látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

A csajok és a pia 2.0

2011.02.09. 09:27 éjjeli_alkesz

Az előző posztban az italozás speciális női aspektusaiból villantottunk fel párat, megmaradva a nagy általánosságok szintjén. Személyes érintettségünk hiányában - eddigi szerzőink hímneműek - ennél többre nem vállalkozhattunk, de reméltük, hogy a törzsolvasó kartácsnők megtörik az omertát, és beszállnak a kámingautolásba. Következzék tehát első női vendégszerzőnk, Milédi, aki bátran és gyorsan reagált a felhívásunkra, és egyben rávilágított arra is, hogy a mi harmincas korosztályunkban a nők - sok egyéb mellett - alapvetően a bort is épp úgy szeretik fogyasztani, mint mi. Legalábbis a legtöbb borkedvelő - ám nem alkoholista - férfiember magára ismerhetne az alább idézett levélből, kivéve azt a részt, hogy sose tántorgott, meg nem volt eszméletvesztése. Ez talán az egyetlen lényeges különbség, aminek fenntartására úgy tűnik, körültekintően ügyelnek hölgyek. Speciel a saját környezetemben fellelhető csajok nagy részére - komoly karrierrel és családdal a hátuk mögött - szintén stimmel a leírás, de persze Milédi az első, aki erről írt is, nem is akárhogy, ezért riszpekt. És végre kicsit visszakanyarodunk a blog alapkérdéseihez is. Íme:

Én már nem tartozom a posztban is ismertetett magát mata részegre ivó tizen-húszon éves korosztályhoz, csak figyelem, de nem ismerem őket. Nekem, mint harmincas nőnek nem a méltóság megtartása a dilemmám, hanem az, amiért ez a blog elindult. Meddig egészséges, mikor kellene belátnom, hogy ez már nem a határon egyensúlyozás, hanem annak átlépése. Hogy simán megtudok úgy inni egy üveg kitűnő bort, hogy jól esik, élvezem, nem tántorgok tőle, jól érzem magam, eszemnél vagyok. Természetesen kellemesen ellazít – azért ez is lényeges eleme a szokásnak – de néha ezért is nem érzem, hogy nagyon „csajos” dolog lenne ez, mert jól bírom, miközben ez a mennyiség biológiailag egy nőnél már húú stb., vagy ez már a tipikus alkoholista jele? :-)
Most egyébként heti háromszor fordul ez elő, azaz a svéd modell, ezt is ebből a blogból tanultam – ezért külön köszönet. Szóval, amit a témában magamról, nőként elmondhatok: 
1. Szeretem a száraz bort, és kizárólag azt (meg néha sör)
2. Soha nem ittam annyit, hogy a következők történtek volna: filmszakadás, elesés, asztalon táncolás félmeztelenül, vagy pólóban bénán, lépcsőházban ébredés, csókolózás (és egyéb) olyannal, akivel megbántam volna józanul, koordinálatlan beszéd, titkok elmondása, vagy hogy egyáltalán ne tudtam volna visszaidézni az este forgatókönyvét
3. @lilakutyák: igen, volt olyan hogy egy pasival úgy bújtam ágyba, hogy nem vártam folytatást és tudtam, hogy nem fog emlékezni rám (hálaistennek), és nem miattam, hanem mert felmérve az állapotát, és személyiségét – ami a részegség állapotától független volt – nem is vártam többet. :-) (Annak ellenére, hogy én mindenre emlékeztem.) Amúgy ez nálam egy tapasztalatszerzés volt, nem rendszer, de jó emlék, a helyén van.
4. Nem vagyok a bulizós ivó, inkább a beszélgetős ivó. Amíg van jó beszélgetés, általában tovább kitartok (és többet iszom), mint mikor elindul a hangzavar (vagy jó zene) és a tánc. Na jó, ha jó a zene akkor bénán rángatom a végtagjaimat kb. félóráig (és szuper felszabadultnak érzem magam) és utána haza.
5. Engem kevésbé ismerő rokonoktól néha kapok ajándékba Baileys-t, meg ilyen édes löttyöket. Általában megromlanak, vagy elfelejtem, hogy ott gubbasztanak a spájsz mélyén – tehát nem vagyok alkesz.
6. Nem tarthatok két üveg bort egyszerre otthon, mert akkor a másodikat tuti felbontom, ha már az elsőt megittam (mondjuk annak már csak a felét iszom meg) – tehát alkesz vagyok.
7. Egy üveg bor után max. annyi a vétkem, hogy érzelmesebb leszek és túlságosan megnyílok (amit érdekes, a pasik jól vesznek mindig, meg mondják hogy cuki, én mégis furán érzem magam utána), vagy egy-két olyan telefonhívásra vetemedek amit másnap megbánok, pedig semmi durvát nem mondok.
8. Mindig csak este kívánok inni, kb. hét és tíz óra között. Ha viszont tízig nem iszom, utána már nem kívánom, akár van otthon, akár nem. Reggel, napközben, délután soha nem kívánok inni. Nyáron kitolódik ez a dolog. (Még később kívánok inni) Valószínüleg nálam a sötétséggel, és lehet hogy az attól való tudatalatti félelemmel kötődik össze ez a dolog?
9. Ridley Scott filmrendező fogalmazta meg egy interjúban és szívemből beszélt: „A napfelkelte számomra egy új kezdet. Ez mindig így van. A napnyugta, mindig egy kicsit szomorú, én annak élem meg, ez valahogy nyomaszt, ahogy a világosságból sötét lesz. Akkor iszom egy vodka-martinit, és jobban érzem magam.”
10. Még mindig a motivációkat kutatom (genetikán, szocializáción kívül), hogy kinél mi lehet még az ok, amiért ez az éjjeli látens, alkesz is, meg nem is dilemma kialakult. Magamnál ezt a sötétség-világosság dilemmát látom még fő okozónak, de érdekelne hogy más, a genetikán, a bor ízének szeretetén, a magyar hagyományok követésén, stb.-n túl még miket fogalmaz meg magának ezzel kapcsolatban.

P.S.:

  • Be kell vallanom, hogy néha egy kis virtuális AA-ra hajaz a blog, de már említettük, hogy az alapeszme, vagyis az, hogy a hasonló gondokkal küzdők egymás társaságát keresve eszmét cserélnek, az AA-nál sokkal ősibb találmány, egyenesen következik az emberi természetből, a többit lásd itt.
  • A svéd modell az talán az első posztok környékén vetődött fel, kb. a hasonló nevű nyugdíjmodellel egyidőben, de ha jól emlékszem, az volt a lányege, hogy heti három szeszmentes nap van, így Milédi ezt a szisztémát túl is teljesítette.
  • A 6. pont, nos azzal kezdeni kéne valamit. Bár nem mindegy, hogy a rendelkezésre álló második üveg akkor is veszélyben van-e, ha másnap dolog van, és ezzel bárminek a rovására megy. Én bajban is lennék, hiszen 10-20 l bornál kevesebb sosem volt itthon. Végül, ami motivációt illeti, nálam itthon az unalom volt az ok, társaságban pedig a sok éves megszokás, az előbbit már orvosoltam, az utóbbi már marad így...

32 komment

Címkék: bor nők ivási szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr182639440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalacsi_Dezső 2011.02.09. 09:49:04

volt főnököm mondta egyszer: Egy pohárral nem iszom, kettővel meg nem kérek a szar borodból.
Ezt, mivel maga is borász volt, a borász haverjainak mondta, ha beinvitálták egy pohárka kóstolóra a pincébe. :-)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.09. 10:01:56

Jó cikk. Az én világomban, aki nem nyomja be a Baileys-t, ha elfogy a bor, az nem alkesz. (én lenyelek mindent, ha kell - hétköznaPICSAlódások:)) Még akkor sem, ha a második üveg felét meginná. Épp azért, mert csak a felét. Amíg ezzel a módszerrel kordában vannak tartva az adagok, addig az inkább csak hobby, mint addikció.

BAR0KKER 2011.02.09. 15:24:00

"igen, volt olyan hogy egy pasival úgy bújtam ágyba, hogy nem vártam folytatást és tudtam, hogy nem fog emlékezni rám (hálaistennek), és nem miattam, hanem mert felmérve az állapotát, és személyiségét – ami a részegség állapotától független volt – nem is vártam többet. :-) (Annak ellenére, hogy én mindenre emlékeztem.) Amúgy ez nálam egy tapasztalatszerzés volt, nem rendszer, de jó emlék, a helyén van."

Hu :D
Ez kemény :D

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.02.09. 15:29:08

jó az anyag. ha sok esetben (kivéve: a sötétség-világosság-ot, a max 1 üveg bor van otthon-t és a PASIKKAL fexem le-t) hasonlóan gondolkodom, akkor lélekben én is csaj vagyok???? :-))

Kabarészínész 2011.02.09. 15:48:11

ha számodra már elgondolkodtató, vagy problémásnak tekinthető a szeszfogyasztás, akkor igenis alkoholista vagy. az alkoholizmus nem a mennyiségen múlik, vagy a gyakoriságon, hanem azon, hogy számunkra mikor válik problémássá, illetve a környezetünk számára.
Miért kérded, h alkesz vagy-e? Mert aggódsz, h az vagy. Miért aggódsz? Nem hiszem, h az alkohol fizikai rombolása miatt (máj, szív,stb.) hanem azért mert tartasz a szociális életed széthullása miatt. Összegezve ha úgy érzed számodra problémás mértéket öltött az alkoholfogyasztás (ami mivel teljesen egyénfüggő, ezért nem függ a bevitt mennyiségtől és gyakoriságtól) akkor bizony kérj segítséget. Vagy állapodj meg, keress egy rendes pasit, élj átlagos életet és csökken a fogyasztás.

wpet 2011.02.09. 16:39:51

Milédinek köszönet a posztért.
Szerintem nem vagy alka. Ennyi.

2011.02.09. 18:14:16

"Nem tarthatok két üveg bort egyszerre otthon...." van még kérdés cica?

2011.02.09. 18:16:51

Sztem sem vagy az...
Én minden napomat egy pohár száraz fehérrel zárom, már amikor eszembe jut. Néha elfelejtem, de sem a megivott, sem az elfelejtett ital nem okoz lelkiismeretfurdalást.

Dexter007 2011.02.09. 18:21:17

szerintem se vagy alka, teljesen 7köznapi sztem amit leírsz...

bulgárgyörgy 2011.02.09. 18:23:00

ezzel a 30-as nővel, meg kellene ismerkednem.
ugyanezt a levelet megírhattam volna - sörből. este, csak beszélgetés közben esik jól, későn este már nem iszom, stb.
kérdés persze, hogy együtt többet vagy kevesebbet innánk?

kéne egy nick 2011.02.09. 19:09:55

Hát a 3. ponthoz csak gratulálni tudok...

@Add_tovább:
Na ja, én meg minden napomat egy nedves négerrel.
(Az van itthon, mit csináljak? :-)

Mondjuk szerintem (meg az orvosok szerint) heti 3 üveg bor már bőven alkoholizmus.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 19:32:32

Örülök az újabb vendégszerzőnek! Milédi, az egy üveg bor után kinyitom a másikat (6. pont), na az szerintem is necces. Másnap nem vagy rosszul?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 19:37:19

Látens kolléga, szerintem az AA mintájára meg kellene alakítani a Nickneves Látens Iszákosok Szövetségét. :)

korxi 2011.02.09. 19:52:12

Jó poszt, gratulálok.
A kommentek között vannak azért komolyanvehetetlen megállapítások, meg nem hasznavehető jótanácsok.

milédi 2011.02.09. 20:00:14

@Látnokzsálya:
- egyik haverom minden este iszik és többet is mint én. Egyszer megkérdeztem tőle, hogy nem gondolja-e, hogy alkoholista. Nem is nagyon értette a kérdést, azt mondta hogy ez normális, és őt ez nem zavarja, akkor ő szerinted alkoholista vagy nem?
- Szociális életem teljes mértékben kiegyensúlyozott, és egyáltalán nem érzem fenyegetve kerek kis életem, mert bizonyos napokon megiszom egy üveg bort. Inkább az egészségem miatt kezdtem el ezen elmélkedni, hogy azért ez nem lesz így annyira jó, bármennyire is élvezem.
- az, hogy a kérdés foglalkoztat, független attól, hogy valaki családos vagy nem, átlagos életet él vagy sem. Nem ebben van a megoldás.
- Egyelőre gondolkodással, odafigyeléssel, mértéktartással segítem magam, de igen, lehet, nem kizárt, hogy ez egy nap már nem lesz elég (mert pl. megbetegszem, vagy egyre többet és többet iszom, mert mégse akarok annyira vagy mindig odafigyelni.)
- A "fél" ország alkoholista és még odáig sem jut el, hogy ezt felismerje, elgondolkodjon rajta, kezdjen vele valamit. Mindenki hallgat. Ezért is jó és tetszik ez a poszt. Mert lehet itt erről a témáról hosszasan értekezni.

milédi 2011.02.09. 20:06:14

@hillaby:
jaja, necces, de amikor megtörténik (második kinyitása kb. 3-4 alkalommal egy hónapban) akkor se vagyok rosszul másnap. Kellemesen bamba vagyok délelőtt, de ennyi. Meg szomjas :-)

milédi 2011.02.09. 20:13:25

@kéne egy nick:
Húú, a 3-as pont az ennyire gáz? :-)
Pedig csak arra írtam példának (az előző poszt hozzászólásaihoz reagálva), hogy ebben nincs mindig különbség a két nem között. Igenis egy nővel is megeshet hogy egyetemista éveiben egy mámoros este becsúszik egy egyéjszakás kaland, úgy hogy nem azt várja másnap, hogy megkérjék a kezét :-)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 20:16:35

@milédi: mostanában (az utóbbi egy-két évben) hány nap volt a leghosszabb idő, amíg nem ittál? Miért nem ittál? (Most egy kicsit doktorbácsisra sikerült a hozzászólásom, ha gondolod, ne válaszolj.)

Tudod, az elvonási tünetek... :)

milédi 2011.02.09. 20:36:41

@hillaby: ha már alakulóban a Nickneves Látens Iszákosok Szövetsége, mondjuk legyen Nilátisz, szívesen válaszolok :-)
Kb. három éve alakult ki, hogy hétköznap is ittam, de az csak egy sör volt, vagy pár pohár bor, és nem minden nap, egy éve kezdtem figyelni és rájönni, hogy lassan minden este iszom, és van hogy elfogy egy üveg bor, úgyhogy féléve 2-3-4 egymást követő napon nem iszom. Amikor igen, akkor sincs bebaszás (mert ugye egy üvegtől én nem szoktam berúgni, de azért nem mindig iszom ám egy üveggel, van hogy marad másnapra belőle).
5 naposra gyúrok mostanában, de mindig közbejön valami: hétvége, névnap, szülinap vagy csakúgy :-)
Elvonási tünetek szerencsére nincsenek. Lehet hogy 5 nap után jelentkeznének? :-) Annyi van, hogy nehezebben alszom el, meg néha felébredek, de hamar visszaalszom. Bulizni is van hogy kocsival megyek, és jól érzem magam. Úgyhogy ez a része nem aggaszt. Inkább a mennyiség lassú növekedése gondolkodtatott el, mert valszeg sokan így kezdik, csak nem tudják idejében megfogni.

pazola 2011.02.09. 20:57:42

Eppen ma vettem harom liter palinkat, es a barati jotanacsra minden este meg fogok inni belole egy kupicaval. Oda fogok figyelni, ha tul sok lesz :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 21:18:30

@milédi: gyereket nem tervezel? Mert az még egy hosszabb kihagyás lenne... (Legalább 9 hónap.)

BTW, férfitársaim se örüljenek, mert állítólag a hímivarsejteket is rendesen gyilkolássza a pia, úgyhogy a gyerekvállalás-alkohol viszony őket is érinti.

milédi 2011.02.09. 22:04:09

@hillaby: De, pont ezért nem is aggódom olyan nagyon, mert nemsokára úgyis lesz másfél-két év amikor egyáltalán nem ihatok, utána meg már nem nagyon lesz időm esténként borozgatni, úgy fogok beesni az ágyba mint a huzat...:-) Persze ki tudja, lehet hogy én nem tejfakasztó, hanem tejapadás borozgatást fogok csapni (persze remélhetően minél hosszabb szoptatás után)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 22:32:44

@milédi: Hát nekem gyerekkel is megy az esténkénti iszogatás. :) Illetve ment, egy hónappal ezelőttig.

...

Írogatnék itt a magas lóról, hogy ilyen meg olyan jó, hogy majd egy hónapja nem piálok, erre beáll a hátam, hogy dupla adag jófajta gyógyszert kell bevennem. Remélem, holnap lábra állok. :(

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.09. 22:36:22

@pazola: Milyen bajra javasolták a páleszt?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.02.09. 23:37:48

láttam fél szemmel napközben, hogy a zindex is kitette a posztot, aggódtam egy kicsit, hogy milédit egyből trollok idegdelik ki, de látom semmi se vót.

@milédi: A @Látnokzsálya-féle hsz-ok kifejezetten jóindulatúak, eleinte sokszor elhangzott ez a "ha figyeled, akkor már baj van" szöveg, erre kb. ezeket válaszoluk, mint te. egyszerűen vannak, akik nem várják meg, míg baj lesz.

de én speciel azzal sem áltatom magam, hogy heti 3-4 üveg bor ne lenne egészségtelen. viszont ez nem alkeszség, hanem orvosilag kb. az, amit rizikós ivónak hívnak, és ahonnan már nem nagy ugrás az igazi alkesz, ha nincs észnél az ember.(bár végtelen a definíciók száma.)

milyen ezrek előtt kámingáutolni? :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.02.09. 23:42:59

@hillaby: jóestét kolléga!

@wpet: üdv, rég járt erre kend.

@korxi: bezony, és ez finom felhozatal.:)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.02.09. 23:45:51

és persze mégegyszer köszönet milédinek

milédi 2011.02.10. 00:28:00

@éjjeli_alkesz: húú nagyon izgi és tanulságos volt olvasni a sok hozzászólást! Köszönet mindenkinek!
@hillaby: jobbulást!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.10. 09:45:09

@Látnokzsálya: fasza a nicked:)

Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Fogyasztasz egy anyagot, amiről tudod, hogy komoly addikciós potenciállal rendelkezik. Létezik egy csomó különböző vélemény arról, hogy mennyi a veszélyes, mennyi az egészséges, vannak a teljes absztinencia hívei, van aki szerint a napi fogyasztás sem problémás. Az alkoholista vagyok-e kérdés igazából arról szól, hogy melyik társadalmi elvárásnak kell megfelelni. Ha jól emlékszem, a nicked alapján Ausztráliában már drogos vagy, az USA-ban határeset, Európában meg érdeklődő.

A válaszod kicsit Dr. Csernusra hajaz:
- Alkoholista vagyok?
- Ha kérded, az vagy. De döntsd el magad!
- Bazmeg, azért kérdezem, mert nem tudok dönteni!

Elgondolkodni valamin, az egyszerű önvizsgálat. Valamit problémának tartani egészen más. Milédi nem fogalmazott meg problémát, leírta, hogy milyen helyzeteket hogyan kezel.

A 7.-ben említett "furán érzem magam utána" egyszerű fizikai következménye az alkoholnak, másnaposságnak hívják. Nem az a fajta, amelyiktől szétszakad a fej, a gyomor és ölni kell. De, a nicked alapján, biztos vagyok benne, hogy tudod miről beszélek, minden agykalandból fura visszajönni, a kicsikből csak kicsit fura.

A 6.-ban szintén nem problémára utal, hanem a megoldásra.

Milédi nem alkesz.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.10. 11:58:11

@milédi: @éjjeli_alkesz: Köszönöm a jókívánságokat. A myoflexin + mydeton kombó este és reggel a mydeton + 1 óra úszás kombó egészen rendbe hozott.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2011.02.11. 00:56:06

Kis érdekesség,pár napja volt egy anyagban csak átléptem rajta de most beugrott,hogy ide pont jó lesz,kis friss adatnak ezért előbányásztam a postafiókomból:
Az egyik brit üzlethálózat új felmérése után a következő adatokat kapták:
a nők harmada-33%- választja a whiskyt minden egyéb alkohol elött vásárláskor.
60%-uk azután lett az ital rajongója(a whiskyé),hogy a férjük az otthon tartott whiskyjéből megkinálta őket.
52% tisztán fogyasztja a whiskyjét

A konkluziók a felmérés eredményére hivatkozva a nőket egyre magabiztosabb,tájékozottabb,igényesebb whiskyfogyasztóként jellemzik.
Egyébként ezeket személyesen is megerősithetem.Igaz nálunk inkább a külföldi hölgyek bátrabbak e kérdésben mint a britek.Feltűnően magasabb lett azon nők száma akik whisky ajánlást fogadnak el,kóstolnak,tájékozottak,nyitottak.És úgy hallom,a szervezett kóstolásokon pedig már Magyarországon is egyre több a nő,és a fiatal nő a párjával.
süti beállítások módosítása