látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Az absztinenciáról

2011.02.19. 20:18 hillaby

Egy hónap hosszú idő, főleg, ha közben valami olyanról kell lemondanunk, amit nagyon szeretünk. Legalábbis ezt gondoltam, amikor január második hetében nekivágtam a nagy kalandnak: nem meghatározott időtartamú absztinenciára ítéltem magam. Az egy hónap volt a minimum, úgy gondoltam, hogy az alatt hihetetlen változások fognak bekövetkezni szellemi és testi állapotomban. Az első két hétben ez még nagyjából igaz is volt. Általában feldobottabb, aktívabb voltam, elkezdtem fogyni is, nyilván az aktivitás és a csökkentett kalóriabevitel miatt.

A harmadik héttől kezdve azonban rájöttem, hogy tulajdonképpen semmi sem változott azon kívül, hogy három kilóval kevesebbet mutatott a mérleg. A kezdeti feldobottság inkább annak volt köszönhető, hogy megszabadultam az alkoholizmus démonától: abba tudtam hagyni az ivást, és nem pár napra, hanem pár hétre is. Semmi katasztrofális nem történt… Másrészről viszont ugyanúgy fájt a hátam néha, ugyanúgy nem bírtam odafigyelni a feladataimra, ugyanolyan baromságok jutottak az eszembe. Én ezeket azelőtt az alkohol számlájára írtam, de február elején, amikor már három hete nem ittam, tudatosult bennem, hogy ezek a problémák nem oldhatók meg puszta nemivással.

Pár napja eljött az a pillanat, amikor elkezdtem újból a helyén kezelni az alkoholt. Olyan kurvaélet hangulatom volt, amikor az ember valahogy mindennel elégedetlen, mindenért morogna. Egyszer csak beugrott, mi a teendő: irány az éjjelnappali, sör ki a hűtőből, kifizet, hazaér, megnyit, iszik. Az alkohol mégiscsak gyógyszer, a beteg elme gyógyszere.

Tartom, hogy alapból nem iszik az ember, mert minek is. Egy csomó szervünkre káros, ráadásul még hízlal is, azon kívül pénzbe kerül. Az önmegtartóztatással a mérleg pár kilóval kevesebbet, a bankszámlánk meg pár tízezer forinttal többet fog mutatni. Azonban, ha kedvünk szottyan, balgaság lenne nem kinyitni egy üveg jófajta italt.

Épp halászlét vacsoráztunk, és köztudott, hogy maledictus piscis in tertia aqua, azaz átkozott a hal a harmadik vízben, úgyhogy kinyitottam a bikavért. Egészségünkre.

25 komment

Címkék: egészség alkoholizmus absztinencia ivási szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr82673376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beton Nt 2011.02.19. 21:29:41

Fontos lépés, amikor az ember rájön, hogy a nemivás nem megoldás a gondjaira...

korxi 2011.02.20. 13:33:06

@medenke: @hillaby: Nos, ennek az inverzét gyakran halljuk és nincs is okunk elvitatni , de ez az alapigazság szerintem is méltánytalanul kevés hangot kap!

jamesz 2011.02.21. 10:11:56

Hát komám ugyanígy jártam....
Három hétig diéta, absztinencia.Aztán már akkor is 180 lett a vérnyomás, ha csak rám mosolyogtak. Persze rosszmájúak szerint ez akár elvonási tünet is lehet. Lehet. Azonban annyit sikerült elérni ezzel az egésszel, hogy leredukáltam a mennyiséget,és az alkalmakat is.
Ha majd megint jönnek a (gyomor/has)fájások, megint tisztítókúra.

Mindenesetre a szombati kocsimosáshoz fogyasztott üveg muskotály cuki kis motiváció volt.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.21. 10:42:41

Én decemberben épp az ellenkezőjét műveltem. Általában egy héten kétszer iszom (igazából egyszer, péntek déltől szombat éjszakáig/estéig:)), havonta egyszer, mint az állat. Decemberben viszont minden nap napi fél-egy üveg bornak megfelelőt betoltam. Fizikailag érezhetően ártott, főleg a terhelést bírtam rosszul. Bár a másnaposságnak csak nagyon enyhe tüneteit vettem észre, így krónikusan már zavart. Nem lettem ingerlékenyebb, csak lassabb, motiválatlanabb. Az alkohol-toleranciámat viszont az egekbe lökte. (Ami miatt mostanában hajlamos vagyik túl sokat inni, mert azt hiszem, még mindig bírom:)) És egy idő után már nem is kívántam annyira a piát, csak unalomból ittam. Valahol a kettő között kell lenni az igazságnak.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.21. 10:55:08

@lilakutyak: A kettő között? (2+7)/2=4,5, tehát heti 4-5-ször kell inni?

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.21. 11:05:18

@hillaby: Nem, a mindenap meg a sosem között, úgy már csak heti 3-4. Ebbe ügyesen megtervezve a négynapos májszabi is belefér, már csak az adagokat kell eldönteni, meg betartani.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.21. 11:08:25

@lilakutyak: Heh, nekem volt egy pár hónapos minden másnap iszom időszakom. Nálam pont az váltotta ki az adagok rohamos növekedését, nem a minden nap ivás. Szóval szerintem egyénfüggő. A heti egy is lehet sok, ha majdnem halálra iszod magad. Sőt, elég, ha életedben csak egyszer baszol be, de akkor belehalsz. :)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.21. 11:18:24

@hillaby: ez igaz lehet, bár egybe belehalni azért kihívás.

jamesz 2011.02.21. 12:59:17

Amióta újra beindítottam a "vérkeringést" ismét elkerülnek a vírusok, bacik.Nincs idejük megtapadni a kis rohadékoknak, muha.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.02.21. 22:21:04

"Ahhoz, hogy teljesen kiélvezzük a bor nyújtotta mámort, időről időre le kell tennünk a flaskát, de a józanság öröme is csak úgy járhatja át minden porcikánkat, ha az nem mindennapi társunk." L. I.

legközelebb összegyűjtöm, hogy hillaby és én az elmúlt két évben milyen vargabetűket írtunk le a mérsékeletességet kutatva...:)

jamesz 2011.02.22. 08:56:49

Olvastam a Viszkis Rabló balladája c. könyvben, hogy Ambrus Attila mája 3 ujjnyira dagadt meg...simán alkesznak minősítették a tárgyalásán (amin ő nagyon fel is háborodott).
Amúgy érdemes a könyvet elolvasni, sok témát érint, de hogy ontopik legyek igen alapos kórképet is nyújt arról, hogy micsoda módszerekkel küzdött az ellen, hogy ne legyen zsír alkesz (nem jött össze persze, hiszen a végén már azért bukott le, mert teljesen kokin ment rabolni)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.02.26. 20:33:50

A múlt heti halászlé olyan jól sikerült, hogy a gyerek kívánságára ma is az lesz. Persze ilyenkor a bor kötelező :).

Viszont hét közben megint nem ittam semmit, úgy látszik, most hétvégi ivó üzemmódba kapcsoltam? :)

Látens kolléga, ezt is beveheted a gyűjtésedbe.

elzee 2011.02.28. 10:01:10

@hillaby:

a halászlé mellé próbálj Kadarkát legközelebb... ;)

jamesz 2011.02.28. 11:06:15

bezárt a tőlem 20 méterre (!) levő kulturált egység.
mehet a bótba cuccér'
:-(

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2011.03.01. 12:16:36

@jamesz: ez érdekes, mert én is szépen végigbuliztam telet, és azon kívül, hogy a másnapjaim egyre borzalmasabbak, igazából nem voltam beteg. ellenben hasonló életmódot folytató barátommal, aki viszont a konstans nátha tüneteit produkálta, és kétszer ágynak is esett.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.03.02. 23:54:32

bocsássatok meg az átmeneti poszttalanságért, de megint agyonra hajszolnak a melóban.

este hét-nyolc körül arra jövök haza, hogy a b. nejem egy már kibontott üveg bor mellől köszönt mosolyogva. a maradékot 'binge drinking' módra betolom, aztán tudok kicsit vigyorogni, de ezzel a pár decivel végeztem is, csoda, hogy ma még nem alszom...:)
no de ennek pár hét és vége,
rászolgálok még az 'éjjeli' névre.

wpet 2011.03.03. 09:17:16

"rászolgálok még az 'éjjeli' névre"

Hogy a másik nickedről ne is beszéljünk! :)

gyilkos fűegér 2011.04.05. 18:56:38

"Egyszer csak beugrott, mi a teendő: irány az éjjelnappali, sör ki a hűtőből, kifizet, hazaér, megnyit, iszik. Az alkohol mégiscsak gyógyszer, a beteg elme gyógyszere."

Megnyugszik, fogat mos, lefekszik. Forgolódik. Ágyból kimászik, felöltözik, lemegy az éjjelnappaliba, kétdekás Royal, két sör, doboz Marlboro. Hazamegy, erkélyre ki, Royal 4 db cigivel le. Szobába be, gép be, Youtube, 1 sör le. Van még egy sör, rövidesen meg kéne inni, nincs rövid. Felöltözik, éjjelnappaliba le, még egy Royalt! Nincs. Akkor kétdekás Trois Tour. Jó lesz az. Meg két kiskeserűt, hogy... Mindegy. Hazamegy, erkélyre ki, két kiskeserű 4 cigivel le. Szobába be, Youtube Trois Tourral le. Miezavilágos, mikezekamadarak, hányóravan?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.04.05. 19:24:57

@gyilkos fűegér: Bármely egyéb tevékenység közben is megeshet veled, hogy rádpitymall. Volt pl. hogy hajnalig horgásztam.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2011.04.06. 00:23:00

@gyilkos fűegér: hejj öregem, ez ütős komment...esetleg vigyázzál egy kicsit, ha ez nem évente egyszer van.
süti beállítások módosítása