látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Álszentek összeesküvése

2010.03.19. 19:22 éjjeli_alkesz

Egy belföldi felmérés eredményét közölte a minap az index. A téma: bizonyos társadalmi csoportok jelenléte milyen mértékben irritálja a megkérdezetteket, egy ötfokozatú ellenszenv-skálán. E szerint a magyarok a keménydrogosokat rühellik a legjobban, utána rögtön a (további jelző nélküli) alkoholisták következnek, megelőzve az alkalmi drogosokat, hajléktalanokat és a cigányokat.

Első blikkre logikus, sőt píszí. A drogos és az alkoholista, mint szenvedélybeteg mégiscsak maga tehet a helyzetéről. Most ne menjünk bele a részletekbe, ok-okozatokba, meg az estleges átfedésekbe pl. a hajlékonyakkal, vagy hogy miért keverjük a devianciát az etnikai kisebbségekkel, sőt, szociális helyzettel. Még tegyem hozzá, hogy nem is az alkoholizmusról, mint jelenségről, hanem személyek csoportjáról van szó.

 

Az összekacsintók árulása

Mindezt abban az országban, ahol a felnőtt lakosság nagyobbik fele rendszeres alkoholfogyasztó, függő vagy nagyivó. Ahol – mint kitárgyaltuk – a disznóvágástól a céges fogadásig végtelen azon helyzetek száma, amikor egyenesen társadalmi elvárás, hogy párat koccintsunk, ahol Sanyi bá' úgy néz rám, amikor a névnapja ürügyén nem szeretnék vele inni (mert kocsival vagyok), mintha legalábbis vegetáriánus lennék. Ahol a piálós-összekacsintós poénokon és a bebaszós sztorikon mindenki önfeledten kacag, tini és agg, – iszol te rendesen, félbebaszás pff, ezt még megisszuk aztán maradunk. (A bebaszós történetekhez persze a jó előadásmód is szükséges.) Ahol nem rendes férfiember, aki x mennyiségig nincs hitelesítve, vagy nem rendelkezik enciklopédikus tudással pár borvidék, esetleg rövidital tárgykörében.

A skizofrének

Szóval egy ilyen elvárásokat támasztó társadalomban, ahol a többség igyekszik is megfelelni az elvárásoknak, de legalább a nagy összekacsintós játékban benne van, ugyanezen társadalom tagjainak a többsége - állítólag - egyenesen gyűlöli a piásokat. Az egymillió kemény alkesz absztinens hozzátartozóit még megértem, de a többiek fejében - azokében, akiket a hátuk mögött esetleg simán lealkeszeznek - mi játszódhat le? Önmagukkal vajon hogy állnak, főként, amikor még azt sem tudjuk pontosan ki az alkesz? Nem csak mi, a tudomány sem, pontosabban minden ágának, azon belül minden irányzatának más válasza van erre. Ahogyan a felmérésből sem derült ki, hogy kit értenek alkoholistán: a naponta utcánfetrengőst, vagy a vacsora után rendszeresenborozóst. Sokan persze sejtik mi a helyzet, de az ilyen szitukban azok a leghangosabbak, akik félig-meddig, vagy előbb-utóbb a gyűlölt csoportba tartoznak, viszont ha kérdezik a véleményét, kívülállóságukat hangsúlyozva jól megmondják, hogy pfujj alkeszek.

Majd azt mi megmondjuk 

Ebből viszont az következik, amit korábban pár kommentelőnk frappánsan megfogalmazott. Teljesen mindegy, mit gondolunk magunkról vagy másról, a jobbik-szóvivőkből, és egyéb Tartuffe-ökből álló társadalom fogja eldönteni, hogy ki az alkesz, továbbá, hogy kell-e utálni, lesajnálóan összesúgni a háta mögött. A hangos, álszent többség mond ítéletet, az ellen pedig nincs mit tenni. Másképpen: az az alkesz, aki annyit (vagy kevesebbet) iszik, mint mi, de nem szeretjük. Ahogy az alkeszeket sem. Igaz, úgy hallani, hogy a hajléktalanok is legjobban egymást utálják, meg a homoszexuálisokat is saját látens társaik.

Ja, és 'alkesz'-t tetszőlegesen lehet behelyettesítgetni egyébbel.  

24 komment

Címkék: tolerancia alkoholizmus álszentek nagyivók

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr821850841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 21:45:51

Én is akartam írni róla... csak nem eléggé, úgy látszik :).

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 21:55:11

Egyébként sajnos van abban igazság, hogy az alkoholisták (mondjuk akik napi X mennyiségnél többet isznak) többségükben nehezen kezelhető, lassú felfogású, sokszor idegesítő emberek. Gyakran agresszív magatartásúak, a kötelességeiket nem akarják és nem is tudják teljesíteni. Nehéz az ilyen embereket szeretni.

Meg is lehetne fordítani: miről veszed észre, hogy alkoholista vagy? Arról, hogy a többiek nem szeretik, ha iszol :).

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.19. 22:04:01

azok között, akiket én alkesznek tartok, van több óriási jó arc, akit azért nem hoznék haza, de kedvelem a társaságát, meg van kurva idegesítő fazon is. a többséget viszont nem ismerem, de látatlanban nem is gyűlölöm, csak sajnálom.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 22:07:30

Még nem mondtam, de amikor kicsi voltam, sokat vigyázott rám egy full alkesz néni (a nagypapám második felesége). Nagy élmény volt, amíg el nem vitte a mája negyvenvalahány éves korában :(.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.19. 22:07:53

@hillaby: ez a leírás mondjuk a végfázisos alkákra igaz. az erőszakossághoz meg nem is kell alkesznek lenni, van ugye a jól ismert ilyen typ, aki ha bekarmol, üt-vág. lehet ritka alkalmi ivó is.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 22:12:00

@éjjeli_alkesz: Nem ütött-vágott, csak nem volt igazából alkalmas az emberi kommunikációra. Amíg nem ivott, szótlan volt, látszott, hogy alig várja, hogy ihasson. Amikor meg ivott, fél óra alatt kiütötte magát. Nem nagyon férkőzött a szívembe, pedig állítólag öt évvel az előtt egy jó fej néni volt. Nagyapám nem tudott vele kezdeni semmit.

Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2010.03.19. 22:16:35

Nem az számít,hogy te minek tartod magad, hanem az, hogy kik akarnak üldözni! :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.19. 22:23:22

@Álszentfazék: paranoiára nincs okom, sőt, a poszt inkább önkritika.

@hillaby: ezt a korábbi, 21:55:11-es hsz-re írtam, nem gondoltam, hogy szegény kótyagos néni szadizott :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 22:25:39

@Álszentfazék: Én azért nem látom olyan sötéten a helyzetet. Amíg ellátod a munkahelyi, otthoni feladataidat, ihatsz, amennyi beléd fér, nem hiszem, hogy bárki meggyűlölne.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.19. 22:34:22

@hillaby: ez csak attól függ, hogy van-e más okuk utálni. esetleg egy kis munkahelyi hatalmi harc. rögtön elterjed az a 3 kínos pillanatod, ami a pia miatt következett be, a megfelelő magyarázó szövegekkel - nem a régi, múltkor is hogy be volt baszva, kezd lepusztulni szegény alkesz.

namost a fenti párbeszédet az aktív munkavállalók jelentős részéről kellő rosszindulattal elő lehet vezetni.

Nick Leeson 2010.03.19. 22:38:28

Lehet, hogy hülyén hangzik, de sokkal több alkesz, becsületes, korrekt embert ismerek, mint ahányan a full antialkoholisták közt vannak korrektek.

Nehéz kimondani és tök hülyén is hangzik, de ha belegondolok tényleg így van.

Ja és legalább 15 éve nem járok se kocsmába, se egyéb detox helyekre. Itthon azért elsörözgetek.

A Penta (törölt) 2010.03.19. 22:57:10

Hogy mennyinél van a stop, mert dolgozol, meg az otthoni teendők, az ott van, hogy nincs.
Amikor persze az értelmesebb ráeszmél, hogy sok az amit fogyaszt, többnyire késő.
Megváltoztatni az eddigi szokásokat, lemondani az nehéz.
Ki, hogyan oldja meg a leszokást 1000 recept lehet, de csak pár működhet az egyes személyéknél.
A legjobb helyettesítő új szokások felvétele szükséges, mindegy mi csak élvezze azt.
Én is ezt teszem, lassú, de érdekes folyamat én PL élvezem figyelni magam nap, mint nap hogyan változom.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.03.19. 22:57:58

@éjjeli_alkesz: Az nem alkesz, aki háromszor részegen vagy másnaposan ment dolgozni. Az az alkesz, aki nem ment háromszor józanul.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.19. 23:06:32

@hillaby: persze, hogy nem, de ez csak rosszindulat kérdése :)

te nem melóztál még olyan helyen, ahol x számú posztra x+8 fő aspirált?

@A Penta: nem olyan nehéz...:) de az fix, hogy át kell rendezni a szokásokat. esténként több sport, több... izé, fel akartam sorolni mindent, na de az intim szférát azért nem adom.

A Penta (törölt) 2010.03.19. 23:13:19

@éjjeli_alkesz

Értem az intim részét:)
Tudom, hogy az elhatározás a nehéz ha az megvan, akkor már megy a többi.
Én PL totál hülyének éreztem magam ha ivászat közben józan emberekkel kellett beszélnem.
Éreztem, hogy mit gondolnak, meg nem figyelnek.
És ez totál motivált.

görgő 2010.03.20. 01:02:45

angliában dolgozom egy olyan komplexumban, ahol pl. most is olyan felnőtt hétvége van, hogy 2-3000 ember van annyira bekarmolva, hogy esnek, kelnek, volt olyan, aki étteremben szarta össze magát nappal, és olyan nők is, akik leestek a bárszékről. ezek az emberek közép-felső osztálybeliek, akik idejönnek 2-3 napra, és akkor minden belefér, sőt, kicsit több is. a felnőtt hétvégék alsó korhatára 20 év. Na, ők alkoholisták? AZ alkesz, aki a bentleyjébe kapaszkodik, miközben leesik róla a paróka hányás közben? Vagy velük legyünk elnézőbbek?

11zuzuki (törölt) 2010.03.20. 05:28:42

Én is alkesz vagyok!(Zoli vagyok és alkoholista),de még soha nem fordult elő velem,hogy ezért megütöttem volna egy embert(pedig elég nagydarab vagyok)!Mindazonáltal érdekes volt olvasni,hogy jobban utálnak minket,mint a cigányokat!Tessék-lássék itt van az alkalom.Kíváncsi leszek húsz év elteltével ugyanezt fogjátok e mondani?!;)

11zuzuki (törölt) 2010.03.20. 05:31:10

Ja.... és szex függő is vagyok!Halál az ilyen elmeháborodott népségre!:)(Fulladás c. film)!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.20. 07:02:23

@görgő: ők alkalmi nagyivók lehetnek:)

@11zuzuki: sztem a kérdőív kitöltői vagy csatak másnaposak voltak, és nem tudták hová mit írnak, vagy csak a szonda ipsos kérdezőbiztosa előtt meg akart felelni a polkorrekt elvárásoknak.

wpet 2010.03.24. 10:48:39

Kedves Éjjeli Úr!

Köszönet és grat a cikkért, ismét remekelt!

stoppos76 2010.03.25. 14:47:08

Utáljuk, mert látjuk mivé fogunk válni. :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.29. 21:33:10

"Igaz, úgy hallani, hogy a hajléktalanok is legjobban egymást utálják, meg a homoszexuálisokat is saját látens társaik.

Ja, és 'alkesz'-t tetszőlegesen lehet behelyettesítgetni egyébbel. "

Na ez egy olyan nagy baromság. Amikor a sznobokat szidom, akkor irigykedek a szerintem értelmetlen dolgaikra, amikor a tüccereket, akkor meg egyenesen a diszkóba vágyom ugye? Legalábbis ezt az érvrendszert szinte mindenki elsajátította már, és attól még úgy ahogy van baromság. Ez olyan mint ha az UTE szurkolók látens FTC szurkolók lennének.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.29. 21:34:53

Amúgy meg az alkoholista mivel nem egy behatárolt fogalom, ezért mindenki úgy értelmezi ahogy akarja, nyilván mindenki a nála nagyobb alkeszt nevezi annak, és nyilván mindenki valamilyen szinten rossz dolognak tartja. Ezért nem tekinteném összekacsintásnak, csak a mércét méri mindenki magához.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.03.31. 23:35:17

@Zabalint: nem tudom láttad-e a címben hivatkozott darabot. annak ismeretében nem hiszem hogy ezt kérnéd rajtam számon.
süti beállítások módosítása