látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Pia miatt tönkrement családok?

2010.01.02. 14:50 hillaby

Elöljáróban egy kérdés: kért már titeket a családból valaki arra, hogy ne igyatok többet? Mit tettetek? Lekevertetek neki egyet és tovább ittatok, vagy töltöttetek egy pohár ásványvizet és megpróbáltatok kijózanodni egy kicsit?

A mai poszt egy nagyon érzékeny témát feszeget: tudniillik hogy milyen hatásmechanizmus vezet oda, hogy az alkohol képes lehet családokat, emberi életeket tönkretenni. Az olyan kezdő alkoholistát, mint én is vagyok – a májmegnagyobbodáson és agyzsugoron kívül – leginkább a szociális leépüléssel szokták rémisztgetni. A munkahely elvesztése, otthoni veszekedések, verekedések, rendőr, válás, pszichotikus gyerekek, csövezés, kéregetés… Ide vezet sokak szerint a magamfajták által nagyra becsült szesz. De szükségszerű-e ez?

Ez a blog nem a padlóra került, lezüllött alkeszeket célozta meg (ők már nyilván nem nagyon interneteznek), de másodkézből, rosszabb esetben családtagként biztosan sokan átéltek már hasonlót. Magam azon szerencsések közé tartozom, ahol a família erősebb volt az alkoholnál, a szüleim pedig már lassan a hatvan felé közelítve le-leállnak minden függőséggel. Nem mondom, hogy nem volt annak idején veszekedés otthon (már általános iskolás koromban ismertem az alkoholista szót), de azért a végén mindig együtt maradtunk.

Éppen ezért nem is tudom megérteni, hogy az alkohol mint olyan, egyéb emberi tényezők nélkül (pl. összeférhetetlen, ideges természet, a szeretet hiánya) hogyan tehet tönkre életeket. Sőt: kerek-perec ki merem jelenteni, hogy a szesz nem fog családokat felbomlasztani, ha nem társul egyéb romboló tulajdonságokkal. Kb. ahogy nem lesz mindenki full alkoholista, aki egyszer a pohárhoz nyúl (még ha minden nap meg is teszi ezt, ugye emberek?). Én például sokkal többet játszom a gyerekkel, ha ittam, mint ha józan volnék; vajon ez a család széthullása felé vezet, vagy épp ellenkezőleg? Egyszerűen felszabadultabb vagyok, jobban bele tudom magam élni az ő világába, mint józanul. (Mai napig meghatározó élmény, ahogy a kicsit - vagy nagyon - ittas apámmal a konyhában hallgattuk a Deep Purple, Led Zeppelin vagy éppen Jimi Hendrix kazettákat hajnali egy óra felé...)

Azért legyen intő jel, ha a házastárs vagy a gyerek arra kér, hogy ne igyunk többet. Van is egy javaslatom: ilyenkor tényleg tegyük le a poharat – pár órára, pár napra, pár hétre.

397 komment

Címkék: család gyerek alkoholizmus ivási szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr241639092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:48:23

@Elemózsia: Én elhiszem, hogy te így látod, de nem hiszem, hogy minden esetben így látja egy kisgyerek is.

@Zsíros B. Ödön: Én több vagyok azért mint a testem, bár az is része az egésznek. Merem remélni nem nagyon fog látszódni a májamon semmi, de ezt most nem tudhatom. De tudod: soha nem fogsz leszokni róla. Legfeljebb nem gyújtasz rá.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:51:18

@nyarifecske: az az igazság, hogy van pár olyan játék, ami egy felnőttnek meglehetősen unalmas, főleg józanul. ha kicsit ittam, mindjárt érdekesebbnek látom. bocs, ha poénkodok, de nekem csak így megy. szerintem a dolgok nagy része vicces, ha megtalálod benne a poént

csg67 2010.01.02. 22:52:39

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nem a szerető gondoskodáson van a hangsúly (lehetne az fegyelmezés, vagy tanítás is), hanem az árnyalatnyi különbségeken. Nehéz ezt megérteni, de tény, hogy ilyen az elménk...

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 22:55:33

@hillaby: értem, ez is egy érv. Egyébként a poénkodás is olyan, mint az alvás (és az ivás): menekülünk a valóságból, az adott helyzetből.

Elemózsia 2010.01.02. 22:55:34

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Fogínyt, nyelvet áztatni... Figyelmesen olvastál? Én az egész bőrön át jövő szagról írtam.
A kisgyerekes észrevételre meg: Már látom, hogy mindenre van egy-egy kifogás.
Én régebben = kisgyerek. Mai kisgyerekek = kisgyerek.
Sőt! Mindenki kisgyerek korában = kisgyerek.
Legalább próbáld meg elhinni.
De mindegy is, ne próbáld. Csinálj, amit akarsz, én mentem.

sunwind 2010.01.02. 22:56:11

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Te Kornél, basszus, Te miről beszélsz?
Láttál már olyat, ahol egy gyerek/feleség/férj/unoka jobban szeretett időt tölteni a részeg hozzátartozójával, mint ugyanővele, ámde józanul???

Az én apám is ilyen kis lightos alkoholista volt egész életében (napi egy üveg bor, vagy pár üveg sör).

Mostanra eljutottunk odáig, hogy a valahavolt csillogószemű, értelmes, elit gimnáziumban majdnemkitűnővel végzett/főiskolát járt, okos édesapámtól hányingerem van. Mert már a legegyszerűbb logikai összefüggéseket sem képes megérteni, mert gyűlölöm, mikor buta, bárgyú bociszemekkel próbálja értelmezni az egybites információmat - és nem megy neki.

Ez lett az Apámból. Ez a kripli. A valahavolt, tündéri, okos Apámból - egy életnyi "szolid" italozás után. És ma is remeg a söréért. Ha valahonnan hazaértünk - rohan a hűtőhöz, mert pár óránál tovább nem bírja nélküle.

Áltathatjátok magatokat srácok, de higyjétek el, a családotok gyomra felfordul tőletek. Ez van. Jobb, ha tudatosítjátok magatokban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:57:46

@nyarifecske: rátapintottál a lényegre: a 3 kedvenc tevékenységem: a poénkodás, az alvás és az ivás

egyébként szerinted van olyan tevékenység, ami jól esik, és nem menekülés a valóságból? komolyan kérdezem, nem viccből :D

csg67 2010.01.02. 23:01:07

@hillaby: Ezek tényleg remek életcélok, gratulálok hozzá!
Úgy gondolom mást már nem is igen kell megbeszélnünk.

Inda-Labs 2010.01.02. 23:02:32

Re: Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · estikornel.blog.hu/ 2010.01.02. Re

Természetesen tudom, ez olyan, mint a drog; soha nem leszel tiszta, csak átmenetileg abbahagytad, már többször leszoktam és mivel elég "öreg" vagyok, tudom, hogy hol szoktam megbukni...most próbálok tanulni belőle.
Dezső sem véletelenül halt meg fogíny rákban a napi 40 cigar mellett, 53 évesen.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:02:51

@csg67: Nem fogjuk egymást meggyőzni, meglehet, neked van igazad.

@Elemózsia: De te sem értettél engem: jelentős múlt kell ahhoz, hogy valaki alkohol szagút izzadjon, én nem ilyen vagyok, ezért az ilyen emberek gondjaira megoldást sem tudok, mert nem a már sokszor emlegetett négykézláb hazakúszó fajta vagyok. Az én alkoholszagomra ez elegendő.

@sunwind: Borzasztó tragikus az, amit írtál. De sem te, sem mások nem tudják megérteni, hogy mi itt másról beszélünk és ezt még ezerszer körbejárhatjuk.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 23:03:28

@hillaby: akkor inkább úgy fogalmazok, hogy menekülés egy olyan helyzetből, amit nem tudunk megoldani vagy menekülés egy olyan világból, amivel nem tudunk mit kezdeni. Persze, én is szoktam délig aludni, mert úgy érzem teljesen szükségtelen, hogy felkeljek aznap (hihetetlen lelkiismeret-furdalásom is van ilyenkor). És persze, poénkodni is szoktam olyan szituációban, amikor zavarban vagyok. És inni szoktam társaságban, buliban egy húzósabb hét után (viszont a seggrészegre ivásig még soha nem jutottam el, egyrészt az érzés, másrészt a szégyen miatt).

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:06:10

szerintem teljesen rendben vannak az enyhén kirohanásos posztok, pláne ebben a témakörben

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:06:11

@Zsíros B. Ödön: Ez igaz, ő sem tudott szabadulni a függőségétől, ahogy sokan nem tudunk. De látod, ő sem volt ettől rosszabb ember.

Inda-Labs 2010.01.02. 23:07:19

Re: Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · estikornel.blog.hu/ 2010.01.02.
"Merem remélni nem nagyon fog látszódni a májamon semmi, de ezt most nem tudhatom."
Hidd el, hogy nagyon szépen látszani fog a májadon...Mondom ezt, legalább ezer boncolás után.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:08:25

@csg67: nekem nincs életcélom. a célom az élet

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:09:16

hopsz, kommenteket akartam írni posztok helyett

sunwind 2010.01.02. 23:14:59

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Mi az, hogy a posztíró családja nem "olyan" család, hiszen az alkoholizálása nincs rossz hatással rájuk??

Akkor szerinted miért így indul a poszt: "kért már titeket a családból valaki arra, hogy ne igyatok többet? Mit tettetek?"

Ez bizony már súlyos jele annak, hogy itt komoly gondok vannak.

Én például már nem szívesen hívom magamhoz az apámat, mert tudom, hogy 5-ből 4-szer képtelen megállni, hogy ne piásan látogasson meg. És képtelen fölfogni azt, hogy ez engem zavar. Hiszen szerinte Ő nem agresszív, nem bánt, stb. Nem, persze. Csak egy csököttagyú kriplivé válik az alkoholtól, akivel épp azt nem lehet csinálni, amiért hívtam - élvezni a társaságát, örülni neki, jókat beszélgetni.

És nem érti...

Ezt akarjátok magatoknak majd húsz év mulva??

Inda-Labs 2010.01.02. 23:17:26

Re: Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · estikornel.blog.hu/ 2010.01.02.

Egyáltalán nem volt rossz ember, sőt... Én nagyon szerettem. De, mennyivel jobb lett volna, ha még 20 évig él, cigi nélkül, és nem kell Svédországba mennie, majd szimpla 'állatként' elpusztulnia itthon a rákban. Pedig Ő nem ezt választotta...

A májgyulladás/zsugor is hasonló. Nem találtam eléggé elrettentő linket a témáról.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:17:51

@Zsíros B. Ödön: De akkor már most is késő, nem igaz?

@sunwind: Értelek téged, és igazad is van. De kénytelen vagyunk megint azt mondani, hogy mi nem ilyenek vagyunk. Ha ilyenek lennénk, tényleg nagy lenne a baj és a szomorúság.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:19:28

@Zsíros B. Ödön: Igen, senkinek sem lenne szabad így végeznie. Merem remélni, én sem hasonlóan fogom.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:20:39

@hillaby: lehetnél mondjuk játék függő :D

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:20:55

@sunwind: még nem kértek arra, hogy hagyjam abba. sajnálom, ha túlságosan élethű volt a leírás. én kértem apámat gyerekkoromban, hogy hagyja abba... és általában abba is hagyta. (ha más kérte, már nem biztos.)

sunwind 2010.01.02. 23:24:01

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Nem értem, hogy Ti akkor miről beszéltek?
Én azt gondolom, hogy nagyjából ugyanarról, amit én szenvedő alanyként, gyerekként megéltem.

Az én apám pont ugyanezekkel a szavakkal, mondatokkal mentegeti magát, amit Ti itt szajkóztok. És bizonyos szempontból igaza van: hiszen nem agresszív, nem bánt sem szóval, sem tettel, ha piás. Ő is úgy gondolja magáról, hogy csak egy picit felszabadultabb, picit "mókásabb", ha részeg.

Hát nem. Jobb, ha tudjátok, hogy az ember ilyenkor a rokonát egy szánalmas, csököttagyú kriplinek látja.

És mégegyszer mondom. Tajt részegen talán egyszer-kétszer láttam az öreget. Ő még kevesebbet is ivott (ámde azt folyamatosan, egész életében - mióta csak emlékszem rá), mint amiről Ti itt beszéltek. A blog egyik írása napi 2-3 üveg bor megivásáról beszél. Apu napi egy, másfél üvegnél szinte sosem ivott többet. De szörnyű volt látni így is.
Eleinte igazad van - az ember nem tudja, hogy az édesapja az alkoholtól "más". Hiszen azt sem tudja, mi az az alkohol. De a folyamatos bizonytalanság, a rettegés attól, hogy mikor és mitől válik egyszercsak "mássá" beleivódik a gyerek zsigereibe. És rombol. Kegyetlenül. Évtizedeken át.

Nagyon sajnállak benneteket. És ugyanakkor rettenetesen dühös is vagyok rátok - mert képtelenek vagytok belátni azt, hogy milyen súlyosan ártotok annak, aki ártatlan (a gyereketeket), aki pont, hogy a szeretetetekre, az igazi törődésetekre van rászorulva. :-((((

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:24:01

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: "De sem te, sem mások nem tudják megérteni, hogy mi itt másról beszélünk "

--- de, pontosan mi értjük. Mert végignéztük a saját környezetünkben.

Csomorkány 2010.01.02. 23:25:29

Sziasztok,

hajlamos vagyok elhinni, hogy az egészségügyi kézikönyvek hiperérzékenyek, és lehet úgy normális életet élni, kevés, de rendszeres piálással, hogy az a nagykönyv szerint már alkoholizmus.

Viszont azt is hajlamos vagyok elhinni, hogy az ember kitűnően tud hazudni önmagának. Egy blogon egy névtelen ember azt ír le, amit akar. Nem találkozom vele, nem érzem a szagát, nem látom a viselkedésváltozásait, nem tudom megítélni, hogy a hiperérzékeny orvosi szakkönyv mondja alkesznak, vagy az, és épp hazudik magának.

Nem mentelek föl és nem ítéllek el Benneteket. Nem keresztényi elkötelezettségből, hanem mert egyikhez sem elég infó az, amit leírtok magatokról.

Többet érnek a hosszú távú próbatételek. Ne teljesen hagyd abba. Igyál két hónapig harmadannyit. Ha megy, még nincs nagy baj. Ha nem megy, hagyd abba a hazudozást, és kérj segítséget. Ne a netről, mi csak nickek vagyunk, a pia meg nem a netről folyik belétek.

Őszintén szólva maga az, hogy ezt nem látjátok át, hogy itt a neten szükségképpen informálatlan embereket győzködtök arról, hogy megy ez nektek, és nincs gond, nem túl jó jel.

C.S. Lewis írja egy helyen, hogy sok ember kérdezi, hogy üdvözülhet-e az, aki nem keresztény. Lewis szerint "te, aki kérdezed, nem üdvözülhetsz, mert már eljutottál a kérdésig. Aki a kérdésig el sem jut, az természetesen Isten kegyelméből üdvözülhet".

Valami ilyesmi a végső véleményem. Élhet valaki normális életet némi rendszeres piálással, de ha eljut a kérdésig, hogy "jól van-e ez így?" - akkor valami már nagyon nincs jól.

Gonoszfóka 2010.01.02. 23:26:01

Én okosan megoldom a piakérdést, hozzátéve, hogy tipikus kocaivó vagyok. Méghozzá a minőséggel...mindenben. Ha sör, akkor belga, mintsem pl. Borsodi...de közel sem minden nap, hanem havonta, vagy nyáron 2 hetente 1 üveg. Ennek két prózai oka van: egyrészt baromi drágák :-(, másrészt nem az alkohol, hanem az íze miatt iszom. Így a mindennapi sörözéssel az egésznek a varázsa veszne el, amit 1-1 olyan sör okoz, amihez csak ritkán sikerül hozzájutnom :-)
Egy igazán finom vacsora után / esetleg közben egy pohár bor is nagyon jól tud esni...arra képtelen lennék, hogy egy egész üveggel benyakaljak.

Ennyit remélem elvisel a májam :-)

Gera 2010.01.02. 23:28:47

@éjjeli_alkesz: "vannak családok, ahol mérsékelten, kultúráltan fogyasztanak alkoholt, de ennek az égvilágon nincsen hatása semmire sem."

Ez így van. A problémám az, hogy nálunk is így kezdődött és éveken át így ment. Napi egy-két sör, pár feles. Mindig csak délután-este, reggel sosem. Aztán jött egy durva év (kb) és utána szerencsére ugyanígy folytatódott. Anyámnál nem, mert ő azóta nemigen hajlandó alkoholt inni. De apám ivott továbbra is, csak kulturáltan, mint régen. Ez annyit jelent, hogy nem rúgott be, de én éreztem rajta a legkisebb mennyiségtől is és rettegtem, mikor kezdődik újra. Természetesen soha nem esett szó arról, hogy bármelyikük alkoholista lenne.

egy maréknyi dollár 2010.01.02. 23:32:27

@sunwind: Bocs,te nem v.Kulcsár Ildikó vagy a Nők Lapjától?Nem bántásiból mondom, de a 2. harmadtól ippeg olyan a stilusod, pontosabban a jelzőid, mint az övé.
Tényleg nem akarok kötekedni v. személyeskedni, de hihetetlennek tűnik számomra a "sör-alkoholizmus".De ha mégis létezne ilyen, bocsáss meg a kétkedésemért és próbálj megbocsátani apukádnak is.Nem lehet olyan nagy bűnös,szerintem.
Jó éjt mindenkinek.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:32:38

@sunwind: Végtelenül szomorúvá tett az amit leírtál. Én sem innék a gyermekek közelében, és nem ittam soha úgy, hogy annak következményét meglássa a családom. Nem is fogom tenni. Védeni csak annyiban próbáltam a poszt íróját, hogy talán ezzel még nem árt, és talán nem is gyakori, de nem tudhatom persze biztosra.

@mzperx: Elhiszem hogy tragikus dolgot láttál te is. Hidd el, én nem így teszem, és szerintem a blog gazdái sem. De én biztos hogy nem, ahogy azt most fentebb is írtam.

Inda-Labs 2010.01.02. 23:33:36

Re: Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · estikornel.blog.hu/ 2010.01.02. 23:19:28
O.k., én is ezt kívánom Neked, vigyázz magadra, és csak okosan.
(Nagyapám 95 évig élt, és hatalmas arc volt az utolsó pillanatig...)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:35:49

@Csomorkány: magam azért azonosultam ezzel a bloggal, ill. Látens kollégával, mert úgy érzem, hasonló "problémával" küzdünk: nekünk jól esik, ha iszunk, viszont tisztában vagyunk vele, hogy rettentően veszélyes. Bocs, Kolléga, ha a nevedben beszéltem.

A saját nevemben: 2005. és 2008. között napi egy üveg bort ittam meg. 2009-ben eljutottam odáig, hogy már csak heti 3 üveg bor fogy el: kedden és pénteken iszom. Érzem, hogy ez még mindig sok nekem, idén maradok a heti kétszeri ivászatnál, de nem lépem túl az egy üveget alkalmanként. Egyelőre még nagyon kívánom az italt. Lelkileg függő vagyok. Nem akarom, hogy ez a helyzet súlyosbodjon.

Mindazonáltal, tartom, hogy jó dolog inni. A rossz dolgok nem okoznak függőséget (hogy a végére tehessek egy pironkodó szmájlit) :D

Csomorkány 2010.01.02. 23:36:44

@Csomorkány: Ja, még annyit, hogy a legrémisztőbb példa számomra egy csillogóan értelmes ismerősöm, több bonyolult szakkönyv fordítója. Néha még most is megcsillan a hihetetlen tudása, bár már a végstádiumban van. Soha egy percig nem hitte el, hogy ő alkoholista. Még ma is azt hazudja magának, hogy ura a piának. Ja, és a szagát is igyekszik elleplezni. Borzalmas pacsuliszaga van mindig.

Az alkoholizmus tényleg módosítja a valóságérzékelést. De a valóságot nem.

sunwind 2010.01.02. 23:37:40

@hillaby:
Akkor még annyira nem rossz a helyzet. :-)
Bocs, ha kissé érzelemvezérelt vagyok a téma tárgyalása során - de az ezirányú személyes tapasztalatok megélése talán mentségemre szól.

Nem akarnék tanácsokat osztogatni (hiszen ki vagyok én, hogy ilyet tegyek? :-)), de ha egyszer majd egy családtagod erre kér (remélem, soha nem következik be ez a pillanat), kérlek gondolkodj el a kérésén, de alaposan.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:39:30

@Csomorkány: hidd el, a könyvek még túl enyhén is beszélnek az alkoholról

Inda-Labs 2010.01.02. 23:40:53

Csomorkány 2010.01.02. 23:36:44

Köszi.
"Az alkohol(izmus) tényleg módosítja a valóságérzékelést. De a valóságot nem."

ENNYI.

sunwind 2010.01.02. 23:41:06

@egy maréknyi dollár:
Személyesen megélve egyet mást a témában, nem annyira vicces ám ez, mint ahogy Te úgy tűnik, képzeled.

Nem vagyok V. Kulcsár Ildikó - bárki is legyen az. Ugyanis az említett sajtóorgánumot nem olvasom. Talán javasolnám, hogy térj át Te is kissé színvonalasabb olvasnivalókra - akkor talán színesebb lesz a képzelőerőd.

Bocs. Én sem bántásiból. :-)
(Szívből kívánom neked, hogy a téma sose érintsen annál mélyebben, mint hogy egy vonatkozó témájú blogban poénkodva kommentelsz.)

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:41:39

@hillaby: ha Te magad állítod, hogy függő vagy, miért nem fordulsz szakemberhez? Addiktológushoz, pszichológushoz? ...

Csomorkány 2010.01.02. 23:41:40

@hillaby: Amit leírtál, az alapjában biztatóan hangzik, így már csak egy lépést kell tenned. Ne próbálj engem, az idegent meggyőzni :-)

Juss el arra a reális valóságérzékelésre, hogy egyrészt nem tudsz magadról annyi infót szolgáltatni, hogy el tudjam dönteni, hazudsz-e magadról, vagy tényleg ura vagy a piának, másrészt meg na és ha el tudnám? Nem vagyok ítélőbíra fölötted.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:43:22

@mzperx: hogy miért nem? Mert ha tudod, hogy függő vagy, akkor már nem kell :D.

sunwind 2010.01.02. 23:44:13

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Remélem, csak túlhergeltem magam és nincs nálatok akkora gond.
Bocs, ha megbántottalak volna - egyáltalán nem volt szándékomban.
Tiszta szívből remélem, hogy sosem lesznek alkohol okozta problémáid.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:45:31

@mzperx: pszichológushoz meg csak akkor megyek, ha felír valami durva cuccot, hallottam sok jópofa piruláról :D

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:48:04

@sunwind: Ugyan, semmi probléma, szerencsére nem éltem át azt amit te, de érteni véllek. Azt hiszem, nincsenek komoly problémáim az alkohollal, de azt sem állítom, hogy nem vagyok a bolondja.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:52:22

@hillaby: szerintem az a legjobb orvosság az ilyesmi problémára, ha mondjuk éhesebb vagy a pénzre vagy a jobb cuccok beszerzésére, vagy valamiféle hatalmi törekvéseid vannak, mert ebben az esetben számtalan okot találsz majd állandóan, ami miatt elakarod kerülni az italt, mert mint egy gép, egyre inkább a nagyobb fokú hatékonyságot keresed majd

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:53:47

@Barát Csaba: szóval van egy alternatíva: váljak Terminátorrá, vagy legalábbis Mikrobivá :D

Elemózsia 2010.01.02. 23:53:54

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nem, nem kell jelentős múlt, épp ez a lényeg!!! Az én ismerősöm sem kocsmából hazakúszó fajta, mégis érzem. (te most azt hiszed már harmadszor, hogy erre gondolok, pedig még mindig nem.) Az, hogy te nem érzed magadon, más tészta.
Ezennel itt be is fejezem, ajánlom, inkább gyakorold az olvasás utáni szövegértést egyik-másik feles helyett.
Jó éjszakát!

Csomorkány 2010.01.02. 23:54:59

@Barát Csaba: Az a baj, hogy tényleg radikálisan különbözik, ki mennyit bír.

Személyes történetem annyi, hogy amikor egyetemistaként már havi rendszerességgel nagyon masszívan berúgtam egy-egy bulin, azt mondtam, egy nap max. két sör. Istennek hála évi egy-két kilengéssel meg tudtam tartani, most pedig már talán 3-4 éve volt az utolsó kilengés (vagyis alapos berúgás, beszéljünk világosan...). Most már ha megiszom a két sört, szédülök tőle, ezért inkább csak egy sörre vettem le a megengedhető maximumot.

Ha nem sikerült volna, segítséget kérek. Azt hiszem, sokkal inkább az ilyen elhatározások sikere vagy kudarca döntő, mint azok a határértékek, amiket a kézikönyvek leírnak.

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:57:19

@hillaby: "Mert ha tudod, hogy függő vagy, akkor már nem kell :D. "

---óriási tévedés.

Ha tudod, hogy függő vagy, akkor hatalmas szerencséd van, hogy erre rájöttél, és még időben kérhetsz segítséget.

Aki nem jön rá, hogy függő, az nyilván nem fog segítséget sem kérni / elfogadni.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:11:30

@Elemózsia: Csak ismételni tudom magam: nem éreznéd rajtam, ahogy más sem érzi, ha elhiszed, ha nem. Persze ha te elhatároztad hogy márpedig nem hiszed el, az ellen nem tudok mit tenni. Neked is jó éjszakát!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:13:44

embörök! néz itt valaki South Parkot? vagy régebben nézett a Monty Pithont? azok a gazok is olyasmin viccelődtek, amin nem illik a közfelfogás szerint. a halálon, a valláson, az alkoholizmuson, vagy egyéb függőségeken, sőt, minden emberi gyarlóságon.

Hillaby kolléga (a poszt írója), hasonló világlátással kezelte a fenti kérdést, megdöbbentő módon hatalmas és feleslegesen ellenséges kommentáradat lett az eredmény. egy kibaszott mondaton rugózott vagy kétszáz komment, miszerint ittasan/részegen játszik a gyerekével (nem részegen, és józanul is). a bejegyzés igazi értelmét csak páran vették. összességéebn elszomorító, hogy ha valaki, kivételesen beszél a saját problémáiról, akkor elképesztő értetlenség fogadja. pont azok részéről, akik az antialkoholizmus felkent bajnokaiként jönnek ide. agresszívek vagytok, és mindenre megvan a konzerv válaszotok, függetlenül a tényektől:

- ne áltasd magad, alkesz vagy, megdöglesz
- mindegy, hogy most nem iszol sokat,ez csak rosszabb lesz, semmit nem tehetsz, megdöglesz
- ha erről írsz, vagy csak gondolkodsz, akkor pláne alkesz vagy, ez maga a bizonyíték, hogy mennyit, és hogyan iszol nem számít
- ha leírod, hogy nem mindig iszol, csak néhanap, akkor meg pláne, mert számontartod
- ráadásul szánalmasan magyarázkodsz, hogy nem is iszol annyit
- ha tudományos vagy egyéb példákat hozol fel, megen csak szánalmas vagy, szemét alkesz, aki kifogást és önigazolást keres

köszönjük az építő jellegű kritikát.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:16:28

@Csomorkány: hogy érzésre mennyire bírod meg meg mennyire nem önmagában még semmit sem jelentene, a gond azzal van, hogy nagyon alattomosan romlik az agyi teljesítményed meg az ideg állapotod, vagy mondjuk a májad,és lehet hogy pont ennyi miatt nem éred el majd azt az életszínvonalat az életedben amit egyébként elértél volna

esetleg könnyen lehet, hogy a nagy fiatal kori italozás miatt bele esel abba a körbe 40 évesen, akiknek egyszer csak durván tönkre megy a máj funkciója

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:24:56

@éjjeli_alkesz: Sajnos ezt hozza magával az Index. Mennyivel nyugodtabb a társalgás, ha a megszokott közösség van itt.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:30:31

@Barát Csaba: ez igaz, én feltehetően ezért tartom kézben a dolgokat, mert mindennél fontosabb, hogy a reggeli értekezleteken toppon legyek. de esténként is akkor kezdtem el borozgatni - szigorúan csak annyit, hogy másnapos ne legyek - amikor ilyen beosztásba kerültem. rév-vám...

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:32:10

@éjjeli_alkesz: attól hogy az emberek csak egy-egy dologra reagáltak jobban, az nem azt jelenti, hogy ne gondoltak volna még ezernyi más dologra is

meg ha erősebben is fogalmaznak, nem azt jelenti, hogy teljesen elítélik, a legtöbbeknél egyszerűen csak erre az egy tulajdonságára vonatkozik a nagy elítélés, sokan pedig elrettentés céljából fogalmaznak keményebben

meg nem kell teljesen szó szerint venni amit mondanák, mivel az ember ritkán figyel oda hogy nagyon pontosan fogalmazzon, az "az lesz" részt általában úgy értik inkább hogy "az lehetsz kisebb vagy nagyobb eshetőséggel"

Inda-Labs 2010.01.03. 00:36:52

Re: éjjeli_alkesz · latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:13:44

Ja, szeretem a Monty Python-t és South Park-ot is, meglehetősen.
(De, legalább én feladtam valamit.)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 00:45:17

@éjjeli_alkesz: Kolléga, én erre számítottam. Ma a Tropicariumban voltunk a gyerekkel (színjózanul), vettem egy csomó alkoholmentes italt (lehet, hogy majd írok róluk), közben azon gondolkodtam, hogy pár mondat lehet, hogy túl érdesre sikeredett a posztban... csak ki ne kerüljön az Index címlapra! :D Hazajöttem, oszt ez van. Bánatomban megittam 4 doboz alkoholmentes sört meg egy üveg alkoholmentes pezsgőt.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:52:11

@hillaby: itt csak egy mondat generálta a feszkót.
de aki erre gerjedt, megérdemli.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 00:53:44

érdekes, hogy mindig a franciákkal jönnek, ha kultúrált alkoholfogyasztásról beszélünk. ezek szerint a kultúrált alkoholfogyasztás = amikor egy francia iszik

utána is nézek, hogy a franciák (olaszok) mit tartanak kultúrált piálásnak (azon kívül, hogy az az, amikor ők isznak)

van több olasz ismerősünk is, egyszer megkérdeztem az egyiket, hogy mennyit lehet inni, azt mondta, hogy "két pohár naponta, az egészséges - két üveg, na az már nem" :D

2010.01.03. 00:56:36

Bár picit offnak tűnik: Vajon az alkoholfogyasztás olyan, mint az globális felmelegedés? Tudjuk, hogy necces ügy, mégis próbálkozunk.

Hitem szerint az emberek statisztikai alapon döntenek. Van bizonyos kockázat, amit (jól/rosszul) felmérnek és döntenek. Ilyenek, hogy:
- ha nagy az autó és sok légzsákos, azonnal gyorsabban megy (vagyis a biztonság teljesítményre megy el, a kockázat marad ugyanaz)
- ha a mobil/napozás káros, bevállalja
- ha minden 1000. ejtőernyős ugrásnál kampec, vállalja
- tény: napi fél liter (fiúknál liter) bor a nőknél 15-20 év alatt májcirózist okoz. Mégis nyomjuk, mert nem mindenkinél okoz.
- cigi rákkeltő. Mind tudjuk. Mégse teszünk semmit ellene.

stb.

Érdekes dolgok ezek. Érdekes látni, hogy ki hol húzza meg a kockázati határt. Aki látott megborult alkeszt (itt sokan), azok tagadják a piát. Aki túlélt egy komoly balesetet, lassan hajt. Akinek melanomája volt, de megúszta, nem nagyon napozik már.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:57:27

A Denevér szállóban mindig kulturált ivászat folyik. :)

2010.01.03. 00:59:03

@Paul Newman Jr.: nagyra értékelem a bíztatást! Még nyeregben érzem magam, 7-8 éve ittam az első söreimet. Talán nem késő kiugrani teljesen.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:59:51

@Teddyke: és mégis tele a világ összes tengerpartja, egyéb strandja tangára vetkezett napozókkal. így megy ez, mondaná Vonnegut mester.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 01:10:00

@Teddyke: ja igen, bocs, azt hittem, már reagáltam a korábbira is. az a hosszászólásod lenne a példa azoknak, akik így-úgy érintettek, vagy szívtak valamilyen piás rokon miatt, hogy lehet ám tök normálisan is hozzászólni a dologhoz. és őszintén kívánom, hogy összejöjjön.

andrew (törölt) 2010.01.03. 01:23:05

@éjjeli_alkesz: ".. b+, olyan jól elolvastátok az egész blogot, hogy még azt sem vágjátok, hogy más írta ezt a posztot, mint a többit. ami ezzel együtt a az énvéleményemet is tükrözi. .."

bocsánat, utólag vettem észre, hogy ezt nem Te írtad. de te is alkoholista vagy :)

az alkoholizmus is sokféle lehet. ti még messze nem vagytok a legvégső stádiumban, az írások alapján ez még simán visszafordítható.

érted, csinálsz egy blogot arról, hogy megmagyarázd, hogy az, amit te csinálsz, az nem alkoholizmus. a válasz az, hogy de igen! attól még, hogy nem vered meg a családot, és nem vagy beszámíthatatlan, attól még lehetsz alkoholista. az, hogy egyáltalán elgondolkozol ezen, és megfigyeled magadat, ez intelligenciára vall. viszont, ha már a kérdés egyáltalán felmerül, az már nem jó.

ja, és az egri meg a tokaji öreg borászokhoz még annyit: lehet, hogy megélik a 80 évet, de én biztosan nem szeretnék olyan piros fejet, mint amilyen nekik van a piától.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 01:39:03

@andrew: hát nem magyarázkodni akartam, hanem kb. így durván későn, beseggelve ilyesmiken elmélkedtem, és mivel már volt némi blogos tapasztalatom, ide vetítettem hevenyészett aggodalmamimat, ez volt az első poszt. ha azt nem kapják fel, nem is foglalkoztatna a téma. mostmár kötelességemnek érzem, hogy foglalkozzak ezzel. immárom hillaby kolégával vállvetve.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 05:41:51

Milyen jó is lenne most tanulás helyett ledönteni valami jobb piát...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.03. 09:28:33

a poszt egy koncepciót erösít: aki az alkoholizmus áldozata lesz, az nem olyan mint mi, ezért mi nem leszünk áldozatok mert mi jobbfejek vagyunk az áldozatoknál akik szegény tragikus stbstb - ez az áldozat hibáztatása.

aki a posztban foglaltaknak ellentmond, annak 1) ignoráljátok, 2)kigúnyoljátok 3) szándékosan kiforgatjátok az érveit. ez a vitapartnerek közötti egyenlöség kikezdése.

...

nem lennék a gyereketek. a továbbiakban kommentelötök sem. :(

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 11:31:00

@manókomment: Jól látod a dolgot. Ahogy nem mindenki hal meg autóbalesetben, aki volánhoz ül, úgy nem lesz mindenkiből csöves alkesz, aki pohárhoz nyúl.

@andrew: Lennék én piros fejű nyolcvan éves! Nézd meg a Télapót, tuti seggrészeg, mégis szeretik a gyerekek.

@éjjeli_alkesz: Már alig várom az első ceruzaelem posztodat :D. Ott lesz csak sírás és fogaknak csikorgatása.

haruka 2010.01.03. 11:51:04

"összességéebn elszomorító, hogy ha valaki, kivételesen beszél a saját problémáiról, akkor elképesztő értetlenség fogadja. pont azok részéről, akik az antialkoholizmus felkent bajnokaiként jönnek ide. agresszívek vagytok, és mindenre megvan a konzerv válaszotok, függetlenül a tényektől"
Ez ugyanúgy igaz az itt kommentelő látens alkeszekre is. Hasonló értetlenség fogadja azokat, akik leírják a problémáikat az alkohollal kapcsolatban (apa alkesz volt, apa belehalt ebbe, stb). Egyébként én egyre inkább nem értem, miről is szól ez a blog tulajdonképpen.

Csomorkány 2010.01.03. 11:54:41

@hillaby: De különösen azok védettek attól, hogy csöves alkeszek legyenek, akik még nem tartanak ott, hogy egy blogon magyarázzák ismeretleneknek, hogy ők nem alkoholisták :-)

Azt gondolom, hogy ez a poszt kb. ugyanazt a paradoxont hordozza magában, mint ez a mondat:

"Ez nem magyar mondat."

Szóval a poszt léte mond ellent a poszt mondanivalójának, és ebből csak reménytelen viták, meg sértések születhetnek. Ha ezt belátod, és a jövőben tartózkodsz ilyen posztok nyitásától, az újabb jó jel arra nézve, hogy ura vagy a piának. Ha ezt a fajta magyarázkodást rendszeresíted, és megsértődsz azokra, akik jól beszólnak neked, majd ürügyet találsz miattuk az ivásra, no ez maga a lejtő, aminek az alján a csöves alkeszek vannak.

Én el is köszönök, Isten adjon erőt mindenkinek, hogy ura tudjon maradni az életének. Ámen.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.04. 00:42:50

@manókomment: @haruka: & all:

utólag visszanézve kár volt ezért a csehovi dramaturgiát idéző egymás mellett elbeszélésért, mert ezt vitának a legjobb indulattal sem nevezhetjük.

de a hangnemnek alaposan megágyazott az első 100, többnyire sértő komment. renben van, hogy aki posztot ír, és ezt még provokatívan is teszi, mint hillaby, az ne csodálkozzon, ha elküldik ide-oda. de akkor a válaszokon sem kell kiakadni. azt sajnálom, hogy a kommentáradatban, ilyen kezdés után, már esély sem volt normális eszmecserére azokkal sem, skikkel lehetett volna.

na písz emberek.

kacsalekvár 2010.01.04. 15:05:43

Az alkohol szűkebb családi körömben nem játszik szerepet. Anyám testvére viszont "májrobbanás" miatt halt meg, másik kisöccse szintén a végét járja. Szóval van tapasztalat. Rettentő volt végignézni azt a szenvedést...

Egy barátom apja nyelőcsőrákot kapott a sok piától. Elvolt a családjával, soha nem bántotta őket. Utolsó hónapjaiban azonban kikészítette a hozzátartozókat. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, a fél nyakát szétszabdalták. Halála előtt nem sokkal elkezdett brutálisan fogyni, már nem tudott beszélni, dolgozni... Szerinted a családja miket élt át mellette?

Van káros hatása még a "mértékletes" piálásnak is, csak lassabb és sokkal csúnyább.

wpet 2010.01.05. 12:27:52

@éjjeli_alkesz:

Úgy általánosságban az egész poszthoz és folyományaihoz írnék.

Nem hiszem, hogy azoktól kellene önmérsékletet várni, akiknek szenvedést vagy tragédiát okozott az alkohol a családján belül.
Egyébként a blogon belül én is érzem a vállveregetős-alkesz attitüdöt. Lehet, hogy te a személyes példáddal be tudod bizonyítani, hogy ivási szokásaid ellenére képes vagy boldog családi életet élni, nagyívű karrier során sok pénzt keresni stb., de ez kevesek kiváltsága.
Érdekelne, hogy az, aki arra hivatkozik, hogy az íze miatt iszik, mit csinálna, ha az egzisztenciája nem tenné lehetővé a 3000 Ft+-os borok fogyasztását?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.05. 12:49:13

@wpet: Ezen szoktam gondolkozni. Most az a véleményem, hogy ha nem engedhetném meg az 1000+ Ft-os borokat magamnak, akkor nem innék, pl. Koccintósat helyette. De tudod, minden csak esetleges. Nem tudhatom, hogyan viselkednék egy másik élethelyzetben. Mint ahogy egy "absztinens" sem tudhatja, mikor kezd féktelen piálásba. Vagy én mikor hagyom abba végleg.

wpet 2010.01.05. 15:45:19

@hillaby:

A Koccintós már elég alja, de szerintem simán vennél 4-500 Ft-os borokat, és megmaradna a látszat, hogy borbarát vagy és nem alkesz.
Összeszámoltad, hogy a havi bevételed(vagy a háztartásod összbevételének) hány százalékát költöd alkoholra?
Én úgy gondolom, hogy aki iszik, az a pénztárcájához mérten igényes, már amennyiben ad a látszatra. És arra mindenki ad.
Az ital minőségének, különlegességének kiemelésével takarja el az ivás tényét az alkesz.
Egyértelmű, hogy ha választani lehet, mindenki Chivastól baszna be inkább, mint a Matróz szeszesitaltól(a pár szabadon felcserélhető ízlés szerint).
De ha nincs pénzed Chivasra, akkor találsz mást, ami még jó annyira, hogy megmagyarázd magadnak, hogy miért azt iszod.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.05. 17:46:07

Azért én - nagy nehézségek árán - le tudom tolni a 200 forintos bort is, mea culpa.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.05. 20:37:02

@wpet: Én azt is simán bevállalnám, hogy alkesz vagyok. De a jelek szerint még nem vagyok az, és igencsak vigyázok rá, hogy ne is legyek. Vagy szerinted a mai 2 pohár (3 dl) borom az már féktelen dorbézolás, meg filmszakadás? :)

Ja, és megint 2 pohár bor mellett játszottam a gyerekkel - négy órán keresztül. Bírta volna tovább is.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.05. 23:20:05

@wpet: "Az ital minőségének, különlegességének kiemelésével takarja el az ivás tényét az alkesz."

biztosan. de túl sok már itt at ilyen a közhely. olvassa már el kend pl. itt az első két posztot. vagy hillaby saját blogját. bármelyik arról szólna, hogy el akarunk fedni valamit? hát a legkevésébé sem.

felvázolhatnám itt azt is, hogy mostanában mennyit, hogyan (nem)iszom, de felesleges.

wpet 2010.01.06. 10:31:41

@éjjeli_alkesz:

végigolvastam már korábban, azért regisztráltam :)

wpet 2010.01.06. 10:37:06

@hillaby:

Nem állítottam, hogy az. És ha nem is csont nélkül, de azt is elfogadom, hogy két pohár bor után játszol a gyerekkel, ellentétben az emiatt hőbörgőkkel.
Igazából az a kérdés, hogy meddig tudod megtartani a kontrollt. Ha életed végéig, akkor ügyes vagy és jól csináltad. Ahogy a blogtulajnak is jeleztem, ez dícséretes, de nagyon ritka kivétel.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 11:05:07

@wpet: "Igazából az a kérdés, hogy meddig tudod megtartani a kontrollt. Ha életed végéig, akkor ügyes vagy és jól csináltad."

Erről beszélünk. Hogy ezt hogyan kell csinálni. Mi sem tudjuk biztosan, de azoknál, akik soha nem isznak, biztosan jobban tudjuk.

2010.01.06. 11:15:01

@wpet: "Ahogy a blogtulajnak is jeleztem, ez dícséretes, de nagyon ritka kivétel."

Ritka kivétel? Milyen statisztika alapján mondod? A nagy többség szükségszerűen tartja a kontrollt, különben a fél ország alkoholban pusztulna el.

A baj csak az, hogy nem azokat látod a saját hányásában fetrengeni, akik megtartják a kontrollt, hanem azokat, akik nem. Ezért érzed, hogy sokan vannak.

wpet 2010.01.06. 14:10:56

@hillaby:
"Erről beszélünk. Hogy ezt hogyan kell csinálni. Mi sem tudjuk biztosan, de azoknál, akik soha nem isznak, biztosan jobban tudjuk."

Mi, vagyis a sikeres alkoholisták! :)

mokkaczuka 2010.01.06. 14:29:41

Egy dolgot meg kell érteni az antialkeszeknél.

Ha egyszer volt a családban, párkapcsolatban, rokonságban etc. piás, és a piálásának negatív következményei - márpedig azok majdnem mindig vannak -, akkor világéletükben gyűlölni fogják a piát. Ez van! Ezeknek az embereknek soha nem lehet bebeszélni, hogy van mérték is, meg nem mindegy, mit iszol. És igazuk is van, mert részben vagy egészben, de mégiscsak az életüket tette haza valamilyen szesznyák.

Jómagam egyébként Stephen Kinggel értek egyet, aki a Ragyogásban taglalja, hogy az alkesz alkesznek születik. Előfordulhat, hogy megtartóztatja magát egy időre, vagy akár egy életre, de az alkesz mindig alkesz marad, ez eleve elrendelt dolog, mint a balkezesség. Lehet, hogy majd egyszer valami genetikai beavatkozással tudnak ezen segíteni, de addig is azon kell lennünk, hogy mi uralkodjunk a tütükén, ne pedig a tütüke rajtunk, és lehetőleg minél kevéssé lehessen rajtunk látni, hogy be vagyunk nyomva. Magyarán: az ivás legyen magánügy. Persze ehhez alkat is kell.

wpet 2010.01.06. 14:33:25

@Teddyke:

Na várj, pontosítok, mert szerintem félreértettél.
A populáció azon tagjaival, akik egyáltalán nem isznak, vagy csak alkalmilag, ne foglalkozzunk.
A kontrollvesztett addiktok biztos, hogy nagyon sokan vannak.
A másik - hasonlóan nagy - halmazba azok tartoznak, akik vagy addiktok, vagy ehhez közeli állapotban vannak, de uralják az életük irányítását.
Az a kérdés, hogy meddig? 2 évig? Ötig? Az emberi kor végső határáig? Meddig tart az általad említett szükségszerűség?
És azért ez főleg hosszú távon derül ki, 30-40 év alatt. Ha ennyi idő alatt sem csúszol le, az tényleg ritka.

mokkaczuka 2010.01.06. 14:33:59

@hillaby: Vedelnek az olaszok is meg a franciák is, ami csak beléjük fér. És ki nem? "Piál a Föld, hiába minden / Vedelik a szeszt itt alsó-felső szinten". A lét elviselhetetlenségét valahogy könnyebbé kell tenni. Ha meg buli a lét, akkor azért... :)

wpet 2010.01.06. 16:35:05

@mokkaczuka:

"Ha egyszer volt a családban... etc. piás, és a piálásának negatív következményei - márpedig azok majdnem mindig vannak -, akkor világéletükben gyűlölni fogják a piát."
Vagy épp ellenkezőleg: az alkoholizmusra való hajlam öröklődik, kimutathatóan.
Amúgy King nagyon jól ír erről a Ragyogásban, vagy tízszer olvastam, lehet, hogy ő is járt a sötét oldalon.
Most eszembe jutott a Rémkoppantók, benne a Gardner nevű főszereplővel, aki szintén vedel, és azt a figurát is nagyon jól írta meg King.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 19:59:30

@wpet: King nagyon durván nyomta (nyomja) a piát, még lehet, hogy poszt is lesz róla, ugye, Éjjeli Alkesz kolléga?

A nagyapám is tolta keményen, amíg fiatal (65-nél fiatalabb) volt. Szerettem, ha ivott, szerettem, ha nem ivott. Szerintem a pia csak bizonyos embereknél és bizonyos mennyiség felett okoz személyiségváltozást, van, aki rendesen borozik haláláig (ami akár 90 éves korában is bekövetkezhet), anélkül, hogy vadállattá válna. Tudni kell, hogy volt idő, amikor még a víz helyett is bort ittak!

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 20:06:36

Na jó, King a 80-as évek végén leszokott. A családja kérte. (És megtette. Értelmes ember.)

mokkaczuka 2010.01.06. 21:20:02

@wpet: Közismert, hogy járt a sötét oldalon, több helyütt is írt róla, ha jól emléxem, a felesége fenyegette meg, hogy vagy a pia, vagy ő. És kurva jól leírja a piásokat. Ami nem véletlen, mert hát a világ legnagyobb írója.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 22:57:04

@mokkaczuka:
Szerintem meg úgy van a dolog, hogy akik családtagjuk miatt az alkoholt utálják, pont a családtagjukat próbálják vele mentegetni. Mert nem az alkohol tehet arról, amit tesznek, hanem saját maguk. És nem születik senki se alkoholistának, ez megint egy olyan dolog amit könnyebb mondani, mint mondjuk elkerülni az alkoholizmust módszeresen. Vagy gyógyítani adott esetben.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 22:58:22

És akkor még jöhetnék még olyanokkal is mint nők, akiknek imponál ha egy férfi sokat tud meginni, aztán meg csodálkoznak mikor a férjük alkoholizmusa miatt megy később tönkre a házasságuk.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 23:00:18

@wpet:
És biztos hogy azokból lesznek az alkoholisták, akik előtte 20 évig naponta ittak 2-3 deci bort és addig még ezt kontrollálni tudták? Mert ahogy én látom, a durva eseteknek elég 1-2 év vagy még annyi se, hogy elveszítsék a kontrollt.

wpet 2010.01.07. 08:39:30

@mokkaczuka:

Erről semmit nem tudtam. Viszont olyan hitelesen írt a szereplőin keresztül az alkoholistában lejátszódó lelki folyamatokról, hogy biztosra vettem, hogy van saját tapasztalata.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.07. 23:57:50

@Zabalint: Beránthat rövid idő alatt is az alkohol, de ahhoz, hogy fizikai addikció alakuljon ki, súlyos, munkás évek kellenek.

fujita 2010.01.08. 01:19:16

hát jól belecsaptatok a lecsóba :)
hillaby, neked most különösen nehéz lehet, hogy már az első posztodtól így kiakadtak.
én azért drukkolok nektek, nehogy meghátráljatok!

kps 2010.01.09. 15:41:58

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: esetleg ha javaslhatok egy zárt levelezőlistát :)
süti beállítások módosítása