látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Hírek a pohár fenekéről

2010.01.31. 18:55 éjjeli_alkesz

Íme egy kazal friss vagy régebbi, de örökké aktuális hír, közszolgálati jelleggel, minden, ami a mérsékelten iszákos olvasóinkat érdekelheti.

  • Eddig is sejtettük, hogy az alkoholos italoknak az emberiség történelmére gyakorolt harását nem lehet eléggé túlbecsülni. Ezt az axiomát igazolja új tudományos, sőt, régészeti bizonyítékokkal a borravalo.hu. Azt már eddig is pedzegettük, hogy például az irodalom szesz nélkül nem lenne az, ami. A szakfolyóirat azonban mindannyiunk szerencséjére rábukkant a The Independent korszakalkotó cikkére, amelyben Patrick McGovern (itt jobbra, ez a szakállas úr, biztosan épp teázik) régész nem kevesebb állít, minthogy az ősember fejlődésének egyik legnagyobb lépése a sör vagy a bor utáni vágynak köszönhető. Amikor ugyanis őseink a vadászó-gyüjtögető életformát felcserélték a letelepedett gazdálkodó mindennapjaira, elsősorban erjesztés útján előállítható szeszesitalok lebegtek a szemük előtt, főleg az az opció, hogy azt folyamatosan, üzembiztosan és elégséges mennyiségben tudják előállítani. És bizony de jól tették. Ugyanerről számol be a mult-kor.hu oldala is.
  • Immáron megcáfolhatatlan tudományos tény: a sörhasnak semmi köze nincs a sörhöz, de más alkholhoz sem. Brit tudósok (de tényleg) 8 évig méricskéltek 20.000 sörivót. Arra jutottak, hogy a sör biz' hízlal, de hogy hol rakódik le a felsleg, az mindenkinél másként alakul, ezt pedig a gének határozzák meg. Az viszont sajna igaz a borra, és minden szeszkóra, hogy testsúlygyarapodást okoz.
  • Közismert, hogy orosz barátaink a vodkafogyasztásban, és az ezzel összefüggő halálozásban világelsők. Nálunk sem rózsás a statisztika, az alkoholizmus ellen vívott háborúban bár csapataink harcban álllnak, a helyzet kritikus. (Csak megjegyzem, hogy a mérsékelt borisszák légiója, mely ugyancsak az alkoholizmus ellen küzd, és amelynek mi is büszke tagjai vagyunk, gyakran kerül méltatlan helyzetbe, talán hasonlót élhettek át kezdetben a 1848-49-es szabadságharc során a Bécsi Légió tagjai, akik osztrák önkéntesként csatlakoztak a magyar honvédekhez.) Emlékszünk még Gorbacsov pártállami módszerekkel bevezetett alkoholtilalmára, amelyre válaszként minden panellakás konyhájában megtanultak vodkát lepárolni, pedig az ilyesmi már korábban sem állt távol az orosz polgároktól. Most, a "demokratikus" Oroszország, és maga Putyin miniszterelnök újra hadat üzent az alkoholnak, ezúttal a büntetőjog pörölyét lengetve, kiegészítve rendvédelmi eszközökkel  és értelemszerűen jövedéki adóemeléssel, sőt, felvilágosító kampányokkal. Erről részletesen itt olvasni a zindexen. Annyi bizonyos, hogy ha Putyin akar valamit, akkor én nem lennék gátló tényező. Azt viszont nem hinném, hogy az orosz néplelket pár óriásplakáttal átformálják, de hogy néhány éven belül senki nem fog zug-vodkafőzdét üzemeltetni, arra fogadnék.    
  • Végül álljon itt intő jelként a művelt alkoholista egy régebbi cikkének summázata, és linkje. Ebből kiderül, hogy sehol nem érdemes alpári minőségű bort venni, még az olaszoknál vagy franciáknál sem. Mondjuk, amilyen káros anyagokra fókuszáltak a kutatók ez alkalommal, a mi kannás boraink még jól is jártak, hiszen mű- és tehéntrágyát nem kerestek, csak fémionokat. Igazából nem tudom, hogy kerül a borba, de a kutatás számunkra így sem túl hízelgő, káros fémionból is a magyar (és a szlovák) asztali borokban volt a legtöbb. Úgyhogy jót tesz magával, aki a Teleki-boroktól árban felfelé kacsingat a beszerzéskor. Ha a pénz gond, tessék elmenni a preferált borvidékekre, és folyóborként megvenni. 4-500 Ft/literbe fáj, és garantáltan szőlőből van.

15 komment

Címkék: hírek tudomány régészet alkohol vodka oroszok sörhas minőségi bor

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr651713555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wpet 2010.02.01. 10:04:18

Azért ez erős túlzás. Sokkal inkább jelenthetett előnyt az így kapott betevő élelmiszer(kiszámítható és tartalékolható módon termesztve),mintsem az itóka.
Egyébként a nyállal történő erjesztés (alapanyag megrág, tálba köp, pár napig úgy hagy)az egyik legrégebben használt módszer.

Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2010.02.01. 15:22:11

Igen!! Nem az erényeink mozgatják a történelmet, hanem a hibáink. Őseink hozzáláttak a földműveléshez, hogy legyen miből szeszt erjeszteni. Továbbá: ha nem lettek volna lusták gyalogolni és cipekedni, a büdös életben nem találják ki a kereket. Lusták voltak ugyanazt sokszor elmondani, megszületett az írás. De mehetünk még vissza az időben. A hideg ellen is lehet testmozgással védekezni. De lustán dögleni a tűz mellett ... No igen! :)

stoppos76 2010.02.01. 16:58:39

Mondjuk kérdésem az lenne, hogy ez így alakult azokban a kultúrákban is, ahol nem nagyon divat az alkoholfogyasztás? Pölö India, ha nem mondok hülyeséget.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.01. 17:27:42

@wpet: hát, az eredeti cikkeket olvasva a derék McGovern elméletére eléggé kevés a bizonyíték, de eredeti elgondolás. Az elvi levezetést Álszentfazék el is végezte.:)
@stoppos76: ott talán kenderfélékkel kezdék a földművelést...

Szalacsi_Dezső 2010.02.01. 18:02:13

Amikor katona voltam (85-86) szovjet kiskatonák mesélték az alábbi módszert, mert hogy nekik nem nagyon volt mit inniuk.
Szelet kenyérre zsírpapírt tettek és vastagon megkenték cipőkrémmel. Az abban lévő alkohol(?) pár nap alatt a papíron keresztül átszivárgott a kenyérbe. Ők meg megették. Állítólag ütött, mint állat.
Hát ők tudják.
BTW. A finnek se utolsók azért alkoholfogyasztásban. Ők meg állítólag a téli nagy féléves sötétség miatti depijüket kezelik ezzel.
Úgy hallottam, komplett kormányprogramjuk van egyfajta lakosságcserére. Vagyis, hogy az északon élőket délre költöztetik pár hónapra, hogy ugyan lássanak már egy kis napsugarat is, különben hülyére isszák magukat. Finn ismerősöm (Topi) megerősítette mindezt.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.01. 22:30:02

Engem is a bor utáni vágy visz be minden nap a munkahelyemre... :) Ma pl. kirúgtam a hámból, és egy villányi Lojzit nyitottam. Egyezerhetet kóstál a hiperben... hm, régen ittam ilyen jót!

wpet 2010.02.02. 09:39:38

@Szalacsi Dezső:
Húúúú, vazz, ez nagyon melegen hangzik. Mondjuk az oroszok bármiből, de tényleg bármiből tudnak szeszt nyerni, alkoholt készíteni és berúgni.
Autósampon, aftershave, krumplihéjvodka.
A "Rock napszámosai" című könyvben (ami egyébként a magyar road-okról, zenekari technikusokról szól)az egyik kőalkesz faszi kiment valahova - azt hiszem egy arab országba - betonozó segédmunkásnak (ott ugye nem árulnak szeszt), és ő említi, hogy a lengyel kollégákkal valami permetezőgép átalakításával, rizsből meg helyi gyümölcsökből csináltak innivalót.

mokkaczuka 2010.02.02. 22:23:49

@Álszentfazék: pontosan így van. Egy haverom elmélete szerint a Brit Birodalom azért született, mert az angolok menekültek a saját ocsmány nőik elől, és inkább hódítottak tízezer kilométerre, csak otthon ne kelljen lenni a kapafogú, lófejű bányarémekkel.

A cikkhez: csakugyan nem érdemes szemetet inni, de nem csak borból, semmiből. Egy borász ismerősöm bebizonyította, hogy 1000 ft/literen alul nem létezhet bor. Mármint a kereskedelemben. Ha feketén veszi valaki, akkor 500 ft/liter a minimum.

Jómagam borból csak kósert fogyasztok, így 700-800 forintnál kezdődik egy 7 decis palack. Beérem hetente eggyel, de az legalább frankó vörösbor.

korxi 2010.02.02. 22:48:04

Hijj mit kapsz te majd megint az elvharcosoktól. Hogy alkohol-apologéta szemelvényt teszel közzé a pia által amúgy is megvert szegény Magyarországon, a lakosság széles körét közvetett módon családok tönkretételére buzdítva ezzel!:)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.03. 14:18:52

@mokkaczuka: egyetértek, én is csak relatíve minőségit iszom (vörösbort) de sajna >1 -et.

Asidotus 2010.02.04. 00:02:52

Érdekes ez az alkoholfogyasztást a növénytermesztés megjelenéséhez kapcsoló elmélet, de én ezt vitatnám.
Az alapötletet a paleolit táplálkozás elmélete adta nekem. Ez a Szendi Gábor által erősen propagált paleolit táplálkozás támadja az alkoholfogyasztást. Arra épít, mit ettek az ember(elődök) az elmúlt másfél-két millió évben, és mit nem (pl. lisztet, tejet nem ettek,csak néhány ezer éve, ami semmi idő az azt megelőző másfél millió évhez). Na, ez a gondolat szöget ütött a fejemben.
Az alkoholt ugyanis nem az ember állította elő először, hanem egy, a természetben is jelen lévő anyagról beszélünk. A gyümölcsök erjedésekor alkohol keletkezik bennük. Márpedig az ember (és ősei) már irgalmatlanul régen, sok-sok millió éve, fogyasztanak gyümölcsöt, óhatatlan, hogy időnként az erjedtre is ráfanyalodtak, és találkoztak az alkohollal.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 00:10:29

@Nűnű: nem is azt mondja, sőt. azt állítja, hogy ismerve és kedvelve az alkohol hatását, annak előállítása érdekében kezdtek bizonyos növényeket termeszteni. mindezt egy 9000 éves kínai köcsögből vezeti le, amiben a jelek szerint valóban cefrét gyártottak.

és hát lássuk be, egydül van az elméletével...

mokkaczuka 2010.02.05. 11:07:44

@hzizi: Én csak azér' 1-et, mert szegénység van. A normális adag naponta lenne egy kellemes palaczkkal. Télen legalábbis. :)

italmester 2010.03.04. 22:32:00

Friss hir.. ital rendelés éjszaka már nem álom...
italhazhoz.hu

v2peti 2010.05.08. 22:31:49

Ha már szóbajött a paleolit táplálkozást!

Pont ma olvastam egy cikket róla, egy újságban! Ha jól értelmezem, akkor csak húst (meg talán halat) ehetsz, meg gyümölcsöt. A zöldségek egy része (pl. hüvelyesek) sem javasolt. Krumpli sem.
Na de milyen húst? Ugye a sült hús nem túl egészséges. Marad a főtt. A vöröshús nem túl egészséges, marad a baromfi. (Meg a hal.)
Ha valaki ráadásul vega is, akkor meg a hús is kiesik.
Akkor egy paleolit vega az csak gyümölcsöt eszik?

Bár igaz, a gorillák is csak növényeket esznek, mégis mekkorák!
süti beállítások módosítása