látens iszákos

Alighanem vagyunk pár százezren. Van rendes munkánk, családunk, hagyományos szociológiai besorolás szerint mi vagyunk a középosztály. Nem balhézunk, kötelességtudóan ellátjuk a dolgunk egész nap, hasznos, sőt tiszteltre méltó tagjai vagyunk a társadalomnak. De este, mikor magunk vagyunk, vagy ha buli van... Én bort iszom. Ha valamit nem a nyilvánosság előtt üzennél, íme az e-mail: ejjelialkesz@gmail.com

alkeszek

Utolsó kommentek

szakirodalom

GA

Címkék

absztinencia (9) abszurd (1) ajánló (1) aknakereső (1) alekosz (1) alkesz típusok (1) alkohol (17) alkoholfogyasztás (1) alkoholista típusok (2) alkoholizmus (16) alkohol és gének (1) álszentek (2) anonim alkoholisták (1) antialkoholista troll (1) átbaszás (1) ázsiai gének (1) balaton (1) barátok (1) betegség (1) blog (1) boci az óriás (1) bor (28) borhamisítás (1) borkultúra (1) bor jótékony hatása (2) buék (1) bulizás (2) büntetés (1) caol ila (1) céges buli (1) churchill (1) countdown (1) csajok (1) család (3) daniels (1) diéta (1) diszkrimináció (1) edgar allan poe (1) edzés (1) egészség (6) életérzés (1) életmód (14) életvezetés (2) énblog (2) enzimek (1) évforduló (1) falusi turizmus (1) foci vb (2) fröccs (2) gének (1) gépszíjas (1) goldenblog (1) görögök (1) grúzok (1) gyerek (1) györköny (1) gyúrás (1) hazaút (1) hellókarácsony (1) hírek (2) híres (1) híres (1) híres iszákosok (7) hiúság (1) hosszúlépés (1) így isznak (1) irodalom (1) iszákos (2) iszákosok (3) iszákosok védőszentje (1) ittas vezetés (1) ivási szokások (13) ivászat (3) jack (1) james hetfield (1) jellinek képlet (1) jerking (1) józanság (1) kádárrendszer (1) karácsony (2) kiskorúak védelme (1) koktél (1) konferencia (1) közélet (2) középkor (1) kult (2) kultúr (2) kultúra (3) kurvák (1) látens iszákos (1) leszokás (3) máj (1) májvédő diéta (1) májvédő gyógynövények (1) májzsugor (1) máj védelme (1) másnaposság (2) másnapossság kezelése (1) médiatörvény (1) mérsékletesség (1) mérték (2) mértékletesség (4) metallica (1) minőségi bor (1) műalkohol (1) munkáltató (1) nagyivó (1) nagyivók (1) négy lépés (1) női egyenjogúság (1) nők (2) nyár (1) ókor (2) okosság (2) olaszország (1) online berúgás (2) oroszok (3) osbourne (1) ozzy (1) pálinka (3) pezsgő (1) pia (1) pincefalu (1) pincehegy (1) posztalkoholos állapot (1) pszichológia (1) ráivás (1) régészet (1) regisztráció (1) rendőrség (1) részegség (5) részeg csajok (1) retro alkesz (1) rock (1) róma (1) roncsfilm (1) rum (1) scotch (1) single malt (1) sor (1) sör (6) sörhas (1) statisztika (1) stohl (1) svábok (1) számvetés (1) szent bibiána (1) szent mónika (1) szilveszter (2) szintentartó alkoholista (1) szorongás (1) szümpozion (1) szüret (1) tablettás bor (1) tamada (1) thrax (1) tolerancia (1) tömény (2) történelem (3) törvény (1) tudomány (2) tudomény (1) vallás (1) való világ (1) védőszent (1) vendéglátás (1) veszély (1) vodka (6) whiskey (1) whisky (2) winston (1) zene (1) Címkefelhő

Érdekes adatok

2010.10.25. 19:27 éjjeli_alkesz

A statisztika világnapja régi, nosztalgikus emlékeket idézett fel bennem, a szokásos spéttel el is kezdtem böngészni a netet statisztikai idő- és mennyiségi sorok, táblázatok és egyéb ábrák után. Találtam egy rakat érdekes dolgot, és egy különleges ellentmondást. Mennyit iszunk mi magyarok, és ez hogy viszonyul más országok mutatóihoz? Hogy aránylik egymáshoz az alkeszek, a nagyivók, a mérsékeltek száma stb. ? És honnan veszik ezeket a számokat? Miért halnak meg sokkal többen nálunk krónikus májbetegségekben, mint a többi piás országban? A magyarok máján is ezeréves átok ül?

A módszertan

 A jó statisztikához elengedhetetlen a helyes adatok beszerzése. Ezen a téren nehéz helyzetben van a pontos munkára törekvő statisztikus. Először is, vannak az eladási adatok: aki szeszt állít elő, vagy importál vagy elad, az e tevékenységéről - elméletileg - szigorúan be is számol mindenféle hatóságnak, mely számok közvetve eljutnak a statisztikusokhoz is. Ezek ugyan többféle korrekcióra szorulnak, de adnak némi kiindulópontot. Sok a becslés, sok más statisztikai adatra is figyelemmel kell lenni, úgymint: feketegazdaság, a termelők kozmetikázott adatszolgáltatása, a turizmus behatása stb. Ebből úgy-ahogy az országban egy év alatt elfogyasztott alkoholmennyiségről kaphatunk adatokat. A másik módszer a kérdőíves felmérés, vagyis pár száz, netán ezer, lehetőleg reprezentatív mintát adó dolgozó őszintén elmondja, hogy mennyit, mikor, hogyan iszik. Ez akkor hatékony, ha jó a minta, bár nem tudom, hogy néhány célcsoportba tartozó keményebb arcot hogy vesznek rá ilyesmire, és az őszinteség is khmm..., önkéntes. Viszont az így nyert infók jóval gazdagabbak, rengeteg elemzésnek képezhetik az alapját. Aztán valódi kincsesbánya az egészségügy vonatkozó adatállománya, például az alkoholos májzsugorban meghaltak száma.  Az un. Jellinek-képlet erre épít, az adott évben ilyen csúnyán elhunytak 60%-át tekintik alkoholos eredetűnek, ezt a számot megszorozzák 144-gyel, és így nagy ráhagyással megkapjuk az össznépességen belül a súlyos alkoholisták számát. Ezen módszerek bonyolultabb variálásával kaphatunk összetettebb kérdésekre is elfogadható hibahatárú eredményeket.

Helyünk a világban

 Az index szerint az "egy főre eső 13,4 literes éves fogyasztásunkkal negyedikek vagyunk, előttünk Luxemburg, Franciaország és a testvéri Írország, mögöttünk a világ, skandinávostul, németestül, angolostul, mindenestül." Tegyük hozzá, hogy mások szerint harmadikok vagyunk, de az elmúlt évek során az 5-6. helynél hátrébb nem kerültünk. És itt kérem 100%-os tiszta szeszről van szó, per év, per minden lakos, legyen az csecsemő, akár absztinens, cukorbeteg (pl. Demjén Rózsi) vagy maga Stohl András. Pár éve amúgy a csehek és a portugálok is voltak előttünk, a románok, spanyolok pedig a mi szintünket hozták, de ez évről évre hullámzik. Nálunk 11-12 literrel a 80-as években tetőzött a daj-daj, majd 2000-ig szépen csökkent, úgy 10 literig, ám valami történt, vagy a módszertan fejlődött, netán tényleg többet iszunk, de azóta csúnya emelkedés figyelhető meg. A rangsor nagy hiányossága, hogy az igazi spílerek, vagyis orosz barátaink, nem mernek a WHO-nak adatot szolgáltatni. A hivatalos szám, nagyon elméletileg 15-16 liter tiszta szesz pro kopf, de ezt senki nem veszi komolyan. Egy ábra, ahogy a nemzetközi helyzet fokozódik: az összfogyasztás országonként, tiszta szeszben megadva:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt alant azt látjuk, hogy a '60-as évektől hogy alakult a nemzeti együttműködés keretében ellögybölt összes cefre mennyisége, a kék vonal tiszta szeszben, literben kifejezve, a többi oszlop a bor-sör-tömény, literben.

 

Magyarországon az egy főre jutó (abszolút) alkoholfogyasztás literben:

Alkoholos májzsugor okozta halálozás (Jellinek-tétel): májzsugorban meghaltak száma:

Alkoholisták becsült száma a májzsugorban meghaltak száma és a gondozói adatok alapján:

És akkor az ígért rejtélyes ellentmondás, ami kutatóinkat is erősen foglalkoztatja. Ha Európában élmezőnybe ittuk is magunkat, mi magyarázza, hogy a többi élmezőnybéli iszákos bagázshoz képest is legalább dupla annyian halnak meg májcirózisban (akár cirrhosisban), de a fejlettebb nyugati kollégákhoz mérten végképp elképesztően magas ez a szám.

Több dolgozat foglalkozik a kérdéssel. Tippjeik is vannak, de általánosan elfogadott tudományos magyarázatot erre a hihetetlen eltérésre nem tudnak adni. Tehát miért van az, hogy lényegében - talán Moldáviaval karöltve - világelsők vagunk a májzsugoros halálozásban, úgy, hogy az többszörösen meghaladja a kimutatott szeszfogyasztás alapján indokolt mértéket, milyen átok sújtja a magyar májakat?

Ilyen okok lehetnek: a tömény szesz nagy arányú fogyasztása, a rossz minőségű pancsolmányok, az étkezéstől független ivászat, gyakran éhgyomorra, a fogyasztás szélsőséges megoszlása (vagyis arányaiban kevesen nagyon sokat isznak, tkp. többen isszák közvetlenül halálra magukat nálunk, mint máshol). De van aki idesorolja, hogy össztársadalmi léptékben eleve egészségtelenül élünk, táplálkozunk, sőt, a 60-as, 70-es évek DDT, és egyéb vegyszerhasználatát is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felmerült még, hogy mi ez a kiugrás a májbetegségek számában, itt a fenti ábrán, 1993 és 1996 között, mikor éppen évek óta csökkent - hivatalosan - a szeszfogyasztás. Ez részben - mondják - azzal magyarázható, hogy vagy 15-20 év kemény ivás kell az emiatti elhunyáshoz, és hát a korábbi emelkedő mértékű ivászat ekkorra "érett be". Ebből következik, hogy a követlező nagy aratás 2020 körül várható, ha még megéljük.

Update: az hazai fogyasztás megoszlása megyénként:

117 komment

Címkék: statisztika alkohol alkoholizmus májzsugor jellinek képlet

A bejegyzés trackback címe:

https://latensiszakos.blog.hu/api/trackback/id/tr832391736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.10.26. 13:07:00

Keith Floydnak - Isten nyugosztalja - volt egy skandináviában felvett sorozata. Ott ittak valami háziszeszt. Nem emlékszem miből csinálták, de a műsor szerint nem egyedi jelenség. Ellenőrizetlen, de kurva magas alkoholfokát úgy állították be a cuccnak, hogy nyomtak egy félcsésze szeszt, az aljrára egy fémpénzt, és addig öntötték rá a kávét, amíg a pénz el nem tűnt. Floyd feje alapján maradhatott benne anyag rendesen. Gondolom ez is igen egészséges.

Gabonából párlatot készíteni - emlékeim szerint - elvileg annyira nem bonyolult, csak a cefrézés elé még kell egy malátázási fázis, hogy a keményítőből cukor legyen. Nem tartom én annyira kizártnak, hogy lengyel barátaink gyártják ottohon a vodkát.

wpet 2010.10.26. 13:18:06

Szeszt mindenből lehet készíteni, állítólag még szarból is.
Ott ahol nincsen gyümölcs, ott van krumpli, még a héjából is főzhető anyag, meg a fenyőfélékből szintén.

Csigorin 2010.10.26. 13:30:38

@portis: Bizony, vegyeszmernok vagyok, megerosithetem, ez mukodik, raadasul nem is illannak el az aromak mint leparlaskor :)

wpet 2010.10.26. 13:38:07

@Csigorin:
ez szarcefre esetén nem biztos, hogy jó.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.10.26. 13:45:00

Aromák...? :) Emlékeim szerint igen szar volt! :)

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 13:46:39

@wpet: teljesen igazad van a hajlamosító tényezőkről, én csak azt mondtam, hogy egyáltalán nem biztos, hogy 89 előtt kevesebben ittak, sőt.
@Álszentfazék:
na ugye, hogy ugye :)

a skandikra nagyon jellemző a sokat és mértéktelenül ivás, és ők inkább töményet tolnak. sok problémájuk van ebből, próbálják szabályozni is.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.26. 13:50:14

@wpet: A térkép nem mutatja, hogy az "ivás katolikus szokás lenne". Nincs az élbolyban Olaszország, Spanyolország, ott vannak a finnek és oroszok. Szerintem jelentősebb az éghajlati, mentális, kulturális tényezők. A finnek például hihetetlenül depisek a napsütés hiánya miatt, ezért sokat isznak, ráadásul nem rendelkeznek valami szofisztikált alkoholkultúrával.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.10.26. 13:50:43

@mostmar_kicsit_unom:

Aha, a Systembolaget... szerintem többet ártanak vele mint amennyit használ. Nem is tudom, van még egyáltalán?

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 13:56:06

@portis: én sem tudom. mindenesetre érthető, hogy próbálkoznak mindennel.
@Szocio Pata (kikvogymukblog): éppenséggel az általad említett nemzetek folyamatosan isznak, csak jóval látjosabbakat, mint az északiak. korábban írtam én is, hogy más népek másféle alkoholt szeretnek inni. de mindenki iszik.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.10.26. 14:00:40

@mostmar_kicsit_unom:

Utánanézem... létezik bizony! Basszus mennyit álltam sorba néhány sörért, mint egy hülye patikában!

Scala 2010.10.26. 14:01:39

@wpet: 3. ponttal teljesen egyetértek, és a 4-kel is, amennyiben az okokat (létbizonytalanság, reménytelenség, stressz, igazságtalanság stb.) nem korlátozzuk le a depis, tehát iszik, tehát májbeteg lesz vonalra!
A máj és epevezeték probléma ugyanis a pszichés megborulás szervi megnyilvánulása. Egy korty töményt se kell hozzá inni, és lesz!
A válasz a kiugró adatra tehát az elképesztő érzelmi kizsákmányoltság, rossz reakciók az élet mentális-érzelmi-spirituális (fizikai nem tart. ide, ez lényeges!) kihívásaira, ami a magyart jellemzi! Röviden a helytelen értékítélet és az megkülönböztető képesség hiánya a jellegzetes pszichés tényező! Harag, örökös panaszkodás és az értéktelenség érzete.

És a másik, h. a máj a szervezet legnagyobb mirigye, 4 (!) fő ellensége van, az alkohol, a többlet zsír, többlet fehérje, és a fehér cukor.

Így talán érthetőbb a kiugró szám, a magyarok mindig is jóval többet ettek a kelleténél, erősen fűszerezve, sok állati fehérjével; és megtaposva, lúzerül, destruktívan élnek generációk óta. Individualisták és szorongóak, összefüggésekre nem vevők (az oldaná a szorongást), ellenben szuicid hajlamuk erős (rövid megoldásról tömegesen leszoktak - bár ez még lehet magasabb! A két-három évtizedes változat dívik, huszonéves férfiak 10-12 éves kortól apa nélkül nőnek fel, életprogramjuk, hogy a 44 évesen beadom a kulcsot, addig meg kibírom valahogy.)
'Az ép testben ép lélek' elfedi a lényeget. Ponth. fordítva van, ép lélekkel ép a test!

A statisztika nem old meg semmit, az alkoholtilalom sem. Senkit nem kényszerítenek pisztollyal, hogy igyon, zabáljon, vagy édességfüggő legyen (ami a női alkoholizmus változata, a többlet fehér cukor alkohollá alakul a szervezetben). Elbaszott pszichomotorikus önpusztítás, nem a pálinkafőzés tiltása vagy legalizálása fogja megváltoztatni.
A ratyi szesz más kérdés... talán.

De a kulcs, hogy a májcirrózisa és tumorja antialkoholista absztinensnek is lehet, simán.

gnme 2010.10.26. 14:04:55

..én este akkor is hazamegyek és eszek iszok amennyi jólesik

..há nemhogymá' más igya meg ami az enyém

phaszfej 2010.10.26. 14:12:53

májcirrózis két r, tanulatlan faragatlanja

Hüvely Matyi 2010.10.26. 14:17:45

Tavalyi síelésen lengyel kollégák voltak a szomszéd apartmanban. A második estén összebarátkoztunk velük, majd a többi napon titokban lopóztunk ki-be a szobából, nehogy áthívjanak egy kicsit. Pedig mi az összeismerkedés estéjén hoztuk a magyar átlagot, de csúfosan alulmaradtunk.

A lengyeleknek igenis az élbolyban lenne a helye!

gnme 2010.10.26. 14:53:55

a németbe kiszakadt románok viszik a pálmát

mikor gmündben keccsöltem, újnémeté (román) volt a bár mellettünk .. pár újnémet biztos bevételi forrással + diszkó + miegymás ..

the.. azok oll'yan matarészegek voltak este tizenegy után, hogy hajnalban négykézláb keresték az utat hazafelé

zszimeis 2010.10.26. 15:00:19

Szerintem is kevesen isznak sokat. Vannak csoportok, ahol az ivás negatív dolog, illetev a nők is aránylag keveset isznak, ez látszik a fenti statisztikából is. Nyugatabbra ellenben általában mindenki iszik nem kiugró mértékben.

Egyébként azon azért el kellene gondolkodni, hogy a politia és a média miért foglalkozik aránytalanul sokat a drogozással és semmit az alkoholfogyasztással, holott szerintem ez az egyik legfontosabb ok a munkaerőpiaci aktivitás mértéke és a férfiak korai halála mögött, és akkor a gyerekszámot még nem is mondtam. Nem az otthoni pálinkafőzést kellene engedélyezni, hanem svéd szigorral csökkenteni az alkoholfüggők számát.

stagolee 2010.10.26. 15:13:32

Nem kellene már ezen ennyit vernyákolni, hadd igyon és drogozzon mindenki annyit, amennyi neki tetszik, oszt'jó napot. Személyes szabadság?
Félelmetesek ezek a rendpárti vicsorgók.

stagolee 2010.10.26. 15:17:00

Ha meg most azzal jön valaki, hogy : "ne az én adómból", azt pofánbaszom egy szívlapáttal.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.10.26. 15:18:12

@zszimeis: alkohol vs drog a politikában/médiában.

Erre egyszerű népszerűség hajhászás a válasz. A drogok sokkal kevésbé voltak elfogadottak a rendszerváltás után, mint a pia. Addig csak az amerikai filmekből ismerte az ország, és a nyugat devianciája volt. Sőt a hatásukról is nagyjából csak a bealvás meg a halál jött át. De változik a világ, a sátáni drogtörvényt valahogy nem jutott idő visszaállítani a '98-as szintjére, pedig ugye kétharmaddal ez most kopipészt. Meg Stohl András ügyéből is valahogy kikerült a kokain, és csak az ittas vezetés maradt, legalábbis az index szerint.

Az otthoni pálinkafőzés szerintem vegytiszta marketing, egy olyan szokásnak engednek utat, ami eddig is megvolt. Közben magyar értéket védünk(?), szembemegyünk az EU-nak meg ilyesmi. Bullshit.

fofofo 2010.10.26. 15:19:30

@Scala: tökéletesen egyetértek, de még kiegészíteném e gyógyszerfogyasztással, az sem tesz jót a májnak, és szerintem ezen a területen is egészen "jól" állunk. Persze minden mindennel összefügg, mert elsősorban az életmód miatt élnek sokan vérnyomáscsökkentőkön, diabétesz gyógyszereken, gyomorfekély elleni gyógyszereken stb. Egyébként készült egy felmérés, hogy a magyarok kb. 60%-a nem azt várja el elsősorban az orvosától, hogy alaposan megvizsgálja, hanem azt, hogy felírjon valami gyógyszert.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.10.26. 15:21:31

@stagolee: én ezzel épp fordítva vagyok. Ha az adómnak egy részét arra költik, hogy az egyébként utcán létező, zavaró seggfejek, otthon bámulják beállva a tévét, vagy max. a sarki köpködőig menjenek el, az olcsóbb, mint egy rosszul működő rendőrséggel összeengedni őket, meg nyugisabb is, szerintem. Kb. mint leszedálva tartani az ön- és közveszélyes elmebetegeket. Csak ezek önadagolók.

wpet 2010.10.26. 15:22:01

@Scala:

Reméltem, hogy valaki majd leírja jobban-bővebben, mint én. Köszi.

Csore60 2010.10.26. 15:22:29

Szerintem is lényeges kérdés a megoszlás, elvégre az én nullához közeli fogyasztásom is benne van... Tehát kevesebben isznak, és jó sokat.
Aztán valóban ott lehet a minőség kérdése...
És végül valóban szerepet játszanak a lelki okok is, szorongás, stressz, depresszió, na és az egyéb gyógyszerek nyakló nélküli fogyasztása. Pl simán felírják, sőt kötelezik a betegeket az orvosok a sztatin alapú koleszterincsökkentők szedésére, pedig ezek nem használnak a májnak, különösen hosszú távon.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 15:24:52

@zszimeis: a hozzászólásod második fele nagyon fontos, én is mindig erre próbálom felhívni a figyelmet.itthon az alkoholizmus (Egyáltalán az alkoholfogyasztás) hatalmas problémákat okoz. egészségügyit, társadalmit (családon belüli erőszak, stb).

viszont az nem igaz, hogy kevesen isznak sokat. szabolcs megyében minden 3-4. ember alkoholista- a csecsemőket is beleértve.
persze ez földrazilag is determinált. itt, a fővárosban, az én én ismerőseim rendszeresen isznak, és alkalmanként sokat. pedig úgymond értelmiségi, diplomás-művész-tudományos beállítottságú emberek között forgok.

az alkoholfogyasztás pedig exponenciálisan nő a tanulatlansággal.

nem tudom, hol lehetne meghúzni a vonalat aközött, hogy sokat inni - rendszeresen inni -alkalmanként inni.

stagolee 2010.10.26. 15:25:02

@lilakutyak: Megismétlem: személyes szabadság?
Nehogy mar az állam döntse el hogy ki hogyan pusztítja/éli meg magát.

stagolee 2010.10.26. 15:26:32

@mostmar_kicsit_unom:

"az alkoholfogyasztás pedig exponenciálisan nő a tanulatlansággal."

Ez egyáltalán nem igaz.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 15:28:11

@stagolee: a tanulatlan rétege szegényebbek, a szegényebbek pedig jóval többet isznak. így már érthető?

wpet 2010.10.26. 15:29:26

@lilakutyak:

A szocialista (vagyis rendszerváltás előtti) drogozás is utat talált magának a '80-as évek elejétől: parkán és egyéb gyógyszerszedők+ráivók, szipusok, a korai füvesek és a mákteások, akik hirtelen eszembe jutottak. Persze ez a szubkultúra hivatalosan soha nem létezett.(mint a munkanélküliség és a prostitúció.)

stagolee 2010.10.26. 15:29:27

@mostmar_kicsit_unom:

"az én én ismerőseim rendszeresen isznak, és alkalmanként sokat. pedig úgymond értelmiségi, diplomás-művész-tudományos beállítottságú emberek között forgok.

az alkoholfogyasztás pedig exponenciálisan nő a tanulatlansággal."

Nem érzed itt a kibaszott nagy önellentmondást?

stagolee 2010.10.26. 15:34:56

@mostmar_kicsit_unom:

az én én ismerőseim rendszeresen isznak, és alkalmanként sokat. pedig úgymond értelmiségi, diplomás-művész-tudományos beállítottságú emberek között forgok.

az alkoholfogyasztás pedig exponenciálisan nő a tanulatlansággal.

????? Önellentmondás???

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 15:40:01

@stagolee: ha szerinted ellentmondásos, akkor kérdezz rá, és elmagyarázom, hogy értettem.
íme: ha az én ismerőseim már rendszeresen isznak, akkor vajon hogy ihatnak azok, akiknek a társadalmi pozíciójukból adódóan még kilátástalanabb az életük.

hozzá kell tennem, hogy nem az ájulásig iszunk / isznak, és soha nem történik semmi baj. de azért néha vannak odaba.zós bulik.

wpet 2010.10.26. 15:40:55

@mostmar_kicsit_unom:

Asszem ezeken az oldalakon tárgyaltuk pár napja annak a kutatásnak az eredményét, amely pont ezzel ellentétes eredményt mutatott.

stagolee 2010.10.26. 15:47:08

@mostmar_kicsit_unom:

Rákérdezek: szerinted mi a különbség, ha egy vájár vagy egy egyetemi tanár issza le magát?
A "vajon hogy" -ot meg hagyjuk, mert az csak feltételezés.

Goompah 2010.10.26. 15:50:34

Az első táblázat sorait nem értem: "Magyarországon az egy főre jutó (abszolút) alkoholfogyasztás literben":

29+70+6.5=10.1?

Vagy ha csak az "Összesen" oszlopban adod meg abszolút alkoholban, akkor így kellene feliratozni.

wpet 2010.10.26. 15:52:45

@wpet:
lásd "A honvédszázados és a borital" című poszt hozzászólásait, ott a link.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 15:53:31

@wpet: én nem láttam ezt a tanulmányt. esetleg linkeld be.
@stagolee:
ez a kérdés értelmetlen nyelvtanilag. főként, hogy a kérdés nem a "mi", hanem a "miért".
viszont nem kívánok a társadali rétegek közti különbségekről elkezdeni egy vitát, az eléggé macerás lenne.
tényleg, hogy az alkoholizmus minden társadali réteget súlyt. azonban a nincsteleneket, a perspektíva nélkülieket sokkal inkább. és ez a két utóbbi jelző sokkal inkább a kevésbé tanult (8 általános vagy annál is kevesebb) rétegre jellemző.
természetesen én is láttam már alkoholista, munkába részegen járó tanárt vagy orvost. baseball ütővel kergettem volna őket haza legszívesebben. viszont ezekből sokkal kevess van, mint mondjuk az alkoholista segédmunkásokból, stb.

Goompah 2010.10.26. 15:53:36

"Az un. Jellinek-képlet erre épít, az adott évben ilyen csúnyán elhunytak 60%-át tekintik alkoholos eredetűnek, ezt a számot megszorozzák 144-gyel, és így nagy ráhagyással megkapjuk az össznépességen belül a súlyos alkoholisták számát."

Nem lehet, hogy Magyarországon a májzsugoros halálozásoknak nagyon nem a 60%-a alholos eredetű?

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.10.26. 15:58:23

@stagolee: szerintem mi ugyanaról beszélünk, csak amíg te egy elvet hozol fel, addig én pragmatizmust (és csúnyán fogok rád nézni, ha azt mondod, az is egy elv:)). Én is hiszek az elvben, mármint a szabadságban, de tudom, hogy ez hit, és azt is tudom, hogy lehet érvelni ellene. A pragmatizmus sokkal tényszerűbb, de hiányzik belőle az erkölcs, azzal lehetne vitatni, de azok nem érvek, hanem célok. Persze, mindkettő liberális huncutság, jobb azzal finoman bánni:)

stoppos76 2010.10.26. 15:58:49

Szerintem az angolok hazudnak. Annyi kefekötőt, mint ott, itthon nem látni.

stagolee 2010.10.26. 15:59:03

@mostmar_kicsit_unom:
Hogy egysteűbb legyen:

index.hu/tudomany/brittudosok/2010/10/22/az_intelligens_emberek_tobbet_isznak/

Egyébként ne nyelvtan náciskodj velem, mert arcba verlek a virtuális szívlapáttal.
Én beszélek néhány nyelvet a magyaron kívül is.

stagolee 2010.10.26. 16:01:27

@stagolee:
Egyszerűbb, számodra, mielőtt belekötnél.
Rajtad kívül szerintem mindenki érti, hogy miről is van szó.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:06:41

@stagolee: én nem tudom, hogy ezt ag agressziót komolyan gondolod-e, vagy csak hülyéskedsz. mint ahogy azt sem, hogy a belinkelt cikket viccből mutatod-e.
amint látható ugyanis, a "brit tudósok" rovatban van. naponta több száz "brit tudósok" cikk jelenik meg a világban, a legnagyobb részük teljesen komolytalan.
ezen kívül az eredeti cikk nem is erről szól, hanem arról, hogy a kifejezetten intelligens emberek legalább annyit isznak, mint a teljesen hülyék.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:08:56

@stagolee: amennyiben a hangvétel marad, befejeztem a veled való párbeszédet, egyébként.

stagolee 2010.10.26. 16:14:21

@mostmar_kicsit_unom:

Ne becsüljük le a Brit Tudósokat!
Komolyra fordítva a szót: az alkoholizmus előfordulása nem az egyén szocio-ekonomikus helyzetétől függ elsősorban.
Meg aztán, lássuk be : inni jó, ha nem az lenne, nem is csinálnának ekkora problémát belőle.(nem vétlenül, jobbára csak az úgynevezett "fejlett" országokban)

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:15:39

@stagolee: én úgy gondolom, hogy nagyon is köze van a társadalmi réteghez, és egyébként körülményekhez. ha te nem így gondolod, akkor ennyiben maradtunk.

mréveiller 2010.10.26. 16:15:48

Ez az egész posztkommunista blokkra igaz. plusz ha kivesszük a fiatalok nagy részét (ugyanis ők nagyivók) akkor nem olyan rossz. Én borzalmas történeteket hallottam az átkos munkamoráljáról, sokan ittak a munkahelyen, meg még részegen mentek be.

zszimeis 2010.10.26. 16:17:32

Scala mondta el a tutit. Tökéletesen egyetértek, azt is értem, hogy miért van drogellenes kampány és miért nincs alkohol ellenes, azzal együtt, hogy nem biztos, hogy sokat érne. Ettől függetlenül: a drogprobléma pár ezer embert érint a felsőoktatásban az alkoholprobléma pedig sokkal többet közvetve is. Azt is tudom, hogy kampányokkal nem lehet megváltoztatni kultúrális beállítottságot, attitűdöt, stb. Azt viszont rossznak tartom, hogy a Scala által leírt probléma nincs jobban előtérben. Egyébként Svédországban működött a kontroll.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:20:58

@M.Trezeguet: meg volt az az urban legend, hogy a kőbányai sörgyár dolgozói valami X liter sört kaptak naponta, de a gyár kapuján nem lehetett kivinni onnan származó alkoholt. így lettek mindannyian alkoholisták :)
@zszimeis: való igaz, hogy a drog gyakorlatilag nem okoz társadalmi problémát magyarországon, az alkohol viszont nagyon is. ezért nem állja meg a helyét az a gondolat, hogy "Hadd tegye magát úgy tönre, ahogy akarja"- mert közben ugyanis rengeteg más dolgot, és más embert is tönkretesz. ez nem liberális hozzáállás, hanem baromság.

stagolee 2010.10.26. 16:21:37

@zszimeis:

Még egyszer és utoljára: az államnak sem a hálószobában, sem a kocsmasztalnál nincs helye!

stagolee 2010.10.26. 16:24:43

@mostmar_kicsit_unom:
De igen,ki lehetett vinni.
Láss csodát,alkoholista mégsem lett mindenki, aki meg esetleg lett, az nem attól lett.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:26:23

@zszimeis: ... és itt soha nem is lesz valószínűleg. ahhoz még fejlődnie kell a politikai palettának, hogy ne az alkoholista szavazóbázist szolgálja ki. őszintén szólva kilátástalannak tartom, hogy valaha is skandináv-szintre kerülünk társadalmilag. és ez annyira elkeserít, hogy mindjárt megyek és leiszom magam :)

Scala 2010.10.26. 16:28:13

@fofofo: Így igaz. :-) Csak azzal nem akartam bonyolítani már.
Méregtelenítő, lerakat szerv a máj, egyik fő funkció a bélből felszívódó mérgek közömbösítése; A szervezetbe került 'testidegen anyagokat' hatástalanítja.
Még a fogamzásgátlóval is öf-be hozzák a női májbetegek számának növekedését az utóbbi évtizedekben.

Egyébként azt tudni kell urak, hogy 7-szerte gyakoribb a férfiak körében a májcirrózis, mint a nőknél, főleg a középkorúak betegsége. A májcirrózis nem más, mint a nagyfokú máj-sejtpusztulás és a kötőszövet felszaporodása miatti szerkezeti máj átalakulás.

A távol-keleti diagnosztikában a májhoz kötik:
- vér raktározása, epeelválasztás kormányzása (eddig semmi meglepő)
- izmok, inak, szalagok állapota
- az érzelmi aktivitás szabályozása
- és a látásélesség

/Diagnosztikai szempontból a májra utaló terület a term. gyógyászat szerint: a két szemöldök közti terület (elszíneződés, pötty, ránc - elégtelen működést / túlterheltséget jelez jelez) és a felső szemhéj megduzzadása, ödémásodása; alsó ajak alatti kidomborodás, göb stb./

(Szomorú családi anamnézis miatt mélyedtem ennyire bele + alulműködik eleve nálunk generációk óta, első kézből mondhatom, nincs köze az alkoholhoz a májtumornak!)

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:31:31

@Scala: ha már fogamzásgátló, akkor trombózisveszély.. na az elég durva, és meglepően gyakori.nekem két ismerősöm is volt aki huszonéves korában trombózist kapott - mivel minden mást kizártak, maradt bűnösként a fogamzásgátló.

Scala 2010.10.26. 16:36:12

@mostmar_kicsit_unom: Plusz kettő az én oldalamról, szintén huszonévesek. Durva, szerintem is!

Más gond is van azzal sajna, felborítja a hormonht-t, PCOszindróma, nem részletezem... mindenki meg van lepődve, h. meddő, meg pattanásos, dagadt, miután 10-12 év után leáll vele. Csak tudnám min csodálkoznak.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 16:39:06

@Scala: és hogy az ember szemére tudják hányni, ha nem hajlandó szedni...

mindkét témába vágóan van egy jópofa emlékem erről. egy gyógyszerész-kutató (fiú) barátommal buliztunk valahol, és már eléggé jól éreztük magunkat, mikor viszonylag spiccesen elkezdett panaszkodni arról, hogy milyen rossz gyógyszerek vannak. a lista végén elért a fogamzásgátlóhoz, mire visszakérdeztem: "Az tényleg annyira gáz?"
Mire ő a selymes baritonján így válaszolt mélyen a szemembe nézve: "Hát, én soha nem lennék hajlandó azt szedni..."

stagolee 2010.10.26. 16:45:58

@mostmar_kicsit_unom:

Te nő vagy?
Akkor már értem az egészet.
A végén időben kirántani borzasztoan rossz, egy kapcsolat végét is jelentheti.
Éljenek az iszákos. dohányzó csajok!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.26. 16:58:32

sosem értettem, hogy miért ilyen toleráns ez a társadalom az alkoholistákkal. Döbbenetesnek tartom, hogy vezető beosztásban lehetnek alkoholista tanárok, orvosok, sőt, hivatásos járművezetők is.

Scala 2010.10.26. 17:05:19

@mostmar_kicsit_unom: @stagolee:
Két orvos (egyik nőgyógy.) a Praxis blogon:
praxis.blog.hu/2010/10/02/senki_meg_sem_vizsgalt#c11178757
"1. tanuljunk meg kielégülni (el lehet kezdeni valamikor serdülőkorban);
2. Férfihoz menjünk férjhez és ne önző disznóhoz;
3. Spirált ne helyeztessünk fel;
4. Ha már felhelyeztettük, utána viseljük a következményeket, a mi testünk, úgy sz@rjuk el, ahogy akarjuk;"

"Egyetértünk! A védekezésnek ma két lehetséges és megfelelő biztonságosságú módja van.
1/ Óvszer: Férfi vagyok, csak óvszert használok, mivel nem tenném ki a feleségemet a tabletták veszélyeinek, sem a spirál szövődményeinek. Arról ne is beszéljünk, ha spirál mellett teherbe esne....
2/ Spermicid kúpok, tabletták: Biztonságosságuk megfelelő, de csak ha ésszel használják őket, bizonyos IQ alatt nem javasolt, valamint nem véd a nemi betegségek ellen sem.

Szóval a spirál és a hormontabletta a férfiönzés és a női butaság torzszülött gyermekei."

Ezzel szimplán és tvábbi komment nélkül egyetértek.
Ha követsz egy szabályt az életben, talán nem leszel alkoholbeteg az elszúrt dolgok miatt:
-Igen / Nem. Akarom / nem akarom.
Talán... :-)))

A tanult-tanulatlan témához pedig:
praxis.blog.hu/2010/10/08/alkoholista_orvos_operalt

Vicc:
Sebész a műtét közben:
- Szikét, szeszt, vattát, szeszt, szeszt, szeszt, kísérőt!

Scala 2010.10.26. 17:19:35

@mostmar_kicsit_unom:
Praxis Blog, szintén:

"Leguanember 2010.10.08. 11:19:39
Kerestem kis ismeretterjesztést, mert fontos és súlyos gond, ami itt egy konkrét esetben megjelenik.
Az alkoholbetegség orvosi definíciója: (BNO/DSM-IV)
"Alkoholbetegnek tekintjük azokat az egészségügyi ellátásra szoruló rendszeres italfogyasztókat, akik italfogyasztásuk következtében személyiségi, magatartási, társadalmi életviteli formában súlyosan sérültek, az alkohollal pszichés függőségbe kerültek vagy/és szomatikusan is károsodottak"

2000-es adatként Magyarországon kb. 44 ezer nyilvántartott, gondozott alkoholbeteget tartottak nyilván.

Az is jól ismert, hogy kies hazánkban kb. 900 ezer fő(!) küzd alkoholproblémával, azaz egészségét károsító fogyasztó.

Ebből egyenesen következik, hogy szinte kivétel nélkül minden szakmában találunk alkoholistát, ahogy itt fentebb már elhangzott többször is.

Szörnyű dolog látni, hogyan épül le valaki az alkoholtól, és nem válogat, hogy van-e diplomád vagy bármi másod."

Területi eloszlásban-sűrűségben persze elképzelhető, hogy Sz-Sz-Bereg Megye vezet.

Goompah 2010.10.26. 17:27:45

@Scala: Ne haragudj, de ebből még nem következik, sem egyenesen, sem görbén. Amúgy nagyjából egyetértek veled, de a logikai levezetésed akkor is hibás.

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 17:31:10

@Scala: én is nagyjából egyetértek, kivéve abban, hogy ebből következik bármilyen társadalmi tagozódás. semmi sincs, amiből erre lehetne következtetni. a szegényebb megyékben, mint már írtam fentebb, jóval nagyobb az alkoholizmus. na, ez már egy kiindulási pont.

zszimeis 2010.10.26. 18:07:21

@Scala: Van egy harmadik is: Vasszektómia (azt hiszem így hívják az elkötést), de ehez már én is büdös disznó vagyok:)

Scala 2010.10.26. 18:43:28

@zszimeis: azért olyan kell, ahonnan van visszalépés. :-)))
@Goompah: @mostmar_kicsit_unom:
Igen, oké.
Kellene rá normális felmérés, pl. a háziorvosok bevonásával.
Családon belüli eloszlás/öröklődés viszont nem szükségszerű, amennyiben a terhes nő és aki szoptat nem adja át az addikciót.
Valami olyanra emlékszem, hogy alkoholbeteg apa fia nem lesz alkoholista, csak pszichésen labilis vagy súlyosabb, ezért szar szülő, gyereke traumatizált, így a másodgeneráció néz mélyen a pohár fenekére... Pszichiáterek mutatták ki.
Apropó, ők írnak fel olyan gyógyszert,amire ha iszol annyira rosszul vagy h. nem iszol többet, na ezt meg kellene engedni a háziorvosnak is.
Csak a máj attól is tönkremegy... :-(

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 19:22:40

@Scala: egészen konkrétan az van, hogy az alkoholisták gyerekei súlyosan veszélyeztetettek arra, hogy ők is azokká váljanak.
azokat, akik vertek, szintén verik majd a gyerekeiket. ugyanazokat a hibákat követjük el, mint a szüleink, akkor is, ha nem akarjuk. erről egy nagyszerű összefoglalást olvashatnk susan forward: mérgező szülők (toxic parents) című könyvében.

Scala 2010.10.26. 19:45:49

@mostmar_kicsit_unom: Félek, hogy igazad van...
A Forward könyvet nem olvastam, ha szerinted jó, megszerzem.

Visszatérve az alkoholbetegekre, kimondottan felfigyeltem az általam leírt levezetésre. Kerestem, de nem találom a pontos idézetet. Dr. Németh Attilánál olvastam.

Viszont találtam egyet, ami idevág: "A pszichiátria látens szuicídumnak tartja az alkoholizmust."

mostmar_kicsit_unom 2010.10.26. 20:26:35

@Scala: igen, mindenképp érdemes elolvasni, forward olyan pszichiáter, akinek ez a szakterülete. igazából mindenkinek el kéne olvasnia, akinek szülei vannak, vagy gyerekei...

Goompah 2010.10.26. 20:50:31

@mostmar_kicsit_unom:

Nem is tudom. Apám erős alkoholista volt, a halálát is az alkohol okozta, én mégsem lettem az. Erős dohányos is volt, én mégis 4 év dohányzás után saját erőből és elhatározásból leszoktam. És ennek már igen hosszú ideje, nem tartok visszaeséstől. A rossz példa nem csak magával tud ragadni, de el is riaszthat a követésétől.

Bollockbuster 2010.10.26. 22:00:09

Az előpárlat meg az utópárlat, Az tehet mindenről. Meg az átkozott smucigság.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.26. 22:58:29

A források:

www.szote.u-szeged.hu/magtud/magyar_ok/Karos_Szenv_6.pdf

www.oefi.hu/szerhasznalat_2006_4.pdf

A skandinávokat emlegettétek, nos őket már rég leittuk. A vámmentes kompon fetrengő, vagy a hozzánk bebaszni járó északiak csak a felszín, idővel otthon relítíve rendet tettek:

eu.blog.vg.hu/2009/06/07/sved-elnokseg-kiemelt-tema-az-alkohol/

Itthon Pest, Bács-Kiskun, Heves a csúcstartó, meg úgy általában a középső és az északi régiók.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.26. 23:03:41

Az a helyzet, hogy lényegében félbehagytam ezt a posztot, kurva nehéz volt ezeket a nem jpg. ábrákat beilleszteni, el is untam, a fele kimaradt :)

volt egy elemzés, miszerint az illegális termelést és fogyaztást megbecsülve úgy 17 literrel mi lennénk a világelsők... ehh!

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.26. 23:07:32

Tessenek a poszt végére tekinteni, egy pici update.

Scala 2010.10.26. 23:46:44

@éjjeli_alkesz: Világelsők! Végre valamiben!!! :-D Hajrá KSH, pontos mérést kérek!

Fura a területi megoszlás, Pest megye oké, de mondjuk Csongrád megye fehér?
Ugyanolyan szubjektív elgondolásaim vannak, mint a lengyelek/skandinávok, akik turistaként durvulnak, és azt hisszük egész évben így nyomják.
A magyarok ivászatában van valami rejtőzködő, komplexusos, igyekezzük leplezni, amíg lehet... más népek megélik az érzelmeiket, a tivornyát legalább.
Megnézem a linket, hogyan regulázzák az északiakat, de kétlem, hogy egy 'tiltás' ebben az országban hatásos lenne. Sűrű országúti ellenőrzéssel egyetértenék, inkább, mint a 'gyorshajtók' szivatása.

Scala 2010.10.27. 00:07:48

@éjjeli_alkesz: no de pontosan mit tett teszem azt a svéd önkormányzat? Az nem derült ki.
Az adók és áremelés tiszta sor... állítólag a dohánytermékeknél működik...
Nagy félelmem az alkohol áremeléssel (eredete most mellékes, hogy a jövedéki adótartalom miatt vagy csak úgy, értsd adóáthárítás miatt :-D), na szóval félelmem, hogy a tömény, aromatizált, pancs szesz irányába viszi a fogyasztást... a legszegényebbek körében. A többieknél lehet hat majd...

Ha engem kérdeztek, a háziorvosokra kellene bízni. Többet alkalmazni, megfizetni normálisan, külön program keretében. Kórházban, klinikákon bővíteni a pszichiátriai krízisközpontokat, /pl. az elvonás miatt delírium tremens elég kemény tud lenni, ahhoz jó a felügyelet/.
Magyarul: pénzt az egészségügybe, de célzottan, ha lehet kérni. :-)

wpet 2010.10.27. 08:53:23

@Scala:

" na szóval félelmem, hogy a tömény, aromatizált, pancs szesz irányába viszi a fogyasztást... a legszegényebbek körében."
Most is ez megy. Szerinted a miniszeszt ivó polgártársak mennyire igényesek? Annál lejjebb már nem nagyon van.

Scala 2010.10.27. 10:49:37

@wpet: Bizony, bizony, bármikor betérsz egy abc-be/non stop bolt, láthatod.
Magyarul rosszabb már nem lehet?
Nem tudom. :-) Valahogy sztem mindig van rosszabb. :-D

wpet 2010.10.27. 11:33:54

@Scala:

Nem tudom, talán fogyasztói igénytelenségben már nem megyünk alább.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.27. 21:45:12

@Scala: Szerintem ilyen jó blogposztokra lenne még szükség. Gratula, Látens kolléga!

Én elvagyok a napi fél liter borral. :)

Azt mondanám a fiamnak, ha kérdezné, hogy annyit igyon, amennyitől másnap reggel nincs rosszul. De szerencsére még nem kérdezi, lévén öt éves.

Nekem ez a fél lityó. Ha sok, hát sok, ebbe fogok beledögleni, bumm. Nem is olyan rossz.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.27. 23:27:32

@hillaby: zavarba hoz...:)

@Scala: a vikingeknél azért borzasztó volt a helyzet pár évtizede. aztán lassan megfizethetetlen lett a pia, ráadásul állami monopólium az árusítás. van persze feketepiac, és nem tudom, hogy korlátozzák a nem norvégok az EU-ban nem kontrollálható privát piaimportot, talán sehogy. a szigorú állami felügyelet, a brutális árak és az alapvetően jogkövető polgárok egyvelege ott láthatóan mégis sikerre vitte a dolgot. na persze nem a már függő alkeszeknél segít ez, az tényleg főz otthon zúzmóból is szeszt, és szarik a törványekre. de a kezdő piás meggondolja, hogy költ-e úgy 20-40.000,- forintnyi pénzt egy kis esti bebaszásra. No meg beszerezni is macerás, fusiban csinálni meg pláne. én tuti nem innék, ha ott élnék:)
aztén ha átkompozok a Baltikumba, hát jól beseggelek.

Scala 2010.10.28. 00:05:22

@hillaby: Szívesen olvasnék erről, igen. Eü-háziorvosok és az alkoholfogyasztók. :-)
@éjjeli_alkesz: privát piaimport. :-) Repülőn nem nagyon tudod megoldani, lehet kocsival is vannak ellenőrzések... Nem tudom... Meg azok a népek nem olyan rafkósak, mint a magyar. Értsd: nem mennek csak vásárlás miatt külföldre minden hétvégén...
Svédo. ösztöndíjról mesélte a fogorvosom, több évtizedes story, hogy a profnak Unicumot adott ajándékba, a legnagyobb üveget, használati utasítás mellékelve. A másnapi tanszéki aláíráskor a pasas ott volt az íróasztalánál, üveget befejezte éjszaka, nagyon kedvelte a nedűt! Ez azért kóros! :-)
Ott is depisek a népek, de náluk állítólag (?) szezonális... és csokifogyasztásuk + alkohol a sötétség (és az emiatt csökkent szerotoninszint miatt) orbitális.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.28. 00:32:28

@Scala: Schengenlandban nincs ellenőrzés, és ha a piát nem a kézipoggyászban akarod "csempészni" akkor a repcsin sincs gond.

másfelől, igazad van, láttam már részeg finneket extázisban örjöngeni, amit az a számunkra triviális jelenség váltott ki, hogy egy nyári este egyszerre volt meleg és sötét. :)

(amúgy az én háziorvosomtól akár már el is patkolhattam volna.)

Scala 2010.10.28. 08:10:28

@éjjeli_alkesz: :-)))
A háziorvosok nagy része statáriális ítéletet, fejbelövést érdemelne, tiszta sor.
Ha normálisan működne a rendszer, szóval a szokásos létszám és forráshiány, valamint mély (szakma)erkölcsi és elkötelezettségi deficit/züllés nélkül, lenne értelme.

wpet 2010.10.28. 08:51:05

@hillaby:

Hol voltál? Nem észleltelek egy ideje. Hogy áll a vinométer?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.28. 10:52:26

@wpet: itt voltam köztetek, csendes megfigyelőként. Már egész szép kis társaság alakult ki e blog körül, és ha a poszt nem kerül címlapra, egész jól el is beszélgetünk. :)

A vinométer napi 5 dl-n áll, mert akkora a kancsóm.

wpet 2010.10.28. 11:45:02

@hillaby:

Akkor jó! Van kisebb kancsó is, meg nagyobb is, ha ettől függ a bevitel...:)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.28. 12:41:36

@wpet: na jó, kicsit csaltam. Direkt vettem fél literes kancsót, mert észrevettem, hogy egy teljes hétdecis üveg bort már néha megérzek másnap. A fél liter bor pedig már elég tekintélyes mennyiség a vacsihoz elfogyasztva. Alig bírom meginni az alatt a tíz perc alatt. :)

Szóval a titok: gyorsan, de keveset. Legalábbis az én titkom.

wpet 2010.10.28. 13:45:22

@hillaby:

Ööööh, nem akarok szőrözni, de nekem 2 pohár, vagyis 4 dl napi bevitel rémlik, amikor még vezetted a statisztikát, szóval a pohár is nagyobb lett.
A kancsóhoz adták? :)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.28. 14:59:11

@wpet: már akkor is 4-5 dl volt.

a pohár meg kisebb lett

és ne szőrözz

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.28. 23:34:08

@hillaby: ez érdekes, szinte módszert cseréltünk egy év alatt :) én csak kétszer, háromszor szittyózok egy héten, hétköznap ez 6 dl, azaz egy üveg, mínusz a zasszony egy pohárkája. de hétvégén sem sokkal több. néha viszont sokkal több :)

és ezt mefejeled a binge drinkinggel is...:)

na megyek, van még egy pohár borom

korxi 2010.10.29. 02:39:45

azta. pont beleesek abba a zónába, ami a legsúlyossabb azon a térképen, amit a statisztikai teljeskörűség kedvéért publikáltál.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.29. 14:41:04

@korxi: Statisztikailag is úgy egyharmadnyi esély volt erre :)

na de én már két fekete megyében is laktam meg egy szürkében, és most is feketében. sőt hillaby is...

nem kizárt, hogy túl vagyunk reprezentálva:)

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.29. 20:14:26

miattunk feketék a megyék. Nekem már az avatárom is fekete.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.10.29. 20:15:44

Sőt, a kakám is, ha sok vöröset iszom. :)

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.10.30. 23:22:05

@hillaby: akkor az lehet, hogy te szarsz Közép-Észak-Magyarországra, ezé' ilyen fekete.:)

wpet 2010.11.03. 14:45:58

@éjjeli_alkesz:

Az ilyen elutazásos, ottalvós, statisztikarontó bortúráknak vége. Csak az mentheti meg a számokat és a látszatot, ha otthon maradtok és bezárkóztok! :)

Hozzá Szóló 2010.11.05. 09:54:14

@mostmar_kicsit_unom:

"itt, a fővárosban, az én én ismerőseim rendszeresen isznak, és alkalmanként sokat. pedig úgymond értelmiségi, diplomás-művész-tudományos beállítottságú emberek között forgok."

Úgymond értelmiségi társaságba jársz, értjük.
süti beállítások módosítása