte mindig éhgyomorra fogyaszt lettlégyen az bárminemű márkás nedű is.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.01.17. 17:02:55

@jamesz: pff, az szar lehet, remélem csak rutin érdeklődés.
éhgyomorra legfeljjebb a reggeli páleszt, már ha valakinek ez a heppje.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.01.17. 17:03:59

minnyá rittyentek valami formabontót.:) vagy esetleg holnap.:)

jamesz 2011.01.18. 09:42:21

@éjjeli_alkesz: csak hogy hasson azért ...mert kaja után gigggantikus mennyiséget kellett fogyasztanom, hogy bármit is érezzek....arra meg se pénz se idő...na mind1.
Nem nem rutin...fájdalom a jobb bordaívnél.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.18. 12:34:53

@jamesz: a jobb bordaívnél jelentkező fájdalom gyakran nyombélirritáció, a tükrözés gondolom e végett lesz... A máj csak ritkán fáj. Savlekötőt, pantacidot lehet enni savtúltengésre. Na mindegy is, majd kiderül, lélekben veled vagyok... de tényleg, nekem is szokott ilyen fájdalmam lenni, szóval kitartás!

milédi 2011.01.19. 23:40:40

@kukibéb: igen, talán ez az egyetlen csajos az ivásban, hogy órákig elkezdenénk csajos dolgokról beszélni....:-)
Nekem a magas sarkús kurjongatás kimaradt, ebből a szempontból más vagyok, jókedv: félóra és 1,5 óra időtartam, tánc: ha jó a zene (az összes barátom kivan milyen hülye zenékre vagyok képes táncolni, és ritkán megyünk olyan helyre ahol nekem tetsző zene van, tehát ez kilőve), jókedv után: álmosság, hazamenés, mély alvás, vagy ha épp sikerül valakivel a nagy hangzavar közben meghallani egymást: világmegváltó beszélgetések "mélyfilozófiai" tartalommal, esetleg egy-két megvilágító csernusos beszólás (ilyenkor mindig azt gondolom hogy húú de okos vagyok), aztán ha a beszélgetőpartner is ilyen húú de okos: egy-két könnycsepp az aktuális probléma oltárán és ezútán mély-édes alvás otthon. (taxiban felszabadult, felnőtt, jófej beszélgetés - ezt persze mindig én gondolom így, taxis kolléga nyilván halálra unja ezeket az eszmecseréket, de legalább el tudom navigálni hazafele, és nem hányom szét a kocsiját):-)
Na kijött belőlem a monológ, amúgy ettől függetlenül, ha tényleg lenne grúz vacsora, tuti megértenénk egymást és 100 posztnyira való ötlet foganna meg. Másnapra nem tudom mi maradna belőle...:-)

jamesz 2011.01.24. 14:22:17

@hillaby: na a tükrözésen túl.
Nekem ez az egyperces pokol volt, hatalmas önuralom kell hozzá. Mint akit az ördög megszállt olyan görcsök közepette voltam. Egy nagyon hányós másnapnak úgy a 6-7 szerese, amikor a Lovasit idézget az ember "múlna már el, nem is én vagyok ez már".
Szerencsére csak némi reflux, meg a stressz.Noacid, azt jóvan. B+, pont a stresszlevezetésre volt jó módszer a sör.:-)
Mindegy még egy hónapot kell kibírnom....elég szar. Szombaton majdnem meglibbentem....de sikerült.Ha a májfunkcióm jó lesz, akkor viszont csak és kizárólag "át nem látszó vörösbort" fogyasztok:-)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.24. 14:34:35

@jamesz: heh, megmondtam, hogy csak sav... Ez az "át nem látszó vörösbor" az orvosok mániája, nekem is ezt mondta a doki. Napi egy pohárral... :) Mindegy, mostanában én sem iszom semmit, hogy lássam, milyen is az. Eddig meg vagyok elégedve.

jamesz 2011.01.24. 14:59:00

@hillaby: Tudom tőled vettem ezt a nem átlátszó szöveget:-D
Amúgy a Gamma GT, meg a vérzsír magas, már k. kíváncsi vagyok, a diétával kevert absztinenciám mit hoz ki. Ha azt dobja a gép, hogy vissza beállt, akkor majd néha beiktatok egy kis böjtöt muhaha:-)

A nemivásban azért van pár szar dolog. Többek közt szerettem bizonyos dolgokat fogyasztgatás közben csinálni...kocsimosás (pikk-pakk megvolt) főzés, vagy kerti munka...szóval a lazítós dolgok. Így is jó, de csak olyan 60 %-os az egész.
(Hozzáteszem:soha nem voltam részeg, de még spicces sem!)
Viszont nem ébredek fel éjjel (pláne nem szívdobogásra) nem fosok (ez pedig anno már kóros méreteket öltött) nem ájulok el a tévé előtt fél nyolckor:-)
Dilemma ez a javából.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.24. 15:04:23

@jamesz: Kb. én is hasonlókat tapasztalok a nemivás kapcsán. Plusz még a savtúltengésem is elmúlt. A szívdobogás, fosás jellemzően az 1+ üveg bor elfogyasztását kísérte nálam is.

Jelen tudásom szerint fél üveg (3,75 dl) bornál lőném be a napi maximumot magam számára, rendszeres fogyasztás esetén. Alkalmi fogyasztás esetén 1 üveg az, ami után még nem bánom meg másnap.

Persze ez mind csak elmélet, hisz nem iszom semmit :D.

jamesz 2011.01.26. 09:47:17

@hillaby: no akkor ha nem haragszol módszered majd én is kipróbálom.....

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.26. 10:03:55

@jamesz: Én nem haragszom, de felelősséget sem vállalok. :D Miért, mi volt a te módszered? :)

jamesz 2011.01.26. 10:30:01

@hillaby: éhgyomorra fogyasztás....ugyanis akkor volt hatása.
Ha kajáltam ivás előtt akkor a tömény kifelé fordult belőlem, a borból úgy 2 litert éreztem meg,a sör meg csak lassan fogyott, mert csak puffasztott.

Szóval kipróbálom a fél üveg módszert. Ehhez azonban testes vörös, mondjuk Bikavér kell majd. (Sajnos attól félek, ez olyasmi mint az alkoholmentes sör, vagy a Mátyás király mese: ittam is meg nem is.)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.26. 12:15:41

@jamesz: Én most a következő taktikát alkalmazom: csak akkor fogok inni, ha kínálnak... Ez nemcsak hogy egészséges, de még olcsó is. :)

jamesz 2011.01.27. 13:49:11

@hillaby: muha, oszt' majd jön a latensabsztinens.blog?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.01.27. 14:20:27

@jamesz: Tudod, hogy van, az igazi alkeszek nem isznak. De viccen kívül, két hét alatt szinte semmi negatívumot nem tapasztaltam, viszont fogytam három kilót, hoppá.

jamesz 2011.01.28. 09:40:23

@hillaby: Megnéztem a régebbi blogod. No, hát én a helyedben csak megnézetném a gyomrom, ha azóta nem tetted meg. Nem kell persze egyből csövet nyelni (bár az mint írtam volt, csak egy perc) lehet gyomorröntgen, sőt már van 3d ultrahang is emésztőszervekre vonatkozóan (bár ez már a gyávák módszere szvsz;-)). (ld. hogyan is épül fel a 3-4 d ultrahang)
Némi kúra után márciustól én is immár sokkal nyugodtabban fogyasztok asszem:-)
Nem tudom azóta hogy állsz a felhasi fájdalmakkal de a doki szerint a korpovit keksz, meg a salvus nagyon halvány megoldás, ha pl. sok a savad. Nekem sosem volt reflux meg savböfögés, mégis ezt hozták ki. Szóval ki lehet kerülni a gyötrelmes nemivást, csak néha be kell tenni egy-egy tisztítókúrát.
(Jah és egészséges kaják, életmód, blabla.)
A net alapján jómagam is fejben már azon gondolkodtam milyen lesz a gyereknek nélkülem....úgy szúrt, meg fájt a jobb bordaív alatt, körül. A máj tudvalevőleg nem fáj, a hasi UH pedig nem mutatott semmit. Mondta a gastro doki, hogy a gyomortükrözést mindenkinek ajánlja akinek epigastralis fájdalmai vannak, de az alulról történő betekintésnek komoly oka kell, hogy legyen. Ha neadjisten nemcsak reflux (bár 90%-ban az lehet) akkor is gyógyszerrel igen könnyen kezelhetőek a gyomor, nyombél bajok. Többnyire fekély, vagy helicobacter fertőzés.
Ja, és a savas- szénsavas dogoktól búcsút kell vennem...az fix. Marad a pálinka?!?!
süti beállítások módosítása