látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Der grosse Abstinentia Countdown - negyedik nap

2009.12.15. 22:55 éjjeli_alkesz

Most, hogy így merő kalandvágyból, mintegy extrém sportként, a decembert az absztinencia hónapjává hetévé minősítettem, kicsit csalódott vagyok. Ahogy már volt itt erről szó, amikor próbáltam felidézni, hogy hány nap volt a leghosszabb teljesen szeszmentes időszakom (mondjuk az elmúlt két évben), akkor nem tudtam bizonyossággal három napnál többre saccolni.{1} Oké, nem is tartottam számon.  De így, a negyedik napon tulajdonképpen kijelenthetem, hogy rég elfeledett, ismeretlen terpre léptem. És hát nem történt semmi különös. (Naná.)

 

Kicsit lelassult az anyagcserém, mely körülményt nem tudom nem összefügésbe hozni a vörösbor egyidejű mellőzésével. Az alvással ugyan nincs gondom, de ezt betudom a meló miatti fáradságnak. Amúgy semmiféle vágykozás nem munkál bennem, igaz, egy jó testes, erős vörösbor, ami összrántja az ember pofaszerkezetét is, nem mondom, hogy nem esne jól, mert finom, és mert kellemes melegséggel önti el, azt akit elönt. De ha nem, hát nem, mögmondtam, amit mögmondtam, nem csinálok szart a pofámból. Voltam egy repiebéden is, ahol kedélyesen elananászléztem néhány kedves emberrel {2}, akiknek a többésge viszont meglepő sebességgel bebaszott koradélutánra. Nahát.

Viszont tényleg kiváncsi vagyok pár dologra {3}, és kellemes érzéssel tölt el, ahogy látom magam előtt a májsejtjeimet vidáman zsongva, boldogan regenerálódni.

Összességében tehát nem érzem magam sem jobban, sem rosszabbul. Mi következik mindebből? Egyenlőre természetesen semmi. Annyi esetleg, hogy nem biztos, hogy egészségtelen nem inni.

 

{1} három vagy négy éve biztos volt nény-öt nap, vagy másfél hét, két hétnél több viszont biztosan nem, vagy húsz éve. Hmm, na mégis, hiszen a mindenféle vizsgaidőszakok tovább tartottak, posztgraduális vackokkal együtt utoljára 2001-ben volt hosszabb, hónapokig tartó vizsgaszezon.

{2} mármint én ittam ananászlét, meg egy idősebb hölgy, mindenki más meg sört, bort, rövidet.

{3} hamarosan lesz egy igazi bebaszós buli, nagyon várom, milyen lesz ásványvizet szürcsölve végignézni, és másnap milyen lesz minden történés kizárólagos tudójának lenni. hehe. talán viszek fényképezőgépet is.

Ja, és aki esetleg úgy döntött, hogy velem tart erre a nem egészen három hétre, azoknak hajrá, szilveszterig - na jó, esetleg a Szenteste kivétel - semmiség az egész.:) 

Off: elmondja valaki, hogyan lehet olyan igazi visszaszámlálót feltenni az oldaldobozokba?

Itten meg egy fickó, aki volt már egy csomó blogban embedelve, meg tudom, régi web2-es mércével, de hát klasszikus. Drunkest guy ever...

 

13 komment

Címkék: bor életmód countdown absztinencia

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr161598492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.16. 07:05:59

Nem tudok mást mondani, sok sikert neked, de a szilvesztert aztán már az új évnek számítsad! :)
Egyébként számomra a legjobb méregtelenítés a paradicsomlé, csodákra képes.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2009.12.16. 10:04:52

Hello. Tavaly elotti evben megtartottam a nagybojtot. Nem ittam negyven napig, nem gyujtottam ra es nem ettem hust. A vegere tenyleg nagyon elveztem. Meg a bulikat is, pedig heti atlag kettobe elkeveredtem. Mondjuk a visszateros bulim meg annyira csunyara sikerult, h nem is ecsetelnem.
En nagyon szeretem ezt a megtisztulast...

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.16. 13:57:55

én maradok a heti kettőnél, szerintem minél tovább, annál jobb. ahhoz képest, hogy idénre a minden másnap való ivást tűztem ki, még túl is teljesítettem :D

winston01 2009.12.16. 14:10:08

"hehe. talán viszek fényképezőgépet is."

Szemét gazember, visszaél más nyomorúságával! ;)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.16. 22:35:41

ma nálam is nemivós, ún. ivótlan nap van. szurkolok neked. sőt, együttérzek

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.17. 19:42:58

Látens kolléga, csak nem delíriumod van? mondom én, egy kicsit nem iszol, és máris kevesebbet írogatsz

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.17. 22:27:49

egy túrót. éppen kicsattanok az egészségtől. sőt, a végén erőszakkal kell majd a vinkót magamba diktálni. 3-4 naponta írkálok valamit, de a minőségi munkához azért kell a folyékony ihlet. :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.17. 23:52:39

@éjjeli_alkesz: elpusztíthatatlan terminátor vagy: én a helyedben, ha nem haltam volna meg annyi alkoholtól, amennyit elfogyasztottam, akkor kinyírtak volna az elvonási tünetek :)

neked meg meg se kottyan... :S

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.18. 09:26:14

Jelzem, hogy rendkívüli veszélyek leselkednek így rád: megnő pl. a szív és érrendszeri betegségek kockázata. A lelassuló anyagcsere okozta egyéb problémákat talán nem is kell részleteznem. Állítsd le ezt az őrült kísérletet! Do not supersize you! :D

fujita 2009.12.18. 22:37:34

a videón a klasszikus sérthetetlen részeg
mondjuk egy-két kék folttal biztos gazdagabb lett :)

Bandúr Kandi 2009.12.19. 22:16:16

Hát ezen a videón én teljesen kész lettem :)))

kps 2009.12.20. 12:10:10

Sziasztok. Én írtam a korábbi posztban szereplő levelet, amit éjjeli_alkesz számomra egész meglepőmódon volt kedves publikálni (ezúton is köszi és bocs a nyegle fogalmazásért, abban se voltam biztos, hogy végigolvasod)
Csak attól szeretnék óvni mindenkit, hogy megpróbálkozzon az alkohollal kapcsolatos problémáját napokban meg decikben lemérni, mert úgy nem lehet. Lehet már elmondták előttem, de nagyon fontosnak tartom. Azt kell nézni, hogy milyen hatással van az életedre, és ebben benne van közérzet, munka, család, egészségi állapot, kapcsolatok minden. Ha nem okoz gondot, akkor lehet mondani, hogy abba tudnám hagyni, de minek, mert télleg, minek? Pl filmek nélkül is kibírnám egy évig, de mi a tökömér ne nézzem, ha egyszer szeretem. De ha másnaposan vagy piásan megyek be melózni, csökken a teljesítményem, ha a családban veszekedések vannak miatta, ha anyagilag nem engedhetem meg a mennyiséget amit megiszok, ha előfordul, hogy kínos helyzetbe hozom a társaságomat a piás viselkedésemmel, ha a problémáimat akarom piával kezelgetni, ami újabb problémákat okoz, stb, stb, na az probléma. Nem kell az összes egyszerre, de néhány azért együtt szokott járni. Tökmindegy, hogy ezt ki hány üveg és milyen fajta piával éri el. Hiába iszom csak 1 üveg bort naponta, ha attól berúgok és megy a balhé otthon, vagy másnap nem tudok bemenni dolgozni. Na, nem akarom osztani az észt, mert alig van belőle, de érdemes ilyen szempontból megvizsgálni, én aszondom, az alkohol tökjó dolog, annak akinek való, az én esetemben kiderült, hogy elég katasztrófális dolgok jönnek ki abból, ha iszom. Aki tud normálisan inni, annak egészségére, és boldog új évet. éjjeli alkesz, gratula a négy naphoz, ami azóta lehet hogy 9.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.20. 22:30:30

@kps: én kérek elnézést, hogy a privát mélt beleszőttem a posztba, de éppen kb. pont azt gondoltam én is.

meg itt is kb. ugyanazt gondoljuk.

ha olvastad a korábbiakat, nekem nem igazán volt még gondom 20 év alatt a szeszeléssel. sem a család, sem a meló, sem az egyéb emberi kapcsolataim nem látták kárát.

annyiban vitatkoznék, hogy így akár halálra is ihatom magam. ha nem cseszek be egy üveg vagy mág több bortól sem, és nem is vagyok mánapos (itt meg a minőségnek van szerepe), ezzel a logikával tolhatnám a napi 1 litereket hétköznap is, de ez tudjuk hová vezetne egy idő után.

ezért is, sőt, főként ezért kellenek decik, meg a napok. tudom, hogy pár hét kihagyás nem jelent semmi többet, mint egy kis méregtelenítést, de az jót tesz a májnak, meg az egyebeknek. meg ennyi év után jó tudni, nem gáz a teljes leállás, mindezt egy ilyen kritikus időszakban :)
süti beállítások módosítása