látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sör (6) sor (1) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

A hipohondria és az alkohol nem barátok

2009.12.18. 08:29 éjjeli_alkesz

 

Bizony mondom néktek, mérsékelt hipo(c)hondernek lenni hasznos dolog. Ahogy azt mindjárt meglátjátok, az alkoholizmus ellen is véd. Bár konkrétan, amikor éppen észlelem magamon a különféle szimptómákat, akkor nem annyira fasza. Hordtam én már ki lábon szívrohamot - csakis azért lehetett, mert akkor még nem boroztam - volt már térdrákom, legalábbis szerintem. De lényegében bármilyen betegség tüneteit képes vagyok produkálni, ha annak részleteit elég plasztikusan elém tárják. Ühüm, itt szúr, ott nyom, iigeen, és hogy izzad is???!! Ehh, tudtam, éreztem! Ez a van nekem is!

 

 

Na de a rendes hipó előszeretettel barátkozik orvosokkal. Nekem is van több orvos, főleg belgyógyász cimbim, akikre még az egyetemi kocsmázások során tettem szert (plusz pont a kocsmázásnak). Előttük nem kell szégyenkeznem, végig röhögtem, ahogy haladva a tananyagban, azzal szoros összahangban, naponta változott, hogy estére éppen milyen kórságot diagnosztizáltak magukon.

És miért jó ez? Hát kérem, az aktuális tüneteimmel, ha azok elérnek egy bizonyos szintet, orvosi konzultációt kérek, legyen szó szívrákról (thx mr. Fábry) vagy egzotikus baktériumokról, majd a differenciáldiagnózis után nyugodtan dőlhetek hátra, abban biztos tudatban, hogy nincs semmi bajom. (A hard core hipók persze tényleg betegek,  pszichésen legalábbis. Nem elégszenek meg ennyivel, inkább lecserélik a dokijukat, ha az nem az elvárt diagnózist adja, és addig  paráznak, amíg tényleg lesz valamilyen bajuk. Állítólag ezt csak úgy lehet kezelni, ha rájuk hagyják a dolgot, majd placebóval lassan, apránként "meggyógyítják" őket.)

És ami a blogunk szempontjából igazán nem elhanyagolható, az az, hogy a káros szenvedélyek és a hipohondria nem igazán férnek össze. Például, régen cigiztem is, amíg az a képzetem nem támadt, hogy asztmás lettem, amit a tényleg létező allergiából vezettem le, na meg a napi egy doboz kék mulit biztosította a tüneteket is. Bár mindeféle szűrés után bebizonyították, hogy nincs ilyen bajom, közben biztos, ami biztos alapon gyorsan leszoktam, ráadásul a legtöbb honfitársunkkal szemben voltam tüdőszűrésen, meg vérvételen stb. Prevenció, ugye.

Ez nem lehet másképp a szesz esetében sem. Ha elszalad a ló, egy rendes hipohonder rögtön mérlegeli az egészségügyi kockázatokat is. Siratja a fogyatkozó agysejtjeit, a felbomló szinapszisokat, a máj zsírosodását, és felméri, mindez általában milyen további kórképekhez vezethet. (Szerencsére ez fordítva is működik, azt is látom, ahogy egy ilyen méregtelenítés alkalmával regenerálódnak az érintett szervek.) A hipohonderség ezért szükségszerűen időnként - a jelen blogban is megtestesülő - megálljt parancsol, és némi önrevízióra késztet.

A bor iránti vonzalomnak tehát komoly vetélytárssal kell megküzdenie. Nehéz ilyen kürülmények között rendes iszákosnak maradni.            

 

Nem akarom állandóan ismételgetni, de ezek pusztán a személyes tapasztalataim, nem orvosi értekezés. Rendelni sem fogok.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr731605481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.18. 09:43:32

szívemből szóltál. én is ezért tértem át a heti kettőre... ja, ma ivósnap van, höhöhö

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.18. 09:45:46

mondjuk én messziről elkerülöm az orvosokat, amióta két éven keresztül nem tudták megállapítani a csalánkiütésem okát, míg végül rájöttem, hogy csak egy kis alkoholra van szükség

ja, de: megállapították, hogy krumpliallergiám van :D

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.18. 10:20:17

Van egy kedves barátom. Az olvasgatott egy időben mániásan orvosi könyveket. Mindig éppen az volt a baja, amelyik fejezetnél tartott :)

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.12.18. 11:06:49

Mióta megtudtam, hogy nagyon komoly betegségeim vannak, (szívrák, hajhagymasorvadás, bőpetyhülés, és egyéb komoly betegségek) azóta utálom az orvosokat, mert nem vesznek komolyan sem engem, sem a betegségeimet. Ezért keményen inni kezdtem, nekem a vodka-vörösbor kombó jön be, de mintha jobban is lennék, persze csak ameddig ki nem megy a "gyógyszerek" hatása. Remélem más tünetet nem veszek magamon észre, mert még a végén alkoholista leszek... :(

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2009.12.18. 11:26:32

A hipochondriánál még nem tartok, viszont a bort nagyon szeretem. Anyám a legjobb példa a hipohondriára, neki is több orvosi könyve van.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.18. 11:44:39

@Seele: apropó, orvosi könyvek. a nagy egészségkönyv c. műben olvastam az alkoholizmus megelőzésére a legjobb módszert, kb. szó szerint "igyon mindig kevesebbet, mint amennyit bír"

:D:D

egyszer beszkennelem.

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2009.12.18. 13:29:36

@hillaby: :) Ez jó! És ha mondjuk többet iszok, mint előző nap? :) Akkor kezdhetjük elölről. ;)

Werwolf 2009.12.18. 14:28:43

"Nincs egeszseges ember, csak figyelmetlen orvos."

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.19. 21:29:59

"igyon mindig kevesebbet, mint amennyit bír"

na de mennyevel? én meg tudok inni gond nélkül 3 l bort. e erint akkor nekem két és fél literre kéne belőni a napit? hehehe.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.19. 22:15:50

idézek a 935. oldalról:

"Tanácsok a mértéktartáshoz
- Szomjúság ellen soha ne igyanak alkoholt. Ez ellen legjobb az ásványvíz, mely ráadásul nem is hízlal.
- Ne igyanak alkoholt testi és szellemi problémáik megoldására.
- Ne igyanak szeszes italt unaloműzés céljából. Gondolják meg, mielőtt újabb pohár után nyúlnak. Az italt kortyról kortyra élvezzék. Kerüljék az erős italokat.
- Lehetőleg ne igyanak alkoholt rendszeresen azonos helyzetekben, hanem függetlenül döntsenek minden új szituációban.
- Ne igyanak alkoholt éhgyomorra és higítsák ásványvízzel.
- Mindig valamivel kevesebbet igyanak, mint amennyit bírnának. Több órára osszák be maguknak azt az alkoholmennyiséget, amennyi jólesik.
- Ne erőltessék vendégeikre az alkoholivást. Kínálják őket gyümölcslével vagy egyéb alkoholmentes itallal. Ne keltsék feltétlenül az ivócimbora benyomását.
- Ne szégyelljenek nemet mondani, ha nem akarnak alkoholt fogyasztani."

Nagy Egészségkönyv, Kossuth - Medicina, Budapest, 1991.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.19. 22:31:47

@hillaby: ez kész ...:)

ezentúl, ha új szituációba kerülök, akkor feltétlenül iszom egyet, a vendégeimet meg nem kínálom borral, amíg meg nem vernek. :)

aki ezt írta, az nem ivitt sosem, és alkeszt sem igen láthatott közelről. vagy ellemkezőleg, már teljesen szétcseszte magát.

na jó, az unalom dolgot eltalálta.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2009.12.19. 23:45:22

@éjjeli_alkesz: Tökéletes blog, tökéletes téma, 100% egyezés velem, de gondolom már sokan leírták, minden kommentet nem olvastam el. Most vagyok az első üvegem végén.
Egy komoly előnye azért van a hipochondriának, nekem segített leszokni a cigiről, ahogy észrevettem, neked is.
Az alkohollal csak egy baj van, amikor az elváltozások az arcon elkezdődnek. A másnapos szemeket kezelik a szuper szemcseppek, de a vérbő erek nem fognak eltűnni, eléggé feltűnő egy alkesz arc, a puufadásról már nem is beszélve. Erre van valami stratégia?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.19. 23:49:44

@Levéltáros: van. nem kell inni :D. vagy valami jó alapozó, esetleg télen a hidegre, nyáron meg a napra fogni

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.20. 23:51:14

@hillaby:
Ez vicces könyv lehet.
"- Szomjúság ellen soha ne igyanak alkoholt. Ez ellen legjobb az ásványvíz, mely ráadásul nem is hízlal."

A könyv írója nem tudja milyen jó fáradtan, szomjasan futás után inni egy jó hideg sört. Ráadásul pótolja az elvesztett kalóriákat is... :-)

Bár végigolvasva az irományt, azt kell hogy mondjam, írhatták volna egy mondatban azt is, hogy "Ne igyanak!".

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.20. 23:52:09

- Doktor Úr, a 3-as szobában meghalt a hipochonder Kovács bácsi.
- Ez azért már tényleg túlzás...

korxi 2009.12.23. 01:00:43

Huha. Úgy látszik, ez tényleg komoly volt.

irrelevant 2009.12.29. 22:16:52

Kérdezném a vén alkeszeket, hogy idővel egyre nehezebb lesz-e berúgni (tényleg hozzászokik-e a szervezet) vagy a test leépülésével párhuzamosan egyre kevesebb pia is elég a kívánt szint eléréséhez?

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2009.12.29. 22:54:39

@otvospeter: én még a felszálló ágban vagyok, egyre nagyobb macera bebaszni.
de pl. ennek a blognak is köszönhetően valószínűsíthető, hogy 20 év után már ez nem feltétlenül jellemző. némely cimbin látom, hogy hamarabb kidől mellőlem, mint 10 éve.
süti beállítások módosítása