látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Breaking - rettentő bűn

2010.10.07. 23:59 éjjeli_alkesz

Ejj, barátaim, szögezzük le, hogy, mint tudjuk, ritkábban lögybölök, mint régen. De ma éppen borozhatnékom volt, és csak egy pár napja kinyitott Légli fehér volt a hűtőben, eleve már 2007-ből. De fasza volt, élvezettel szürcsöltem. Viszont a 3,5 dl nem volt elég ma. Ehhez hozzá tartozik, hogy én nem feltétlenül 8-17 óráig, és nem is hétfőtől péntekig melózok. Ha megoldottam a feladatot akkor nekem bármikor hétvége van. (Ez nem magyarázkodás, hiszen ez egy ivási szokásokról szóló énblog.) Na szóval a boros álványról a kezembe keült egy 2001-es villányi vörös. Gondoltam, hogy ennek már annyi, 9 év alatt tuti megpunnyadt, mégsem egy Kopár. Az üveg kurva csicsás, egy ón- vagy valami fémlemez van rajta cimke helyett, és plombával van lezárva. Szó szerint ez van rávésve: "Ördögvölgy Villányi Cuvée Barrique". Kinyitottam egy órája, 50 percet levegőztettem (tudom, kevés, de eleve buggyantnak véltem), majd  beleittam. Hatalmasat tévedtem, én fasz! Ezt nem hétköznap, egyedül, egy kis munkahelyi siker miatti szittyó keretében kellett volna kinyitni, hanem karácsonykor vagy házassági évforduló alkalmából szeretteim körében. Én fasz. Főleg, hogy talán nincs is már ilyen bor a világon, és nem is lesz sohamár. Bár azért nem is akkora szám. Sőt, egy jó Mészáros valami talán jobb. A második pohár után azt mondom, hogy nagyon jó, de semmi extra, ha azt a tényt félre teszem, hogy közel 10 éves, inkább innék egy egyszerű Konyári kékfrankos-merlot házastást. A harmadik pohár is hibátlan, sőt, a dekantálással jobb. Ó, mit tettem??

Kelt: 2010. október 7. 23 óra 

18 komment

Címkék: bor ivászat

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr832355333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.10.08. 09:34:15

Az én világomban, akinek van borálványa, és azon évekig pihennek borok, nagyon messze van az alkoholistától.

wpet 2010.10.08. 09:51:51

Higgadtság éjjeli úr!
Ami jó, az jó. Ha már iszogatsz, élvezd ki minden cseppjét, zsákbamacsek volt és belehúztál, van ilyen.
És mint tudod: "minden a legjobban van ezen a legeslegjobb világon." :)
Ennek így kellett lennie, a fátum nem elkerülhető.
Ha tényleg ekkora a para, írj a pincészetnek, hogy van-e ilyenből még, esetleg más/jobb itóka.(megnéztem a neten, de nem találtam ezt a fajtát)
Én nem tartok otthon bort, legalábbis nem sokáig.
Egy ajándékba kapott tizenvalahányéves tokaji aszúm van otthon, de rövidesen ő is betölti a küldetését. (vagyis kitöltöm :) )

wpet 2010.10.08. 09:56:52

@lilakutyak:

Nagyon jó az észrevétel, egyúttal adja a kérdést - és eskü, hogy posztot érdemelne (írja meg valaki!, szerintem remek vita és hozzászólás parádét teremtene) - hogy az inkább az alkesz, aki nem tart otthon szeszt, nehogy megigya; vagy az, aki tart otthon, azért hogy megigya?

wpet 2010.10.08. 10:12:09

Nos, ilyet találtam, tessék licitálni:

alkoholtartalmu-ital.gyujtemeny.aproneked.hu/villanyi-barrique-cuvee-2001-ajandeknak-szupe.html

Továbbá egy fórum, hogy ne kelljen minden bort végigkóstolni. (lehet, hogy ti ismeritek, nekem új volt, nem szoktam boroldalakon lógni. Ráadásul a Modoros blogon volt fikázós poszt, amin jót röhögtem, és nem akarok olyan lenni.)

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121619

wpet 2010.10.08. 10:16:47

@lilakutyak:

Konklúzió: akinek nincs borállványa, az alkoholista.
:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.10.08. 14:51:59

Mi a probléma? Magunknak iszunk, néha magunkban. Élvezni kell!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.08. 20:21:33

tényleg meglepődtem, hogy milyen jó az anyag, mert azt hittem túl van már a zeniten, épp hogy jó lesz így csütörtök este. no de ez legyen a legnagyobb bajom. :)

a para meg azért van, mert a zasszony szerint ilyen csillió forintos borokat nem iszunk meg hirtelen felindulásból, egyedül, hétköznap, pedig de :)
meg is hagytam neki közel a felét...

wpet 2010.10.08. 20:41:15

@éjjeli_alkesz:

A licitet megkukkantottad? Vagy az nagyon másmilyen innivaló?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.08. 22:22:46

@wpet: sztem ez lesz az, bár az Ördögvölgy nincs benne a névben, pedig ez nagy hívó szó. amúgy számozott is volt, de ennyit nem ér, már ha meg is akarjuk inni, nem csak valami trezorban őrizgetni és felvágni vele...:)

beütöttem a googliba a bor nevét, és a látens iszákos blog jött ki :)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.10.10. 18:16:44

@éjjeli_alkesz:

Majd akkor parázzon az asszony, ha nem tudsz hagyni belőle, mert amíg van, iszol.

jamesz 2010.10.12. 15:15:18

Szkúzi, tudom hogy a bor a posztolók favoritja, azonban néha gondolhatnátok azon szegény kommentelőkre is, akiknek a gyomorsav háztartása más nedűket helyez előtérbe. Például valamit a sörről.Vagy a pure sörfogyasztásról. Persze ez csak javaslat.

elzee 2010.10.14. 17:47:40

Szerintem Günzer Tamás bora lehetett... neki van az Ördögvölgyben szőlője...

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.10.15. 05:43:34

Szerintem akkor igyunk ha minőségre szomjazunk.
Egoizmus,hedonizmus,opportunizmus.

Egyrészt mert másért már nem érdemes,másrészt-nem tudom ti hogy vagytok vele-ma már az alkohol inkább kreatívabbá tesz.Régen pusztitott agyat,testet.Ma már rengeteg gondolat elindul elmerengve egy ital felett.És az érzékszerveim élményszervekké fejlődtek.
Ne bánd azt a bort.Látod,hozott neked egy jó beszélgetést,itt a saját blogodon.
Fejlődünk.Régen se beszélgetni se irni nem tudtunk ivás után....
Ez a "fejlődés" meg hozza magával ,hogy időnként kicsúszik egy dugó egy palackból amit a régi,lemaradt én-ünk még nem húzott volna ki.És ez a mostani én-ünk már rég nem húzza ki azokat a dugókat amiket a régi én-ünk minden este kihúzott volna.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.10.15. 05:44:50

hoppá,hányszor ment el??
kétszer küldtem én,a többiért bocs...:)

wpet 2010.10.15. 10:14:28

@Barman's Choice:
Én négyet számoltam, de nem baj, mert jó gondolatot írtál le.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.10.15. 11:42:24

@wpet:
kösz de azért remélem éjjeli kigyomlálja az első hármat.
Irtam egyet,nem ment ki valami error miatt,kiegészitettem egy sorral az meg kivitte az elsőt 3 példányban plusz a javitott:)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.15. 14:35:49

@Barman's Choice: ez a blogmotor emmán csak ilyen.:)

amúgy jól mondod, csak annyi, hogy én igazából régebben is bármikor tudtam hosszú értekezéseket írkálni korong részegen, még elütésből sem volt sokkal több, meg tartalmilag sem volt gáz :) de tény, hogy csak a hatás kedvéért ma már nem(túl gyakran) iszogatok, éljen a minőség.

másnap viszont még olvasni sem ...
süti beállítások módosítása