Elöljáróban egy kérdés: kért már titeket a családból valaki arra, hogy ne igyatok többet? Mit tettetek? Lekevertetek neki egyet és tovább ittatok, vagy töltöttetek egy pohár ásványvizet és megpróbáltatok kijózanodni egy kicsit?
A mai poszt egy nagyon érzékeny témát feszeget: tudniillik hogy milyen hatásmechanizmus vezet oda, hogy az alkohol képes lehet családokat, emberi életeket tönkretenni. Az olyan kezdő alkoholistát, mint én is vagyok – a májmegnagyobbodáson és agyzsugoron kívül – leginkább a szociális leépüléssel szokták rémisztgetni. A munkahely elvesztése, otthoni veszekedések, verekedések, rendőr, válás, pszichotikus gyerekek, csövezés, kéregetés… Ide vezet sokak szerint a magamfajták által nagyra becsült szesz. De szükségszerű-e ez?
Ez a blog nem a padlóra került, lezüllött alkeszeket célozta meg (ők már nyilván nem nagyon interneteznek), de másodkézből, rosszabb esetben családtagként biztosan sokan átéltek már hasonlót. Magam azon szerencsések közé tartozom, ahol a família erősebb volt az alkoholnál, a szüleim pedig már lassan a hatvan felé közelítve le-leállnak minden függőséggel. Nem mondom, hogy nem volt annak idején veszekedés otthon (már általános iskolás koromban ismertem az alkoholista szót), de azért a végén mindig együtt maradtunk.
Éppen ezért nem is tudom megérteni, hogy az alkohol mint olyan, egyéb emberi tényezők nélkül (pl. összeférhetetlen, ideges természet, a szeretet hiánya) hogyan tehet tönkre életeket. Sőt: kerek-perec ki merem jelenteni, hogy a szesz nem fog családokat felbomlasztani, ha nem társul egyéb romboló tulajdonságokkal. Kb. ahogy nem lesz mindenki full alkoholista, aki egyszer a pohárhoz nyúl (még ha minden nap meg is teszi ezt, ugye emberek?). Én például sokkal többet játszom a gyerekkel, ha ittam, mint ha józan volnék; vajon ez a család széthullása felé vezet, vagy épp ellenkezőleg? Egyszerűen felszabadultabb vagyok, jobban bele tudom magam élni az ő világába, mint józanul. (Mai napig meghatározó élmény, ahogy a kicsit - vagy nagyon - ittas apámmal a konyhában hallgattuk a Deep Purple, Led Zeppelin vagy éppen Jimi Hendrix kazettákat hajnali egy óra felé...)
Azért legyen intő jel, ha a házastárs vagy a gyerek arra kér, hogy ne igyunk többet. Van is egy javaslatom: ilyenkor tényleg tegyük le a poharat – pár órára, pár napra, pár hétre.
Pia miatt tönkrement családok?
2010.01.02. 14:50 hillaby
397 komment
Címkék: család gyerek alkoholizmus ivási szokások
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 15:06:23
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 15:50:22
br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.01.02. 16:06:02
Az a baj, hogy a legtöbb emberben van valami olyan negatív tulajdonság amire az alkohol rá tud erősíteni, vagy más oldalról nézve van a legtöbb emberben olyan tulajdonság ami rá tud tenni az alkoholra.
"Van is egy javaslatom: ilyenkor tényleg tegyük le a poharat – pár órára, pár napra, pár hétre."
Van is egy javaslatom: ilyenkor ne verjük az asszonyt - pár óráig, pár napig, pár hétig.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 16:06:11
thinker_ 2010.01.02. 16:07:23
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 16:10:51
sunwind 2010.01.02. 16:11:28
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 16:14:06
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 16:16:34
sz! 2010.01.02. 16:17:56
A gond a súlyosabb függőségeknél kezdődik. Olyan meg nincs, hogy valaki alkoholista, de "szerencséjére semmi más rossz tulajdonsága nincsen".
Minden embernek vannak rossz tulajdonságai, ezeket pedig igenis felerősíti az alkoholizmus, hiszen az önkontrolltól fosztja meg az embert először.
2010.01.02. 16:18:25
Styxx 2010.01.02. 16:19:29
"A nagyobbik gyerek max évente kétszer láthatott részegen"
Részegen, vagy részegnek? Mert ugye, nem ugyanaz. Bcs, magaslabda volt a jópofizásra, egyébként pedig full antinyelvtannáci vagyok.
Gr. a blogotokhoz, tabudöntő, mondhatni hiánypótló és nagyon kedvelem a stílusotokat. Kölyökpezsgő maradékos BUÉK mindenkinek.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 16:22:38
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 16:26:59
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 16:33:21
sajnos a máj bizonyos mérték feletti károsodása együtt jár ezzel a tünettel. és ehhez még csak le sem kell csövesedni teljesen. elég úgy 15-20 évig rendszeresen piálni, és ha valaki ezt viszonylag korán kezdte, olyan 35-40 éves korára eljuthat idáig. ami azért nagyon szomorú, mert ezek a srácok éppenséggel erejük teljében kellene legyenek, minden szinten.
M.Islander 2010.01.02. 16:39:22
aki alkoholista szülő mellett töltötte a gyermekkorát és megúszta, hogy hasonló pályára álljon, tudja, hogy ez így van, egy alkoholistával képtelenség dülőre jutni, tök felesleges az alkohollal szemben érvelni, stb.
"A mai modern társadalmakban a népesség jelentős százaléka fogyaszt alkoholtartalmú italokat. Családi összejövetelek, lakodalmak, temetések alkalmával gyakori az italozás. Egyesek számára az alkoholfogyasztás a férfiasságot tükrözi, a fiatalok gyakran azért kezdenek el inni, hogy megnöveljék tekintélyüket kortársaik előtt (hasonló a helyzet a dohányzással). Bizonyos társadalmi körökben az absztinens embereket furcsa csodabogarakként tartják számon, és a többség gyanakvással szemléli őket. Néhol még az alkoholizmust is tolerálják. Az alkohol olyan mértékben részévé vált a mai kultúrának, hogy megítélése is teljesen eltér az egyéb drogokétól. Sokan nem is tudják elfogadni azt a tényt, hogy az alkohol éppúgy a drogok közé tartozik, mint a heroin, a nikotin vagy az LSD.
Jaffe a "Terápiás kezelés farmakológiai alapjai" c. művében megjegyzi: "Az a jelentős szerep, amelyet az alkoholtartalmú italok termelése és fogyasztása a nyugati társadalmak gazdasági és társadalmi életében játszik, nem szabad, hogy elkendőzze előlünk a tényt, miszerint az alkohol egymagában nagyobb problémákat okoz, mint az összes többi drog együttvéve."
Bergeroth 2010.01.02. 16:44:45
a legdurvább pedig az, hogy ez tényleg igaz.
kihanemén 2010.01.02. 16:49:05
az én apám is akkor beszélget velem többet, ha ivott.
ezért nem szeretem őt és akkor sem beszélgetek vele szívesen, ha józan. ne ilyenkor legyen rám kíváncsi.
és nem most kezdődött ez, kb 3 éves koromról van az első ilyen emlékképem.
apám iszik, anyám nem, még mindig házasok. nem jó anyámnak. nekem se.
ja, és nem lettem alkoholgyűlölő, iszom én is a barátaimmal. néha nagyon berúgok.
én úgy definiálom az alkoholistát, hogy egyedül is iszik. nem a nyári hideg sörről, meg nem a téli forraltborról, és a minusz 10ben hazabékávézás után bedobott pálinkáról beszélek...
és mondjuk addig csipkelődik viccesen, amíg valamelyik gyereke/házastársa vissza nem szól neki, meg nem sértődik, amire visszaválaszolhat (úgy, h tudja, h nincs igaza...) majd kijelenti, h jólvan, itt őt nem érti meg senki, veletek már viccelni se lehet, majd elmegy a kocsmába.
Matfu 2010.01.02. 16:50:39
Te szertnéd szánalmas roncsként látni bármely családtagod?
Eco 2010.01.02. 16:52:28
ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.01.02. 16:53:09
Emiatt kellett anyámnak tizenévekig túlóráznia (két gyereket eltartva/felnevelve), fizikailag, lelkileg és idegileg tönkremennie.
Kedves posztoló, nekem hiába beszélsz...
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 16:56:04
Fura, hogy a magyar kultúrában mélyen beleivódott piálást még mindig próbálja valaki védeni. Nem azért, mert nem lehet, hanem mert nincs rá szükség. Itthon senki nem vádolja az ivást semmivel, holott jókora károkat okoz. Mikaellel értek egyet, bár a heroin az egyik legdurvább drog, az országban lehet 1000 fogyasztójat, akik el is emésztik magukat 5 éven belül, velük semmi gond. De azzal az 1millió alkoholistával, akik szintén itt élnek, már akad.
Sose értettem, hogy miért jó azzal dicsekedni, hogy mennyire kiütötted magad, és hogy milyen baromságokat csináltál részegen. Az ilyen sztoriknak a csoporthoz tartozás bizonygatásán kívül semmi értelmük, mert disznó módjára viselkedni nem menő.
Napi egy pohár bortól nyilván nem mennek tönkre családok, de attól nem is leszel részeg. És aki szeret inni, az nem az íze kedvéért issza, hanem a hatásáért, tehát többet egy pohárnál. És akkor jön a felszínre az erőszak, a részeg ember nyáladzó érzelmessége, a mindentudás érzete, meg minden, amitől a józanok a falra másznak.
Eco 2010.01.02. 16:57:04
Macskovszki 2010.01.02. 16:58:47
Arra is gondolj azért, hogy ha ittál és úgy játszol a gyerekkel, nem csak a közös játék emléke marad meg a gyerekben, hanem a piaszag is...
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 16:59:53
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:04:59
Azt nekem senki ne mondja, hogy az alkohol nélkül is megtette volna ugyanezt a mama.
Eco 2010.01.02. 17:05:57
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 17:06:23
daraltbel 2010.01.02. 17:08:48
"Ez a blog nem a padlóra került, lezüllött alkeszeket célozta meg (ők már nyilván nem nagyon interneteznek),"
Azok az emberek nem a padlóról indultak. A pia miatt kerültek oda.
daraltbel 2010.01.02. 17:10:19
Igen, valójában biztos az a normális, aki részegen játszik a gyerekeivel.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:11:40
@Eco: Közveszélyes? Mondom én, hogy megspóroltad magadnak a blog olvasgatását.
@Agyalapi: Véleményem persze van, és szívesen fogadom más véleményét is. Amit írsz, azzal semmi gond, a vita hasznos, de az nem eszmecsere, ha egymás után öten leírják, "fúj, micsoda baromság, te állat".
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 17:12:27
meg a meló, mire az egyébként rejtőzködő életet élő pedofil kuncsaftokat felhajtja... valami kemény droggal, Bangkok nyomornegyedében reálisabb lenne a történet, de persze nem kérdőjelezem meg, hogy ilyen is előfordul, meg sajnos vsz. még ilyenebbek is. de a "hölgy" "teljesen jófej"-ségében azért kételkedem. meg abban is, hogy a papának 3 év kellett, hogy rájöjjön. jó mély kapcsolata lehetett a gyerekeivel.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:12:37
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:13:26
P1415 2010.01.02. 17:14:18
Jan 1-től egy hónapig nem iszok.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:14:39
A pia teljesen el tudja hülyíteni az embert, nem véletlenül van ott a veszélyes drogok listáján.
Rave_Ace 2010.01.02. 17:15:07
Ezért lakik anyám, nálunk lassan egy éve, ezért várom, hogy alkoholista apám, végre megdögöljön a közös kecójukban, miután apám, 57 évesen egy év alatt elvesztette a jogsiját a munkáját, majd anyám életére tört. A gyerekemet nem látta 1 éves kora óta, mert megpróbált spiccesen átjönni a szülinapi bulijára, pedig szóltam előre, hozzám, még egy sörrel magában sem jöhet. Jah, és a saját apja képében küldte a bort 24 évesen, mert utáléta, hogy alkoholista.
Remélem én nem leszek ilyen.
Pedig én is iszom alkalomszerűen, nagyjából havonta egyszer, haverokkal, és van egy mániám, csak sötétben. El sem tudom képzelni, hogy úgy kezdődjön a napom, hogy kibontok egy sört...
Apám, meg leginkább arra tanított meg, hogy ne csináljam ezt a dolgot, amit életnek hívunk...
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:15:27
@Rékuc: Nem, az sem. Egyszerűen nem releváns, ahogy fentebb is írtam, ilyen szélsőséges példát bármikor, bármi ellen fel lehet hozni. Akiben ilyen indíttatások vannak, abból valamikor, valahogy előjön.
p0wer 2010.01.02. 17:16:47
Az alkoholizmusunk lényegében a Magyar nép depresszív gondolkodásából fakad. Mi mindenben a negatívat, a rosszat látjuk.. elég csak a himnuszunkat meghallgatni hozzá. Talán a rossz minták miatt azt gondoljuk ezen csak az ivás változtathat és mondjuk nem a nézőpont váltás. Persze több generációnyi fájdalmat és megszokást nehéz egyik napról a másikra semmissé tenni.
Thrasher 2010.01.02. 17:16:57
ez fordítva is eléggé igaz, szimplán attól még nem fog szétmenni egy család, mert nincs minden rendben.
viszont a piálást kurva egyszerű elkerülni, a mélyebb problémák meg nyilván évek alatt alakulnak ki, azokat nem biztos, hogy csak úgy meg lehet oldani.
de egyébként is faszság az egész.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:17:04
prempeh 2010.01.02. 17:17:26
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 17:18:55
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:20:51
Persze ha már függő vagy akkor oda a szabad akaratnak, de csak rajtad múlik, hogy függővé válsz-e vagy sem.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:22:43
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 17:23:22
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:25:18
prempeh 2010.01.02. 17:25:47
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.02. 17:25:47
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 17:26:31
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 17:26:49
Ha való valahová az ital, akkor mulatságba, tánchoz, énekléshez, akár felfűtött beszélgetéshez. De nem otthonra, hogy könnyebb legyen kibírni a valóságot. Menekülés, ahogy Csernus mondaná. Pótszer. És a minőségi bor-mánia csak a körítés, hogy ne azt mondják: iszol, hanem hogy borfogyasztó vagy :)
@P1415: szerintem ne egy hónapig ne igyál, hanem a gyereked előtt ne legyél piás. Ha mondjuk elviszed focizni vagy sétálni, futkározni a parkban, a mozgás is ellazít. Azért sok sikert :)
Czumpákovics Izidóra 2010.01.02. 17:27:27
Rosta 2010.01.02. 17:27:37
Pont az a csalóka az alkoholban (mint általában a drogokban), hogy nem látod magadat, milyen torzszülött vagy részegen. Ezért azt hiszed, hogy normális, amit csinálsz. Tévedsz. Körülötted mindenki más (gyerek, feleség, szomszéd, kolléga, stb...) tudja, hogy Te most nem vagy normális, mert ittál. Lassan, vagy gyorsan rombolja a kapcsolatodat mindenkivel, aki épp nincs hasonlóan lebutult állapotban.
Sajnállak.
daraltbel 2010.01.02. 17:28:34
Persze hogy látja hogy ivott.
Nem hülye ő, csak gyerek. :(
Lehet hogy nem tudja az okát, de 100%-ban biztos lehetsz benne, hogy észleli, ha az apja nem józan.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:30:03
daraltbel 2010.01.02. 17:30:45
Pontosan így van.
Az alkoholizmusra jellemző, hogy az ember elhiteti magával, hogy nem látszik rajta hogy részeg... Hiszen nem is részeg, csak egy-két pohárral ivott... stb, stb...
G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.01.02. 17:31:06
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:31:21
P1415 2010.01.02. 17:31:38
Mindig azzal áltatom magam, hogy én egy "nagyon rendes, aranyos" részeg vagyok, senkit sem bántok, éppen hogy kedvesebb leszek. És ez a gyereknek is jó. Vagy nem. Azért nyilván észreveszi, hogy az apjának nehezére esik az ajtó kinyitása vagy nekiesik a falnak :-(
Mostanában jutott eszembe az alkohol szaga, amit belülről egyáltalán nem érzek. Micsoda visszataszító lehet?!
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:32:28
Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2010.01.02. 17:33:39
Nem is rossz ötlet. Kíváncsi lennék egy Csernus-féle vendégposztra(vagy interjúra) ezen a blogon. El kéne vele olvastatni az összes írást és hozzászólást, utána pedig megmondhatná a frankót... :D
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:33:46
@daraltbel: Nem hiszem hogy én, vagy itt jó páran a padló fele tartanánk. Aztán persze lehet, de erősen kétlem.
KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.01.02. 17:34:53
(még az sem ismeri be, hogy alkesz, akinek rengeteg egészségügyi problémája származik belőle)
A másik, ami szépen beivódott a szociális viselkedésformák közé, hogy a problémáról beszélni, megbeszélni, segítséget kérni: szégyellnivaló.
Harmadik: az alkoholról leszokni nem csak akaraterő kérdése. Ez egy betegség, amihez gyógyszeres és terápiás segítség kell.. nomeg az, hogy az embert hazavárják, és bízzanak benne, hogy ki tud belőle törni... ki tud nélküle tartani.
daraltbel 2010.01.02. 17:35:30
Én biztos vagyok benne.
És még ha akár élvezi is ezt, a kellemes élmények asszociálódnak az alkohollal, az is csak az ő veszélyeztetettségét fogja növelni az aklkoholizmussal szemben.
Az alkoholizmus öröklődő betegség, és nem csak genetika útján adódik tovább.
P1415 2010.01.02. 17:37:33
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:39:44
Megint csak a fentebbi idézetét tudnám mondani a poszt írójának. Egzisztenciálisan, családilag, kapcsolatilag, semmi sem utal rá, hogy a padló fele tartanánk. Komoly választóvonal van a komoly alkoholizmus, és a blog által megvitatásra adott életmód között.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:40:37
daraltbel 2010.01.02. 17:42:49
Azért lesz veszélyeztetett, mert ezt a mentalitást fogja átvenni. Pl. úgy gondolja majd, hogy ok, ha valaki piásan játszik a gyerekével. Hogy a családban helye van az alkoholnak.
bigthereal 2010.01.02. 17:48:05
drága...
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 17:48:56
Nem mindegy. Az 1 hónap szerintem semmire nem jó, hacsak nem akarsz leállni végleg. A gyereked közelében ne legyél részeg.
És igen, érezni az alkoholt. Mindegyiket. Ahogy a dohányt, a rágót vagy a fokhagymát.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:49:08
Gera 2010.01.02. 17:49:39
Biztos így van. A gondom csak annyi, hogy a legtöbb amúgy teljesen normálisnak tűnő embert mégis kivetkőzteti önmagából és mégis simán tönkreteszi a családjukat. Nyilván ezekben az emberekben egyéb romboló tulajdonságokkal párosul. A probléma az, hogy ilyenek szinte mindenkiben vannak.
Én például teljesen jó fej, normális embereknek tartom a szüleimet. Anyám középiskolai tanár, apám egy részben általa alapított és tulajdonolt középvállalat második számú vezetője volt nyugdíj előtt. Intelligens, korrekt, jó emberek, akikre mindenki felnézett, akikkel együtt dolgoztak. Ehhez képest volt egy nehéz időszak a rendszerváltás után, amikor kissé kilátástalannak tűntek a dolgok (munkanélküliség, nagyszülők halála) és jött az alkoholizmus. Nem részletezném a dolgokat, nyilván mindenki el tudja képzelni. Szerencsére kimásztak belőle úgy egy év alatt, de azért bennem elég mély nyomokat hagyott. Egyetlen gyereknek sem kívánom, hogy kis tizenévesen a szánalmas, részeg anyjával üvöltözzön otthon, hogy most már ne igyon többet, vagy hogy végignézze, amint az apja a családi ebédnél lekurvázza a húgát, vagy amint részegen elcsattan pár pofon. Mondom, ennek 15 éve vége, de én nem tudtam elfelejteni, pedig a dolgok maradéktalanul rendbejöttek. Gondolom ezért nem iszom alkoholt, csak nagyon ritkán. A berúgásig _soha_ nem jutottam el.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 17:50:06
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:51:45
daraltbel 2010.01.02. 17:53:54
Ha nem most, majd 2 év múlva. Vagy 5, vagy 10. Előbb utóbb tudni fogja.
herodes · http://www.gamblers.hu 2010.01.02. 17:55:23
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 17:58:19
Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2010.01.02. 18:00:21
Azt tenném hozzá: a gyerekben nem csak a piaszag marad meg, de az is, hogy apu ilyenkor más. És amikor te jófejnek érzed magad, akkor az a gyereknek kínos és ciki.
Az igazán veszélyeztetettek azok, akik problémamegoldásra használják a szeszt (pl. hogy ellazuljanak a játékhoz). aztán ez szép lassan szokássá válik minden problémánál. Aztán már az alkohol okozza a problémákat és arra is az alkohol lesz a megoldás ...
P1415 2010.01.02. 18:02:59
Egyébként is, ha nem otthon, akkor is haza kell menni valamikor.
kuki123 2010.01.02. 18:04:15
aztán egyre mélyebbre süllyedt, az anyját is kikészítette idegileg volt még lövöldözés, rendőrségi ügy is,
volt válás, a gyerekei szívtak, eddig se éltek túl jól de egyre csóróbbak lettek
aztán 1-xer úgy tűnt megembereli magát...és sikerül feltápászkodni...(egyébként keresett jó szakmája volt simán jól élhettek volna, de anyja halála után már nem volt megállás
1 éven belül ő is meghalt, a gyerekek még a házat se kapták meg mert egy eltartási szerződéssel (amit ki tudja milyen részegen írattak alá vele alá) meg szerezték vadidegenek.
kizsgabi 2010.01.02. 18:05:05
Csak akkor tudsz játszani a gyerekeddel, ha iszol?
...
(hatásszünet)
...
(hatásszünet vége)
Fordulj tanácsadóhoz. Egyszerre többhöz.Valami baj van.
andrew (törölt) 2010.01.02. 18:05:58
egy pohár alkoholnak is van szaga. a gyerek nem tudatosan fogja ezt érzékelni, tudatosan nem foglalkozik vele, az agy viszont egy fantasztikus szerv, amely a legfogékonyabb életkorban még inkább elraktároz dolgokat. majd, amikor tizenöt évesen először borozik az osztálykiránduláson, majd akkor lesz egy érdekes deja vu-flesse, ez sem lesz tudatos. de ez nagyon is befolyásolhatja a gyerek későbbi drogkarrierjét.
@ poszt: Kedves Szerző! elolvastam az összes bejegyzést, ez a blog nagyon jó, önreflexív, intelligens, érzékeny, és hiánypótló módon közelít egy nagyon fontos kérdést: mi számít alkoholizmusnak? a többi posztból kiderül, hogy a szerző egy, munkájában, kapcsolataiban sikeres, családos ember, aki egészen biztosan nem a pesszimizmusa vagy a depressziója miatt iszik, hanem egyszerűen azért, mert INNI JÓ.
viszont alkoholista vagy. ez gáz. elhiszem, hogy gyakorlatilag nem iszod magad részegre szinte soha, de akkor is, aki egyedül képes üveg borokat meginni, és ezt ráadásul rendszeresen, az alkoholista, és kész.
ez a mondat pedig, amin sokan felháborodtak:
".. Én például sokkal többet játszom a gyerekkel, ha ittam, mint ha józan volnék" - nos, ez tényleg gáz. ez az egy mondat már bizonyíték arra, hogy alkoholista vagy. a mondatba bele van implikálva, hogy ez egy tök rendszeres tapasztalat. nem arról szól ez a mondat, hogy "egyszer kicsit spiccesen játszottam a gyerekkel, és tök szórakoztató volt", nem. a te mondatod az egy életformát tükröz.
Netuddki. 2010.01.02. 18:06:02
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:07:31
[c] 2010.01.02. 18:07:46
Összeszedegeti az információkat, és rájön. Ne nézzük hülyének a gyereket.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:09:24
[c] 2010.01.02. 18:10:07
Nem vagyok ellene az alkalmankénti ivásnak, de: otthon, csak úgy, becsiccsentésig? És így játszani a gyerekkel?
Miért jó ez?
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:10:40
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 18:12:15
nem erősködöm, csak örülök, ha valakinek ebből még nem adódott problémája, elég nyomorult dolog megélni, mind a két oldalról.
nyilván nem arra gondolok, hogy ittasan összejön néhány felszabadultabb menet. inkább arról beszéltem, amikor a tartós alkoholfogyasztás hatására eleinte csak azt veszed észre, hogy nem részegen annyira nem működik a szerszám (vagy részegen jobban), így logikusan még többet iszol, aztán már részegen sem működik úgy, ahogy szeretnéd, ezért aztán iszol még többet... ezt tetszés szerinti drogokkal egyébként nyugodtan be lehet helyettesíteni.
nyilván nem lesz ebből egy coming out-sorozat, csak halkan megjegyzem, ez is benne van a történetben. fránya erek csak összeszűkülnek egy idő után, meg a máj sem a régi már... aztán jön a frusztráció, meg a harag. meg a tönkrement párkapcsolat. de kerüljön el a baj mindannyiunkat, és ez sose fordulhasson elő egyik blogolvasóval sem. ha meg titokban mégis, akkor ideje átgondolni a dolgokat, szakember sokat segíthet,
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:12:27
[c] 2010.01.02. 18:12:57
Ismétlem, nem vagyok általában az alkohol ellen, én is iszom bizonyos rendszerességgel, de otthon, amikor a gyerekem is látja, nem tenném. Valahol ott kezdődik a szenvedélybetegség, amikor az ember megmagyarázza magának, hogy tulajdonképpen pozitív dolog becsiccsenteni a gyerekkel való játékhoz, de legalábbis "nem számít", mert nem veszi észre.
andrew (törölt) 2010.01.02. 18:13:25
ha ez rendszeres, akkor biztos, hogy valamilyen közvetett hatása lesz a gyerek későbbi életére, alkoholhoz való viszonyára.
G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.01.02. 18:14:20
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 18:15:22
Abból, amiket írsz, az jön le, hogy a pia otthon gondokat okoz. Ezen változtatni akarsz, ez dicséretes. De az ilyen határidőkkel csak újabb játszmákba kergeted magad és a családot, amik alapvetően romboló hatásúak. Keress olyan módszert, ami hatékony, és nem visszaeséshez vezet. Mondjuk egy terapeutát.
Annak, hogy 1 hónapig semmi, semmi értelme nincs. Magadat kínzod csak, mert az 1 hónap kellemetlen, és ha otthon nem szeretik, ha iszol, akkor abban fognak reménykedni, hogy utána sem. De mert egy hónapot kötsz ki, ennek a valódi értelme a következő: most egy darabig nem fogok inni, ezalatt besöpröm a szerencsekívánatokat és bíztatásokat, majd ha betartottam a határidőt, utána korlátlanul ihatok, amennyit csak akarok. Ha nem sikerül, még mindig ott az "én megpróbáltam".
De ne hallgass rám, gondold végig, hogy mi haszna lesz az egy hónapos szünetnek. Talán túlspilázom a dolgot.
[c] 2010.01.02. 18:15:52
Az pedig nem hihető magyarázat, hogy "hát majd akkor nem csinálom".
P1415 2010.01.02. 18:16:15
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.02. 18:17:24
kamublog.
Ettől persze még hasznos.
[c] 2010.01.02. 18:18:41
Pontosan. Amikor a gyerek rájön - mert elmondták neki, vagy mert összeszedegette az információt -, hogy apu bizony rendszeresen becsiccsent, kínosnak, rossznak érzi a dolgot még akkor is, ha korábban tetszett neki apu "jókedve". Szvsz.
P1415 2010.01.02. 18:21:11
Buzzword 2010.01.02. 18:21:20
Faterom bebaszva mindig Tankcsapdát vagy Jean Michel Jarre-t hallgatott. Nem lettem absztinens, de egy életre megutáltam a kurvasötét nyolcvanas-kilencvenes éveket zeneileg, faternak megvan még mája, de a Squarepusher szerinte fos. Brühühüü, a gyerekkorom...
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:21:57
@G.d.Magister: Az, hogy milyen egy alkoholista egy családban, egy másik kérdés, lehet arról is beszélni. De itt, ebben a posztban, ebben a blogban leírtak nem vetítenek olyan rossz képet arra a bizonyos családra.
@lúzer_: Igen, elképzelhető hogy később majd valamit érezni fog. Erre bizony ügyelni kell.
@Füredi 2.0: Ezt a butaságot kifejtenéd? Vagy csak valamit írni akartál, hogy nyomot hagyj itt is?
intizar 2010.01.02. 18:22:15
[c] 2010.01.02. 18:22:43
Persze nem mindegy, mit nevezünk becsiccsentésnek. Én nem nagyon hiszek benne. Mármint abban, hogy a folyamatosan fenntartott felszabadultság, enyhe mámor állapota becsiccsentés, és elegendő hozzá két pohár sör.
P1415 2010.01.02. 18:23:48
P1415 2010.01.02. 18:25:14
[c] 2010.01.02. 18:25:38
Mikrobi 2010.01.02. 18:26:15
daraltbel 2010.01.02. 18:26:23
Szerintem te látsz túl keveset:
Megmondom én hogy látom a dolgot:
".. Én például sokkal többet játszom a gyerekkel, ha ittam, mint ha józan volnék"
Józan ember erre ezt mondja: "Rossz ötlet. Ne igyál ha a gyerekeddel vagy."
Egy alkoholista ellenben ezt mondaná: "Pár pohárka, az nem részegség, hanem maximum felszabadultság. Ettől nem lesz senkinek semmi baja. Nem látja az ivást, csak annyit érzékel, az apja mosolygós, felszabadult, vele nevet. Nem minden alkoholnak van szaga, és praktikákkal az is eltüntethető. stb..."
Szerintem ez kiválóan érzékelteti is a józan ember és az alkoholista gondolkodása közötti különbségeket.
Nem az a lényeg, hogy érzi-e a piaszagot a gyerek, hanem az, hogy ne részegen töltsd vele az idődet. Ezen pedig nem segítenek a "praktikák", amivel hülyére próbálod venni.
kb. kognitív disszonancia · http://hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia 2010.01.02. 18:27:52
(--rendszeres-- fogyasztásról beszélünk)
Keress meg egy addiktológust is azért ;)
kizsgabi 2010.01.02. 18:28:23
A szövegértéssel megbirkózom, azt hiszem, de azért köszi.
"Azt írta, hogy akkor gyakrabban."
Így van. Tehát alkohollal a szervezetében jobb játszani, könnyebben alakíthatóak az emberi kapcsolatok. A szikra ott van, és sajnos ez a lényeg.
A másik dolog, ami számomra szembetűnő a kommenteket végigolvasva:Két nagy csoport van.
Az egyik csoport, akik szerencsés naivitásukban nem az alkohol (meg ami azzal jár) miatt részben/egészen tönkrement családban nőttek fel, s az alkoholt mint kedves kis pajtikát ismerik, aki a kutyát seggberúgva az ember legjobb barátjává lépett elő.
A másik csoport: aki évekig-évtizedekig kénytelen(volt) elszenvedni az alkohol okozta faszságokat, s kitörő indulatoktól sem mentesen, "véresszájúan" a barátságos iszogatók magánszférájára, magánblogjára tör.
Mint látható, én is ez utóbbi csoportba tartozom.
Szerencsére.
A tények viszont makacs dolgok.
Hadd ne soroljam...felsorolták már sokan.
[c] 2010.01.02. 18:29:31
Úgy vettem észre, ennyi alkohol elfogyasztása nem eredményez spicces állapotot, legalábbis nem hosszan tartót, csupán néhány perceset. Tehát rá kell, és rá is szoktak inni. Ezen a ponton viszont könnyű átcsúszni a "kicsit felszabadultabb" állapotból az "észrevehetően spicces"-be.
Na persze mindenki azt állítja, hogy ő tud mértéket tartani...
Sherpa_1 2010.01.02. 18:29:48
[c] 2010.01.02. 18:30:54
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:31:11
Buzzword 2010.01.02. 18:32:29
(Irony OFF:-)
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:34:08
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 18:34:16
tzi 2010.01.02. 18:35:40
A kedves kommentelok honnan veszik a batorsagok, hogy okositsak a post irojat? Ti mind az o gyerekei vagytok, akik a fater csillogo szemetol szenvedtek? Ha O azt allitja, hogy nem okoz semmilyen torest az eleteben, TI (akik nem elitek vele ezt az eletet) kenytelenek vagytok elhinni, de legalabbis tudomasul venni, hogy ez esetleg igy van. Avagy a jo oreg korlatoltsag figyel itt is, hogy "ha en reszeg vagyok, hulye vagyok -ergo ha mas reszeg, mas is hulye"? Ez is a fentebbi kommentekben sokat emlegetett felnottseg bizonyiteka? Ez az arc, a postolo, gondolom megissza a maga X piajat/nap, teljesen normalisan vegzi az eletet (nem ugy fogalmaz, mint aki epp ket, asszonynak lekevert pofon kozott tart szuntetet), neveli a kolkeit.
Miert kell olyan csolatasunak lenni, hogy elfogadhatatlan legyen a kivetelek letezese? Holott mind egy olyan nyelvet beszelunk itt, amiben a szabalyhoz tobb kivetelt kell megtanulni -mar ha tetszenek erteni mire gondolok.
Szoval majd hadd dontsek el a gyerekei, hogy vegulis jo volt-e a gyerekkoruk apukaval.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:37:31
P1415 2010.01.02. 18:37:45
Sajnos, régen nem láttam, nem tudom, sikerült-e azóta is tartani a heti egy berúgós napot.
Thomas de Quincey írja az Egy angol ópiumevő vallomásaiban, hogy hosszú évekig képes volt arra, hogy hetente csak egyszer (szombaton) ópiumozzon. Aztán egyszer átszakadt a gát és aztán éjjel-nappal szivornyázott. Majdnem belehalt (vagy teljesen? - nem emlékszem).
scsaba1 2010.01.02. 18:38:34
az újabb önostororzások elkerülése végett: nem csak a magyar kultúra része (ezzel természetesen nem kicsinyíteni akarom a problémát, de piálás szempontjából a ott vannak a topon a svédek, a finnek, az angolok, de az írek is.
[c] 2010.01.02. 18:41:21
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.01.02. 18:41:39
Ugy gondolom, onaltatas azt gondolni, onmagaban az ivas nem teheti tonkre a csaladot. Ha mar szolt valaki, akkor azt az illetot nagyon zavarja, es innentol kezdve csak ido kerdese, mikor robban a bomba.
Talan meg nincs keso...
Gera 2010.01.02. 18:42:13
kizsgabi 2010.01.02. 18:42:45
Igen, sokkal könnyebb, de a lány arcát és megszépíti a borgőzös éjszakai félhomály:-)
Végeredmény: 3 feleslegesen kifizetett ital a lánynak :-))
Egyébként faterom pont így kezdte...Gabika,tojjjad szépen azt a kamiont, na mit szállít? Na mit?
Csak nem boroshordót!?
8 évvel később jött anya idegösszeropija, szar dolog 14 évesen a kórház várójában anyádra várni...
Ma már csak a jelzáloghitelt nyögöm, amit apám csinált a közös házra...12 évvel később, 26 évesen, nesze neked versenyképes fiatal generáció! :-)))
Ja és bocs ha agresszív voltam, a téma kihozza belőlem az állatot. Az alkohol csodás hatása: akkor is hat, ha nem is iszol!
:-)
KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.01.02. 18:43:16
daraltbel 2010.01.02. 18:43:57
Persze nem ismerlek, de úgy gondolom az érveid amiket eddig leírtál, tökéletesen alkalmazhatók egy szenvedélybetegben feszülő kognitív disszonancia redukálására.
Én meg azt mondom, hogy ha ez a helyzet, ahogy írod, akkor nem az általad is rossznak tartott helyzet vitatható jó oldalait kell keresgélni, hogy igazold az helyzetet, hanem változtatni kell rajta.
Ha nem vagy képes a változtatásra, csak arra, hogy mindenféle körmönfont módszerrel racionalizáld a helyzetet, akkor bizony alkoholista vagy.
Valami ilyesmit próbáltam elmondani.
I-AM-JEZUS 2010.01.02. 18:45:29
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.02. 18:45:46
én úgy rúgok be, hogy ezt nem tagadom le. ha bárkinek körülöttem problémája van az alkohollal, akkor sem tagadom le, és nem asszisztálok az egymást megerösítö hazudozáshoz.
nem elég, hogy a szesz bódít, még hülyíteni is kell egymást? ez a valódi személyiségprobléma, nem az, ha valaki nem bírja a piát és lecsúszott alkesz lesz belöle.
daraltbel 2010.01.02. 18:46:25
Te pedig ne tagadd, hogy alkohollal a szervezetben legalább annyival könnyebb kapcsolatokat rombadönteni is. Akad pár példa erre is.
[c] 2010.01.02. 18:47:15
k2 2010.01.02. 18:49:41
ez lehet, h így van, de rengeteg ember van, akiből az alkohol olyan tulajdonságokat hoz ki, amelyek alkohol nélkül szépen megbújtak volna a homályban. de elhiszem, h benned nem.
viszont szvsz botrányos, hogy egy társadalomnak A hagyományosan elfogadott pszichoaktív szere, amely nagy tömegeknél tölt be stresszmentesítő, ellazító funkciót, egy olyan szer legyen, amely durván addiktív, nagy mennyiségben növeli az agressziót, csökkenti a beszéd fluenciáját, leépíti a testedet stb. stb.
summa summarum: ha el akarsz lazulni a nap végén, akkor hagyd a poharat, és tekerj egy spanglit. az alkohol SOKKAL veszélyesebb szer. a fű jobban oldja a stresszt, de nem leszel tőle agresszív, nem leszel tőle fizikailag durván függő, nem megy tönkre a májad és a bőröd, és még a fejed sem szakad le másnap reggel.
mindennap bebaszni életveszélyes dolog, és erre csak akkor fogsz rájönni, ha már nem akarsz mindennap inni. ne tedd.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.02. 18:50:34
Érzem, neked fontos, hogy a magyar problémákat a világra is kivetítsük, nehogy azt kelljen mondani, hogy szar a helyzet, pedig az.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:51:25
@daraltbel: Ellentmondásos a kapcsolatom az alkohollal, ez tény. Meglehet, változtatni kell azon a helyzeten amit a posztoló ír. Csak ez nem ilyen egyszerű, tapasztalatból mondhatom. Látens iszákos a blog címe, ez sem véletlen.
Igen, sok kapcsolatot szétrombolhat az alkohol. Ezért kell vigyázni, ha lehet. De azt sem te döntöd el, mikor gyógyulsz ki az influenzából.
P1415 2010.01.02. 18:52:33
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.01.02. 18:53:28
Aztan, ahogy nottem fel, rajottem, hogy iszik (zugivo).
Kesobb osszeraktam a kepet es arra is rajottem, akkor remeg a szaja, ha be van rugva. Ilyen egyszeru.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 18:55:03
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.01.02. 18:55:38
tzi 2010.01.02. 18:56:56
Lehet, hogy elszabadulna a pokol a srac eleteben ha tortenne valami szar. Es az is lehet hogy nem -sot, az sem kizart, hogy osszekapna magat, mondvan hogy na most nem szabad szetesni. Sot, olyan ember is van, akik sosem ivott -amig be nem utott a baj. Attol, hogy mind lattunk ilyen meg olyan dolgokat, nem biztos hogy okosabbak leszunk, ha ezeket ki is vetitjuk, es egyetlen igazsagkent szajkozzuk.
2010.01.02. 18:58:29
Amennyire tudom, nem ez az alkesz definíciója, de kétségtelen, hogy közel van. Emlékeim szerint az igazi alkesz
a) 1 pohár után már nem tud nemet mondani a többire.
b) Reggel iszik
c) Napi beosztását iváshoz igazítja
d) Addig iszik, amíg van.
e) Foglalkozik a pia megszerzés módjának gondolatával (vagyis aktívan készül a fogyasztásra)
f) Fizikai, vagy pszichés tünetet kezel vele
g) Azért fogyasztja, hogy személyisége más legyen
h) Szereti a bódultságot
i) Szégyenérzete van ivás közben, ezért titokban teszi
Talán többnek kell egyszerre lennie (2-3?), hogy tutira alkeszt mondjunk valakire.
Az ember 90%-a meg tud inni egy üveg bort. Ettől még nem alkesz. Rendszeresen is. Akkor sem.
Ellenben a posztírónak kezdődő alkoholproblémája lehet (leheten a hangsúly) és én örülök, hogy kikerült a hír az indexre. Így sok kommentet kap és talán ráeszmél arra, hogy itt a határ. Még egy lépés és a lejtő jön.
Személy szerint a kommenteknek és a posztnak köszönhetően megtettem az elhatározást, hogy nem iszom többé soha, mert itt-ott magamra ismertem! Bízom benne, hogy 1 év múlva ide azt írhatom semmit sem ittam az elmúlt évben.
daraltbel 2010.01.02. 19:00:47
Ez rossz allegória, az alkoholizmusból nem lehet kigyógyulni. Azt viszont te döntöd el, hogy mikor hagysz fel az egyórás-egyhónapos játszmákkal és a racionáló mítoszokkal, és ismered be, hogy nincs kontrollod a pia fölött.
Gyíkhúsos szendvics 2010.01.02. 19:01:50
68nyara 2010.01.02. 19:02:33
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 19:03:08
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.01.02. 19:03:11
68nyara 2010.01.02. 19:04:00
daraltbel 2010.01.02. 19:08:10
Hidd el, tudom, hogy senkit nem fogok megváltani ezekkel a hozzászólásokkal, de többek között személyes élmények motiválnak, hogy ellentmondjak az ilyen véleményeknek. És ahogy látod, nem csak én vagyok így ezzel.
Gera 2010.01.02. 19:09:39
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.02. 19:10:44
csg67 2010.01.02. 19:13:14
hvcs 2010.01.02. 19:19:27
de még így is, az h többet játszol a gyerekkel bespriccelve, mélységesen sz*rul hangzik. aggódom érte, érted is. az egész blog alapján legalább kicsit aggódnék érted, de ez a rész tényleg GÁZ.
2010.01.02. 19:22:44
Tényleg azt remélem, hogy felismer valamit az író. Azt hiszem én felismertem.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.02. 19:22:54
Igy kerdojel nelkul.
Buzzword 2010.01.02. 19:23:59
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.02. 19:25:56
[c] 2010.01.02. 19:28:01
Ami nem is baj pl. céges bulin, egyéb közös ivászaton bizonyos rendszerességgel, de ha valakinek alkohol kell ahhoz, hogy felszabadultan játsszon a gyerkével, az már bajt jelez, mert arra utal, hogy az illető csak alkohol segítségével képes megoldani a hétköznapi problémáit. Mi lesz ebből, ha beüt egy nagyobb tragédia?
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 19:30:36
marodeltadentintoretto 2010.01.02. 19:39:37
Mellesleg a gyerek zsigerből undorodik a részeg szülőtől. De tisztelni nem fog, arra mérget vehetsz. Rosszabb esetben ha felnő, sz.rik majd rád, éli a maga életét.
Elektro (törölt) 2010.01.02. 19:41:49
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 19:42:42
most épp az alkoholmentes sörömet iszogatom. elég szar, de keddig nincs ivósnap.
azt sem mondtam soha, hogy nem vagyok alkoholista. sajnos érzem, hogy az vagyok, és igyekszem kordában tartani. nem hiszem el, hogy nem lehet!
apámban pedig mindig az embert láttam, nem a szeszt. ha túl sokat ivott, akkor kevés maradt benne is az emberből. viszont tudott annyit is inni, hogy jól éreztem magam vele. lehet, hogy már akkor torz egyéniség voltam, hogy ez ment?
tépjetek szét :D
Elektro (törölt) 2010.01.02. 19:42:56
[c] 2010.01.02. 19:44:58
Elektro (törölt) 2010.01.02. 19:47:49
csg67 2010.01.02. 19:48:25
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 19:49:59
futuretech 2010.01.02. 19:51:59
Ha gyerek lennék nem szeretnék alkoholista szülőket de beszűkült látókörű, kémiai hatásoktól nem függő - de bekövesedett reflexektől függőeket sem!
Ugyanolyan kínos látni embereket akik előrontanak mint egy gorilla és hadonásznak, mutogatnak, őrjöngenek és kényszerítenek a meggyőződéseik alapján, mindezt bármilyen szer hatása nélkül.
Azt hiszem a nyílt és tiszta tekintetű gyerekből felnőve a legtöbben készételnek veszik a kor és a társadalom szokásrendszereit és abbahagyják a fejlődést.
Élőnek és ezen belül embernek lenni ennyi?
Kezdő alkeszokhoz: Igen, vannak előnyei az alkoholnak is. Kimozgat a linearitásból és olyan területeket segíthet nyitni amit magunktól már elfelejtettünk.
De folyamatosan és erősen élni valamivel az az ellenkezőjéhez vezet a mélyebb beszűküléshez.
marodeltadentintoretto 2010.01.02. 19:52:00
Elektro (törölt) 2010.01.02. 19:52:31
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 19:55:04
Bud és Kelly Cica 2010.01.02. 19:55:08
nem droid, mielőtt bárki okoskodni kezdene, maximálisan kimutatja, hogy szeret, de képtelen oldódni, ha nincs benne egy-két sör. evvan, én ettől nem szeretem őt kevésbé vagy jobban, elfogadtam, hogy vele ez van. és az az évi egy-két alkalom, amikor kiönti a kis szíve tartalmát, nagyon is sokat számít nekem. ilyenkor meglep, milyen mélyen és jól látja a dolgokat, amikről egyébként sosem beszélne.
csg67 2010.01.02. 19:55:44
Elektro (törölt) 2010.01.02. 19:56:58
szerinted baromság. de az alkohol. a többi helyes. Ja, majd vigyázok...
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 19:57:28
ennek a blognak az a célja, hogy igazolni próbálja, hogy nem minden többé-kevésébé rendszeresen ivó személy egyben a szó szűkebb értelmében vett alkoholista, sőt, nem is válik törvényszerűen azzá. akár tetszik, akár nem, van ilyen.
értem én, hogy kigyógyult durva alkeszek, meg az agresszív állatok mellett felnőtt, vagy jelenleg is így élő olvasóknak ez így provokatív, és indulatokat kelt bennük. de próbáljátok meg elképzelni, hogy vannak családok, ahol mérsékelten, kultúráltan fogyasztanak alkoholt, de ennek az égvilágon nincsen hatása semmire sem.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 19:58:06
marodeltadentintoretto 2010.01.02. 19:58:39
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 20:00:38
És igen, a rendszeres ivás (még az is, ami nem feltétlenül alkoholizmus a klinikai definíció szerint) tönkretehet családokat, családi kapcsolatokat.
Az én apámnál is így kezdődött. Postásként dolgozott. Csak egy sör munka után, óóó, hát ennyi igazán belefér. Ja, meg mivel értelemszerűen a járat területén elhelyezkedő kocsmákba is vitte a küldeményeket, hát ott is megkínálták, nem illő visszautasítani. Aztán hétvégéken ők is csak apóssal dalolásztak időnként, miegymás.
Majd szépen elkapta a spirál, rendszeresen későn járt haza. Hogy meleg étel nem jutott otthonra hétközben, az csak egy dolog, de gyakran hideg se nagyon. Hogy a családi bevételek jelentős aránya ment el piára. Cipőt, télikabátot, stb. csak akkor kaptam, ha a régi már szó szerint szinte lerohadt rólam - pedig nem voltak extrém igényeim.
Ha apámra valamilyen konkrét dolog miatt éppen szükség volt otthon (mert szülő-gyermek viszonylatban egy idő után már nem nagyon tartottam rá igényt), gyakran az volt a megoldás, hogy le kellett érte szaladni a közeli kocsmába, ott volt megtalálható. Hányszor volt, hogy jöttem valahonnan hazafelé, útközben benéztem a kocsma lépcsősorán, ott láttam őt háttal...
Közben jött a játékgépezés is.
Ha anyám ment le érte, számtalanszor kapta meg apámtól azt, hogy "áhhh, épp nyerő szériában voltam, most miért kellett megzavarni??" Ezt inkább nem kommentálom, ma is felmegy bennem az ütő, ha erre az érvelésre gondolok.
Egyszer anyumat közlekedési baleset érte, súlyos-életveszélyes sérülésekkel került kórházba. Emlékszem, aznap teljesen egyedül ültem, vártam őket otthon (13 éves voltam - akkortájt még nem nagyon volt mobiltelefon, de ha lett volna, se értesülhettünk volna, a helyzet jellegéből adódóan). S amikor már végképp nagyon izgultam / aggódtam / féltem, akkor lementem apámért a kocsmába, hogy figyi, gyere már fel, anyu még nem jött haza. Hazajött velem, rá olyan 15-20 perc múlva jöttek a rendőrök szólni, hogy melyik kórházba menjünk látogatni...
Egy másik évben meg karácsony előtt pár nappal játékgépezett el 19.000 Ft-ot. Szerintem ez most sem kevés pénz, hát még évekkel ezelőtt...
Rengeteg hangos és kevésbé hangos vita zajlott le nálunk az ivás (és egy idő után a hozzá rendszeresen kapcsolódó félkarú rablózás) miatt. De a vita még csak hagyján (bár nehéz volt így tanulni is, merthogy az elivott pént híján az egyszobás lakásból nem tudtak továbblépni...).
Rendszeresen jött úgy haza, hogy alig tudott magáról. Rendszeresen feküdt ruhástul, cipőstül ágyba.
Sokáig meg voltam róla győződve, hogy ezt már nincs hová súlyosbítani, de amikor egyszer részegen hazaérve a szoba sarkába akarta elintézni a kisdolgát, hmm... akkor már végképp minden eltört bennem (bár tény, hogy előtte is úgy éreztem, hogy nem nagyon van lejjebb).
Végeredmény: felnőttként sem tudok neki megbocsátani, de igazából nem is akarok. Amit most érzek, az leginkább közöny. Ha találkozunk, ha eljön megnézni az unokáját, esetleg beszélünk telefonon, kedvesen elcsacsogunk, de ennyi. Nem érzek iránta semmit.
Pedig egykor ő is tehetséges, olvasott ember volt. És csak 1-1 sört ivott meg naponta...
Lehet tehát azt mondani, hogy az alkoholizmus _betegség_ , de akit ez a betegség elér, az jórészt maga is hibás ebben. És lehet az infulenzához hasonlítani, de lássuk be, más a "felelősségem" egy influenza elkapásában, és más a felelősségem abban, ha alkoholistává válok.
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 20:01:43
[c] 2010.01.02. 20:02:07
csg67 2010.01.02. 20:03:34
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 20:04:35
daraltbel 2010.01.02. 20:05:48
"de próbáljátok meg elképzelni, hogy vannak családok, ahol mérsékelten, kultúráltan fogyasztanak alkoholt, de ennek az égvilágon nincsen hatása semmire sem."
Én ezt nem tudom elképzelni.
Esetleg azt, hogy te képes vagy meggyőzni magadat erről. Egy darabig.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:06:02
Illúzióromboló kockacukor 2010.01.02. 20:10:16
Úgyhogy innentől kezdve az egész cikk egy faszság, mosakodj, magyarázkodj csak önmagadnak és a hozzád hasonlóknak. Ha te elhiszed, máris győztesnek érezheted magad. A gyereket pedig sajnálom. Majd ha felnőtt már kérdezd meg: őt sem zavarta, hogy az apja csak piásan játszott vele?
És szoktam inni, buliban, szilveszterkor. Sőt néha nagyon berúgok. Nyáron, ha meleg van és megkívánom szintén iszom egy sört. Máskor hónapokig semmi. De a hűtőmben 2 éve állnak ugyanazok a doboz sörök, a hétköznapokban egyszerűen eszembe nem jutna hozzányúlni. És láttam annyi rossz példát, hogy sosem fogok erre a szintre süllyedni. Sajnos néhány embernek nem tiszta ez a határ. Sajnálom őket.
csg67 2010.01.02. 20:10:33
Üdv.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:12:21
hdk · http://hulladekok.blog.hu/ 2010.01.02. 20:16:00
Elektro (törölt) 2010.01.02. 20:16:31
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 20:19:35
van egy előítéletes, közhelyes, sőt primitív elképzelése arról, hogy aki hetente párszor iszik, (élvezet, enyhe ellazulás stb. miatt) annak az útja szükségképpen csak lefele vezethet. hát nem. én ezt 20-21 éve művelem, és ezzel párhuzamosan egy boldog család tagja vagyok, és egy elég meredeken felfelé ívelő karriert építettem.
ha olyan a szitu, akkor nem iszom, ameddig kell. ha nem olyan, akkor meg élvezetből igenis borozok.
a család ebből lényedében semmit nem észlel.
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.02. 20:19:41
A részegség meg csakis rossz hatású.
Illúzióromboló kockacukor 2010.01.02. 20:21:16
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:24:49
daraltbel 2010.01.02. 20:25:57
Szerintem a te elképzelésed naiv, nem az enyém előítéletes.
Igaz, hogy minden alkesz tagadja, hogy árt neki a pia, vagy hogy nem ura önmagának, de te nyilván jobb vagy náluk, hiszen te vagy a főszereplő, nem eshet bajod.
Maradjunk is ennyiben, szerintem én már mindent elmondtam amit ehhez a témához fűzhetek.
Elektro (törölt) 2010.01.02. 20:26:18
Illúzióromboló kockacukor 2010.01.02. 20:26:41
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 20:26:53
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 20:27:18
P1415 2010.01.02. 20:29:34
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 20:31:56
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:32:58
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 20:39:29
@Illúzióromboló kockacukor:
"És szoktam inni, buliban, szilveszterkor. Sőt néha nagyon berúgok. Nyáron, ha meleg van és megkívánom szintén iszom egy sört. Máskor hónapokig semmi."
ha ezt mi írnánk - nagyjából megtehetnénk -, már jönne, hogy ehh, szánalmas magyarázkodás. az a helyzet, hogy mi egy lépéssel előrébb járunk, mert érdekelnek kockázatok, amiket el akarunk kerülni. de a kommentelők egy része ebből azt vezeti le, hogy az alkeszek keresik az önigazolást, amit onnan vélnek biztosan tudni, hogy a pereputtyban hányan itták magukat halálra, vagy nekik 10 elvonó kellett, amíg mondjuk a délelőtti lerészegedést el tudták hagyni...elég unalmas és felszínes ez a megközelítés.
Dike 2010.01.02. 20:40:52
Nem? Akkor barátom halvány lövésed sincs róla mi az alkoholizmus.
mokkaczuka 2010.01.02. 20:42:20
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 20:43:53
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 20:44:53
Dike 2010.01.02. 20:49:15
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 20:50:58
haruka 2010.01.02. 20:52:40
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:52:40
www.huhubalazs.blog.hu/2008/05/15/a_piros_pottyos_az_igazi
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 20:54:09
ehhh 2010.01.02. 20:54:54
szerintem, ha ahhoz, hogy egy kisgyerekkel jatszon mar alkoholra van szuksege, akkor nem nagyon fog menni jozanul a kamaszkoruk sem, sooot!
arrol meg, hogy dontse el a kisgyerek, hogy jo gyerekkora volt-e, csupan annyit, hogy nyilvan az osztrak pinces apukanal is erre gondoltal....
megkovezni a postolot nyilvan nem erdemes, hiszen senki sem tokeletes, de amit leir, az csupan a sajat maga igazolasara teszi, hogy ugye nem baj? ugye masoknal igazabol mas miatt tortent. Most irnak az ujsagok egy emberrol, aki azt hitte hogy atbujhat a mozgo vonat alatt, mert senki nem szol ra. Hat nem bujhatott....
Az ember csinal az eleteben hulyesegeket, de azert nem kell utolag megmagyarazni, hogy milyen jol tette.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 20:55:10
Elektro (törölt) 2010.01.02. 20:55:19
Kacifánt 2010.01.02. 20:57:20
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 20:58:56
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:01:28
Nem tudom végig olvasni az összes hozzászólást, és biztos nem én vagyok az első, aki mondja, de ott már régen nagyon nagy baj van, ha a poszt irója csak akkor tud felszabadultan játszani a gyerekekkel, amikor iszik... Valaki írta fentebb, hogy tipikus alkoholista önigazolás az írás. Valóban az. "Picit beismerem magamnak, hogy fontos a pia az életemben, de tulajdonképpen ez nekem direkt használ". Hát a nagy büdös francokat használ. Nem véletlenül találták ki azt a mondást, hogy a szesz öl, butít, nyomorba dönt.
Kedves hillaby, ehhez tartsd magad. Azon vajon elgondolkoztál már, hogy nem véletlenül kért meg a család, hogy ne igyál többet?
@éjjeli_alkesz: akkor miért szerepel az alkesz szó a nickedben? Egyébként a péntek esti 1 liter bor, ami rendszeres, az már a lejtő teteje...
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:02:50
Paul Newman Jr. 2010.01.02. 21:03:13
Inda-Labs 2010.01.02. 21:03:43
Üdv a pokolban. Az alkohol fogja megváltoztatni a személyiséged, mert szétesel előbb-utóbb; minél (többet és) tovább iszol, annál kevésbé fogsz magadra ismerni...A gyerek pedig tényleg megérzi a piaszagot. Baromi nagy lejtőn vagy, csak még nem gyorsultál be "eléggé", ezért nem érzed és ne is tedd, menekülj ebből a helyzetből bármi áron.
Mondja ezt egy szintén korábbi 'idealista', de már leszáguldó társad...
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:03:50
Elektro (törölt) 2010.01.02. 21:06:36
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 21:06:40
2010.01.02. 21:08:23
Nekem nagyanyám masszívan tolta. Apám koleszban nőtt fel. 58 volt, amikor vége lett. Szerencsére fatter tehetséges volt, sokan felismerték ezt és felkarolták az életben. A tulajdon nagyanyja is (vagyis a részeg anya anyja!). Fatter "lottószázezres" volt. Vett szelvényt, behúzta a tutit 64-ben. Akkor tájt kaptak 300 ezer forintot (=3 családi ház akkor). Egy év alatt sehol sem volt a zseton. Szandálban járt a következő télen 14 évesen.
Anyámat megismerte. Gyerek, miegymás. Boldogság.
Pár évvel az esküvő után anyám tesója kezdte tolni. Bárzongorista volt, mindig volt egy "kedves" vendég, aki a zongora mellett karmestert játszva rendelt neki egy pohárral. El is szállt a gyerek. Ma 56 évesen, 180 centi és 50 kiló. Higítót iszik, elad mindent, amit talál. Ha ruhát küldesz neki azt is eladja, bármilyen állapotban is van a ruha.
A srácnak bevarrtak a hátába kapszulát (=felismerte a problémát). 1 évig tiszta volt. Amint lejárt a határidő és "gyógyultnak" nyilvánították, rögtön leitta magát. Még aznap. Volt, hogy nálunk volt vendégségben 3 hétig (külföldi a lelkem). Színjózanul bírta végig. Ha kitettek 2 sört, akkor csak egyet ivott. Vagyis nem az első pohár vitte rá, hanem a cél és tudta, hogy kettő sörrel sehova nem jut.
Még egy apróság. Kérdeztük, hogy hogyan kezdődött pár éve. Elmondta, hogy első alkalommal, hogy piált tudta, hogy alkesz lesz (!). Azt mondta, hogy a bódultság, amit az első pohár bortól érzett tiniként, mindennél jobb volt, mint amit addig tapasztalt. A bármunka csak olaj volt a tűzre, de a tűz kezdettől ott lobogott.
Szóval a gének is játszhatnak keményen. Fiaim vannak, rettegek, hogy bele ne csússzak ebbe az állapotba. Rettegek, hogy a fiaim se és hogy minél később találkozzanak az első pohárral. Örülök, hogy már a részegség állapotát se szeretem, pláne a másnapot. De azt is látom, hogy sokkal többet iszok, mint régen.
Jó vagyok az elhatározásokban: tényleg ráállok az absztinens életre, mielőtt lesúlyt a bárd. Akármilyen ciki.
marodeltadentintoretto 2010.01.02. 21:09:48
Viszonyunk az alkoholhoz. Magánügy?
marodeltadentintoretto (x) - 2008.11.20 18:18
Magánügynek tekinthető – e az alkohollal való kapcsolatunk? Vagy esetleg másoknak is van ebbe beleszólása?
Olvastam egy cikket az Index hasábjain: index.hu/velemeny/menonemmeno/2008/11/20/az_ejszakai_alkoholtilalom_nem_meno/
A cikkíró arra panaszkodik, hogy a IX. kerületben bevezetett alkoholtilalom sérti a jogait, pontosabban sérti azt a jogát, hogy „jól érezze magát”. Megvallom megdöbbentett az az egoizmus, ami a cikkből áradt. A mások nyugalmának, pihenéshez való jogának a semmibevétele. Mert hát bulizni joga van még azon az áron is, ha hajnalban ordítozva hazafelé felveri a fél kerületet. Úgy gondolom, hogy érdemes tiszta vizet önteni a pohárba és tisztázni, hogy vajon magánügynek tekinthető – e ha valaki hullarészegre issza magát rendszeresen.
Kezdjük egy személyes – és az orvosok által is osztott – véleménnyel. A mérsékelt alkoholfogyasztás nem ártalmas sem a fogyasztó, sem a környezete egészségére, jólétére. Sőt a mérsékelt alkoholfogyasztás elősegíti az emésztőrendszer működését, segít a feszültség oldásában. Azonban más a helyzet a berúgásokkal, az alkoholizmussal.
Ki tekinthető alkoholistának? Az MSD Orvosi Kézikönyv szerint (bár egyénenként változó lehet) nőknél napi 2 egység ital, férfiaknál 3 egység ital elfogyasztása esetén már lehet alkoholizmusról beszélni. Egy egység italnak tekinthető például 1,5 dl bor. Vannak olyan alkoholisták (tivornyázók), akik egyes napokon 5 vagy több egység italt is fogyasztanak, máskor meg semmit. Most valószínű sokan meglepődnek ezeken a számokon, de határozottan ki kell jelenteni, hogy a fenti számok a mindennapi alkoholfogyasztás esetén igazak. Ha körülnézünk a környezetünkben láthatjuk, hogy sokakra ráillik a fenti meghatározás. A társadalom azonban nem tekinti alkoholistának azokat, akik egyébként rendszeresen fogyasztanak 2-3 egység alkoholt is akár, de nem vagy nagyon ritkán részegednek le. Sajnos az igazság az, hogy ezek az emberek is alkoholisták egészségügyi értelemben.
Miért van egyáltalán ilyen magas tolerancia társadalomban az alkoholfogyasztás tekintetében, miközben más drogok fogyasztását elítéli? Ennek történelmi okai vannak. Azt viszont tudni kell, hogy az alkoholizmus visszaszorítása érdekében a társadalom hozzáállásának változására van szükség. A tiltások, szabályok nem segítenek, de ha a társadalom számára szégyenné válik a részegség, akkor az egészen biztosan visszaszorul, mert ma sokan azért kezdenek el inni (főleg a fiatalok), mert az menő. Az a tévhit terjedt el – pont a társadalom hallgatólagos beleegyezése következtében – hogy az alkoholizmus magánügy. Ahhoz, hogy ebben állást foglaljunk, nézzük végig az alkohol hatásait, az MSD Orvosi Kézikönyv nyomán
Kacifánt 2010.01.02. 21:10:43
marodeltadentintoretto 2010.01.02. 21:12:31
Az alkohol társadalomra káros hatásai egyrészt az alkohol és következményeinek kezelése folytán kidobott pénz, másrészt a meggondolatlan, alkoholos befolyásoltság során elkövetett cselekmények veszélyessége jelenti. Az alkoholista közvetlen környezetének a szenvedéséről nem sokat beszélnek. A részeg ember hangos, botrányos, esetleg agresszív viselkedése a családtagok számára igazi rémálom. A gyermekek, a házastárs fizikai és pszichikai bántalmazása is igen gyakori. Mindezek mellett az alkoholizmus hosszútávon munkaképtelenséget, a munkából való távolmaradást is okoz, ami súlyos szociális következményekkel jár. Ezt fokozza az a tény, hogy az alkoholista a család pénzét italra költi.
Még az időnkénti lerészegedés is okozhat súlyos traumákat egy gyermeknek, aki tanúja lesz a szülő botrányos viselkedésének, vagy ha az illetőre „rosszul hat” az alkohol, akár agresszíven is viselkedhet, esetenként bűncselekményt követ el.
Vegaaa 2010.01.02. 21:14:21
az én faterom is alkesz volt és a mai napig is az. én közben lettem 5 éves gyerekböl 25 éves felnött ember, ö pedig családalapítóból lett most már majdnem nyugdíjas. ö nagyon sokat nem változott, én viszont rengeteget. mesélhetnék énis brutális történeteket a gyerekkoromból arról, ahogy apám részegen anyám testrészeit szó szerint el-el törte a veszekedéseik alkalmával, vagy arról ahogy már huszonévesen apámat és nevelöanyámat (merthogy közben az igazi elöször alkoholista, aztán pedig öngyilkos lett...) én magam vittem be a detoxba a nyári szünidöben.
amikor gyerekként értek engem ezek a traumák, akkor nem fogtam fel a dolgot és szerintem a legtöbb kissrác is igy van ezzel. hogyan is értené hogy miröl van szó? sokszor még falaztam is neki, csak hogy elvigyen a motorján egy körre.
ma viszont már az van, hogy ha fater megiszik akár csak egy pohár sört (ami az életútját tekintve nem sok hatással van rá), én már azt megérzem rajta. a vérnyomásom az egekbe szökik, elkezdek remegni és azon agyalni, hogy hova tudnék éppen abban az idöpontban/helyzetben menekülni. az egyik esélyem hogy tényleg tudok keríteni magamnak egy programot, vagy iszok az öreggel együtt, mert egyébként attól függetlenül rosszul érzem magam, hogy apám bármi rosszat is tenne ittasan. legtöbbször tényleg csak nekiáll takarítani vagy barkácsolni, de engem akkoris zavar a helyzet.
az egésszel csak azt akarom mondani, hogy kategorikusan azért nem lehet kijelenteni azt, hogy a szülök alkoholizmusát csak egy féleképpen lehet megélni. mert kurvára nem.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:15:53
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:17:53
Elemózsia 2010.01.02. 21:18:09
HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Csak azt hiszed!
Napi rendszerességű italozásnál (de nem napi 1 deci bornál a vacsihoz) semmivel-de semmivel nem tudod elűzni az a (jó esetben) egészen enyhe szagot, ami a bőrödön keresztül jön.
Semmivel.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:20:49
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 21:22:07
Inda-Labs 2010.01.02. 21:25:56
NEM, az alkoholizmus nem ott indul, ha valaki naponta iszik, ez ennél 'kicsit' bonyolultabb.
Alkesz (LESZ) az, aki szorongás miatt iszik, reggel első sört iszik, buli előtt bemelegítésként iszik, másnaposság miatt iszik, hetente többször iszik, unatkozik és iszik, bármit csinál és iszik.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:25:57
mi a frász bajod van a kultúrált italozással? gondolom kb. az, hogy szerinted nincs ilyen, vagy biztos követi az állatias verzió. ez viszont már elég szélsőséges felfogás.
mokkaczuka 2010.01.02. 21:28:30
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:30:02
@éjjeli_alkesz: szerintem többek között azért van ennyi alkesz kis hazánkban, mert sehol sem tanítják meg nekünk a kulturált italozás szokását (amire a legjobb példát a franciák szolgáltatják: egy-egy pohár - és nem üveg (!) - bor esténként vacsorához - és nem csak önmagában, hanem alkamazkodva az ételhez...)
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 21:31:22
Nem is hiányzik egyáltalán, nem vagyok kíváncsi a pozitív hatásokra sem.
Csak azt utálom, hogy egy csomószor magyarázkodnom kell, példuál olyanok előtt is -mondjuk egy nagyobb társaságban- akiket mondjuk nem ismerek túl régóta.
csg67 2010.01.02. 21:32:19
És a legritkább esetben osztják meg veled ezt az érzést, hisz jól tudják, úgysem érted meg. És rettegnek, hogy legközelebb mikor ismétlődik meg megint.
[c] 2010.01.02. 21:32:38
Különben egyetértünk abban, hogy bizonyos rendszerességgel alkoholt inni, berúgni egy dolog, és asszonyverő, munkakerülő alkoholista állatnak lenni egy másik, és előbbiből nem következik automatice utóbbi.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:33:16
@éjjeli_alkesz: szerintem többek között azért van ennyi alkesz kis hazánkban, mert nem tanították meg nekünk a kulturált italozás fogalmát (amire a legjobb példát a franciák szolgáltatják: egy-egy pohár - és nem üveg (!) - bor vacsorához, ebédhez - tehát nem önmagában, és az ízvilág miatt, nem a hatásért...).
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 21:33:49
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:34:35
amivel amúgy egyetértek, ez a mondat nyilván provokatív.
[c] 2010.01.02. 21:39:13
Elektro (törölt) 2010.01.02. 21:40:42
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:44:20
Paul Newman Jr. 2010.01.02. 21:44:24
Inda-Labs 2010.01.02. 21:44:42
Nem, ez egyáltalán nem a kezdet, ne reménykedj. Szétesne az életem, ha a patikákból beszerezhető gyógyszerekkel nem tudnám a "megvonási tüneteket" nagyjából kézben tartani...
"Ha újra kezdhetném" (by Prosectura), soha a büdös életben nem innék alkoholt.
Álljatok le, még időben.
Elemózsia 2010.01.02. 21:45:02
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 21:48:20
és mi lenne ha inkább megpróbálnál józanul is bele élni magad az ő világukba?
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.02. 21:51:18
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 21:52:43
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 21:57:10
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 21:58:23
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 21:59:02
@Elemózsia: A sör és a bor a legnehezebben elnyomható szag, és aki komolyan izzad, azon tényleg nehéz segíteni. De főleg rövideknél, nem extrém izzadással, megint mondom, odafigyeléssel, nehéz megérezni.
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 22:01:45
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 22:02:35
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 22:04:29
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:05:39
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 22:09:30
haruka 2010.01.02. 22:12:18
egy maréknyi dollár 2010.01.02. 22:15:26
Ezek a piás posztok szelet vetnek és vihart aratnak.Olyan értelemben gondolom, hogy sem a cikkek,sem a kommentek nem állitanak meg egyetlen részegest sem a lejtőn, nem szoktatnak rá senkit az italra, viszont/ahogy olvasom/ nagy indulatokat kavarnak.
Tökéletesen megértem és elfogadom, ha valaki, aki éveket szenvedett egy goromba nagyivótól v. alkesztől a saját családjában,allergiás és intoleráns lesz a piálás minden formájával szemben.
Tképpen én is szeretnék nemivó lenni.
Hillaby nagyon rafkós;felnőtt,önálló gondolkodású férfi, családapa és úgy tesz, mintha a kommentelők véleményének függvényében akarná eldönteni, megigya-e az esti lazitó söröcskéjét./gondolom én, ha dolgozik,autózik,akkor csak este hörpint/
Azt is tudja, hogy a szesz nem kopogtat a családok ajtaján, hogy felbomlassza őket, de egy rendszeresen és nagyon beszeszelt családtag a vislkedésével könnyen és hamar elérheti ezt.
Inda-Labs 2010.01.02. 22:15:31
Nehezen írok Neked, mivel Kosztolányi az egyik kedvenc íróm...
Ne az ittasságodat oldd meg észrevétlenül, felesleges; előbb-utóbb látszani fog rajtad. Mint mondtam, sajnálkozva fogják a jövő medikái csóválni a fejüket pld. a májad láttán. L.d. 'Boncolás'. K.D.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:18:58
spänot 2010.01.02. 22:19:58
A blogger azt állítja, hogy "kerek-perec ki merem jelenteni, hogy a szesz nem fog családokat felbomlasztani, ha nem társul egyéb romboló tulajdonságokkal."
Ez, így, nagyjából igaz. Az más kérdés, hogy a társulás "egyéb romboló tulajdonságokkal" lehet akár az a görcsölés, hogy ő most alkesz, vagy nem, ezen kívül számtalan (végtelen) lehetőség akad a rombolásra...
Az az amerikai idiotizmus, hogy a második pohár ital már alkoholizmus, felejtős. Egy egészséges felnőtt napi egy üveg bortól sem lesz függő, márpedig ez az alkoholizmus alapfeltétele. Ha felüti a fejét a gyanú, hogy kezd függővé válni, akkor csökkenti, vagy abbahagyja.
A probléma ott van, hogy gyakorlatilag nincs ember, aki ne rendelkezne kellő számú romboló tulajdonsággal. Nna, innen kell tudni kezelni a helyzetet...
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:24:00
csg67 2010.01.02. 22:24:47
És hidd el hogy retteg. Egyszerűen azért, mert nem tudja kiszámítani a reakciókat.
Te is rettegnél egy olyan főnöktől, felettestől, üzlettárstól, megrendelőtől (társadalmi, gazdasági helyzettől függő rész aláhúzandó), akinek nem tudod kiszámítani, megbecsülni az (olykor irreális) reakcióit.
Elemózsia 2010.01.02. 22:27:41
(Kicsit fura, hogy így ellenkezel, bárki bármit ír a rendszeres ivásról)
Épp azért írtam a napi néhány sört, mert az talán még nem alkoholizmus, ha nyáron napi egy-két sört megiszik valaki a nagy melegben. De ha már az is érezhető a bőrön át, akkor a tömény meg...
Tapasztalataim szerint maga az alkohol mennyisége és nem a minősége okozza a szagot.
spänot 2010.01.02. 22:28:51
Kétségtelen, hogy minden közösségben szükség van biztonságra, de amit Te itt leírtál, az a lélekölő dögunalom... :(
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:30:53
Túlzásba nyilván nem szabad vinni, de nem tudom megérteni, miért probléma az, ha egy apa a gyermekével szeretően játszik, úgy, hogy az nem érzékel semmi rosszat.
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 22:31:02
hidd el, gyógyszerek nem segítenek egy alkoholistán, ha magától nem akarja komolyan, akkor semmilyen gyógyszer nem fog rajta segíteni
a gyógyszerek inkább abban segítenek majd hogy hamarabb elpatkoljon az a szar szemét idióta
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:33:20
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:33:53
Elemózsia 2010.01.02. 22:35:03
-jobban csillog a szeme
-alig észrevehetően nagyobbak a gesztusai
-épphogy csak másabb a hangszíne
-icipicit nő a reakcióideje (pl. beszélgetésnél)
ilyesmik.
Gyerekként, ha valakivel egy lakásban élsz, érzed. Látod. Észreveszed.
De mondok egy másik példát, nem alkoholosat.
Anya és apa összekapnak picit valami semmiségen, de neked nem kötik az orrodra.
MEGÉRZED.
Írtad, hogy a gyerekek nem hülyék, de nem is mentalisták, de valahogy olyan hiperérzékeny "antennájuk" van, hogy az elképesztő.
Bár nem tudják, pontosan mi van, de érzik, hogy valami NEM STIMMEL.
csg67 2010.01.02. 22:36:02
Mondd, te például szeretnél egy kiszámíthatatlan főnököt?
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 22:37:17
Elemózsia 2010.01.02. 22:38:19
De akkor oszd meg velem a titkot, hogy lehet eltüntetni a szagot? Az alkohol felszívódik a szervezetben, és megváltoztatja a testszagot, mint ahogyan a nagyon fűszeres ételek is.
De mondom még egyszer, lehet hogy csak nekem nagyon jó a szaglásom.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:39:17
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:41:04
csg67 2010.01.02. 22:42:37
Elemózsia 2010.01.02. 22:42:56
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:44:13
Inda-Labs 2010.01.02. 22:44:56
Dehogy nem. Az is Te leszel és mindent elmond rólad. Csak annyit fognak látni rajtad, hogy kaptál egy esélyt, és mégsem tudtál Boldog Ember lenni, anyag nélkül.
Szerintem, ez a szánalmas, és ezért próbálom magamat is javítgatni, pld. 7 napja leszoktam a cigiről.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 22:45:04
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:46:15
@csg67: No de az miért kiszámíthatatlan, ha mindig szerető gondoskodás vesz körül, annyi különbséggel, hogy néha nagyobb a kedv a játszásra, néha kisebb? Nem így van ez máshol is? Még egyszer mondom, nem védem a cselekvést, de nem így van?
@nyarifecske: Ezt már írtam fentebb is: ne keverjük az okot az okozattal. Nem azért iszik, mert így oldottabb és tud játszani a gyerekkel, hanem iszik mert egyszerűen jó, majd végzi a napi tevékenységét, például a játszadozást.
csg67 2010.01.02. 22:47:28
A poénkodásra meg megint nem vagyok kíváncsi.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:48:17
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 22:48:23
@Zsíros B. Ödön: Én több vagyok azért mint a testem, bár az is része az egésznek. Merem remélni nem nagyon fog látszódni a májamon semmi, de ezt most nem tudhatom. De tudod: soha nem fogsz leszokni róla. Legfeljebb nem gyújtasz rá.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:51:18
csg67 2010.01.02. 22:52:39
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 22:55:33
Elemózsia 2010.01.02. 22:55:34
A kisgyerekes észrevételre meg: Már látom, hogy mindenre van egy-egy kifogás.
Én régebben = kisgyerek. Mai kisgyerekek = kisgyerek.
Sőt! Mindenki kisgyerek korában = kisgyerek.
Legalább próbáld meg elhinni.
De mindegy is, ne próbáld. Csinálj, amit akarsz, én mentem.
sunwind 2010.01.02. 22:56:11
Te Kornél, basszus, Te miről beszélsz?
Láttál már olyat, ahol egy gyerek/feleség/férj/unoka jobban szeretett időt tölteni a részeg hozzátartozójával, mint ugyanővele, ámde józanul???
Az én apám is ilyen kis lightos alkoholista volt egész életében (napi egy üveg bor, vagy pár üveg sör).
Mostanra eljutottunk odáig, hogy a valahavolt csillogószemű, értelmes, elit gimnáziumban majdnemkitűnővel végzett/főiskolát járt, okos édesapámtól hányingerem van. Mert már a legegyszerűbb logikai összefüggéseket sem képes megérteni, mert gyűlölöm, mikor buta, bárgyú bociszemekkel próbálja értelmezni az egybites információmat - és nem megy neki.
Ez lett az Apámból. Ez a kripli. A valahavolt, tündéri, okos Apámból - egy életnyi "szolid" italozás után. És ma is remeg a söréért. Ha valahonnan hazaértünk - rohan a hűtőhöz, mert pár óránál tovább nem bírja nélküle.
Áltathatjátok magatokat srácok, de higyjétek el, a családotok gyomra felfordul tőletek. Ez van. Jobb, ha tudatosítjátok magatokban.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 22:57:46
egyébként szerinted van olyan tevékenység, ami jól esik, és nem menekülés a valóságból? komolyan kérdezem, nem viccből :D
csg67 2010.01.02. 23:01:07
Úgy gondolom mást már nem is igen kell megbeszélnünk.
Inda-Labs 2010.01.02. 23:02:32
Természetesen tudom, ez olyan, mint a drog; soha nem leszel tiszta, csak átmenetileg abbahagytad, már többször leszoktam és mivel elég "öreg" vagyok, tudom, hogy hol szoktam megbukni...most próbálok tanulni belőle.
Dezső sem véletelenül halt meg fogíny rákban a napi 40 cigar mellett, 53 évesen.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:02:51
@Elemózsia: De te sem értettél engem: jelentős múlt kell ahhoz, hogy valaki alkohol szagút izzadjon, én nem ilyen vagyok, ezért az ilyen emberek gondjaira megoldást sem tudok, mert nem a már sokszor emlegetett négykézláb hazakúszó fajta vagyok. Az én alkoholszagomra ez elegendő.
@sunwind: Borzasztó tragikus az, amit írtál. De sem te, sem mások nem tudják megérteni, hogy mi itt másról beszélünk és ezt még ezerszer körbejárhatjuk.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.02. 23:03:28
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:06:10
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:06:11
Inda-Labs 2010.01.02. 23:07:19
"Merem remélni nem nagyon fog látszódni a májamon semmi, de ezt most nem tudhatom."
Hidd el, hogy nagyon szépen látszani fog a májadon...Mondom ezt, legalább ezer boncolás után.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:08:25
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:09:16
sunwind 2010.01.02. 23:14:59
Mi az, hogy a posztíró családja nem "olyan" család, hiszen az alkoholizálása nincs rossz hatással rájuk??
Akkor szerinted miért így indul a poszt: "kért már titeket a családból valaki arra, hogy ne igyatok többet? Mit tettetek?"
Ez bizony már súlyos jele annak, hogy itt komoly gondok vannak.
Én például már nem szívesen hívom magamhoz az apámat, mert tudom, hogy 5-ből 4-szer képtelen megállni, hogy ne piásan látogasson meg. És képtelen fölfogni azt, hogy ez engem zavar. Hiszen szerinte Ő nem agresszív, nem bánt, stb. Nem, persze. Csak egy csököttagyú kriplivé válik az alkoholtól, akivel épp azt nem lehet csinálni, amiért hívtam - élvezni a társaságát, örülni neki, jókat beszélgetni.
És nem érti...
Ezt akarjátok magatoknak majd húsz év mulva??
Inda-Labs 2010.01.02. 23:17:26
Egyáltalán nem volt rossz ember, sőt... Én nagyon szerettem. De, mennyivel jobb lett volna, ha még 20 évig él, cigi nélkül, és nem kell Svédországba mennie, majd szimpla 'állatként' elpusztulnia itthon a rákban. Pedig Ő nem ezt választotta...
A májgyulladás/zsugor is hasonló. Nem találtam eléggé elrettentő linket a témáról.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:17:51
@sunwind: Értelek téged, és igazad is van. De kénytelen vagyunk megint azt mondani, hogy mi nem ilyenek vagyunk. Ha ilyenek lennénk, tényleg nagy lenne a baj és a szomorúság.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:19:28
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:20:55
sunwind 2010.01.02. 23:24:01
Nem értem, hogy Ti akkor miről beszéltek?
Én azt gondolom, hogy nagyjából ugyanarról, amit én szenvedő alanyként, gyerekként megéltem.
Az én apám pont ugyanezekkel a szavakkal, mondatokkal mentegeti magát, amit Ti itt szajkóztok. És bizonyos szempontból igaza van: hiszen nem agresszív, nem bánt sem szóval, sem tettel, ha piás. Ő is úgy gondolja magáról, hogy csak egy picit felszabadultabb, picit "mókásabb", ha részeg.
Hát nem. Jobb, ha tudjátok, hogy az ember ilyenkor a rokonát egy szánalmas, csököttagyú kriplinek látja.
És mégegyszer mondom. Tajt részegen talán egyszer-kétszer láttam az öreget. Ő még kevesebbet is ivott (ámde azt folyamatosan, egész életében - mióta csak emlékszem rá), mint amiről Ti itt beszéltek. A blog egyik írása napi 2-3 üveg bor megivásáról beszél. Apu napi egy, másfél üvegnél szinte sosem ivott többet. De szörnyű volt látni így is.
Eleinte igazad van - az ember nem tudja, hogy az édesapja az alkoholtól "más". Hiszen azt sem tudja, mi az az alkohol. De a folyamatos bizonytalanság, a rettegés attól, hogy mikor és mitől válik egyszercsak "mássá" beleivódik a gyerek zsigereibe. És rombol. Kegyetlenül. Évtizedeken át.
Nagyon sajnállak benneteket. És ugyanakkor rettenetesen dühös is vagyok rátok - mert képtelenek vagytok belátni azt, hogy milyen súlyosan ártotok annak, aki ártatlan (a gyereketeket), aki pont, hogy a szeretetetekre, az igazi törődésetekre van rászorulva. :-((((
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:24:01
--- de, pontosan mi értjük. Mert végignéztük a saját környezetünkben.
Csomorkány 2010.01.02. 23:25:29
hajlamos vagyok elhinni, hogy az egészségügyi kézikönyvek hiperérzékenyek, és lehet úgy normális életet élni, kevés, de rendszeres piálással, hogy az a nagykönyv szerint már alkoholizmus.
Viszont azt is hajlamos vagyok elhinni, hogy az ember kitűnően tud hazudni önmagának. Egy blogon egy névtelen ember azt ír le, amit akar. Nem találkozom vele, nem érzem a szagát, nem látom a viselkedésváltozásait, nem tudom megítélni, hogy a hiperérzékeny orvosi szakkönyv mondja alkesznak, vagy az, és épp hazudik magának.
Nem mentelek föl és nem ítéllek el Benneteket. Nem keresztényi elkötelezettségből, hanem mert egyikhez sem elég infó az, amit leírtok magatokról.
Többet érnek a hosszú távú próbatételek. Ne teljesen hagyd abba. Igyál két hónapig harmadannyit. Ha megy, még nincs nagy baj. Ha nem megy, hagyd abba a hazudozást, és kérj segítséget. Ne a netről, mi csak nickek vagyunk, a pia meg nem a netről folyik belétek.
Őszintén szólva maga az, hogy ezt nem látjátok át, hogy itt a neten szükségképpen informálatlan embereket győzködtök arról, hogy megy ez nektek, és nincs gond, nem túl jó jel.
C.S. Lewis írja egy helyen, hogy sok ember kérdezi, hogy üdvözülhet-e az, aki nem keresztény. Lewis szerint "te, aki kérdezed, nem üdvözülhetsz, mert már eljutottál a kérdésig. Aki a kérdésig el sem jut, az természetesen Isten kegyelméből üdvözülhet".
Valami ilyesmi a végső véleményem. Élhet valaki normális életet némi rendszeres piálással, de ha eljut a kérdésig, hogy "jól van-e ez így?" - akkor valami már nagyon nincs jól.
Gonoszfóka 2010.01.02. 23:26:01
Egy igazán finom vacsora után / esetleg közben egy pohár bor is nagyon jól tud esni...arra képtelen lennék, hogy egy egész üveggel benyakaljak.
Ennyit remélem elvisel a májam :-)
Gera 2010.01.02. 23:28:47
Ez így van. A problémám az, hogy nálunk is így kezdődött és éveken át így ment. Napi egy-két sör, pár feles. Mindig csak délután-este, reggel sosem. Aztán jött egy durva év (kb) és utána szerencsére ugyanígy folytatódott. Anyámnál nem, mert ő azóta nemigen hajlandó alkoholt inni. De apám ivott továbbra is, csak kulturáltan, mint régen. Ez annyit jelent, hogy nem rúgott be, de én éreztem rajta a legkisebb mennyiségtől is és rettegtem, mikor kezdődik újra. Természetesen soha nem esett szó arról, hogy bármelyikük alkoholista lenne.
egy maréknyi dollár 2010.01.02. 23:32:27
Tényleg nem akarok kötekedni v. személyeskedni, de hihetetlennek tűnik számomra a "sör-alkoholizmus".De ha mégis létezne ilyen, bocsáss meg a kétkedésemért és próbálj megbocsátani apukádnak is.Nem lehet olyan nagy bűnös,szerintem.
Jó éjt mindenkinek.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:32:38
@mzperx: Elhiszem hogy tragikus dolgot láttál te is. Hidd el, én nem így teszem, és szerintem a blog gazdái sem. De én biztos hogy nem, ahogy azt most fentebb is írtam.
Inda-Labs 2010.01.02. 23:33:36
O.k., én is ezt kívánom Neked, vigyázz magadra, és csak okosan.
(Nagyapám 95 évig élt, és hatalmas arc volt az utolsó pillanatig...)
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:35:49
A saját nevemben: 2005. és 2008. között napi egy üveg bort ittam meg. 2009-ben eljutottam odáig, hogy már csak heti 3 üveg bor fogy el: kedden és pénteken iszom. Érzem, hogy ez még mindig sok nekem, idén maradok a heti kétszeri ivászatnál, de nem lépem túl az egy üveget alkalmanként. Egyelőre még nagyon kívánom az italt. Lelkileg függő vagyok. Nem akarom, hogy ez a helyzet súlyosbodjon.
Mindazonáltal, tartom, hogy jó dolog inni. A rossz dolgok nem okoznak függőséget (hogy a végére tehessek egy pironkodó szmájlit) :D
Csomorkány 2010.01.02. 23:36:44
Az alkoholizmus tényleg módosítja a valóságérzékelést. De a valóságot nem.
sunwind 2010.01.02. 23:37:40
Akkor még annyira nem rossz a helyzet. :-)
Bocs, ha kissé érzelemvezérelt vagyok a téma tárgyalása során - de az ezirányú személyes tapasztalatok megélése talán mentségemre szól.
Nem akarnék tanácsokat osztogatni (hiszen ki vagyok én, hogy ilyet tegyek? :-)), de ha egyszer majd egy családtagod erre kér (remélem, soha nem következik be ez a pillanat), kérlek gondolkodj el a kérésén, de alaposan.
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:39:30
Inda-Labs 2010.01.02. 23:40:53
Köszi.
"Az alkohol(izmus) tényleg módosítja a valóságérzékelést. De a valóságot nem."
ENNYI.
sunwind 2010.01.02. 23:41:06
Személyesen megélve egyet mást a témában, nem annyira vicces ám ez, mint ahogy Te úgy tűnik, képzeled.
Nem vagyok V. Kulcsár Ildikó - bárki is legyen az. Ugyanis az említett sajtóorgánumot nem olvasom. Talán javasolnám, hogy térj át Te is kissé színvonalasabb olvasnivalókra - akkor talán színesebb lesz a képzelőerőd.
Bocs. Én sem bántásiból. :-)
(Szívből kívánom neked, hogy a téma sose érintsen annál mélyebben, mint hogy egy vonatkozó témájú blogban poénkodva kommentelsz.)
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:41:39
Csomorkány 2010.01.02. 23:41:40
Juss el arra a reális valóságérzékelésre, hogy egyrészt nem tudsz magadról annyi infót szolgáltatni, hogy el tudjam dönteni, hazudsz-e magadról, vagy tényleg ura vagy a piának, másrészt meg na és ha el tudnám? Nem vagyok ítélőbíra fölötted.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:43:06
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:43:22
sunwind 2010.01.02. 23:44:13
Remélem, csak túlhergeltem magam és nincs nálatok akkora gond.
Bocs, ha megbántottalak volna - egyáltalán nem volt szándékomban.
Tiszta szívből remélem, hogy sosem lesznek alkohol okozta problémáid.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:45:31
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.02. 23:48:04
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.02. 23:52:22
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.02. 23:53:47
Elemózsia 2010.01.02. 23:53:54
Ezennel itt be is fejezem, ajánlom, inkább gyakorold az olvasás utáni szövegértést egyik-másik feles helyett.
Jó éjszakát!
Csomorkány 2010.01.02. 23:54:59
Személyes történetem annyi, hogy amikor egyetemistaként már havi rendszerességgel nagyon masszívan berúgtam egy-egy bulin, azt mondtam, egy nap max. két sör. Istennek hála évi egy-két kilengéssel meg tudtam tartani, most pedig már talán 3-4 éve volt az utolsó kilengés (vagyis alapos berúgás, beszéljünk világosan...). Most már ha megiszom a két sört, szédülök tőle, ezért inkább csak egy sörre vettem le a megengedhető maximumot.
Ha nem sikerült volna, segítséget kérek. Azt hiszem, sokkal inkább az ilyen elhatározások sikere vagy kudarca döntő, mint azok a határértékek, amiket a kézikönyvek leírnak.
aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.01.02. 23:57:19
---óriási tévedés.
Ha tudod, hogy függő vagy, akkor hatalmas szerencséd van, hogy erre rájöttél, és még időben kérhetsz segítséget.
Aki nem jön rá, hogy függő, az nyilván nem fog segítséget sem kérni / elfogadni.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:11:30
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:13:44
Hillaby kolléga (a poszt írója), hasonló világlátással kezelte a fenti kérdést, megdöbbentő módon hatalmas és feleslegesen ellenséges kommentáradat lett az eredmény. egy kibaszott mondaton rugózott vagy kétszáz komment, miszerint ittasan/részegen játszik a gyerekével (nem részegen, és józanul is). a bejegyzés igazi értelmét csak páran vették. összességéebn elszomorító, hogy ha valaki, kivételesen beszél a saját problémáiról, akkor elképesztő értetlenség fogadja. pont azok részéről, akik az antialkoholizmus felkent bajnokaiként jönnek ide. agresszívek vagytok, és mindenre megvan a konzerv válaszotok, függetlenül a tényektől:
- ne áltasd magad, alkesz vagy, megdöglesz
- mindegy, hogy most nem iszol sokat,ez csak rosszabb lesz, semmit nem tehetsz, megdöglesz
- ha erről írsz, vagy csak gondolkodsz, akkor pláne alkesz vagy, ez maga a bizonyíték, hogy mennyit, és hogyan iszol nem számít
- ha leírod, hogy nem mindig iszol, csak néhanap, akkor meg pláne, mert számontartod
- ráadásul szánalmasan magyarázkodsz, hogy nem is iszol annyit
- ha tudományos vagy egyéb példákat hozol fel, megen csak szánalmas vagy, szemét alkesz, aki kifogást és önigazolást keres
köszönjük az építő jellegű kritikát.
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:16:28
esetleg könnyen lehet, hogy a nagy fiatal kori italozás miatt bele esel abba a körbe 40 évesen, akiknek egyszer csak durván tönkre megy a máj funkciója
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:24:56
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:30:31
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.03. 00:32:10
meg ha erősebben is fogalmaznak, nem azt jelenti, hogy teljesen elítélik, a legtöbbeknél egyszerűen csak erre az egy tulajdonságára vonatkozik a nagy elítélés, sokan pedig elrettentés céljából fogalmaznak keményebben
meg nem kell teljesen szó szerint venni amit mondanák, mivel az ember ritkán figyel oda hogy nagyon pontosan fogalmazzon, az "az lesz" részt általában úgy értik inkább hogy "az lehetsz kisebb vagy nagyobb eshetőséggel"
Inda-Labs 2010.01.03. 00:36:52
Ja, szeretem a Monty Python-t és South Park-ot is, meglehetősen.
(De, legalább én feladtam valamit.)
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 00:45:17
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:52:11
de aki erre gerjedt, megérdemli.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 00:53:44
utána is nézek, hogy a franciák (olaszok) mit tartanak kultúrált piálásnak (azon kívül, hogy az az, amikor ők isznak)
van több olasz ismerősünk is, egyszer megkérdeztem az egyiket, hogy mennyit lehet inni, azt mondta, hogy "két pohár naponta, az egészséges - két üveg, na az már nem" :D
2010.01.03. 00:56:36
Hitem szerint az emberek statisztikai alapon döntenek. Van bizonyos kockázat, amit (jól/rosszul) felmérnek és döntenek. Ilyenek, hogy:
- ha nagy az autó és sok légzsákos, azonnal gyorsabban megy (vagyis a biztonság teljesítményre megy el, a kockázat marad ugyanaz)
- ha a mobil/napozás káros, bevállalja
- ha minden 1000. ejtőernyős ugrásnál kampec, vállalja
- tény: napi fél liter (fiúknál liter) bor a nőknél 15-20 év alatt májcirózist okoz. Mégis nyomjuk, mert nem mindenkinél okoz.
- cigi rákkeltő. Mind tudjuk. Mégse teszünk semmit ellene.
stb.
Érdekes dolgok ezek. Érdekes látni, hogy ki hol húzza meg a kockázati határt. Aki látott megborult alkeszt (itt sokan), azok tagadják a piát. Aki túlélt egy komoly balesetet, lassan hajt. Akinek melanomája volt, de megúszta, nem nagyon napozik már.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 00:57:27
2010.01.03. 00:59:03
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 00:59:51
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 01:10:00
andrew (törölt) 2010.01.03. 01:23:05
bocsánat, utólag vettem észre, hogy ezt nem Te írtad. de te is alkoholista vagy :)
az alkoholizmus is sokféle lehet. ti még messze nem vagytok a legvégső stádiumban, az írások alapján ez még simán visszafordítható.
érted, csinálsz egy blogot arról, hogy megmagyarázd, hogy az, amit te csinálsz, az nem alkoholizmus. a válasz az, hogy de igen! attól még, hogy nem vered meg a családot, és nem vagy beszámíthatatlan, attól még lehetsz alkoholista. az, hogy egyáltalán elgondolkozol ezen, és megfigyeled magadat, ez intelligenciára vall. viszont, ha már a kérdés egyáltalán felmerül, az már nem jó.
ja, és az egri meg a tokaji öreg borászokhoz még annyit: lehet, hogy megélik a 80 évet, de én biztosan nem szeretnék olyan piros fejet, mint amilyen nekik van a piától.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.03. 01:39:03
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.03. 05:41:51
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.03. 09:28:33
aki a posztban foglaltaknak ellentmond, annak 1) ignoráljátok, 2)kigúnyoljátok 3) szándékosan kiforgatjátok az érveit. ez a vitapartnerek közötti egyenlöség kikezdése.
...
nem lennék a gyereketek. a továbbiakban kommentelötök sem. :(
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.03. 11:31:00
@andrew: Lennék én piros fejű nyolcvan éves! Nézd meg a Télapót, tuti seggrészeg, mégis szeretik a gyerekek.
@éjjeli_alkesz: Már alig várom az első ceruzaelem posztodat :D. Ott lesz csak sírás és fogaknak csikorgatása.
haruka 2010.01.03. 11:51:04
Ez ugyanúgy igaz az itt kommentelő látens alkeszekre is. Hasonló értetlenség fogadja azokat, akik leírják a problémáikat az alkohollal kapcsolatban (apa alkesz volt, apa belehalt ebbe, stb). Egyébként én egyre inkább nem értem, miről is szól ez a blog tulajdonképpen.
Csomorkány 2010.01.03. 11:54:41
Azt gondolom, hogy ez a poszt kb. ugyanazt a paradoxont hordozza magában, mint ez a mondat:
"Ez nem magyar mondat."
Szóval a poszt léte mond ellent a poszt mondanivalójának, és ebből csak reménytelen viták, meg sértések születhetnek. Ha ezt belátod, és a jövőben tartózkodsz ilyen posztok nyitásától, az újabb jó jel arra nézve, hogy ura vagy a piának. Ha ezt a fajta magyarázkodást rendszeresíted, és megsértődsz azokra, akik jól beszólnak neked, majd ürügyet találsz miattuk az ivásra, no ez maga a lejtő, aminek az alján a csöves alkeszek vannak.
Én el is köszönök, Isten adjon erőt mindenkinek, hogy ura tudjon maradni az életének. Ámen.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.04. 00:42:50
utólag visszanézve kár volt ezért a csehovi dramaturgiát idéző egymás mellett elbeszélésért, mert ezt vitának a legjobb indulattal sem nevezhetjük.
de a hangnemnek alaposan megágyazott az első 100, többnyire sértő komment. renben van, hogy aki posztot ír, és ezt még provokatívan is teszi, mint hillaby, az ne csodálkozzon, ha elküldik ide-oda. de akkor a válaszokon sem kell kiakadni. azt sajnálom, hogy a kommentáradatban, ilyen kezdés után, már esély sem volt normális eszmecserére azokkal sem, skikkel lehetett volna.
na písz emberek.
kacsalekvár 2010.01.04. 15:05:43
Egy barátom apja nyelőcsőrákot kapott a sok piától. Elvolt a családjával, soha nem bántotta őket. Utolsó hónapjaiban azonban kikészítette a hozzátartozókat. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, a fél nyakát szétszabdalták. Halála előtt nem sokkal elkezdett brutálisan fogyni, már nem tudott beszélni, dolgozni... Szerinted a családja miket élt át mellette?
Van káros hatása még a "mértékletes" piálásnak is, csak lassabb és sokkal csúnyább.
wpet 2010.01.05. 12:27:52
Úgy általánosságban az egész poszthoz és folyományaihoz írnék.
Nem hiszem, hogy azoktól kellene önmérsékletet várni, akiknek szenvedést vagy tragédiát okozott az alkohol a családján belül.
Egyébként a blogon belül én is érzem a vállveregetős-alkesz attitüdöt. Lehet, hogy te a személyes példáddal be tudod bizonyítani, hogy ivási szokásaid ellenére képes vagy boldog családi életet élni, nagyívű karrier során sok pénzt keresni stb., de ez kevesek kiváltsága.
Érdekelne, hogy az, aki arra hivatkozik, hogy az íze miatt iszik, mit csinálna, ha az egzisztenciája nem tenné lehetővé a 3000 Ft+-os borok fogyasztását?
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.05. 12:49:13
wpet 2010.01.05. 15:45:19
A Koccintós már elég alja, de szerintem simán vennél 4-500 Ft-os borokat, és megmaradna a látszat, hogy borbarát vagy és nem alkesz.
Összeszámoltad, hogy a havi bevételed(vagy a háztartásod összbevételének) hány százalékát költöd alkoholra?
Én úgy gondolom, hogy aki iszik, az a pénztárcájához mérten igényes, már amennyiben ad a látszatra. És arra mindenki ad.
Az ital minőségének, különlegességének kiemelésével takarja el az ivás tényét az alkesz.
Egyértelmű, hogy ha választani lehet, mindenki Chivastól baszna be inkább, mint a Matróz szeszesitaltól(a pár szabadon felcserélhető ízlés szerint).
De ha nincs pénzed Chivasra, akkor találsz mást, ami még jó annyira, hogy megmagyarázd magadnak, hogy miért azt iszod.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.05. 17:46:07
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.05. 20:37:02
Ja, és megint 2 pohár bor mellett játszottam a gyerekkel - négy órán keresztül. Bírta volna tovább is.
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.01.05. 23:20:05
biztosan. de túl sok már itt at ilyen a közhely. olvassa már el kend pl. itt az első két posztot. vagy hillaby saját blogját. bármelyik arról szólna, hogy el akarunk fedni valamit? hát a legkevésébé sem.
felvázolhatnám itt azt is, hogy mostanában mennyit, hogyan (nem)iszom, de felesleges.
wpet 2010.01.06. 10:37:06
Nem állítottam, hogy az. És ha nem is csont nélkül, de azt is elfogadom, hogy két pohár bor után játszol a gyerekkel, ellentétben az emiatt hőbörgőkkel.
Igazából az a kérdés, hogy meddig tudod megtartani a kontrollt. Ha életed végéig, akkor ügyes vagy és jól csináltad. Ahogy a blogtulajnak is jeleztem, ez dícséretes, de nagyon ritka kivétel.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 11:05:07
Erről beszélünk. Hogy ezt hogyan kell csinálni. Mi sem tudjuk biztosan, de azoknál, akik soha nem isznak, biztosan jobban tudjuk.
2010.01.06. 11:15:01
Ritka kivétel? Milyen statisztika alapján mondod? A nagy többség szükségszerűen tartja a kontrollt, különben a fél ország alkoholban pusztulna el.
A baj csak az, hogy nem azokat látod a saját hányásában fetrengeni, akik megtartják a kontrollt, hanem azokat, akik nem. Ezért érzed, hogy sokan vannak.
wpet 2010.01.06. 14:10:56
"Erről beszélünk. Hogy ezt hogyan kell csinálni. Mi sem tudjuk biztosan, de azoknál, akik soha nem isznak, biztosan jobban tudjuk."
Mi, vagyis a sikeres alkoholisták! :)
mokkaczuka 2010.01.06. 14:29:41
Ha egyszer volt a családban, párkapcsolatban, rokonságban etc. piás, és a piálásának negatív következményei - márpedig azok majdnem mindig vannak -, akkor világéletükben gyűlölni fogják a piát. Ez van! Ezeknek az embereknek soha nem lehet bebeszélni, hogy van mérték is, meg nem mindegy, mit iszol. És igazuk is van, mert részben vagy egészben, de mégiscsak az életüket tette haza valamilyen szesznyák.
Jómagam egyébként Stephen Kinggel értek egyet, aki a Ragyogásban taglalja, hogy az alkesz alkesznek születik. Előfordulhat, hogy megtartóztatja magát egy időre, vagy akár egy életre, de az alkesz mindig alkesz marad, ez eleve elrendelt dolog, mint a balkezesség. Lehet, hogy majd egyszer valami genetikai beavatkozással tudnak ezen segíteni, de addig is azon kell lennünk, hogy mi uralkodjunk a tütükén, ne pedig a tütüke rajtunk, és lehetőleg minél kevéssé lehessen rajtunk látni, hogy be vagyunk nyomva. Magyarán: az ivás legyen magánügy. Persze ehhez alkat is kell.
wpet 2010.01.06. 14:33:25
Na várj, pontosítok, mert szerintem félreértettél.
A populáció azon tagjaival, akik egyáltalán nem isznak, vagy csak alkalmilag, ne foglalkozzunk.
A kontrollvesztett addiktok biztos, hogy nagyon sokan vannak.
A másik - hasonlóan nagy - halmazba azok tartoznak, akik vagy addiktok, vagy ehhez közeli állapotban vannak, de uralják az életük irányítását.
Az a kérdés, hogy meddig? 2 évig? Ötig? Az emberi kor végső határáig? Meddig tart az általad említett szükségszerűség?
És azért ez főleg hosszú távon derül ki, 30-40 év alatt. Ha ennyi idő alatt sem csúszol le, az tényleg ritka.
mokkaczuka 2010.01.06. 14:33:59
wpet 2010.01.06. 16:35:05
"Ha egyszer volt a családban... etc. piás, és a piálásának negatív következményei - márpedig azok majdnem mindig vannak -, akkor világéletükben gyűlölni fogják a piát."
Vagy épp ellenkezőleg: az alkoholizmusra való hajlam öröklődik, kimutathatóan.
Amúgy King nagyon jól ír erről a Ragyogásban, vagy tízszer olvastam, lehet, hogy ő is járt a sötét oldalon.
Most eszembe jutott a Rémkoppantók, benne a Gardner nevű főszereplővel, aki szintén vedel, és azt a figurát is nagyon jól írta meg King.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 19:59:30
A nagyapám is tolta keményen, amíg fiatal (65-nél fiatalabb) volt. Szerettem, ha ivott, szerettem, ha nem ivott. Szerintem a pia csak bizonyos embereknél és bizonyos mennyiség felett okoz személyiségváltozást, van, aki rendesen borozik haláláig (ami akár 90 éves korában is bekövetkezhet), anélkül, hogy vadállattá válna. Tudni kell, hogy volt idő, amikor még a víz helyett is bort ittak!
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.06. 20:06:36
mokkaczuka 2010.01.06. 21:20:02
mokkaczuka 2010.01.06. 21:21:26
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 22:57:04
Szerintem meg úgy van a dolog, hogy akik családtagjuk miatt az alkoholt utálják, pont a családtagjukat próbálják vele mentegetni. Mert nem az alkohol tehet arról, amit tesznek, hanem saját maguk. És nem születik senki se alkoholistának, ez megint egy olyan dolog amit könnyebb mondani, mint mondjuk elkerülni az alkoholizmust módszeresen. Vagy gyógyítani adott esetben.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 22:58:22
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.06. 23:00:18
És biztos hogy azokból lesznek az alkoholisták, akik előtte 20 évig naponta ittak 2-3 deci bort és addig még ezt kontrollálni tudták? Mert ahogy én látom, a durva eseteknek elég 1-2 év vagy még annyi se, hogy elveszítsék a kontrollt.
wpet 2010.01.07. 08:39:30
Erről semmit nem tudtam. Viszont olyan hitelesen írt a szereplőin keresztül az alkoholistában lejátszódó lelki folyamatokról, hogy biztosra vettem, hogy van saját tapasztalata.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.07. 23:57:50
fujita 2010.01.08. 01:19:16
hillaby, neked most különösen nehéz lehet, hogy már az első posztodtól így kiakadtak.
én azért drukkolok nektek, nehogy meghátráljatok!
Utolsó kommentek