látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Ráivással a másnaposság ellen

2009.12.11. 08:41 éjjeli_alkesz

Másnaposnak lenni rettenetes. Én annyira nem bírom, hogy inkább nem iszom annyit, hogy bekövetkezzen. Ha mégis megtörténik a baj, bizony nem kínzom magam, legurítok egy sört. Hogy mitől is vagyunk másnaposak, arról egy tudományos igényű összefogalaló található itt. A lényeget mindenesetre mi is összefoglaljuk alant.

 

Az alkoholból - etanolból - a májunk acetaldehidet kreál, ami ecetsavvá alakul. No ez meg kicsinál minknet: izzadunk, hányingerünk lesz, émelygünk, szédülünk, még a fejünk is kurvára fáj, az egész egy klasszikus mérgezés. De ezzel nincs vége, a szervezetünk ki akarja pucolni az oda nem illő mérgeket, így a májunk és vesénk turbóüzemmódba kapcsol, enzimeket kreál. Ehhez azonban szervezetünktől vizet von el, onnan ahonnan tud, így jön a képbe a száj- és torokszárasség, a szinte csillapíthatatlan szomjúság. Sajnos a minőségi vörösborokat leszámítva egyéb méreganyagok is keseríthetik a rövidek, a koktélok, vagy más hasonló szarok fogyasztóit. Ingerlékenyek, depisek leszünk, az előző napi felfokozott állapot szükségszerűen átadja a helyét a rossz, nyomott hangulatnak, netán bűntudatnak (főként ha énidegen módon, értsd, állatként viselkedtünk). Sőt a vegetatív idegrendszer reakciójaként tapasztalni, hogy a becsületes másnapos kollégák szívddobogással, légszomjjal küzdve lényegében egy szolídabb pánikrohamot élnek át. Végül a gyomrunk nyálkahártyája sem hasonlít ilyenkor az ideálishoz, ezért a gyógyszeres kezelés is alaposan megfontolandó.

A gyógymód logikusan következne a fentiekből. A kiszáradás ellen vizet kell vedelni. Ha annyira bebaszunk, hogy éjjel nem zavar a vizelési inger, szerencsés, ha már lefekvés előtt bebombázunk egy fél üveg ásványvizet. Reggel rohanjuk meg a vitaminos fiókot, multivitamin, C-vitamin, magne B6,  a hűtőből meg zöldség-gyümölcs. Ha tudunk, zabáljunk be, szinte mindegy mit, de a zöldség gyümölcs prioritás mellett egy rántotta, egy túrós-kőrözöttes holmi a király. Súlyosabb esetben a gyulladt gyomornyálkahártyának jót tesz minden könnyebb kaja, főleg ha hideg, így mindenkinek ajánlom a kaukázusi kefír fogyasztását, esetleg szódabikarbóna. Ha bírunk, igyunk kávét, és még valami édeset, a vércukor helyreállítása végett. Abszurd módon, ha képesek vagyunk rá, egy kis sporttevékenység is jótékonyan hathat, hiszen a keringés felgyorsításával szervezetünk harcát is felgyorsíthatjuk.

Érdekes, hogy a hideg sör fogyasztását semmilyen forrás nem javasolja, mondván, az ördögi kör újra indul. Ennek ellenére én a vitaminok és a kaukázusi kefír mellett erre esküszöm. Ez is logikus. Teljesen mindegy, milyen biokémiai folyamatok okozzák a másnaposságot, ha a hatásából nem kérünk. Az "aki éjjel legény, az legyen nappal is az", meg a hasonló fasszágokat felejtsük el. Ezzel szemben a rosszullétet - nem minden esetben, mert ha a gyomrunk kivan, akkor nem működik - időlegesen egy-két sörrel eltüntethetjük. Így a drasztikus alkoholszint-csökkenés helyett másnap egy szolid spiccet idézünk elő, harmadnapra pedig - minden tünet nélkül - feltámadunk. Fokozatosság, barátaim, ugye. Ámen. Ezzel azért vigyázni kell a gépszíjra hajlmosoknak, ahogy egy ismerősőm mondta: 1983-ban nagyon berúgtam, másnap ráittam, és azóta úgy maradtam.

Update: majd elfelejtettem idézni Jancsó Miklós idevágó bölcsességét, amikor egyszer valamilyen összefügésben a másnaposságról beszélt, a Kapolcson összegyűlt fiataloknak: Gyerekek, sose basszatok be sörtől!

 

206 komment

Címkék: sör bor másnaposság alkoholizmus másnapossság kezelése ráivás

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr601569821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_nyuszi_ 2009.12.11. 22:37:30

@hillaby:
vagy csak fiúk vagytok :)

Elektro (törölt) 2009.12.11. 22:37:37

@Lófasz Hadnagy: nem tudom miért, de kiérzem a szeszt a vodka dzsúzból is. Állítólag a tej veszi el a legjobban az alkohol ízét. Még nem próbáltam! Aki akarja próbálja ki. És,hogy miért leszek marha a rövidtől, megintcsak nem tudom, de pár haverom ugyanígy van. Nem csak másnapos vagyok tőle, hanem depressziós is.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 22:41:49

mér, aznaposan nem? valaki korábban belinkelt ide egy jó kis írást, egyebek mellett az ittas egyén nemzési kényszerétől :) mondjuk a másnapi erekció is garantált. +1pont a szesznek, kiváltja a... basszus, naa azt tablettát.

_nyuszi_ 2009.12.11. 22:42:31

@Elektro:
ez fura, de igaz. van "jó" másnaposság is. én pl a pezsgőtől másnap is pörgök, mint majom faszán a stanecli.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 22:53:21

@Speculater: na egyszer már elszállt, de beírom noch einmal.

A ruszli az igen necces szűz gyomorral is, nemhogy mésnapos öklendezősen. A hagyma az elgyötört gyomornak nem barátja, sőt.

Ahány hűz annyi szokás, pl. a frtzek belemennek a 14 fokos Balatonba, mi többníire nem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.11. 22:56:04

Én tartom, hogy berúgási céllal rövidet kell inni, a fejfájás és az egész napos másnaposság megelőzése miatt.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 22:58:33

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: rendben cimbora, de ha nem szeretem töményet, a bort meg imádom, és a bebaszás úgymond járulékos áldozat?

Elektro (törölt) 2009.12.11. 23:01:27

éjjeli_alkesz: nem. aznaposan nem. alap állapotomban egy nyugis, kiegyensúlyozott manus vagyok. ha rövidet iszok, akkor meg agresszív. mákom, hogy majd 190 vagyok, meg 105 kilo, így általában elkoccolnak az emberek. azonfelül állatságokat beszélek. brit tudósok szerint nálam agyhalált okoz a rövid.

már nyuszi: fogalmazzunk inkább úgy, hogy kevésbé szar másnaposság. gimis koromban megittam egy üveg pezsgőt húzóra, a következményei miatt azóta nem kívánom. max, ha kikeverem belőle a buborékot. Summa nekem a borocska, meg a búzasör jött csak be, mást nemigen iszok már hosszabb ideje.

Elektro (törölt) 2009.12.11. 23:09:30

így a borról és a várható időjárásról jut eszembe: holnap veszek egy kis forralt bornak valót. az az igazi kedvencem. az az egyedüli formája az alkoholnak, amit nem csak berugási szándékkal iszok.

Bandúr Kandi 2009.12.11. 23:10:25

rengeteg víz (akár ivás közben is) és lefekvés előtt 1, vagy 2 doboz kefír. Aszpirin C is besegít, főleg ha fáj a fejem.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.11. 23:11:39

Zuhanyzás, aztán levenni az előző napi cigifüstös ruhát ... :D

Bandúr Kandi 2009.12.11. 23:12:58

@éjjeli_alkesz: szerintem ez inkább a szervezet pánikreakciója, állítólag betegen is jobban kívánja az ember fia, merthogy ilyenkor az utódnemzési ösztön elkezd veszettül dolgozni, hogy még elpatkolás előtt legyen beinjektálva a cuccos :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.11. 23:15:39

@Krumpl Izsák: ja, erről jut eszembe, valahol azt is olvastam, hogy az aszpirin védi a májat... valahol máshol meg azt olvastam, hogy az aszpirin veszélyesebb, mint a h1n1. ebből vonjatok le következtetéseket!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 23:15:53

@Elektro: nos, én pont ekkora vagyok, illetve 5 kilóval könnyebb, de talán életemben egyszer emeltem fel a hangom. viszont sokág tartott magamba szugerálni, főleg, mert eleinte sokáig ellenkező tapasztalataim voltak, hogy amúgy a csajok nem egy részeg disznóról álmodoznak. aki meg igen, az józanul tuti ijesztő.

Bandúr Kandi 2009.12.11. 23:17:36

@hillaby: ha hébehóba beveszel egyet kettőt, akkor még nem fogsz elpatkolni tőle. amerikában marékszámra zabálják, ha kell ha nem. vérhígító hatású, terheseknek nem javasolt, de szvsz az alkoholistának nem ez fogja betenni a koporsójába az utolsó szöget.

Bandúr Kandi 2009.12.11. 23:20:13

@hillaby: ...ja, és pont a vérhígító hatása miatt jó másnaposság ellen, a vízhiányos szervezetnek. szeretem még a szardellagyűrűt friss puha kenyérrel (rohadtul sós, pont kívánja az ember) és ezt leküldeni egy jéghideg sörrel.

Elektro (törölt) 2009.12.11. 23:29:58

@éjjeli_alkesz: ilyenkor, vagyis másnap, amikor magamhoz térek, utálom magamat.

a témához kapcsolódik: látta valaki a másnaposok c filmet? na azt érdemes megnézni... betegre röhögtem magam. amikor másnap kollektíven rakják össze az előző este történéseit. kötelező darab!

Hiba a kapcsolatban 2009.12.11. 23:31:48

Üdvizelem a szesztársakat!
Olvasás közben kimetem egy két sörért, de éjjeli alkesz, Te a kedvenc blog íróm vagy,
Másnaposság ellen csak a nem ivás van. Ha iszol, vállald a másnaposságot, esetleg vedd ki a májad, stb. Nekem a sör jön be vodkával, csak sajnos a vége újabb aznap. A bort nem szeretem annyira, savat csinál nekem, érdekes, hogy a sör nem, ki érti? Nem kell túlragozni a dolgot, visszafogottan kell inni.

Kinga, (törölt) 2009.12.11. 23:33:41

Narancslé. Nekem az jött be. Sok-sok narancslé, legjobb a frissen facsart, de ha ahhoz nincs erőnk, ami előfordulhat ugye... :) akkor a dobozos is megteszi, ha 100 % orange. :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 23:34:52

@Krumpl Izsák: OMFG! a szardella jó dolog, a tintahal is. de ha Katzenjammer van, akkor elsőként jöjjön egy sör. Oszt majd meglátjuk. Az erekciónkkal meg keressük meg feleségünket/barátnőnket.

Elektro (törölt) 2009.12.11. 23:35:44

egy valami kimaradt... senki sem írta még: visine. nekem (és gondolom másnak is) a szemem, mint egy zombié. tiszta véres. miután kikezeltem magam belsőleg, egy-egy csepp visine és máris tudok emberek szemébe nézni.

Kinga, (törölt) 2009.12.11. 23:36:16

De a legjobb az, ha jó vörös bort iszunk, vagy remek fehéret és nem leszünk másnaposak. Jó bortól csak berúgni lehet, de fejfájást kapni nem. :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 23:37:40

@hycomat: köszi cimbi. de azért kell ragozni, mert nem olyan könnyű egy idő után visszafogottan inni.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 23:39:05

@Kingaa: én is ezt vallom, de a narancslé másnap nekem túl savas. inkább akkor egy sör :)

Hiba a kapcsolatban 2009.12.11. 23:42:55

Nekem mondod alkesz? Most is már alig látom a gépet. Persze a szemem is rossz. Visszafogottan inni szerintem olyan, mint dugás közben kiugrani. Ha már benne vagy, márpedig a korábbi post szerint benne vagy, akkor tök mindegy ki mit mond. A pia már csak olyan, bármit is iszol, hogy hívja a következőt.
Ismeritek a mondást? Idd magad sörrel józanra!

Hiba a kapcsolatban 2009.12.11. 23:47:53

Lehet, hogy nem voltam érthető, de valaki mondja meg nekem, hogy a retekbe lehet az új hozzászólásokat észrevenni anélkül, hogy kilépnék?
Előre is köszi, a válaszig innom kell egyet. Egészségedre Alkesz cimbi!

Elektro (törölt) 2009.12.11. 23:50:41

szerintem nyomkodd a frissítés gombot...

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.11. 23:54:33

@Elektro: tényleg van akinek véreres lesz a szeme, lásd. borravalo.hu cikk, ott le is írják, hogy miért. nekem inkább résnyire szűkül egy napra, arra hiába csöppentgetek visine-t.:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.11. 23:55:04

@éjjeli_alkesz: Néha sajnálom, de én ha sok hosszút iszom, másnap elképesztő módon fáj a fejem. Sajnos nekem attól nem érdemes berúgni.

Hiba a kapcsolatban 2009.12.12. 00:00:51

@Elektro:
Na tényleg teljesen hülye vagyok,de az hol van?

gabesz7004 2009.12.12. 00:02:27

@Pipas: Nem egyet iszom óránként, ez csak javaslat volt! Kb 3-4 az óránkénti adag 3-4 órán át. :) Hányni csak a sörtő v bortól szoktam, Cuba libre jöhet egy vödörrel!

@éjjeli_alkesz: Ouzo??? Te beteg vagy! A legszarabb ital a Föltön! Nem is az Univerzumban!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 00:05:02

firefoxnánál bal oldalt van egy kunkori, ennen farkába harapó nyíl, explorernél meg jobb oldalt egy dupla, fel-le mtató nyíl-páros. ha nem vicc volt a kérdés...:)

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:05:19

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: tapasztalataim szerint, ha be akarunk rúgni, nem sokat kell inni, hanem gyorsan.

Hiba a kapcsolatban 2009.12.12. 00:07:08

@Panther V.:
Köszi!
Tényleg elég gyükér vagyok a géphez, de mindjárt iszom egyet így éjjel.
Éjjeli alkesz!
Te szerintem még nem vagy alkoholista az eddigi írásaid alapján, de jó úton haladsz, ha igaz amit írsz. Vigyázz magadra, mert az események felgyorsulnak!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 00:08:12

@Elektro: Ez igaz, csakhogy már elértem egy "szintet", maga a gyorsaság általában nem elég, ha nem párosul mennyiséggel.

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:09:17

@gabesz7004: van az ouzotól is szarabb pia. az inkább kanalas orvosság ízű. Pl a gin. tisztán ihatatlan. meg sztem a becherovka is mocsok szar ízű.

Hiba a kapcsolatban 2009.12.12. 00:11:05

Emberek!
Ma is tanultam valamit. Érdemes ittasan netezni. Kösz mindenkinek. Azért olyan sokat ne igyatok!

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:11:17

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: igaz. viszont, ha egységnyi szeszt minél rövidebb idő alatt iszol meg, annál hamarabb és jobban berugsz.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 00:12:32

@Elektro: Ezért tanácsos például a hosszú italokat feles pohárból inni, gyorsan. Szinte jobban hat az agyra, mint a normál rövid.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 00:12:49

@gabesz7004: hát igen. mivel szinte csak vörösbort iszom, gyakran kell válaszolnom arra a kérdésre, hogy ha esetleg valami rövidet kéne inni... mindenféle szemöldök emelgetés nélkül nekem ez az ouzo, és a sambuca. esetleg a becher vagy a jäger. de egyiket sem szeretem igazán. csakis a társadalmi kényszer miatt nyúlok ilyesmihez.

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:13:47

@hycomat: van még egy trükk. ez inkább önismereti jellegű: ctrl + d billentyű kombináció. jelentése: az oldal könyvjelzőzése. másnap olvass vissza...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 00:15:55

@éjjeli_alkesz: ouzo, becher, jager? Ez ám a gusztus. :) Vodka vagy abszint, néha pálinka.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 00:23:39

@hycomat: magunk között szólva egy idő után leléptek innek az A A térítők. ők kizárták az akaraterő, és a szabad választás lehetőségét, mondván, aki iszik, az élete végéig alkesz, és az is marad.

na hát nem. én lassan 20 éve fogyasztok alkoholt, hol többet, hol kevesebbet. ha arra volt szükség, akkor nem ittam. ha nem volt jelentősége akkor igen. most nagyon úgy néz ki, hogy vagy két hétig coki lesz a piálásnak.

Az egész blog célja elvileg az lenne, hogy kiderítsük, lehet-e úgy iszogatni, hogy ne legyünk totál alkeszek, és az egészségünk se menjen taccsra.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 00:26:17

@éjjeli_alkesz: Szerintem lehet, bár kíváncsi lennék egy objektív, szakemberi véleményre, hogy a tudomány szempontjából mennyi alkohol, és milyen gyakori fogyasztás után számítok alkoholistának.

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:32:16

@éjjeli_alkesz: kedvem lenne összeismertetni egy cimborámmal... éjjelente van fent és kb 30 éve folyamatosan iszik. egy 6-os csomag heineken minden nap alap. néha mást is. elég okos tag, tudományos alkesznak hívom. 2,5 évig laktam nála, ő mutatta meg, hogy miként lehet túlélni egy ilyen életformát. mindenféle vitaminiok, kálcium, magnézium tabletták stb. fontos néha tükörbe nézni, mert a máj zavarai azonnal látszanak az ember bőrén.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 00:34:15

@Elektro: Bizony, és a szemén.

@éjjeli_alkesz: Ó, a posztokat olvasok is szorgalmasan. :)

Régen szinte csak abszintot ittam, ma már vodka, sörrel kísérve.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 00:38:39

@Elektro: hát én a legkevésébé sem iszom folyamatosan, de úgy 5 éve némileg gyakrabban :)

na meg az egyetemen volt egy kis totális tengeralattjáró-háború, de az rég volt.

Elektro (törölt) 2009.12.12. 00:47:53

@éjjeli_alkesz: azt hiszem, hogy a kulcsszó a minőség. minőségi italokat kell inni és minőségi ételeket enni. a minőségi pia nem terheli le annyira a szervezetet, a minőségi kaja pedig segít regenerálódi. ezen felül önismeret.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 00:53:42

bocs, hogy megen' ezt mondom, de ha visszaolvasol, láthatod, hogy csak igen-igen jó minőségű vereseket iszom. nem sznobságból, hanem pont azárt, amit mondasz.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.12. 01:01:51

jaja, A A társaság elkezdett lelépkedni, mert javíthatatlan vagy... :D

BKV reszelő 2009.12.12. 01:02:24

Tőlem lehet minőségi, de a legdrágább rövidek is szarok, tele vannak ízfokózóval, színezékkel, egyéb klassz vegyszerekkel....igyál házipálinkát, olyat, amit saját célra főznek és nem eladásra. Reggel az éjjeli ko után is az lesz a legnagyobb gondod, hogy akkor most 6 vagy 10 tojásból legyen-e a diétás szalonnásrántotta.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 01:06:50

@BKV reszelő: csak borozok, barátom, töményet nem iszom...:)

Elektro (törölt) 2009.12.12. 01:15:38

"Az egész blog célja elvileg az lenne, hogy kiderítsük, lehet-e úgy iszogatni, hogy ne legyünk totál alkeszek, és az egészségünk se menjen taccsra."

az, hogy jó minőségű vörös bort iszol, az egy dolog. aztán leírod, hogy másnap ráiszol sört, aztán így adtál a szarnak egy pofont, mert így leszel alkesz és így megy az egészséged taccsra. a jó kaja ugyailyen fontos. nem véletlenül roggyannak le a csövesek. sokan leírtuk a véleményünket nagy általánosságban. én kegyetlen mennyiséget meg bírok inni, viszont nem valami gyakran teszem. van, hogy hónapok, fél évek telnek el két ivászat között. vannak időszakok, amikor jobban belehúzok, de megutálok inni, mielőtt bármi bajom lenne. amikor iszogathatnékom van, másféle kajákat is eszek. kevesebb nehéz ételt és sok banánt, meg gyümölcsöt általában. ilyenkor mindig van itthon kálcium és mindenféle nyomelem, ásványi anyag, gyomorsav csökkentő, hogy ha felsavasodok, ne legyen fekélyes a nyelőcsövem stb. a szesz komplett romboló, ezért hatványozottabban pótlom a "veszteségeket".

gabesz7004 2009.12.12. 01:16:39

@éjjeli_alkesz: :D Te szegény elnyomott! :))

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.12. 01:20:39

érdekes ez a mennyiség-sebesség téma. én már rég leszoktam a berúgásokról, ellenben élvezem, hogy megiszom másfél liter bort öt óra alatt, és végig enyhe spiccbe vagyok...

a fűben sem az a jó, hogy szívsz öt mélyet, lemerevedsz oszt beájulsz... legalábbis aszongyák ... :-D

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.12.12. 01:23:08

ilyen blogot nyitni, baszki! tuti a siker. jöhetnek a bannerek! :DD

gabesz7004 2009.12.12. 01:27:20

@éjjeli_alkesz: Elvileg a tiszta száraz vörösbor jó, de sajnos a mai világbna már nem lehetünk biztosak abban, hogy tényleg tiszta! Lásd Vincze B. esete! Én inkább a kisebb családi pincészetek borait kedvelem, ők még talán nem "kurvultak" el, mint mondjuk a villányi G.A. aki megvesz mindenféle kotyvalékot és felcimkézi majd sajátjaként adja jódrágán!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 01:37:37

@Elektro: olvassa már el kend jelen poszt nyitó mondatát. ha megvan, kitűnhet, hogy igen kivételes helyzet, hogy mánapos leszek. ekkor viszont emelt fővel döntöm be a gyógysörömet. pusztán ettől nem megy taccsra semmi. ha hetente, vagy többször megtenném, akkor esetleg.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.12. 01:43:20

@gabesz7004: most ne menjünk bele VB esetébe, az a glicerin nem igazán árt az egészségnek, inkább optikai rájátszés no meg erkölcsi kérdés. Szerencsére Villánytól Szekszáron át Egerig bejárásom van egy sereg borászhoz, s
akiktől olyasmit is megvehetek folyóborként, amit amúgy csillió foriintért árulnak palackonként. Egy jeles borásztól pedig rendszeresen feltölthetem az úszófedeles tartályomat :)

Peredhil 2009.12.12. 01:58:24

Látom, e témához sokan értünk...:-))) Nálunk az ún. "3K"-s reggelek jöttek be: Kávé, Kóla, Quarelin... :-)))

gabesz7004 2009.12.12. 02:01:13

@éjjeli_alkesz: Nem is konkrétan a glicerinre gondoltam, hanem ilyen E666 nevű "ízfokozokra".
Most vettem pár palack C.S.-t a Kis pincészetben, de mivel 2006-os, még várhatok 3-4 évet mire tuti lesz! :( Addig viszont kortyolgatom Lojzi papa 2000-es évjáratú Sauvignonját! Az ISTENKIRÁLY!!!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.12. 02:15:27

@Nicket regisztrálni 1 perc: "És melyik ezek közül a lúg? Merthogy mindkettő savas."

ez nem entellektüeleknek való mondás, hanem olyanoknak, akiknek van humorérzékük... :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.12. 02:21:02

@gabesz7004: "Ja és a hányás este sokat segít! :)"

hát ez az! mivel öregszem, előbb rúgok be és alszom el, minthogy hányjak. tíz éve semmi, csak a másnap... :-)

Peredhil 2009.12.12. 02:39:30

@idelle: Láttalak én téged hányni... :-))) És vettél részt te is a +K-s reggeleken bőséggel... Amúgy meg miért nem alszol már? Ma este is ivás lesz a pizza mellé... Még ha különleges is....

Peredhil 2009.12.12. 02:47:09

Kiegészítés: ...másnak a belső zsebébe...:-)))

Javítás: +K-s = 3K-s

Vesszőparipa Huszára 2009.12.12. 03:09:44

Ha az előttem szólók igazi iszákosak lennének akkor péntek este nem ülnének otthon és blogolnának....hanem mint pl min. Én, egy kiadós sörözgetés után hajnal 2-3 körül keverednének haza. :P De biztosan csak én látom rosszul...22 évesen

Víz, lehetőleg szénsav mentes, és jó féle magyaros kaja! Olyankor a legjobb érezni az ízeket! :P
Ja és nekem semmi bajom a másnapossággal, egyenlőre...igaz kelés után nyűglődök viszont a nap többi szakában eszméletlen hülye vagyok és kenyérre lehet kenni olyan a modorom. :D

Peredhil 2009.12.12. 03:14:57

@Zolessz: Az előtted szólók otthon ülnek és blogolnak a maguk nyugodt bora/söre/pezsgője mellett (mint én is, és tuti, hogy idelle is... :-))) és még csak haza sem kell keveredniük.

Tényleg a 22 éved lehet a magyarázat :-)))

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 03:21:27

Az újuszülötteknek minden vicc is új, a vén idióták viszont, akik Hajnóczy Péter Borsózöld Evangyélioma hatására combosítoták magukban az alkoholizmus legsúlyosabb végzuetét, az önhazugságot, már szisztematikusan ittak akkor is, amikor Dr Bólya és temesi Ferenc is a szisztématikus ivászat mellett propagált. Miszerint berúgni csak lassa éps szépen, fokozatosan, a széjjelcsapatások és összerántások bioritmusának megfelelően.
Magát halára ivó exfőnököm addig ivott sört, amíg a mája meg nem fájdult, akkor pálinkás napok következtek, amiket addig sorjált, amíg már mindene fájni kezdett, akkor még pár nap pálinkázás és ezután kizárólag bort ivott addig, amíg annyira helyre nem jött, hiogy elkezdhette a sörözést.

A bor, a bor, pl barátom, akinek halálos ágyára helyeztem gitáromat (nem tudott gitározni, de szeretettt volna, még mielőtt meghal, megtanulni) .. neki széjjelment a hasnyálmirigye és egy könnyű kis eufóriához, ami a gyakorlatban a piamegvonás szörnyű szenvedéseinek ötperces enyhülését jelentette, szóval a jóérzéshez 20 részletben 3,5 dl bor kellet meginnia, eleve felespohárba és csakis minőségi, nem pancsolt bort tudott megini, de ha elbízta magát, egy fél délelőtti közdelme pocsékba ment. Bár gyüjteményemben szerepel felespohárba gondosan visszahányt majd újraivott Hubertus és szivaccsal felitatott kihányt tömény korsóba facsarva újraivottan.

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 03:24:24

V-s reggelek, úgymint vodka. A vodka a legmegbízhatóbb jóbarát. Remélem, nem amatőrök szórakoznak itt: Profi alkoholista képes a hányását visszatartani vagy csak a legszükségesebb mennyiségben halloázni. (Kocsmarisztokraták kihapciznak egy vastagot a taxiablakon és a taxis nem szól rájuk! Szóval a francba tablettákkal meg Bromo Selzer-rel... Vodkicsku, egy ampulla óvatosan... Hacsaknem vodka dobta be a Kóma c. film forgatásáráa...

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 03:27:32

Másnaposság elkerülésre semmi mást nem kell tenni, csak valódi bort inni. Azonban egy alkoholista barátom a borivást az orális sex-hez hasionlítzja, hogy fincsi, de mintha úgy kéne ennie az embernek, hogy nem nyelheti le (nehezen rúg be tőle.. az ilyenekenek ajánlom a valódi brandy-vel való rá-rágyorsítást. Én kb 4-5 liter valódi bortól alszom be s reggel tejízű szájjal, mintha anyám csecséről kelnék (volt ez régen, alkoholista koromban)

Ja, le lehet jönni a piálásról, de kb 10 év, mire ráébredhetsz, hogy érdemes is volt!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.12. 03:28:46

@Zolessz: Ne keverd a társasági életet az italozással, másról beszélsz, mint a feletted szólok. :)
Magyaros kaja másnaposan? Furcsa egy gusztusod van. :)

Peredhil 2009.12.12. 03:30:23

@magyar-magyar szótár: Hm... tudsz valamit, ezt el kell ismernem... Habár nem biztos, hogy én szeretném tudni...

Peredhil 2009.12.12. 03:32:06

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
:-)))

Zsolessznek van utána eredmény a kedves fajanszban...:-)))

Peredhil 2009.12.12. 03:48:00

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
:-))) Nekem is...
De nem is vagyok 22 éves, mint Zsolessz...

gabesz7004 2009.12.12. 03:51:48

@magyar-magyar szótár: Te komám, Édesanyád mit szólt, hogy piásan cicizni akarsz? :)

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.12. 03:52:23

Én se vagyok 22, de piától csak akkor hányok, ha nem eszem. A magyaros kaja kurva jó másnap, fôleg a disznótoros, ha keveset alszol, s jóféle pálinkával indítasz.

gabesz7004 2009.12.12. 03:54:50

@magyar-magyar szótár: Te komám, Édesanyád mit szólt, hogy piásan cicizni akarsz? :)

gabesz7004 2009.12.12. 03:54:53

@magyar-magyar szótár: Te komám, Édesanyád mit szólt, hogy piásan cicizni akarsz? :)

gabesz7004 2009.12.12. 03:54:54

@magyar-magyar szótár: Te komám, Édesanyád mit szólt, hogy piásan cicizni akarsz? :)

gabesz7004 2009.12.12. 03:55:26

@magyar-magyar szótár: Te komám, Édesanyád mit szólt, hogy piásan cicizni akarsz? :)

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 08:55:24

@gabesz7004: Ez főleg szülőknek szól. Sok anyukát hallok dicsekedni, hogy szemben más már nem annyira fiatal, tapasztaltabb lányokkal (13 évesek, hetedik osztályosak) az ő lánya józanon jön haza a dízséből.
Ja. Én is tartottam magam s anyám nem látott részegnek, még mostam is magamra meg minden, közben meg műár fónikusan, parancsoltam a mozdulataimat. Ja és Jimi Hendrix Eelectric Ladyland-jére aludtam el, fülhallgatóval. Szigorúan oldaltfekvésben.

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 08:58:24

@Peredhil: Ne tudd, meg, még akkor kezdd el abbahagyni az ivást, amikor saját hányástócsádban ébredsz, mert összezsarva magad már kellemetlenebb is lesz, meg még ott is hazudni... önmagun knak.. hát izé.

Azért remélem e blog írója majd a beszarva és összehúgyozva ébredések esetére is kigyűjt valamit. Az én gyűjteményemben a paraszt ioyenkor kimosdik és felköti magát, az értelmiségi azoban még szerencsélteti a családját vagy 20 évig...
Ö.. van a hányásról egy értekezésem, de nem tudom, hogy a citerába felraktam-e már, majd mindjárt megnézem.

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 09:03:27

Elnézést az önlinkért, de a bátrak és szakemberek kattanjanak csak egészséggel rája:
citera.blog.hu/2008/12/13/a_hanyasrol

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.12.12. 09:21:08

@Speculater: egyetértek, a ruszli nagyon jó a másnapos,beteg gyomornak. A savanykás dolgok általában. Úgymint korhelyleves például. Azt nagyon szeretem.

@magyar-magyar szótár: szerintem jobb befosni mint hányni,persze ha van a seggem alatt klozet.

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.12.12. 09:21:24

kaukázusi kefír rulez! +éjszaka 2-3*0,5l víz
másnap reggel citromos tea 2l és májkrémes melegszendvics tejföllel megkenve :)

ja és bebaszás közben: 3 dl bor + 1 fél pálesz kombó után mindig egy pohár ásványvíz következik a következő kombó előtt

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.12.12. 09:22:07

@Blassius: ú, mekkora vagy, tényleg, a korhelyleves a legtutibb :)) el is felejtettem

Kivlov 2009.12.12. 09:28:54

egy pohár jéghideg sör jó másnaposságra.
meg tej is.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.12. 09:30:34

@Kivlov:

Rázva, nem keverve. Utána egy Bloody Mary.

Sátán meg a Jocó 2009.12.12. 18:26:27

ha forog veled a szoba, akkor ki kell dobni a horgonyt.

azaz háton fekve az egyik lábat a földre helyezni.

a szoba forgása csudálatos módon megáll.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.12.12. 23:49:14

@éjjeli_alkesz: Tapasztalatom szerint az a1.5 liter egesz jol megmarad reggelig. Ha kevesebbet iszom (vizet), akkor reggel nem is látszik, hogy mennyi vizet megittam.
Én fontosnak tartom a lefekvés elôtti langyosvizes gyomortartalom ürítést, akkor már úgysincs szükség a már megivott, de még fel nem dolgozott alkoholra.

Egy jó hányás, sok víz, meg valami kaja, hogy ne legyen üres a gyomrom. Ha kialvatlansággal nem tetézem, akkor a másnap egy szelíd fáradt nappá szelídül.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2009.12.13. 00:20:21

Nekem nincs standard módszerem másnaposságra. Mindent iszom, de csak minőségi piákat. Gyomor,fej gond szinte sosincs, de ez a kurva vegetatív szívdobogás sokszor jelentkezik. Néha csak másnap du, este, de ritkán feledkezik meg rólam. szar érzés, tényleg pánikrohamhoz hasonlítható, ahogy pörög a motor, meg néha félreüt. Tudom, kardiológus, de igazából pl szkvass közben soha semmi bajom. Akkor? Tom, nem igyak :-)

sheepshagger 2009.12.13. 09:20:10

mar regebben is mukodott, de ujabban ismet kezdtem rendszerbe helyezni ha sikerul reszegre innom magam, a vegen - amikor mar jaras es beszed mint olyan, nehezkes - elkezdek longdrink-et inni. abbol -persze, csak kedvtol fuggoen - megiszok 3-5 ot es mintha kicsreltek volna. feleledek es elindulok haza, lefekszem es masnap mar nincs is. nem igazan ertem mi miatt van ez, de eddig jol bevallt

italmester 2009.12.15. 21:01:40

lefekvés elött egy kis kolbász vagy valami nehéz felvágott mondjuk téliszalámi paprikás szalámi pár harapás minimum fél liter ásványviz és 12 óra szabad idö...ez az italmester ajánlata.. piafutar.hu
süti beállítások módosítása