látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Alkesz típusok 2.0 - A gépszíjas

2009.12.06. 20:17 éjjeli_alkesz

Számomra a legegzotikusabb piás. Én se ma kezdtem, de ezt a módszert képtelen vagyok megérteni. Szokás szerint saját környezetemből szemezgetek, de nem hinném, hogy csak én ismerek ilyen fazonokat. Mit is csinálnak? Alapvetően nem isznak, az év nagyobb részében legalábbis nem. De aztán eljön az évente előre, körzővel, vonalzóval eltervezett 2-5-10 alkalom, rosszabb esetben még több, amikor berúgnak, aztán napokig, hetekig (az egyik általam ismert figura akár egy jó hónapig) úgy is maradnak. Az elnevezést Perfor kollégától kölcsönöztem, bár ő nem teljesen ebben az értelemben használta.

Ekkor nincs egyetlen tiszta pillanat, lucidum intervallum, már reggel dülöngélve tűnnek fel az utcán, majd a nap tetszőleges szakában ugyanúgy dülöngélve láthatjuk viszont őket. Ha pechesek vagyunk, nem úszunk meg egy rövidebb értelmetlen párbeszédet, egy erőszakos invitálást egy pohárkára, de amúgy jól kikerülhetők, mi, nappal józan emberek előbb észrevesszük, ha szembe jönnek. A máskülönben teljesen normális, igényes küllemű fickókból lepukkadt, szánalmas zombi lesz. Az nyilvánvaló, hogy ezeken a rendkívüli napokon dolgozni sem tudnak, így alkalmazottból nem lesz gépszíjas ivó. Csak akkor tehetik meg büntetlenül mindezt, ha teljesen a maguk urai, vagy már nincs is munkájuk.  A család sem tapsikolhat ilyenkor, ezt nem nehéz kisakkozni. És ez a 24 órás ivászat megy heteken át, majd huss, hosszú és teljes absztinencia. Kirúgják magukat, mint az angolszövet, mintha soha kocsmában sem jártak volna, és nekiállnak a félbehagyott melónak. Igaz, a történteket nem tehetik semmissé, hiszen rendszeresen, fényes nappal csináltak hülyét magukból mindki előtt. Ki érti ezt? Mi lehet ebben a jó?

Nyilván, azért a hosszú szeszmentes időszakok, mert náluk egy korty után nincs megállás. Ezt, nehezen bár, de megértem. Ám van egy pár kínzó kérdés. Minek vágnak bele tudatosan évente többször a totális tengeralattjáró-háborúba, főleg, ha tudják, mivel jár, ha elkezdik? És, mi a faszér' nem lehet egy-két nap után abbahagyni? Ebben a formában magát az ivást sem igen élvezhetik, ráadásul láthatóan ellent tudnak állni, akkor meg minek kezdenek bele?

45 komment

Címkék: életmód pia részegség alkoholista típusok gépszíjas ivási szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr401569817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robill760 2009.12.06. 22:09:42

az alkoholizmus erről szól, a végén feltett kérdéseid csak nemalkoholista szempontból logikusak :)

korxi 2009.12.06. 22:14:43

Tényleg van ilyen! Jó az elnevezés.
Nekem az egykori kolleganőmmel volt pontosan ez a helyzet.
Minden évben megvolt az a 2-3 db, 2 héttől 3 hónapig terjedő periódus. Utána duzzadt képpel jött be, egy hét alatt helyreállt az ábrázata, részegen a munkahelyen sohasem jelent meg.
Akkor még az volt a cégnél, hogy sajnálatból nem rúgta ki az akkor közös főnök, meg elvégeztem én az ő melóját is, kényszerűségből. Baszta is az agyam a helyzet.
Ilyen esettel amúgy személyesen nem találkoztam előtte meg utána sem, de létező típus.

roboogf 2009.12.06. 22:16:21

Ilyen beosztottam nekem is van, de már nyugdíjas, csak segíteni jár vissza. Pistabá nekifekszik akkor 8-10nap, nem lehet vele mit tenni:) egyébként meg semmi. és pont azért semmi, mert 2sör után elkapja a 'gépszíj'. egyébként remek kolléga, jóravaló ember, kedveljük a kisöreget.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.06. 22:19:39

@robill760: az átlagos alkesz nem bír ki hónapokat pia nélkül, talán pár napot. viszont nem is iszik reggeltől estig heteken át. ráadásul ez a két dolog itt egyszerre jelentkezik, ez így azért nálam felvet pár kérdést:)

ok, az legutolsó kérdésre van válasz: azért, mert alkesz.:)

loláb 2009.12.06. 22:33:58

Moldova egyik könyvében is megjelenik a karakter, ő krónikus alkoholizmusnak nevezte el a jelenséget.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.12.06. 22:42:27

Hehe. Kis túlzással ez én vagyok (ismerjük egymást?). A hetek talán túlzás, a közbenső egyáltalánnemivások is, de ha a szélsőségektől eltekintünk, akkor nagyjából stimmel a dolog.
Előre tervezi a rosseb, tehát a körző-vonalzó se stimmel, akkor az igazi, ha valami spontán esemény kapcsán, mintegy véletlenül rug be az ember, de nem hirtelen és nagyon, hanem csak olyan kis finoman, kellemesen adagolva a sör-pálinka-konyak-tequila rapidó-adagokat, gyakorta megpihentetve egy-egy kávéval, ötletszerű nótázással. Lehetőleg recegtetve...

Egyedül nem nagyon megy az ilyesmi, tehát fontos szempont a társaság. Ami persze akár cserélődhet is, néha többször is, jó esetben kétszer-háromszor előkerülnek a már korábban kidőlt arcok.

Egészen extrém esetben lehet ezt a fajta ivászatot józanodásig csinálni. Nekem ugyan már régen sikerült egyre kevesebbet inni, bealvás, másnaposság nélkül pár nap után kijüzanodni, de bohókás ifjúként megesett egyszer-egyszer.

A miértjére lehetne mindenféle választ adni, de mindegyik magyarázkodásnak, önigazolásnak tűnhetne a posztoló kulturköreiben, így inkább eltekintenék az ilyesmitől.

Nagyjából az persze jó kiindulási alap, hogy egy sör, nem sör...

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.06. 22:52:05

@Vérnűsző Barom: akik az én szemem előtt lebegtek, azok bizony tervezik. sose isznak spontán egy jó sört, oszt lesz, ami lesz. tudják pontosan, hogy akkor három hétre alámerülnek. és társaság sem kell hozzá.

amiről te beszélsz, azt én is nyomtam egyetemistaként, 4-5 nap zsinórban a buli kedvéért simán belefért.:)

és baszki tényleg van olyan, ahogy a költő mondja - talán így: ...Világos sörrel idd magad józanra... hinnye, honnan is van ez?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.12.06. 22:56:31

@éjjeli_alkesz: "amiről te beszélsz, azt én is nyomtam egyetemistaként, 4-5 nap zsinórban a buli kedvéért simán belefért.:)"

Akkor ezek továbbmentek valamiféle hosszabb posztgradra, és úgy maradtak?

Sajna, akkor mégse rólam szólt a poszt. Pedig már úgy örültem... Az egy spontán sör azért inkább egy öt-hat, ha már...

Akiket viszont sosem értettem, azok kora reggel gyorsban behóznak a kocsmába, zavartan felhörpölnek egy konyakot, sandán körbenéznek, és már le is lépnek. Na, hogy ennek mi értelme van?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.06. 23:01:16

Nagyon érdekes pszichés állapot lehet. Nekem nincs ilyen az ismeretségi körömben, de némi fantáziával azért átérezhető a karakter - mégis, érdekes lenne a személyes tapasztalat.
Én spec. alkesznek tartom magam, de egy nagy bebaszás után legföljebb következő este otthon 2 sör, és csonkolom...

irednek 2009.12.06. 23:12:20

Nos, ezt a dolgot tényleg úgy hívják: alkoholizmus.
Azért nem találsz benne logikát, mert ez egy betegség.
Sajnos a családban is van. 30 éve tolja. Nincs előre tervezve. Egyszer csak fényt, kap, és haló. Aztán visszatér. Nincs orvos és intézmény MO-n, ahol ne fordultunk volna meg vele.
Amíg a tisztelt beteg nem akarja, sose fog kimászni belőle.
Kintről nézve sosem lehet megérteni.
Már rég oda a meló, a család.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.06. 23:15:52

@Vérnűsző Barom:
a reggeli felesező az vagy a szintentartó, lásd pár poszttal alább, vagy csak kurva másnapos, és rágyúr. igaz az utóbbira a sör talán jobb :)

Lővenbrau 2009.12.06. 23:24:20

@zsomborvagyok:
Négyezerért lefurulyázhatna. Ezt a marhaságot :-))))

Lővenbrau 2009.12.06. 23:26:22

@irednek:
A varázszsó: 30 éve..Mi addig nem is élünk :--)))

dargai.d 2009.12.06. 23:30:32

Én magam ebbe a kategóriába tartozónak vallom magam, úgyhogy ha nem világos a típus, kérdezzetek.

Ami a bloggazda elképzeléseit illeti erről a típusról, az nem mindenben helytálló, legalábbis szerintem.

Ami engem illet, a "gépszíj" soha nem tart 3 napnál tovább, addig viszont ami a csövön kifér. A 3 nap után jön az ennek (az elfogyasztott irtózatos mennyiségnek) megfelelő "másnap" és az iszonyatos bűntudat. Ugye néhányszor hülyét csinál magából az ember egy 3 napos részegség alatt család, ismerősök, de idegenek előtt is.

Ekkor hosszabb-rövidebb szünet következik.
Néha csak 2 hét és jön a következő 2-3 napos epizód, néha egy évig se jön a következő 3 napos blokk, annak ellenére, hogy minden hétvégén megiszok 4-5 sört, néha pedig fél évig egyáltalán nem is nyúlok alkoholhoz.

És hogy miért történik meg újra és újra, miért iszok?
Mert én is alkesz vagyok, ugyanúgy szeretek inni, mint bármelyik másik típusú alkesz.

Ami a gond: többször meg tudok állni 3-4 sörnél és nem folytatom. Nincs gépszíj. Amikor pedig végre azt hiszem, hogy sikerült visszaszorítani az ivásomat "szociális" szintre, (3-4 sör minden második hétvégén) akkor mint derült égből a villámcsapás, jön az újabb 3 napos etap, ismét elkap a "gépszíj".

Nnna, ez a dolog tragédiája...
Világosabb már?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.06. 23:33:37

@Krajcs: ezek szerint tényleg egzotikus fajta.

én két ilyen fickót ismerek felszínesen, de az eléggé nyilvánvaló, hogy mikor vannak az ivós heteik. az egyik ott volt múlt héten egy névnapon, ahol valami gyülölcslét szlopált. ő amúgy úgy tervezi, hogy a névnapját szereti megünnepelni, aztán van a decemberi ivákolás, meg még egy bizonyos nyári fesztivál. és akkor 3x1 hónap oda.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.06. 23:38:31

nekem totál érthetetlen, hogy miért, bár gondolom az ilyen ember az a fajta aki sohasem törődött komolyan az egészségével vagy pedig szörnyen ingadozó akarat ereje van, ami néha totál alacsony szintem mozog

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.06. 23:40:56

@dargai.d: ez világos, de a három nap az csak kicsike gépszíj, ha lehet ilyet mindani, ld. a fentebb írt egy hónapos etapokban gondolkodó, és tényleg tervező jóembert.

és nem is vagy következetes :) bocs, de ha sok sörözésből csak néha kap el a gépszíj... miért akkor, és máskor miért nem?

dargai.d 2009.12.06. 23:47:43

Igen, érdekes. De az én elképzelésem szerint a "gépszíj" az tényleg megszakítás nélküli, rusnyamód részeg állapotot jelent. Erre senki sem képes 3-4 napnál tovább.

Amiről te beszélsz, az szerintem az az antialkoholista, aki gyakran visszacsúszik, de alapjában véve "szintentartó" típus. 1 teljes hónapig lehetetlen "takonyrészegnek" lenni.

A "gépszíjas", akiről én beszélek, (és aki időnként sajnos én vagyok) az nagyon brutális módon iszik az alatt a 2-3 nap alatt, amíg tolja. Azt az ütemet 5 napnál tovább nem lehetne bírni, mert esetleg halállal is végződhetne.

Szóval így gondolom én a "gépszíj" típust.

(folyt. köv.)

OmegA404 (törölt) 2009.12.06. 23:53:17

ja egy szarember mi?

Ez olyan mint a szabadság abból is csak egy hónap van összvissz.
Szóval, ha lehet bele kell húzni, ha jól esik.

dargai.d 2009.12.06. 23:54:35

(folyt...)

A következetességről: persze, hogy nem vagyok következetes.
Pont ez a dolog tragédiája. Ha minden alkalommal elkapna a gépszíj, ahányszor csak megiszok 2 sört, akkor más választásom nem lévén már régen végleg leálltam volna a piával.
Vagy esetleg csak akkor vennék poharat a kezembe, ha biztosan tudom, 2-3 napig semmi dolgom nem lesz, még a telefonomat is kikapcsolhatom, teljesen elengedhetem magam.

Nálam a piálás természetéhez tartozik, hogy időnként elhiteti velem a "szervezetem", hogy semmi baj nem lesz egy szolíd baráti sörözésből. Elhiteti ezt úgy, hogy 5-6 szor egymás után tényleg nem is lesz semmi baj.

Aztán jön a 7. alkalom, amikor teljesen megmagyarázhatatlan módon (nem tudom tehát, hogy miért) ismét "bekattanok". És nagyon kemény bekattanások ezek...

ftxpmj 2009.12.07. 00:03:18

Nekem faterom ez a típus, volt olyan, hogy több mint egy évig nem ivott, aztán bumm, egyébként ezek az időszakok általában addig tartanak, amíg pénze van, utána meg jön a "de hülye voltam!".

Mióta viszonylag stabil melója van viszont változott, hetekig teljesen tiszta, utána valami random módon, valami vélt vagy valós indok/sérelem alapján belekezd és meló után atomrészegre issza magát, de reggel már megy dolgozni és meló után megint piál és egészen addig így természetesen, amíg pénze van, utána megint jön a "de hülye voltam!". A legrosszabb egyébként az, hogy amikor számítana rá az ember, akkor általában beüt a krach.

Szerintem nagyon sok családban van ilyen, sokkal többen, mint gondolnánk, nem könnyű velük élni, ha anyám nem olyan lenne amilyen, faterom már biztos elpusztult volna, de valamiért kitartott mellette, pedig történtek itt durva dolgok is, de az alkoholizmus ezzel jár, nekem meg a sör, bor, pálinka szagától a gyomrom is felfordul.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.07. 00:04:54

@dargai.d: köszi.

közben elszállt egy kommentem, miszerint tényleg pontosabb azt mondani hogy az illető 9 hónapig nem iszik, de háromszor egy hónapig szintentartó, de az is igaz, hogy nekem mindig talaj részegnek tűnik.
20 évesen jól bírtam az öt napos bevetéseket, de. 11-től hajnalig, nap nap után. ma már nem bírom, de nem is hiányzik, és a gépszíj sem kap el.

@OmegA404: nem szar ember senki, akitől itt szó esik. több szempontból sincs erkölcsi alapom elítélni senkit, ha úgy tűnt, akkor sry.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.07. 00:48:20

nálunk a családban van gépszíjas ember, de mára úgy néz ki, kinőtte... vagy csak nagyon sokáig tart a szíjcsere :D

ja, nem én vagyok, én inkább hagyományos alkesz lennék, ráadásul önmegtartóztató: ma se ittam

dargai.d 2009.12.07. 01:05:24

@hillaby: Veszélyes dolog ez a "kinőtte" kijelentés. 39 éves vagyok, pár nap múlva 40.

Nálam is határozottan javult a dolog. 7-8 éve pl. nagyon komoly 3 napos periódusaim voltak, szinte HAVI gyakorisággal. Sok bizalom és pénz ment el ebben az időszakban.

Mára az év 365 napjából talán kb. 40 nap iszok egyáltalán alkoholt. Ez cc. 30 alkalmat jelent, mert 3-ból manapság is gépszíj epizód lesz, ami akár 4 nap is lehet alkalmanként. 1 év alatt tehát 3 gépszíj epizód még manapság is bejátszik.

Vajon 45 éves koromra kiheverem ezt a rossz szokást? Folytatódik a javuló tendencia? Vagy hirtelen megint rosszabb lesz és esetleg kénytelen leszek végleg leállni? (Meg tudnám tenni, de őszintén szólva elég nagy lelki törést jelentene...)

Ki tudja?

Lámpaoltó 2009.12.07. 01:49:03

- Miért iszik?
- Mert szégyellem magam.
- Miért szégyelli magát?
- Mert iszom

Kopiás Attila Steve 2009.12.07. 02:09:13

Irigylem azokat az embereket, akik nem értik, miért csinálják ezt emberek. Miért esznek egészségtelen ételeket, amikot elhatározták, hogy fogyóznak? Miért dohányoznak, amikor le akarnak szokni? Miért csalják meg a párjukat, amikor hűségesek akarnak lenni? Miért ragaszkodnak olyan emberek társaságához, akik látványosan kiszipolyozzák őket? Lehetne folytatni a sort, de ilyen a függőség.
És ha a bármilyen "leszokott" embernek lehet hinni, akik mindig azt állítják magukról, hogy nem lehet leszokni csak visszafogni magukat a függőség tárgyától, akkor két fajta ember van: akinek mákja van és még soha nem szokott rá semmire mert nem került olyan helyzetbe és aki már rászokott. Ha a második, akkor már csak az a kérdés, hogy mennyi motivációt és erőt tud gyűjteni a "tiszta" életből hogy távol tartsa magát függése tárgyától, és hogy eljön-e olyan megomlás, amikor nem tudja tartani magát.
Én többször rászokott dohányos vagyok, aki folyamatosan szeretne leszokni, a legtöbb dohányoshoz hasonlóan. A cigi nem befolyásolja a tudatállapotunkat, így nem rombolja le az aktuális munkánkat és kapcsolatainkat, nem kell olyan gyakran szünetelni hogy tuléljünk még egy kicsit, így ritkábban futunk neki. De mindig megpróbáljuk és mindig visszatérünk hozzá...

scsaba1 2009.12.07. 07:21:37

Nekem egy unokatestvérem hasonló. Ő gyakorlatilag 11 hónapon keresztül iszik, majd jön valami megvilágosodás, hogy most 2 hétig - 1 hónapig nem iszik. Ezt elhatározza, és napra pontosan be is tartja. Ha azt mondta, hogy 1 hónap, akkor mondjuk 9.-től 9.-ig nem iszik egy kortyot sem.

6 vagy 7 éve volt egy éves periódus is. Részegen totálra törte a kocsiját (senki nem sérült meg rajta kívül, állítólag egy kutyát került ki, leszaladt az útról és felborult), na ekkor elhatározta, hogy most egy évig semmit, és be is tartotta. Még szilveszterkor sem ivott egy meg egy pohár pezsgőt, üdítővel koccintott. Lejárt az egy év, gyakorlatilag ott folytatta, ahol abbahagyta...

Na ez hogy van?

Darkcomet 2009.12.07. 08:05:20

Nekem van ilyen kollegam. Az ev tulnyomo reszeben jozan, de van 3-4 alkalom, amikor elszalad vele a paci. Ezek altalaba mindig ugyanakkor kovetkeznek be (nevnap, szuletesnap, husvet, karacsony, szlovakiai rokonok latngatasa), olyankor minimum egy hetig nem latjuk. Neha beprobalkozik ilyenkor a melobajarassal, de altalaba delelott tiz korul mar hazazavarjak. Mivel kib@xott jo szakember a szakmajaba, elnezik neki, rengetegszer huzta ki sz@rbol a ceget az adott munkakorbe.

Darkcomet 2009.12.07. 08:08:47

Nekem van ilyen kollegam. Az ev tulnyomo reszeben jozan, de van 3-4 alkalom, amikor elszalad vele a paci. Ezek altalaba mindig ugyanakkor kovetkeznek be (nevnap, szuletesnap, husvet, karacsony, szlovakiai rokonok latngatasa), olyankor minimum egy hetig nem latjuk. Neha beprobalkozik ilyenkor a melobajarassal, de altalaba delelott tiz korul mar hazazavarjak. Mivel kib@xott jo szakember a szakmajaba, elnezik neki, rengetegszer huzta ki sz@rbol a ceget az adott munkakorbe.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.07. 08:16:44

Ez még mindig jobb egy fokkal annál, mint, aki az év majd minden napján reggeltől estig iszik!

sebaj01 2009.12.07. 08:26:35

ugy tudom, az ilyen esetek orvosilag kimutathatoan bizonyos ertelemben "betegek" vagyis valami pszichozis, ilyesmi van.
en is ilyen vagyok es egyszer elkezdtem utananezni, hogy miert, de aztan inkabb berugtam

Don Camillo 2009.12.07. 08:57:25

Nekem sajnos egy nagyon közeli hozzátartozómra illik rá pontosan ez a diagnózis.
Most szerencsére éppen tiszta. Talán kiheverte az alkoholizmusa miatt bekövetkező válását.
Amikor viszont kicsit megbillen, akkor nem napokig, hanem hetekig képes teljesen tudattalan állapotban tartania magát. Többször is összetörte már magát emiatt. Csak simán összeesik, annyira ko. Ezután sürgősségi, majd párnap fekvés a korházban, esetleg addiktológia. Összefércelik a sebeket, aztán szevasz. Ilyenkor pontosan úgy néz ki mint bármelyik hajléktalan.
A józan periódusban egyébként vezető beosztásban dolgozik, öltöny nyakkendő...

semmi semmi 2009.12.07. 09:51:21

@ftxpmj: mindenkinek van valami defektje, csak a társadalmi megítélés más. nyilván anyukád semmivel sem kevésbé önsorsrontó mint apád, jól egymásra találtak :(
(a feleségemnek 8 éves kora óta van "gépszíjas" migrénje - :D - na az elég kemény, sztem, ha inna, jobban járna, de ő ezt választotta, többször próbáltunk megszabadulni tőle, 0 sikerrel, mondtam is neki, hagyjuk, ezt már legalább megszoktuk)
@dargai.d: azon gondolkodom, hogy ez vmi vesztési kényszer lehet
én ugyan a piát, meg az ilyen-olyan anyagokat több mint 30 éve kemény kontroll alatt tartom, de pár éve online pókert nyomok. azon a szinten, ahol játszom, kimondottan jó vagyok, nyeregetek is szépen, aztán vmi lila köd és puff, padló!
mindig úgy kezdem újra, hogy most megváltoztatom a gémet, de nem megy! (mondjuk annyival nehezebb, hogy itt könnyű ráfogni a szar lapra, meg arra az idiótára, aki 20% eséllyel megadja, és riverre bejön neki:D)
(még) nem vagyok függő, olcsóbb, mintha innék, csajoznék, stb., meg itthon a családban van némi védettség, de kurvára frusztráló, ráadásul úgy gondolom, ha ezt meg tudnám változtatni, az életem más területeire is kihatna, ahol nyilván ugyanezeket a hibákat elkövetem, csak sokkal kevésbé (egyáltalán nem) kézzelfoghatóan

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.07. 10:00:39

Csak az első korty a rossz :)

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.12.07. 15:39:54

na hát ilyen embert furcsa módon nem ismerek... azért ez egy ritka típus szerintem. gyakoribb a zugivó aki napközben is piálgat, de többnyire józan marad, esténként meg hétvégén viszont leissza magát a sárga földig

Lővenbrau 2009.12.07. 23:34:20

@semmi semmi:
Lehet, hogy marhaságot mondok, de ez valami férfi jellem...Genetialiag kódolva bennünk a küzdelem. Lehet veszíteni meg nyerni is.. Nő, pénz, mammut.. mindegy.. Ha nincs egyéni siker, inkább álmodozunk és piálunk.... Majd..Leszarom, ha vesztek..Majd holnap lesz a jó.. És holnap mindig van. Kivéve amikor nincs :-)

Lővenbrau 2009.12.07. 23:46:24

@Lővenbrau: Ez valószínűleg a túlélés és a remény képessége. Volt egy apósjelöltem, aki azt mondta:Fiam, ha egy nőnek pénzt adsz, biztos lehetsz benne, hogy a hónap utolsó napján is marad balőle. De elsején egy fillérje sem lesz... -.)Van benne valami.A Nők stabilabbak, kiszámíthatóbbak, csodálatra méltóbbak. Mi férfiak meg előbbre visszük a világot. Ha öszejön :-) De ezerből csak egy tegye....

Mitya Ivanov 2009.12.09. 10:50:24

az részegséggel kapcsolatos egyik legjobb élményem egy ilyen géppszíjas helyzet. Egyetemen végzősök voltunk, és elmentunk egy esti kocsmázásra. Unikum és sör volt a menü, berugtam ahogy kell, kábé 10 tól hajnali 4 ig ment az ivászat. Egy szimpla kocsma volt egyébként, ahol éjfél után már alig lézengtek, majd nem sokkal később jöttek a melósok, a munkába menet előtti piát meginni. hajnali kettő fele már nagyon részeg voltam, csak néztem ki a fejemből, ezért leálltam. a többiek is leálltak, nyár volt lassan világosodott, mi meg kajáltunk és szinte teljesen kijózanodtunk. Visszamentünk a kocsmába, hajnali ötkor és kezdtük előről az egészet, sörrel. Az az érzés, hogy nem este, hanem reggel a felkelő napnál kezdesz lerészegedni, leírhatatlanul jó volt, és különleges. Amikor dél körül részegen kiléptem az utcára, meleg volt, sütött a nap, láttam, hogy mindenki józan, siet valahova, munkába, vezeti az autót, én meg részegen ott állok a járda közepén. Ez annyira jó érzés volt, hogy azóta is szeretném megismételni. Nem tettem meg, mert utoljára akkor voltam olyan helyzetben, hogy ezt megtehettem. De mivel annyira jó volt, ezért egyszer el fogok utazni egyedül valahova és újra meg fogom ezt csinálni.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.09. 21:20:19

@Mitya Ivanov: ismerős:) tkp. ez egy sajátos, de igen nagyfokú szabadságérzet. szintén egyetemen volt benne részem utoljára, amikor korán reggel átadtuk a helyünket a szintentartó, munkába igyekvő szakiknak, akik az első aznapi felest legördítették, vagy együtt reggeliztünk velük a vásárcsarnokban. majd indultunk lefeküdni a reggeli forgatagban :)

ma már csak azért is el kellene ehhez utazni, mert ha összefutnánk egy ismerőssel akkor a renoménknak annyi... korhely egyetemistákkal még elnéző a társadalom.

Mitya Ivanov 2009.12.09. 22:36:51

@éjjeli_alkesz: na igen, a vásárcsarnokban fél hatkor félrészegen kolbászt, hurkát enni a melósokkal, majd hazatámolyogni az albiba, közben botrányosan videlkedni és üvöltözni az ébredező városban. Ennek nincs párja.

Baader_Meinhof 2009.12.12. 22:49:29

@éjjeli_alkesz: figyelj öreg, te tökhülye vagy a témához, már bocs. ajánlom, ha már egyszer blogot írsz valamiről, akkor mélyülj el a témában.
az alkoholistáknak három típusa létezik.
- általános alkoholista (szinte minden nap iszik, mindig berúg)
- gépszíjas alkoholista (elkapja a gépszíj, kontrollt veszt, egyre gyakrabban kapja el)
- szinten tartó alkoholista (sose részeg, de sose józan, szinten tart)
ajánlott szakirodalom: Szikszay Petronella-Tóth Miklós: Deviáns alkohológia.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:33:15

@Baader_Meinhof: és ugyan hol itt az ellentmondás?

elsőként szó volt a szintentartóról, emitt a gépszíjasról, tartalmilag egyezően azzal, amit írtál. az általános alkoholistáról szól a többi poszt.

de bárki, aki rendelkezik a szövegértés egyszerű képességével, annak nem kéne ezt magyarázni.

végül pedig tudatosan nem foglalkozom szakirodalommal, sajnos van annyi "alany", hogy bárki, aki nyitott szemmel jár, és elég sok embert ismer, továbbá képes gondolkodni, könyvek nélkül is le tud vonni következtetéseket a témában.

Baader_Meinhof 2009.12.12. 23:40:28

@éjjeli_alkesz: nem árt az alapfogalmakkal tisztában lenni. ha én írnék egy posztot pl. a matekról, megtanulnám előtte a kétszerkettőt. hidd el, nem ciki, és megúszhatsz néhány kínos tévedést is. mert olcashatják olyanok is a posztot műértő szinten, akik "véletlenül" érintettek is a témában, meg értenek is hozzá, éppen ezért nem rötyögnek önfeledten az alkoholizmuson.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 23:56:50

ez nem igazán válasz, de nagyjából értem már az indulatot.

viszont ez ugye nem tudományos munka, nem fogok ebből PhD-zni, ember, ez egy blog. még csak nem is az ismeretterjesző fajtából. a saját impresszióimat, gondjaimat, tapasztalataimat osztom meg, erről szólnak a blogok ugyanis.

aki többre vágyik, fizessen elő a vonatkozó szakmai folyóiratra.
süti beállítások módosítása