látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Mértékletességet a mértékletesség hirdetésében!

2010.02.03. 15:51 éjjeli_alkesz

Ez a korábbi poszt (és olvasói levél) nem várt indulatokat kavart. Minket, szerzőket, már igen nehéz bármivel is meglepni, ez esetben a bejegyzés józanság mellett érvelő tartalma miatt mégis váratlan volt a gyűlölködő kommenthullám, amivel amúgy nincs gond. Csakhogy ezúttal a vehemencia azt eredményezte, hogy sokan csak mélben kívántak hozzászólni, elkerülendő a meddő fingfűrészelést. Az egyik olvasónk kifejezetten felhatalmazott, hogy levelét közöljük. (Az én figyelmetlenségem, hogy csak most vettem észre az alábbi emailt, amikor a konkrét poszt és az azt követő kis vihar már nem igazán érdekes, igaz, magára a trollkodásra nem is akartunk több szót vesztegetni. Viszont az írás nem csak az adott esetre vonatkozik, hanem jócskán tartalmaz általános érvényű megjegyzéseket.)  Következzék tehát egyik érdemi kritikusunk és élő lelkiismeretünk, Álszentfazék "hozzászólása".
 

"A MÉRTÉKLETESSÉGRŐL.

Némi meghökkenéssel észleltem, hogy az elmúlt napokban az ivással kapcsolatos eszmecsere (nem is olyan) szolid anyázásba csapott át. Megjelentek az absztinencia apologétái és az alkohol (kétségtelenül létező) káros hatásait kizárólagosnak feltüntetve az ördögtől való szer fogyasztásának sátáni szokását ostorozták, mindenféle csúnya dolgokat vágva a blog szerzőinek és szerkesztőinek fejéhez. Egyszóval: a mértéktelenség bűnébe estek.

Javaslom, próbáljuk meg óvatosabban körüljárni az inkriminált kérdéskört! A mi kultúránkban (és mindazokban, amelyekben gyökerezik), ameddig csak az időben vissza tudunk tekinteni, bevett szokás volt az alkohol fogyasztása. Bizonyos helyzetekben megengedett, sőt illendő, számos rituálénk része, számtalan szükséges és/vagy kellemes tevékenységünkben építünk a hatására, beépült az életünkbe és ráépültek a szokásaink.

Lehetséges, hogy léteznek más kultúrák, amelyekből hiányzik ez a kábítószer és más módokon (zene, tánc, sport, meditáció, mittudomén) érik el azt a hatást, amit mi gyakran (nem mindig!!) az alkohollal. Nem vitatom, hogy ezek működőképesek, elképzelhetőnek tartom, hogy jobbak, mint a miénk, biztos vagyok benne, hogy érdemes nyitottan fordulnunk feléjük. De a miénk ez és sokáig ez is marad. Az ember könnyebben válik meg az életétől, mint a szokásaitól. Lehetetlen célok kitűzése a hozzájuk kapcsolódó lehetségeseket is nevetségessé teszi.

A militáns antialkoholisták nagyon gyakran elkövetik azt a hibát, hogy szent dühükben olyan állításokat tesznek, olyan álláspontokra helyezkednek, amelyek annyira nyilvánvalóan túlzók, olyan mértékben ellenkeznek a többség tapasztalataival, hogy az egész problémafelvetést hiteltelenné teszik.

Először: Azok a társadalmak, ahol az alkohol évezredek óta legálisan hozzáférhető mindenki számára, többé-kevésbé megtanultak bánni vele. Itt és most - egyes vélekedések szerint - van vagy egymillió alkoholista. Borzalmasan nagy szám, de a nyolc és félmillió felnőttnek ez kb. a 12 %-a! Vagyis, 88% nem az, miközben akkor és annyit ihatna, amikor és amennyit akar. Hány olyan területe van a társadalmunknak, amelyik nem néz irigykedve a szabálykövetés ilyen arányára? Tartunk itt, mondjuk, a közlekedés, a köztisztaság, a korrupció vagy az adózás terén? Azt mondják, három millió nagyivó hona vagyunk. Ha ez igaz, az ijesztő, de ez még mindig csak kb. egyharmada a felnőtteknek. A kétharmadot tehát a vihar szélének a szele sem érinti. Őket talán nem kellene azzal ijesztgetni, hogy a szilveszteri pezsgőtől egyenes az út a detoxikálóba! Egyrészt, mert elrontjuk az ártatlan mulatságukat, másrészt, mert a veszélyeztetetteket is megerősítjük abban a hitükben, hogy ezt az egész problémát nem kell komolyan venni, hiszen az ellene harcolók szemmel láthatóan realitásérzéküket vesztett, bigott túlbuzgómócsingok. Ha van probléma (márpedig van, és nem is kicsi), az első értelmes lépés, hogy megfontoltan körülhatároljuk. A fejfájást ne akarjuk nyaktilóval gyógyítani.

Másodszor: Óriási gond, ha valaki az alkoholt problémamegoldásra akarja használni. De, mint azt egy kommentelő találóan megjegyezte: van az úgy, hogy a problémát nem megoldani akarjuk, hanem elfelejteni (egy időre). És ha ilyenkor (nem rendszeresen!) "búfelejtőnek", "gondűzőnek" használjuk az alkoholt, akkor azzal mi is a baj? Persze, tudom, hogy léteznek erre is más eszközök (zene, tánc, sport, meditáció, mittudomén), de ha, példának okáért, dévaj mulatozásra gyűlik össze az amúgy szorgos ifjúság egy kisded csapata és röpke időre feledni kívánja a szürke hétköznapok gondjait (lehetőleg egyszerre mindnyájan), akkor mi légyen a teendő? Kezdjenek közös meditációba? Edzenek testet csapatosan (mens sana in corpore sano!)?

Harmadszor: Problémát ugyan nem lehet alkohollal kezelni, de van ember és van helyzet, akinél és amikor a probléma átgondolását segítheti egy-két (szigorúan csak ennyi) pohár ital. Mindannyian hajlamosak vagyunk rá, hogy belevesszünk a gondjainkba, felnagyítsuk őket, beszűküljünk és rajtuk kívül ne is lássunk mást (Nincs a teremtésben vesztes csak én!) Ilyenkor a borospohár szolgálhat fordított látcsőként, hogy kicsit eltávolítson, kizökkentsen, hogy a helyükön tudjuk kezelni a fennforgásokat. Igen, erre is vannak más eszközök (zene, tánc, sport, meditáció, mittudomén), de ez is egy, és több napos hajsza után késő este hazaeső polgártársunknak azt mondani, hogy ne nyisd ki azt az üveget, inkább menjél el futni ... Háááát!

Negyedszer: Vannak különleges alkalmak az életben, amikor elemelkedünk a hétköznapoktól. Tesszük ezt mindenféle rítusokkal, öltözködéssel stb. Felénk, a mértékkel fogyasztott tudatmódosítóval is. Mert ez a nap, ez az alkalom más! (Persze, ha lehányjuk a menyasszonyt, oda a varázs, ebben nincs vita)

Ötödször, hatodszor, hetedszer ... Mindenki folytassa kedve szerint. 

Tévedések elkerülése végett: én is azt gondolom, hogy az alkohol veszélyes - vannak, akiknek nagyon! - és felénk mostanában rendkívül komoly gondokat okoz a - nem ritkán - mértéktelen fogyasztása. De a problémák életidegen felnagyítása, az enyémtől eltérő véleményűek verbális ledorongolása biztosan nem lendít az optimum felé.

Azzal is egyet tudok érteni, hogy a latensiszákos blog bejegyzései, kommentjei időnként túlzott könnyedséggel kezelik a szertelen szeszfogyasztás szokásának problémakörét. Ha a blogtulajdonosok engedik, egyszer majd erről ki is fejtem a véleményemet. De az ivás népszerűsítésével vádolni valakit, aki (legalább!) nyilvánosan gondolkodik erről a kérdésről és aki teret ad az ehhez kapcsolódó véleményeknek, nos ez eléggé szerencsétlen húzás, aligha növeli az antialkoholisták renoméját.

Végül, ez a "neolibezés" igazán nem kellett volna! Egyrészt, mert a konzervatív világszemlélettől egyáltalán nem idegen az alkoholfogyasztás. Másrészt, mert az életvitelszerűen nemivók (egészségtudatosak, krisnatudatosak, vegetáriánusok, védikusak, (mittudomén) nem ritkán a liberális értékrend szárnyai alatt keltek ki, azon egyszerű oknál fogva, hogy ez az értékrend nem akarja a másságuk okán rájuk küldeni a rendőrt. (A liberális gondolkodásról és nem a hazánkban liberális néven futottak még pártról van szó!!) Harmadsorban: hogy jön ez ide??!

Szóval, végszó gyanánt: legyünk mértékletesek mindenben, a mértékletesség hirdetésében is!"

 

Hamarosan jelentkezünk, visszatérve a blog alapkérdéseihez, például ahhoz, mennyivel iszunk kevesebbet, mint 3 hónapja, illetőleg mennyivel kellene még kevesebbet innunk - ha ez egyáltalán még lehetséges - a mostaninál, hogy biztos távolságban maradjunk attól a bizonyos határtól, ahonnan igen nehéz a visszaút, és amely előtt sajnos nincsenenek jól látható figyelmeztető- és előjelzőtáblák.

41 komment

Címkék: alkohol mérték antialkoholista troll

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr811724117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.02.03. 19:38:59

Egyetértek a levélíróval, ám arról sem feledkezzünk meg, hogy olyan hozzászólók is voltak, akik szerint az a férfiember, aki nem iszik egyáltalán, az csak egy aljas sunyi féreg lehet. Mert nem, ez nem azon múlik, ahogy egy alkoholista is lehet rendes, de szemét ember is.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.02.03. 21:31:25

Picit egyetértek, picit nem, de csak azért, nehogy szélsőséges legyek.

Azért egymillió alkoholista sok, főleg úgy, hogy függ az iskolázottságtól, életkörülményektől, lakóhelytől. Van, ahol csaknem minden férfi alkesz. És ott nem vezetnek, mert nincs autó, emiatt szabálykövetők a közlekedést tekintve :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.03. 23:00:25

Hát ja, jómagam is igyekszem kipihenni a "családos" bejegyzésemre érkezett kommenteket. A vicces az, hogy úgy érkezett a több száz melegebb égtájakra ill. minél előbb a sír fenekére küldő komment, hogy az írásomat egyáltalán nem szántam provokatívnak. Olyannyira, hogy pl. ma is két pohár bor elfogyasztása közben játszottam a gyerekkel. Tudom, nem kéne ezen ennyit lovagolnom nekem se, de azért ötször meggondolom minden mondatomat, amit erre a blogra írok. Érdekes, hogy a munkahelyemen bármit le merek írni bárkinek, pedig ott igazi tétje van a dolgoknak. Talán épp a tét miatt nincs trollkodás, meg csakazértis ellentmondás, mint itt egy-egy poszt után.

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.03. 23:09:20

Én az alkoholt a hatása miatt iszom, ha finomat akarok inni akkor egy pohár zöld teát fogyasztok el.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.03. 23:13:16

@nézz: Azért pl. Látens kolléga ezzel vitatkozna, épp most járta be Tolnát-Baranyát, hogy elhozza bordó aranyát. Hú, ez de lírikusra sikeredett.

Szóval lehet olyan férfias vörös küvéket és nőies jégborokat találni, ami ver bármilyen zöld teát íz tekintetében is.

korxi 2010.02.03. 23:18:09

Nagyon jó levél/hozzászólás volt.
Egyébként a vázolt probléma a jellegét tekintve nem egyedi.
Pölö: a környezetvélem (eléggé nem hangsúlyozható) szükségét baromira lejáratják a méregzöldek, hülyék hóbortjává teszik. Az etnikai diszkrimináció (szintén nagyon fontos) tilalmát legjobban a gondolkodás nélkül mindig ugyanazt a dumát nyomó megélhetési jogvédők teszik hiteltelenné. Lehetne még sorolni a példákat...
Az alkoholkérdéssel kapcsolatban is megvan ez a jelenség. A való életben még nem találkoztam vele, de ha végignézzük a kommenteket, tényleg ott van a szemünk előtt.

(a neolibezésen először én is fennakadtam, de aztán már csak röhögtem. az alany biztosan gyakran használja ezt a szót, valszeg ezt nyomja mindig mindenre, akkor is, ha valakivel az a baja hogy nem szereti a káposztástésztát)

magique 2010.02.03. 23:27:54

Az a probléma, hogy sok ember nem képes maga kitapasztalni és felállítani a saját határait, adaptív viszonyulásait. (Ez persze nem kizárólag az alkoholhoz való hozzáállásra igaz.) Ilyenkor jön, hogy szélsőségekbe esnek, vagy épp egy kész mintakészlethez igazodnak.

hillaby

Mi a túró az a nőies jégbor? Tud szülni? :D

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.03. 23:28:29

@Zabalint: az ilyen általad is hivatkozott sommás megjegyzésekre nehéz reagálni, vitázni egy kijelentéssel meg elég nehéz, moderálni meg nem szoktunk, de valszeg fogunk...

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.03. 23:29:50

@nézz: én meg zöldteát iszom a hatása miatt, szar, de állítólag egészséges.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.03. 23:35:15

@magique: nos, itt éppen ezen vagyunk, megkeresni azokat a határokat, de csak úgy messziről, hogy aztán messze elkerülhessük. persze a frankót megmondani nem akarjuk.

A 'nőies jégbor' jelzője gondolom az édes ízre utal :)

magique 2010.02.03. 23:47:22

@hillaby:

Jó-jó, csak a tipizálás ellen lázadozom, amely ennek a blognak is alapvetése, ha jól veszem észre.

fátum 2010.02.04. 00:11:34

Jobban bízom abban, aki mer velem berúgni.
(ld. 'Borban az igazság')

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 00:16:26

@hillaby: azért ha már kipihented azokat a kommenteket, szóval tudod, írhatnál es valamit.:)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.04. 00:29:39

@fátum: no akkor én megbízhatatlan vagyok. Sőt, azokkal kapcsolatban gyanakvó vagyok, akik rendszeresen berúgnak: azt sugallja ez, hogy híján vannak az önkontrollnak. Amikor be vannak rúgva, akkor pl. nem csak sugallják :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 00:34:47

@flugi_: nyilván nem kell rendszeresen berúgni. aki meg ezt várja el tőled, azzal nem kell haverkodni, ahogy azt valószínűleg nem is teszed.

flamer 2010.02.04. 00:57:39

Hát tényleg bazdmeg, egymillió konkrét alkoholista meg még legalább ugyanennyi nagyivó, akik jóeséllyel fejenként még egy-két életet szétbasznak, az tényleg nem probléma.
Faszán megy az összemosás is. Az alkoholista nem olyan, aki néha iszik, hanem olyan, hogy hazamegy, elviszi a család összes pénzét, elissza, aztán ha hazajön, megveri anyádat. Ilyen az alkoholista és kurvára ne akarja nekem senki se bebeszélni, hogy az, hogy az országnak minimum a tizede ilyen, az frankó dolog.
Ahogy azt se kellene előadni, hogy valami hihetetlen "szabálykövetés" eredménye az, hogy vannak olyanok, akik nem úgy akarják leélni az életüket, hogy rendszeresen a saját hányásukban és húgyukban ébrednek, mert alkoholistának lenni nem jó dolog ám, nem olyan dolog az, hogy a legtöbb ember direkt vágyna rá.

Persze, az alkohol meg egyéb drogok mérsékeletes fogyasztása teljesen rendben van, de ennek kapcsán ne rendezzünk már szerecsenmosdatást az alkoholistáknak.
Az alkoholizmus nem buli, meg nem egyszeri dolog, hanem életek megnyomorítója.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.04. 01:20:44

@flamer: A poszt záróakkordja, miszerint "hogy biztos távolságban maradjunk attól a bizonyos határtól, ahonnan igen nehéz a visszaút, és amely előtt sajnos nincsenenek jól látható figyelmeztető- és előjelzőtáblák", teljesen egybecseng a véleményeddel, hogy "az alkoholizmus nem buli, meg nem egyszeri dolog, hanem életek megnyomorítója". Szerintem itt senki nem akar szerecsent mosdatni. Tény, hogy sokan vagyunk olyanok, akik szeretünk inni. Akinek nem ízlik, vagy nem szereti a hatását, az ne igyon, ő "szerencsés", már ami az alkoholizmust illeti. Viszont úgy gondolom, az olyanoknak, akik amúgy is nap mint nap iszogatnak, talán irányt mutathat ez a blog, kommentjeivel együtt, hogy miként maradhatnak meg az általad is említett "mértékletes" fogyasztás szintjén.

Just my two cents.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.02.04. 07:27:37

Szerintem is érdekes és fontos téma. A számokon lehet vitatkozni, hogy akkor itt most ki is az alkoholista, illetve van-e különbség alkoholizmus és "nagyivás" között? Lehet-e valaki kicsit alkoholista? Számomra a legfontosabb elem minden szenvedélybetegségben a függőség kialakulása, és ilyen szempontból az is alkoholista, akinek nagyon hiányzik az esti üveg sör vagy pohár bor, ha nem jut hozzá valamiért. Az ilyen ember persze jó eséllyel egész életében kontrollálni tudja a függőségét. Amire szerintem minden (tágan értelmezett) alkoholistának vigyázni kell, az a mennyiségek növelése, és az ehhez kapcsolódó racionalizálások. Ha már kevés az egy pohár bor, és iszonyatosan kívánja a másodikat, az nem azért van, mert "csodálatosan finom ez a cuvée", hanem a függőség fokozódásának a jele.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.04. 07:40:50

@zombizan: Azt hiszem a saját példámat látva, hogy a mértékletességet tanulni lehet. Egy barátom hívta fel a figyelmemet, hogy az alkoholistát igazából az különbözteti meg az "inni szerető, de nem alkoholistától", hogy az előbbi csak úgy tud mértéket tartani, ha józan, míg az utóbbi akkor is emlékszik rá, hogy hol a határ, ha már ivott. Ilyen szempontból károsabb a hat nap józanság utáni, heti egyszeri "ereszd el a hajam", mint a vacsorához elfogyasztott egy-két pohár bor. Az alkesz csak józanul bírja ki, hogy ne igyon még egy pohárral. Én egy-két pohár után is. Ahogy mondják: az alkoholista otthonát onnan ismered fel, hogy sosincs pia :D:D:D.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.02.04. 07:47:13

Abszolút. Tanulni KELL a mértékletességet, ezért fontos, hogy az emberek legalább a probléma létezésével tisztában legyenek. Ugyanakkor az egyéni érzékenységek is különböznek, így itt is kell, hogy ismerd a saját reakcióidat, mert ami a barátodnál még elmegy, nálad már veszélyes lehet, vagy fordítva. Én cigire-fűre sehogy vagy nagyon rosszul reagáltam, így nem csoda, hogy sem dohányos, sem füves nem lett belőlem. Alkoholra közepesen jól, így valószínű alkoholista sem leszek, bár itt már érzek veszélyeket. Koffeinre viszont nagyon jól, így rövid idő alatt komoly függőség alakult ki, amit idővel szeretnék leépíteni.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.02.04. 07:51:11

@zombizan: dettó, így a második kávé mellől :)

kps 2010.02.04. 08:37:01

Annyit tennék hozzá talán, hogy a mértékletességgel való kísérletezés lehetősége addig adott, amég az alkoholbetegség ki nem alakul. Szociális ivók, de a nagyivók is képesek rá. Alkoholbetegek nem. Ez a betegségük lényege. Azért ez nem annyira jó hír a nagyivóknak sem, mert alkoholistából ugyan már nem alkoholista nagyivó sosem lesz, fordítva azért ez elég jól működik. Nem tudok statisztikát mondani, de ha belegondolunk, hogy 10 alkalmi ivó vagy 10 nagyivó közül lesz több alkoholbeteg x idő múlva, gyanítom az utóbbiak nyernek. De ez pontosan olyan, hogy csak másokkal történik meg, ahogy az autóbalesetek is, velem tuti nem. Majdnemhogy az egész prevenciós dolog tökfelesleges. Az alkoholbetegek is csak a legnagyobb szar közepette győzhetők meg a helyzet súlyosságáról, (vagy akkor se) amég valaki nem érzékel magával kapcsolatban problémát, addig esélytelen arra rávenni, hogy hagyja abba az ivást vagy igyon kevesebbet.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 09:30:13

@kps:

dejszen ez már megvolt. nem akarom magam ismételni, de a saját példánál maradva: az egyetem alatt vedeltem rengeteget, majd ahogy a közeg megváltozott, hosszú évekig maradt a hétvégi haveri borozás. aztán megint kezdett felkúszni az adag. de pár intő jel elég volt a váltáshoz. egy példa: annak ellenére, hogy azzal az eltökélt szándékkal mentem egy rendezvényre, hogy csak keveset iszom, mégis berúgtam. ez egyszer fordult elő, de nem szeretném, ha megismétlődne. (nyilván ha valaki el sem jut egy ilyen elhatározság, az nem kerül ilyen helyzetebe:)) utána a biztonság kedvéért egy csomó hasonló kísértésbe hoztam magam, egyenlőre sikerrel. a másik a mennyiség és a gyakoriság volt, ezeket több, mint a felével csökkentettem, megkockáztatom, hogy nagyivónak sem minősülnék. de erre még visszatérünk.
erre jönnek a bölcsek, hogy hú, ha így figyelem a dolgot, az már gáz, meg hogy nincs értelme a mennyiségeket meg az alkalmakat variálgatni, önbecsapás az ilyesmi stb. szerintem meg arról van szó, hogy mikor kapcsol valaki, és mekkora "probléma" hatására. hipochonderek előnyben.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 09:35:10

ehhez még annyit, hogy nem egyszer volt már, hogy dühödt kommentelők mindenféle sunyi, önámító alkoholistának elszídták Hillabyt vagy engem, aztán két kommentel később kiderült hogy minimum annyit iszik mint mondjuk mi, csak nem foglalkozik vele, vagy nem ír ilyen témájú blogot.
na megyek és építem a kapitalizmust, vagy mit.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.04. 09:41:08

sztem nagyon elgondolkodtató ez a blog. Jó. Tanulni lehet belőle, a kommentekből is.

stoppos76 2010.02.04. 09:45:55

Taps, taps, taps...

Minden tekintetben nagyszerű írás..

kps 2010.02.04. 13:39:56

@éjjeli_alkesz: jajám, tartottam tőle, hogy előbb utóbb ismétlésekbe kell bocsátkoznom, de hátha vannak új olvasók, aztán akkor van értelme így is. Grat amúgy a bloghoz, azt hittem viszonylag hamar kifogysz a témából, de egyre jobbak jönnek. hzizihez csatlakoznék annyiban, hogy az alkoholizmus társadalmi szinten azért is akkora probléma amekkora, mert nagy a tagadás vele kapcsolatban a betegekben is, a környezetben is. Még az orvosok se szívesen mondják a betegnek, hogy maga alkesz, ez van, legyen inkább magas vérnyomásos, depressziós, stb.
Annyian viszont ellenkeznék a poszttal, hogy az az 1 milla alkesz, vagy a 3 milla nagyivó, azért nem 3 elkülönített megyében él, amiért is a többieket a "vihar szélének a szele sem érinti". Mindegyiknek vannak szülei, rokonai, felesége, férje, gyerekei, szomszédai, stb. akiknek többé kevésbé kijut a problémából. A szerencsésebbek a falon át hallgatják amint a szomszéd úr lazul, a szomszédasszony meg mondjuk testközelből.
Mellesleg a tagadás is azért akkora, mert legtöbbünk valaki által érintve van.

wpet 2010.02.04. 13:48:11

@éjjeli_alkesz:

van valami okosság, vagy szólásmondás, hogy mindenkinek az az alkesz, aki többet iszik, mint ő.
Ha ismeri valaki, írja már meg, hogy tényleg így van-e.
Egyébként, önmagunk figyelése nem hipochondria, főleg ha objektívek vagyunk a lehetőségek szerint, és a nemivásnak is használ. Hillabyval már alig isztok. :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 14:06:40

@wpet: ide már írtak pár jó definíciót:). most egy jut eszembe: az az alkesz, aki annyit iszik, mint mi, de nem szeretjük.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.04. 14:21:42

@hillaby: ígérem utoljára még pár mondat a két pohár bor utáni gyerekkel játszódásról. ugye azok is ezen rugóztak, akik amúgy elmondták, hogy mérsékelten - közhelyesen: nyáron egy-két sör, rozéfröccs, nem nyáron a vacsorához 2-3 dl jó vörös - isznak.
namost
1. ha valaki a strandon sörözik, és van gyereke, vagy a vacsihoz borozik, és van gyereke, akkor vagy nem foglalkozik a kölökkel, vagy, ami valószínűbb ugyanazt teszi, amit te, a különbség annyi, hogy NEM ÍRJA BELE EGY BLOGBA. mert így elolvasva megdöbben, felháborodott kommentet ír, és eszébe sem jut, hogy ilyet bizony ő is csinál.
2. te kb. pont annyit iszol, mint amit a kritikus többség maga is normálisnak tart. semmivel sem többet, CSAK LEÍROD EGY BLOGBA.
remélem, hogy még sokáig, illetve hamarosan. :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.02.04. 14:42:31

@flamer:
Nem értetted a cikk lényegét. Nem azt írta a levélíró, hogy jó hogy van 1 millió alkoholista, hanem azt írta, hogy emellett az emberek 88%-ának nincsen alkoholproblémája, pedig többségük ugyanúgy iszik alkalmanként vagy naponta keveset.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.04. 16:28:23

Azért sokszor az alkoholizmusnak kőkemény okai is vannak, és lehet, hogy inkább azokat kellene előbb orvosolni.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.06. 12:27:56

Éss igen, a hónap kommentje. erdemes feigyelni a hozzászólás ívét, a higgadt tényszerű kezdetet, és hát a zárást. ... :)))

"nocu79 2010.02.05. 11:27:53
@"G"-pont: Hello 31 éves férfi vagyok.Egy kisvárosban lakom a 2 nagyapám alkoholista volt.Az egyikuk 57 a másikuk 78 éves korában halt meg.Az apám szintén alkoholista volt 1989-2009 febr...1 éve nm ivott egy kortyot sem.Az anyai nagybátyám szintén alkoholista volt májchirrozisban halt meg 48 éves korábam/szörnyű de igaz...kifosta a máját/ Alkohol fogyasztásom társasági bulizós ivás...péntek v szombat éjjel...az általam fogyasztott alkohol sör.Egy buli alkalmával 5-7-max 10 üveg csúszik le este 8 tól hajnali 4 ig.Hétköznap nem iszom...ritkán 1 sör.Májfunkcióim rendben...nálam az alkohol bulihoz kapcsolódik.Balfaszkáim látom nagyon kokettáltok itt a piával...1 üveg tömény-meg 2 üveg bor naponta....TEHÁT ELMONDOM H MEG FOGTOK DÖGLENI BASZDMEG...ÉN LÁTTAM H AZ ALKOHOL MIRE KÉPES....DE JÁTSZATOK CSAK A TŰZZEL A MINDENNAPI IVÁSSAL...MAJD RÁJÖTTÖK DE MÁR KÉSŐ LESZ SÍRNI MINT EGY FÜRDŐSKURVA."

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.07. 12:41:10

@hillaby: már késő sírni, mint egy fürdőskurva.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.02.07. 22:15:22

@éjjeli_alkesz: Csodás komment tényleg, de ha valaki ennyire veszélyeztetett (az egész család alkesz, ha jól látom), akkor a heti 10 sör is a halál faszának a húzogatása, a végén még összejön az az utolsó menet. Kokettálás helyett meg igyunk mértékkel, fürdőskurvát pedig gumival.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.02.07. 22:51:23

@Levéltáros: hát így van ez. a srác valszeg nem vágja, hogy nálam vagy Hillabynál nagyobb szószban ül, de azért valamiféle nem létező, sőt durván félreértelmezett erkölcsi alapon beszól a maga szofisztikált módján...
süti beállítások módosítása